- Liittynyt
- 29.03.2017
- Viestejä
- 2 390
Toisessa ollut LG:n akku ja toisessa CATL?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jälkimarkkinat kehittyy, vajaata puoltatoista kiloa näyttäis hintataso olevan.Nyt akkupanssarit useaan merkkiin ja malliin.
Varastossa Tesla, ID, Skoda, Audi, Ford, Cupra, Kia, Hyundai.
Tilattavissa Polestar 2, Volvo, e-Transit
Käy nappaan omasi evguard.fi
Tarviiko toi ruuvata irti katsastukseen vai miten sitten tarkistetaan akkupaketin kunto?Jälkimarkkinat kehittyy, vajaata puoltatoista kiloa näyttäis hintataso olevan.
Ei tarkisteta? On sähköautoja, joissa pohjassa on muovit eikä niitäkään irrotella. Ruosteetkin pitäisi tutkia pohjasta, mutta ei tutkita, jos muovi peittää.Tarviiko toi ruuvata irti katsastukseen vai miten sitten tarkistetaan akkupaketin kunto?
Mielenkiintoista olisi nähdä mitä tuo oikeasti vaikuttaa tai millaisissa tilanteissa siitä on hyötyä. Ilmeisesti 3 mm alumiini jonka päällä 8 mm muovia.Jälkimarkkinat kehittyy, vajaata puoltatoista kiloa näyttäis hintataso olevan.
"Olemme olleet aktiivisesti Traficomin kanssa yhteydessä katsastuskäytännönnöistä, ja pyrkineet vaikuttamaan päätöksiin. Olemme saaneet ohjeistuksen Traficomilta, että kun toiminta on luotettavaa, akkusuojaa ei tarvitse irroittaa katsastuksen ajaksi."Tarviiko toi ruuvata irti katsastukseen vai miten sitten tarkistetaan akkupaketin kunto?
Juuri oli uutinen että siirtyvät LFP akkuihin pienistä malleista alkaen eli tähän on reagoitu ja se myös kertoo että tämä on jossain määrin ongelma. Tuskin kuitenkaan niin merkittävä että yksittäisen kuluttajan pitäisi reagoida."Hyvää" mainosta VAG ryhmälle, ei Suomi poikkeus ole, muuallakin varmasti roihahtelee ja niistä alkaa joku vetämään tutkimuksia.
Näkyy vakuutusmaksuissa jossain kohtaa.
Jossain mainittiin, että pohja tutkitaan ja dokumentoidaan ennen suojapanssarin asentamista.Mielenkiintoista olisi nähdä mitä tuo oikeasti vaikuttaa tai millaisissa tilanteissa siitä on hyötyä. Ilmeisesti 3 mm alumiini jonka päällä 8 mm muovia.
"Olemme olleet aktiivisesti Traficomin kanssa yhteydessä katsastuskäytännönnöistä, ja pyrkineet vaikuttamaan päätöksiin. Olemme saaneet ohjeistuksen Traficomilta, että kun toiminta on luotettavaa, akkusuojaa ei tarvitse irroittaa katsastuksen ajaksi."
Tuolla tavalla ovat asian ilmaisseet. Ei tuosta kyllä ihan käy ilmi että mikä toiminta pitää olla luotettavaa.
Ja tuo sanotaan lähinnä että ihmiset eivät alkaisi vinkumaan. Jos pohjapanssaria ei muutoskatsasteta niin ei siinä mitään oikeaa valvontaa tule olemaan.Jossain mainittiin, että pohja tutkitaan ja dokumentoidaan ennen suojapanssarin asentamista.
Yleisin sähköautoalusta kpl määrissä joten palojakin eniten. LFP akut nimeomaan järkeviä halvimmissa toteutuksissa kustannuksista johtuen.Juuri oli uutinen että siirtyvät LFP akkuihin pienistä malleista alkaen eli tähän on reagoitu ja se myös kertoo että tämä on jossain määrin ongelma. Tuskin kuitenkaan niin merkittävä että yksittäisen kuluttajan pitäisi reagoida.
Kyllä ne lfp akutkin palavat, joten onhan se tietty hyvä määrätä että eivät saa palaa mutta ei sille kemialle määräyksillä mitään voi. Räjähtävää paloa niillä ei pitäisi saada aikaan, mutta kyllä nekin sopivissa olosuhteissa palavat (tai vuotavat ja palavat).
Keravalla ollut auto oli ID.7 mistä lähti palo. Aika tuore mallikin tuo vielä.
![]()
Keravan sähköautopalo | Auton maahantuoja ja valmistaja haluavat tietää syyn: "Otamme vakavasti"
Keravan sähköauton palo oli tiettävästi kolmas, joka sattui MEB-alustalle rakennetulle autolle. Kyse on ylivoimaisesti Suomen yleisimmästä sähköautojen perusrakenteesta.www.keski-uusimaa.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.