Auton pesu

Voihan se röpelö olla lentoruostetta, pikeä, suolapaskaa, kalkkia tai mitä vaan kemiallisesti siihen jämähtänyttä/lentänyttä. Eihän noi Fairylla lähde vaan vaatii pidempää kaavaa.
Saattaa olla... Tosin epäilen. Auto pesty kesällä noin pari kertaa kuukaudessa normi autonpesuaineilla, ja vahattu kahdesti. Tuo fairy oli vain siksi, että sain vahat pois fusson tieltä.

Mutta, katsotaan :tup: Eipä nuo teipit toisaalta haittaa,edellisissä autoissa ne olivat vakiona.
 
Jaaha, onks juoksevafiksari lopettanu yhteistyön ku ei saa enää sen koodilla Dudelta -10 %. Noh, koodilla CD10 saa eli Crazy Drivers Stunt shown nimissä. Ja valostoressa myös.
 
Jaaha, onks juoksevafiksari lopettanu yhteistyön ku ei saa enää sen koodilla Dudelta -10 %. Noh, koodilla CD10 saa eli Crazy Drivers Stunt shown nimissä. Ja valostoressa myös.
JF toimii:

1761248820424.png


Noita koodeja kyllä riittää: JAPE10, BIISONI yms.
 
Jos pelkillä pesuilla kestää ensi kevääseen saakka ja helmeilee silloinkin samalla lailla niin sitten voit läpsäytellä henkseleitä rintakehääsi vasten muutaman kerran.
ja kokemuksesta voin sanoa, että ei kestä. Siksi itse päädyin pinnoitukseen valkoisen auton kanssa, toivottavasti vähentää keväällä auton putsaamisen tarvetta suolasta, piestä ja lentoruosteesta.
 
ja kokemuksesta voin sanoa, että ei kestä. Siksi itse päädyin pinnoitukseen valkoisen auton kanssa, toivottavasti vähentää keväällä auton putsaamisen tarvetta suolasta, piestä ja lentoruosteesta.
Tarkalle pinnoite ei vähennä yhtään kesän eikä talven pesutarpeita. Siis jos haluu et se ei mee tukkoon / kontaminoidu ja hydrofobisuus säilyy. Rankoille joutuu alahelmoissa ja alakyljissä nuokin.

Saahan sen tukkiintuneenkin pinnan toki elvytettyä mut vaatiihan se Resetit / Descalet + raudan- ja pienpoistot aika-ajoin tai sit vaihtoehtoisesti yhtenään pesua tai hitonmoiset pesut laiminlyöntien eheyttämiseksi. Se vaan, että tuppaa esim. olemaan erilaisia pölynkeruun yms. osalta. Ykkösauto (25 tkm/a läpi vuoden) pinnoitettuna ja kakkosauto (7-10 tkm/a ajot läpi vuoden) vahattuna niin vaivansa kummassakin.

Toki oon vasta harjotellut 23 vuotta neuroottista detailingia mutta ihmettelen aina "Pistin pinnoitteen ja riittää kun vuoden välein huuhtelee puutarhaletkulla." Tai "5 vuoden takuu pinnoitteella" ku joku karvakäsiporukka tekee parissa tunnissa pesu + onestep-holotus + Nasiol-pinnoitus 200 €... :D

Siis itte vaan harrastelen, mutta vaikka kuinka prkl tarkasti vetäis 3-stepit ja vaikka ja mitä ja pitäis ku kipeetä p****a niin 1 vuosi on pitkä aika Suomen suolakurapölykivipuhalluksessa jos siis autolla ajetaan eikä pidetä vitriinissä.

Siihen nähden sanonpahan vaan, että imo BH Finis Wax on uskomatonta kamaa ja Colliniten 476s:kin halpaa nähden kiiltävänä ja liukkaana kokonaisylläpitovaivaan.

Ykkösautoon siis tarvii välillä buustailla kontaminaation poiston jälkeen Curet tai Ceramic detailer. Gyeon Syncro Evo laitettuna 1/2025 ja sitä ennen pesut + 16 tuntii 3 step-kiillottelu. Enkä aja metriäkään edes päällystämättömillä teillä. Paljo enempi toi pinnoitetulla ajo maksaa ja onko sen väärti... Ehkä, ehkä ei vs. Finis-Waxit syksyllä niin keväällä on vielä vaivalla poistettava moninkertaisella tiukalla liukkaripesulla. Ja senki päälle vois vaan ruikkia Gyeonin Wetcoatia about ilmatteeks, on hyvä kombo.
 
Tarkalle pinnoite ei vähennä yhtään kesän eikä talven pesutarpeita. Siis jos haluu et se ei mee tukkoon / kontaminoidu ja hydrofobisuus säilyy. Rankoille joutuu alahelmoissa ja alakyljissä nuokin.

Saahan sen tukkiintuneenkin pinnan toki elvytettyä mut vaatiihan se Resetit / Descalet + raudan- ja pienpoistot aika-ajoin tai sit vaihtoehtoisesti yhtenään pesua tai hitonmoiset pesut laiminlyöntien eheyttämiseksi. Se vaan, että tuppaa esim. olemaan erilaisia pölynkeruun yms. osalta. Ykkösauto (25 tkm/a läpi vuoden) pinnoitettuna ja kakkosauto (7-10 tkm/a ajot läpi vuoden) vahattuna niin vaivansa kummassakin.

Toki oon vasta harjotellut 23 vuotta neuroottista detailingia mutta ihmettelen aina "Pistin pinnoitteen ja riittää kun vuoden välein huuhtelee puutarhaletkulla." Tai "5 vuoden takuu pinnoitteella" ku joku karvakäsiporukka tekee parissa tunnissa pesu + onestep-holotus + Nasiol-pinnoitus 200 €... :D

Siis itte vaan harrastelen, mutta vaikka kuinka prkl tarkasti vetäis 3-stepit ja vaikka ja mitä ja pitäis ku kipeetä p****a niin 1 vuosi on pitkä aika Suomen suolakurapölykivipuhalluksessa jos siis autolla ajetaan eikä pidetä vitriinissä.

Siihen nähden sanonpahan vaan, että imo BH Finis Wax on uskomatonta kamaa ja Colliniten 476s:kin halpaa nähden kiiltävänä ja liukkaana kokonaisylläpitovaivaan.

Ykkösautoon siis tarvii välillä buustailla kontaminaation poiston jälkeen Curet tai Ceramic detailer. Gyeon Syncro Evo laitettuna 1/2025 ja sitä ennen pesut + 16 tuntii 3 step-kiillottelu. Enkä aja metriäkään edes päällystämättömillä teillä. Paljo enempi toi pinnoitetulla ajo maksaa ja onko sen väärti... Ehkä, ehkä ei vs. Finis-Waxit syksyllä niin keväällä on vielä vaivalla poistettava moninkertaisella tiukalla liukkaripesulla. Ja senki päälle vois vaan ruikkia Gyeonin Wetcoatia about ilmatteeks, on hyvä kombo.
Et sitten yhtään lukenut mitä kirjoitin?

"toivottavasti vähentää auton putsaamista"

Mua ei haittaa auton peseminen, mutta toivon että pääsen helpommalla.
 
Et sitten yhtään lukenut mitä kirjoitin?

"toivottavasti vähentää auton putsaamista"

Mua ei haittaa auton peseminen, mutta toivon että pääsen helpommalla.
Meinasin laittaa, että ei ole tarkoitettu sulle vaan yleisellä tasolla tiedoksi mut unohtui. Mutta siis juu eipä se pinnoitus lentoruosteen määrään mitään auta ja tarttuu se pinnoitteen päällekin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 969
Viestejä
4 981 750
Jäsenet
79 864
Uusin jäsen
ET!

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom