Yleistä keskustelua sähköautoista

No mene kokeilemaan niin huomaat kyllä eron itsekin. EQS ulkomitat on jossain ihan muualla kun sisätiloissa.
Kyllä nuo sisämitat on myös todellä lähellä toisiaan. Molemmat autot on tuttuja. Vai onko joku tietty sisämitta mikä mielestäsi eroaa paljon varsinkin näin arkikäytössä? :)
Ulkomitat tosiaan vastaavat kuten yllä jo kerrottiinkin.
Lisäksi tuolla välirahalla saa paljon varusteita sähkäriin ja jää vielä kiva rahanippu seuraavaankin auton vaihtoon.
-Jari-
 
Tuohon sen verran korjausta että Autoholdi noissa on aina ollut, ainakin jokaisessa mitä itse olen ajanut kun ne mebbiläisissäkin on ollut jo vuosia.
Kiitos korjauksesta. Tarkoitin sitä, että yhden polkimen ajossa auto ei pysähdy vauhtipolkimen noston jälkeen, vaan jää ryömimään. Varsinainen autohold taisi tosiaan olla.
 
Kyllä nuo sisämitat on myös todellä lähellä toisiaan. Molemmat autot on tuttuja. Vai onko joku tietty sisämitta mikä mielestäsi eroaa paljon varsinkin näin arkikäytössä? :)
Ulkomitat tosiaan vastaavat kuten yllä jo kerrottiinkin.
Lisäksi tuolla välirahalla saa paljon varusteita sähkäriin ja jää vielä kiva rahanippu seuraavaankin auton vaihtoon.
-Jari-
No pelkästään tavaratila on 20 cm kapeampi ja 25 cm lyhyempi. Vaikea sanoa mihin ne hieman GLS:ää pienemmät ulkomitat on saatu kadotettua.
 
KIA EV6:n melko paljon akkumoduuleita jouduttu vaihtamaan, kuitenkin suhtkoht tuore peli kyseessä.
Mistähän lie johtuu?
Liian kovat lataustehot/akun puutteellinen jäähdytys?
Maanantai kappale?
Ei ole noudatettu 20/80-sääntöä eli ladattu akku aina täyteen?😆
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/MIuC0zhXYNc?si=k3-uk885amzoPu78
 
KIA EV6:n melko paljon akkumoduuleita jouduttu vaihtamaan, kuitenkin suhtkoht tuore peli kyseessä.
Mistähän lie johtuu?
Liian kovat lataustehot/akun puutteellinen jäähdytys?
Maanantai kappale?
Ei ole noudatettu 20/80-sääntöä eli ladattu akku aina täyteen?😆
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/MIuC0zhXYNc?si=k3-uk885amzoPu78

Noin uudessa jo ajettu akkutakuu yli niin oletettavastihan se on rajusti pikaladattu taksi ollut.
 
Mersun uusi hinnasto CLA:lle on julkaistu 14.10. Takavetoisen 250+:n hinta pomppasi odotetusti 5 000 €, joten nyt Suomessa on taas tuttuun ja turvalliseen tapaan kalliimpaa kuin Saksassa. Nelivetoisen 350:n hinta pysyi ennallaan.

Uutena hinnastosta löytyy CLA 200, jossa on 58 kWh LFP, 165 kW/335 Nm, 541 km (AMG 529 km). Se on 600 € halvempi kuin CLA 250+:n aloitustarjous, eli nyt mallien välillä on 5 600 €.


Screenshot_2025-10-18-10-14-04-98_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
KIA EV6:n melko paljon akkumoduuleita jouduttu vaihtamaan, kuitenkin suhtkoht tuore peli kyseessä.
Mistähän lie johtuu?
Liian kovat lataustehot/akun puutteellinen jäähdytys?
Maanantai kappale?
Ei ole noudatettu 20/80-sääntöä eli ladattu akku aina täyteen?😆
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/MIuC0zhXYNc?si=k3-uk885amzoPu78

Se oli sentään positiivista että tuossa ei tarvitse koko akkua vaihtaa vaan voi vaihtaa vioittuneet moduulit. Valitettavaa ettei pelkkää vioittunutta kennoa voinut vaihtaa vaan koko moduuli meni vaihtoon jos yksikin sen kuudesta kennosta on vioittunut, mutta parempi tuokin kuin että koko akku eli 32 moduulia pitäisi vaihtaa kerralla.
 
Onko noilla type 2 latureilla käytännössä mitään eroja vai joku halvin parin sadan laturi vaan? Eikö näissä nyt pitäisi kaikissa riittävät suojaukset yms olla ja ladata 11kW teholla kun auto vaan ottaa vastaan? Tesla Model 3 kyseessä.
 
Ominaisuudet vaihtelee, mutta jos on yhtään tunnetusta paikasta Euroopasta ettei alibabalta suoraan hankittu niin sen suhteen kyllä.

Olettaen, että sähkäri on vetänyt syötön latauslaitteelle kunnon kaapelilla ja kytkennät tiukat. Oon päästelly täydellä, mutta kun mitään tarvetta ei ole niin laskin autosta 16A > 13A tehot ettei rasitu liikaa, varmuuden vuoksi.
 
Noin uudessa jo ajettu akkutakuu yli niin oletettavastihan se on rajusti pikaladattu taksi ollut.
Kyllä varmaan taksikäytössä ollut. Mutta tuohan on ihan mahdollinen skenaario kun ajetaan siviilipuolella pidempää siivua: muutama pikalataus samalle päivälle, akuston lämpötila nousee ja joku kenno sanoo poks.
Toyotahan rajoitti b-alkuisen sähköautomallinsa pikalatauksia 2kpl/vrk, mutta ehkä syystäkin? Ko. rajoitukselle kyllä kovasti naureskeltiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 226
Viestejä
4 970 786
Jäsenet
79 743
Uusin jäsen
Elle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom