Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Linkki: https://www.youtube.com/live/9So75-zMKL8?si=ixqQvdTGcwxKDfu5
Kauneus toki katsojan silmässä mutta BMW saisi ampua tuon keulan suunnittelijan raketilla kuuhun minun puolesta. Nuo pystysuorat munuaiset kuuluvat sinne 70-luvulle.
Jep, hyvältä näyttää speksien puolesta. Katsoin myös Autogefühlin videon ja kehui materiaaleja ja laatuvaikutelmaa paremmaksi kuin X3:ssa. Ajettavuus myös sai kehuja avustinjärjestelmien ohella. Ihan lupaavalta näyttää siis uuden alustan kannalta.Bemarin uus ix3 julkastu ja löytyy jo saksan konfiguraattorista.
69k€
Wltp 805km
Dc 400kw
Ac 11kw, 22kw lataus optiona
10min +300km rangea
108kwh akku
469hv
0-100 4,9s
Neliveto
Linkki: https://www.youtube.com/live/9So75-zMKL8?si=ixqQvdTGcwxKDfu5
Kauneus toki katsojan silmässä mutta BMW saisi ampua tuon keulan suunnittelijan raketilla kuuhun minun puolesta. Nuo pystysuorat munuaiset kuuluvat sinne 70-luvulle.
Miten niin. Sitähän se juuri oli, 800V ja max 400kW latausteho.Eli uusi alusta ei tullut 800V tekniikalla. Aika pettymys kyllä.
Edit. Bemari siis.
On jo monta kymmentä vuotta jokaisesta bmw mallista valitettu miten perseestä on ulkonäöltään mutta jostain syystä ne kelpaavat oikeasti ostaville ihmisille ja kilpailevat firmat kopiovat.Eikö BMW:n keuloista ole lähinnä valitettu että ne sieraimet ovat levinneet aivan liian leveiksi ja nyt kun tulee kapear niin myös valitetaan?
Aiheesta tuli kyllä kritiikkiä rattinapeista ja pelkästä kosketusnäytöstä ilman fyysisiä nappeja. Enempää ei varmaan uskallakkaan kritisoida kun bmw:n asemiehet osoittaa piipulla kameran takana.Tuosta kun tulee se sedan versio niin uskoisin i4 menevän vaihtoon, tai no pitänee odottaa jos ei heti julkaisussa tule sähköistä M3 että millainen se on. Noi leikkimaasturit ei ole miltään merkiltä koskaan edes vähän kiinnostanut. Se on G mersu tai sitten normi henkilöauto, ei välimuotoja.
Spekseiltäänhän tuo uusi bmw on aivan huippua. autogefuhl videolla tosiaan myös lähes pelkästään kehuja, mikä on aika harvinaista kun on aika kriittinen tyyppi se.
Joo en ole noita ton tyylisiä nappeja ratissa koskaan kokeillut mutta en mitään hyvää niistä ole kuullut (vw). En tiedä kuseeko toteutus vai onko ne lähtökohtaisesti huono idea.Aiheesta tuli kyllä kritiikkiä rattinapeista ja pelkästä kosketusnäytöstä ilman fyysisiä nappeja. Enempää ei varmaan uskallakkaan kritisoida kun bmw:n asemiehet osoittaa piipulla kameran takana.
Onnistunut?Luulen että tämä tyyli tulee sopimaan erityisen hyvin seuraavaan 3-sarjaan. Ja tässä Neue Klassessa on kyllä toi pakollinen tablettiviritelmä onnistunut ainakin omaan makuun paljon paremmin kuin suuressa osassa muita autoja. Tai ei ainakaan ole ihan yhtä halvan näköinen kokonaisuus.
Autona noi iX ja X3:t eivät ole kyllä ikinä olleet muotojensa puolesta kiinnostavimmasta päästä.
Varsin onnistuneelta näyttää joo, toki aika futuristinen.
Olenko minä katsellut jotain eri juttui? 400V tekniikalla näyttäisi olevan.Miten niin. Sitähän se juuri oli, 800V ja max 400kW latausteho.
