Lidlin hintavertailu mainoksessa oli myös pyöristysvirhe: oikea halvemmuusprosentti oli 21,57 % tms, mutta mainostivat olevansa jopa 21 % halvempia. Jos olisi käytetty mediaania niin 21 % olisi oikein, mutta omilla sivuillaan sanoivat käyttävänsä keskiarvoa.
Kun uusi mainos pläjähti, niin syy selvisi: "Jopa 23 % halvempi!" - he siis halusivat pienentää lukemaansa, jotta seuraavan mainoksen psykologinen vaikutus olisi isompi. Ihmisille tulee olo että Lidl halpenee kuin lumipallo. Siksi ennustankin, että seuraava mainos toteaa heidän olevan jopa 25 % halvempi. Jos hintavertailu toteutetaan viikoittain, niin eiköhän kohta luvut osu kohdilleen...
Ja tällä kertaa pyöristivät 22,56 % ylöspäin. Viimeksi 21,74 % pyöristyi alaspäin.