Olen kahlaamassa tätä threadiä läpi ja ehkä vastaus löytyisi sieltä, mutta kärsimätön ei jaksa odottaa. Eli mitä mieltä olette moniväritulostuksista? Pelkkä gimmick vai oikeasti hyödyllinen? Kannattaako esim Bambun A1 ottaa 249 € pelkältään vai 349 € kombona? Tällä hetkellä oma fiilis on se, että väritulosteet tuottavat (ainakin ko. laitteella) aivan liikaa jätettä, eikä parin värin tulostukselle ehkä itsellä ole sellaista killeriapplikaatiotakaan. (Vanhemmat saattavat muistaa 80-luvulta upeat neliväriset CGA-grafiikat. Nykyisin 4 väriä tuntuu pieneltä määrältä) Edut siis olisivat varakelan mahdollisuus filamentin loppuessa ja ehkä jonkun printin parin päällimmäisen kerroksen moniväritulostus (jolloin jätteen määrä pysyisi siedettävänä). Miinuksina tietysti lisähinta (ei tosin paha ja jos jotain käyttöä löytyy, niin ihan mahdollinen investointi) ja myös iso koko. Bambun halpiskombo ei myöskään tarjoa kuivuripalveluita.
Itse juuri pohdin samaa. Ensimmäinen ajatus oli ostaa A1 mini, mutta lopputuloksena eilen saapui A1 combo.
Itse päädyin tähän siksi että tuo AMS on jälkikäteen aivan naurettavan ylihintainen ja combona vain 110€. Jos sitten ei ole käyttöä niin uskoisin, että tuon saa myytyä eteenpäin tuolla 110€ hinnalla kun uusi on 295€.
Toinen syy oli se, että tyttö haluaa kaikenmaailman Super Mario ym. ukkeleita tulostettavan, joten ne eivät onnistu ilman tuota. Toki jätteen määrä on valtava, mutta ei tämä nyt silti kovin kallis harrastus ole.
A1 otin A1 minin sijaan siksi, ettei tarvitse heti päivittää uuteen jos build platen tila loppuukin kesken.
Ja loppujen lopuksi tuo muutaman satasen hintaero ei itselläni tunnu yhtään missään. Toki valinta olisi voinut olla eri jos olisi rahasta todella tiukkaa.
Ostin omani 3D kaupasta, siellä hinta lopulta sama kuin bambulla, koska 3d kaupasta ei tule postikuluja, mutta Bambulta tulee. Ja jos tulee takuu ongelmia niin ehkä helpompi hoitaa suomaiaisen firman kautta.
Mukana tuli 20g valkoista PLA:ta. Bambusta tilasin 10 kelaa, mutta ne saapuvat vasta ensi viikolla, joten nyt tulostin vain sen veneen ja kohta siihen tuulettimen eteen suojan. Sitten ehkä juuri ja juuri riittää siihen voiteluaineen levittimeen vielä. Mutta muuten jatkuu sitten ensi viikolla kun kelat saapuvat.