Yleistä keskustelua sähköautoista

Ei oman sähköauton rassaamiseen ole mitään laissa määriteltyjä pätevyyksiä.

Ammattimaiselta korjausliiketoiminnalta edellytetään kyllä sähköautojen suhteen ylimääräisiä toimia, ei tosin välttämättä varsinaista sähköalan pätevyyttä.

Mitä tulee dieselmekaanikkoihin, niin ilman papereita ei sekään töitä saa. Alan koulutusta ei välttämättä tarvitse, mutta paperi se on se työtodistuskin. Kavereita tietysti voi palkata pelkkien puheidenkin perusteella, mutta harvemmin tuo nyt pätee muuten kuin pienemmissä pajoissa.
Sähköturvallisuuslaki???? Ei taida olla tuttua sen soveltaminen?
 
Sähköturvallisuuslaki???? Ei taida olla tuttua sen soveltaminen?
On tuttua. Siinämäärin että sitä nimenomaan sovelletaan, ja niin pitkään kun jotain ei yksiselitteisesti sanota laissa tai säädöksessä, sen voi tulkita miten haluaa jos sen pystyy loogisesti perustelemaan.

Tämä pätee ihan kaikkiin lakeihin ja asetuksiin, ja kaiken voi tulkita myös niin että mitään ei saa tehdä. Jos halutaan, me voidaan tulkita lakia myös niin että sen bensa-autonkin itse korjaaminen on kiellettyä.

Jos julkinen taho ei muuta asetustekstiä, niin sitten se sun valitsema tulkinta asetuksesta on voimassa niin kauas kunnes se käräjäoikeudessa kumotaan.
 
Algoritmi tyrkytti nämä itsellekin. Seuraavassa videossa mittaili kennoja ajon aikana eri varaustasoilla ja kennojännite-erot vaikutti yllättävän hyviltä. Eli voisiko BMS:n algoritmi olla liian herkällä tai johtuuko virheilmoitus jostain muusta kuin tuosta mitä epäilee...

Käyttöprofiilista pisti silmään että auto oli seissyt täydellä akulla vajaan neljän vuoden aikana 93 päivää.
Noita vastauksia kun lukee niin kertoilevat että ei ole sen kummempi ero kuin muun merkkisissäkään sähkiksissä esiintyy. Tiedä sitten onko ilmoituskynnys turhan kireällä vai onko se juuri siksi kun tuo tekovika noiden kennojen tuotannossa? Eli ilmaantuva ero ennakoisi lopun alkua melko nopeasti. Onko Kokkolan mies millään videolla avannut millaisilla jännite-eroilla noita kennoja vaihdetaan ja onko akkutekniikoilla eroja em. asian suhteen?
 
Jostain lukenut /huollossa kuullut , että LG toimittamissa kennossa oli alkupäässä 2021- (MEB autot siis, VW) huonoja eriä . Tämän johdosta niitä moduuleita vaihdettiin jo ennakkoon . Eli etsivät jollain koodilla niitä tjsp. Eli jossain Leafissa kymmenen vuoden takaa saattaa kennojännitteen erot seilata missä sattuu ilman vikaherjaa, mutta samaan aikaan ID.4 ilmoittaa jo viasta pienemmälläkin erolla? Näin voi olla tai voi olla olematta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 756
Viestejä
4 970 578
Jäsenet
79 898
Uusin jäsen
JuliusC

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom