Asunnon ostaminen ja asuntolaina

Itse olen nähnyt asian aina niin, että kunhan tietyt avainpalvelut (kauppa, apteekki, jne.) sekä lasten koulut ja muut palvelut ovat lähellä, niin ihan hirveästi ei muuta kaipaa. Oikeastaan minkään kaupungin keskustaan harvemmin kaipaan ja mieluummin kaikki hankinnat tekee jostain, mihin pääsee helposti omalla autolla, kun tällainen viiden hengen kööri johonkin lähtee, niin sen kyllä mieluiten tekee omalla autolla.

Toki myös työpaikan läheisyys on kiva juttu, koska vaikka sitä voisikin osan päivistä tehdä etänä, niin ei sitä silti halua aivan hirveästi käyttää aikaa matkustamiseen, kun arjessa tuntuu muutenkin olevan liian vähän aikaa töiden ulkopuolella.

Nykyiseen elämäntilanteeseen olen oikein tyytyväinen. Uusi okt kaava-alueella, isot kaupat 5 km päässä, työpaikka n. 8 km päässä ja lasten koulut ja päiväkodit 3 km säteellä. Lasten harrastuksiin pääsääntöisesti alle 10 km. Kun ei nyt kuitenkaan asuta 00100 tai 33100 alueilla, niin ei sijaintiin uponnut puolta miljoonaa, vaan rahan sai pääsääntöisesti satsata omiin seiniin.

• Tykkää
Reactions: Sid
Olen ehkä poikkeus tällä foorumilla, mutta itse en ikinä haluaisi haja-asutusaluelle, vaan sijainti on itselleni kaikki kaikessa. Nykyinen uudehko pientalo, 10-15 minuutissa pyörällä ison kaupungin keskustaan ja töihin - kaupat, koulut, päiväkodit, kirjastot ym. joidenkin satojen metrien säteellä ja joukkoliikennekin toimii. Nautin siitä, etten ole millään tavalla riippuvainen omasta autosta, vaikka sen omistankin. Pieni tontti ja naapurit lähellä, mutta mitäs sitten, yhtään isompaa en kaipaisikaan ja naapureista ei ole koskaan ollut mitään haittaa. Ja kyllä - sijannin takia asuntoon upposi valtavasti rahaa, mutta kyllä minä mieluummin maksan lainaa pois, kuin muita työmatkasta, kunnallisverosta, asunnon arvonalenemasta yms johtuvia kuluja.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 750
Jäsenet
79 539
Uusin jäsen
Circusofvalues

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom