- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 1 295
Volvossa ei ole akkua ja ei senkään muovit ovenpaiskontaa suojaa. Puhdas visuaalinen keino ottaa korkeutta ”pois”, kos pelkät oven kohtat oli sinulla ne mitkä häiritsi. Korealaisessa olen kyllä tykännyt, että avatessa ekana seinään osuisi muovi, jos kävisi vahinko.
Eli ihmiset haluavat ostaa katumaasturin (=korkean auton) ja sitten madaltaa sen ulkonäköä kasvattamalla halvan muovin määrää kyljessä? Ei voi muuta sanoa kuin että sairasta. Ostaisivat ID.Polon, jos eivät halua korkeaa autoa...
Mielenkiintoistahan on, miten "vanhat" merkit meinaavat jatkossa tienata "marmorilla", jos tekevät "liian hyviä" sähköautoja, joita ei tarvitse enää huoltaa joka 10-20tkm välein.
Oman Teslan huoltokulu tulee olemaan 85tkm kohdalla kumulatiivisesti~300e ja siinäkin vähän ennakointia ts. vapaaehtoinen jarrujen herkistely. Muuten kuluna sulat + renkaita. Seuraava satku menee ilman että tarvitsee tehdä ilmansuodatinta kummempaa.
(juu, takana puslat, mutta takuuseen -- seuraavat on sitten vahvemmat tarvikkeet jos auto on vielä itsellä kun pitää vaihtaa. Ja ehkä tuulilasi vakuutukseen)
Liekö määräaikaishuollot pitkään aikaan tuoneet isoja rahoja merkkikorjaamoille/autonvalmistajille. Ei kai huoltovälejä olisi muutoin lähdetty pidentämään.
Viat lie se todellinen kultakaivos. Nykyautoissa on paljon korkean teknologian komponentteja, joiden harmaatuotanto on myös aiempaa vaikeampaa. Kun BLIS:n tutka, AEB:n kamera tai matriisilediumpio saavuttaa käyttöikänsä pään, on huoltoneuvojalla lupa laskuttaa. Ja loppuviimeksi auto ei saa kestää liian kauan, jotta uusien kauppa ei tyrehdy.
Olen kyllä miettinyt itsekin, tehdäänkö nyt alkuun parempia sähköautoja, jotta saadaan vihreä siirtymä aikaiseksi. Myöhemmin voi sitten laskea laatua ja koota autot markkinoiden "parhaista" komponenteista: alustakomponentit ja ILP Tesla Model 3:sta, akusto vanhasta Leafistä, sisäinen laturi hullu-pösöstä...