MInun puolesta saisi tulla joku kovempikin "rangaistusmaksu", jos autoa roikottaa laturissa ylipitkään. Pikalaturit ovat ruuhka-aikaan jo nyt monessa paikassa hyvin varattuja ja varmasti pohjoiseen mennessä hiihtolomakaudella, on joku strategisen kohdan latauspaikka hyvinkin täynnä.
Jos sen 30 minuuttiakin lataa, niin sillä pääsee varmasti autolla kuin autolla jo hyvän tovin eteenpäin. Lataa sitten lisää. Näin saataisiin latureita varmasti kiertoon, eikä odotusajat venyisi kohtuuttomiksi.
Toki tässä voisi olla joku muuttuja sen suhteen, onko kentällä vapaita latureita. Jos kaikki on käytössä, niin tietyn rajan jälkeen (esim. 30 minuuttia latausta) alkaisi sakko raksuttaa. Jos taas tilaa on, niin mikäs siinä sitten olisi ladatessa.
Siinä S-ryhmän kyselussa parennus toivelistalla oli mm opastusten parantaminen, miten jonotetaan, miten käytetään jne.
Liikenneasemilla (ja asiooinit yleensä) jonkin sakko minuuttien sijaan toivoisin suunnittelua, toteutus niin että siellä poikkeamisen aikana ei tarvi autoa lähteä siirteleen tai maksamaan ylimääräistä että kautta aseman palveluita.
Niitä kahvoja riittävästi, oletus prioriteetti tulo järjestyksessä, mutta mahku ostaa B tai A prioriteettia. Se opastus mitä joku tuolla kuvaili, parkkihalleista tuttu, tässä vapaa, eli iso tehoa tarjolla,
"kylmäasemilla" voi sitten olla aika+teho. Jos sinne joku nyt jää leirytymään.
No kyllä tuo aika lailla pitää paikkaansa, jos ei ole mikään ruuhka-aika ja seisovasta pöydästä lappaa menemään. Ei noilla työreissuilla nyt turhaa aikaa siellä viitti maleksia. Pöperöt naamariin ja tien päälle.
Jos puolentunnin ruokatunti, matkoihin menee jotain ja vielä pitäisi saada akku sinäaikana täyteen, niin no.
Mutta jos puhutaan pitkämatkalaisista, ja tauon luonaan yhteydessä lataus, niin kahvalta sisään ja takaisin niin no, yläkoulussakin taitaa tehdä tiukkaa, vaikka ovatkin tehokkaita.
Ja en nyt vakuutu että jos jostain töistä, konttori, raksa,keikka, lähtee porukaa lounaalle niin tuppaa tekeen tiukkaa että tunnissa kerkiävät takaisin. Se on myös muutakin pikainen energia tankkaus.
Kunhan vaan porukka oppisi käyttämään näitä teho/pika/hidaslaterureita tarpeidensa mukaan. Liian usein näkee että teholaturilla auto makaa ihan turhan kauan. Ja sen jos kentällä on paljon vapaata, niin mikä hemmetin pakko sitä on tunkea juuri siihen samalle tolpalle jakamaan tehoja.
Jos tässä puhutaan AC laturit vs DC laturit, eikä joka n 100kW va satojen kilowattien, niin käytettävyys, saavutettavuus vaikuttaa, ja jos on oikeasti tarve saada ladattua vähän enemmän, niin se AC laturi ei välttämättä riitä, DC laturilla saa enemmän, täyteen.