Oikein hyvältähän tuo uusi BMW näyttää. Tekniikka kunnossa ja ulkonäkökin ihan hyvän oloinen. Keulassa hyvää edistystä entisiin verrattuna, peräpää hieman eriparia omaan makuun keulan kanssa tosin.
Kieltämättä tästä kuvasta en ihan yhtä varma olisi. Carwow'n videolla eri kuvakulmista jäi parempi fiilis.
Olenko minä katsellut jotain eri juttui? 400V tekniikalla näyttäisi olevan.
edit. Laita linkkejä, ihmettelen tässä itse.
Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta tuollaiset jutut saati että ymmärtäisivät mitä sillä on merkitystä.Löysin itsekkin pienellä googelin syöksyllä että on se 800V tekniikalla. Olisihan tuon toki voinut bemari spekseihin laittaa.
Kieltämättä tästä kuvasta en ihan yhtä varma olisi. Carwow'n videolla eri kuvakulmista jäi parempi fiilis.
Linkki: https://youtu.be/xUkPbfherCY?si=ugvNYjqh4L88En26
Ratista on montaa eri vaihtoehtoa ja noissa videoarvosteluissa näyttö näyttää varsin asialliselta. Noissa promokuvissa kieltämättä aivan helvetin kauhea.Ratti ja tuo suunnikkaan muotoinen keskinäyttö vähän pistää silmään rumuudellaan. Muutenhan tuo on pätevä peli.
Melko homo
Bemmin saa onneksi tilattua halutessaan individual värillä, eli aivan just sen värisenä kun haluaa.Nämä iX3:n ulkovärivaihtoehdot ovat muuten jo todella huvittavan yksitoikkoiset:
![]()
Täytyy sanoa että onneksi i4:ää on tehty upeissa väreissä (vihreä, sininen ja itsellä oleva tummanpunainen). Toivottavasti uusiinkin malleihin tulee parempia vaihtoehtoja ajan kanssa.
Sivuhuomiona myös esim. A6 e-tronin värivaihtoehdot ovat yhtä tylsät.
Mikähän näissä on, että paperilla tehoa on ihan tuhottomasti, mutta 0-100 "vaan" noin 5sek?Bemarin uus ix3 julkastu ja löytyy jo saksan konfiguraattorista.
69k€
Wltp 805km
Dc 400kw
Ac 11kw, 22kw lataus optiona
10min +300km rangea
108kwh akku
469hv
0-100 4,9s
Neliveto
Mikähän näissä on, että paperilla tehoa on ihan tuhottomasti, mutta 0-100 "vaan" noin 5sek?
Ulkomitoiltaan samannäköinen MG Marvel R (200kW/280hp), noin 200hp vähemmän tehoa ja sama 4,9sek 0-100.
Sama kävin koestamassa kaverin Audi E-Tron GT 469hp ja siinä 0-100 4,1 sekkaa. Ajomoodi dynamicille ja lappu lattiaan, kyllähän se lähti, mutta ei mitään WOW fiilistä aiheuttanut. Marveliin verrattuna vaan "Ok, lähteehän tämä vähän ärhäkämmin". Toki kyydissä oli pari isokokoista kaveria toki, että joku 200kg kuskin lisäksi painoa, mutta Come on, kuitenkin se 200 kaakkia enemmän.
Onko sakemannit vaan tarkoituksella halunneet kuminauhamaisemman kiihtyvyyden, vai mistä johtunee...
Tossa tuli jo hyviä kommentteja launch modesta ja todellisista tehoista.Mikähän näissä on, että paperilla tehoa on ihan tuhottomasti, mutta 0-100 "vaan" noin 5sek?
Ulkomitoiltaan samannäköinen MG Marvel R (200kW/280hp), noin 200hp vähemmän tehoa ja sama 4,9sek 0-100.
Sama kävin koestamassa kaverin Audi E-Tron GT 469hp ja siinä 0-100 4,1 sekkaa. Ajomoodi dynamicille ja lappu lattiaan, kyllähän se lähti, mutta ei mitään WOW fiilistä aiheuttanut. Marveliin verrattuna vaan "Ok, lähteehän tämä vähän ärhäkämmin". Toki kyydissä oli pari isokokoista kaveria toki, että joku 200kg kuskin lisäksi painoa, mutta Come on, kuitenkin se 200 kaakkia enemmän.
Onko sakemannit vaan tarkoituksella halunneet kuminauhamaisemman kiihtyvyyden, vai mistä johtunee...
Niin, eihän tuolla 0-100 arvolla oikeasti ole mitään väliä käytännössä, turhaa henkseleiden paukuttelua loppujen lopuksi. Jokainen sähköauto kiihtyy ajonopeuteen aivan riittävän nopeasti.Saksalaiset luultavasti painottavat motarinopeuksia enemmän, perinteisesti saksalaiset autot ovat olleet parempia yli 140kmh vauhdeissa kuin moni muu.
Erikoinen ratkaisu, kun ovessa on tajuttu pistää perinteiset selkeät painikkeet, mutta sitten ratissa on täyttä ydinjätettäOletettavasti kun ennemmin tai myöhemmin tulee M versiona niin saa perinteisellä 3 puolaisella ratilla.
![]()
Kieltämättä tuo 4,9 s pistää vähän silmään tuossa melkein 500 hv teholuokassa. Toki, koska sähköauto, niin käytännön kiihtyvyyttä riittää todella paljon. Itsellä RS Enyaq (300hv, 5,4 s) ja enpä kyllä ole koskaan jäänyt yhtään enempää kaipaamaan.Bemarin uus ix3 julkastu ja löytyy jo saksan konfiguraattorista.
69k€
Wltp 805km
Dc 400kw
Ac 11kw, 22kw lataus optiona
10min +300km rangea
108kwh akku
469hv
0-100 4,9s
Neliveto
Bemari on perinteisesti ilmoittanut kiihtyvyyden alakanttiin. Veikkaan että tuollekin mitataan parempia kiihtyvyyksiä ajossa. Sitten taas jotkut valmistajat liioittelevat kiihtyvyyttä, eikä ilmoitettuun lukemaan meinaa päästä. Ja lopulta sillä onko se 4,5 sekuntia vai 4,9 sekuntia on aika yhdentekevää.Mikähän näissä on, että paperilla tehoa on ihan tuhottomasti, mutta 0-100 "vaan" noin 5sek?
Ulkomitoiltaan samannäköinen MG Marvel R (200kW/280hp), noin 200hp vähemmän tehoa ja sama 4,9sek 0-100.
Sama kävin koestamassa kaverin Audi E-Tron GT 469hp ja siinä 0-100 4,1 sekkaa. Ajomoodi dynamicille ja lappu lattiaan, kyllähän se lähti, mutta ei mitään WOW fiilistä aiheuttanut. Marveliin verrattuna vaan "Ok, lähteehän tämä vähän ärhäkämmin". Toki kyydissä oli pari isokokoista kaveria toki, että joku 200kg kuskin lisäksi painoa, mutta Come on, kuitenkin se 200 kaakkia enemmän.
Onko sakemannit vaan tarkoituksella halunneet kuminauhamaisemman kiihtyvyyden, vai mistä johtunee...
Eikö joissain muissakin saksalaisissa kuin porssessa ollut 2 pykäläinen laatikko?Tossa tuli jo hyviä kommentteja launch modesta ja todellisista tehoista.
Lisäksi erona voi olla moottorin välityssuhde jolloin samalla moottorillakin saadaan erilainen vääntö ja kiihtyvyys alakierroksille. Samalla hävitään yläkierrosten kkiihtyvyydessä kentänheikennysalueella ja huippunopeudessa.
Saksalaiset luultavasti painottavat motarinopeuksia enemmän, perinteisesti saksalaiset autot ovat olleet parempia yli 140kmh vauhdeissa kuin moni muu.
Oletkohan mieltänyt tämän nyt ihan oikein? Laittamalla sinne vaihde saadaan pieniin vauhteihin sitä tehoa mukaan enemmän ettei tarvitse ajaa kokoajan "isoimmalla vaihteella".Tuo kiinteä välitys näissä sähköissä on vähän sellainen tunnelman lässäyttäjä kyllä. Kova meininki pienissä nopeuksissa ei sitten olekaan niin erikoista isommissa vauhdeissa kun teho pienenee kokoajan nopeuden noustessa. Lisäksi huiput on aika vaatimattomat monessa.
Minäkin olisin kyllä sitä mieltä että se toinen vaihde on siellä nimenomaan suurempia nopeuksia silmällä pitäen. Yhdellä vaihteellahan päästään helposti 3,x sekunnin kiihtyvyyteen 0-100 ja alle kuudenkympin nopeuksilla kulutus on pieni. Mutta ongelma tulee sitten kun saksalaiset ajelee autobahnilla 150+ nopeuksia ja siellä on moottoreiden energiatehokkuus jo huono ja kohta reilun 200 nopeuksissa tuleekin yleensä raja vastaan. Toisella vaihteella saadaan sinne autobahn-nopeuksiin pienempi kulutus ja isompi huippunopeus.Oletkohan mieltänyt tämän nyt ihan oikein? Laittamalla sinne vaihde saadaan pieniin vauhteihin sitä tehoa mukaan enemmän ettei tarvitse ajaa kokoajan "isoimmalla vaihteella".
Enkä väitä että itse olisin tarkemmin tutustunut sähkömoottorin teholukuihin eri kierroslukualueilla, vaan mutuilen asian toimivan päinvastoin kun päättelit.
Piti vähän goolailla oikein löytyykö mitään daattaa. En tiedä voiko tästä ryhmästä mitään suoraa johtopäätöstä tehdä muuta kuin että 1-vaihde on aika liki samaa kuin monisa muissa kiinteä välitys. Muurama poiminta:Oletkohan mieltänyt tämän nyt ihan oikein? Laittamalla sinne vaihde saadaan pieniin vauhteihin sitä tehoa mukaan enemmän ettei tarvitse ajaa kokoajan "isoimmalla vaihteella".
Enkä väitä että itse olisin tarkemmin tutustunut sähkömoottorin teholukuihin eri kierroslukualueilla, vaan mutuilen asian toimivan päinvastoin kun päättelit.
Mikä | 1-vaihde | 2-vaihde | Huiput | 0-100 | teho |
CLA 250 | 11:1 | 5:1 | 210 | 6,7 | 272 |
EV6 rwd | 10.65:1 | - | 185 | 7,7 | 228 |
Model 3 rwd | 9:1 | - | 201 | 6,1 | 283 |
ID.3 rwd | 10:1 | - | 160 | 7,1 | 231 |
Pole 2 rwd | 10:51:1 | - | 205 | 6,2 | 272 |
Piti vähän goolailla oikein löytyykö mitään daattaa. En tiedä voiko tästä ryhmästä mitään suoraa johtopäätöstä tehdä muuta kuin että 1-vaihde on aika liki samaa kuin monisa muissa kiinteä välitys. Muurama poiminta:
Mikä 1-vaihde 2-vaihde Huiput 0-100 teho CLA 250 11:1 5:1 210 6,7 272 EV6 rwd 10.65:1 - 185 7,7 228 Model 3 rwd 9:1 - 201 6,1 283 ID.3 rwd 10:1 - 160 7,1 231 Pole 2 rwd 10:51:1 - 205 6,2 272
Mik | 1-vaihde | 2-vaihde | Huiput (km/h) | 0–100 km/h (s) | Teho (kW) |
---|---|---|---|---|---|
Porsche Taycan Turbo S | 15:1 | 8:1 | 260 | 2,8 | 560 |
Audi RS e-tron GT | 15:1 | 8:1 | 250 | 3,3 | 475 |
MG Marvel r Performance | 13:15 | 7:38 | 200 | 4,9 | 212 |
Ne sähkömoottorin vääntökäyrät tähän tarvittaisiin, että voisi katsoa paljonko tehoa irtoaa milläkin kierroksilla.
Jos vääntö on suht tasainen, niin tarvitsee saada kierroksia että saadaan tehoa ulos. Jos vääntö laskee samassa suhteessa kun kierrosluku nousee, vaihdeloota ei vaikuta lopputulokseen. Ja vain siinä tapauksessa että vääntö tippuu todella jyrkästi kierrosten noustessa, voi käydä niin että vaihteilla saadaan lisää tehoa koviin vauhteihin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.