Battlefield 6 (10.10.2025)

Ei jeesus ihmiset ihan oikeasti ostaa noita beta avaimia mitä jaetaan kuin karkkia ja saa twitchistäkin ihan 30min äänettömällä taustalle heittämällä? Vaan että pääsee 2 päivää aikasemmin.. Huhuh tätä maailman menoa

Avain maksoi 14 senttiä ja kinguin tilillä (jota en muistanut edes omistavani) oli jostain syystä rahaa 31 senttiä eli ihan ok diili oli itselleni :geek:
 
Ei jeesus ihmiset ihan oikeasti ostaa noita beta avaimia mitä jaetaan kuin karkkia ja saa twitchistäkin ihan 30min äänettömällä taustalle heittämällä? Vaan että pääsee 2 päivää aikasemmin.. Huhuh tätä maailman menoa
Itselleni ihan yksi lysti jollekin 10 sentille. Sitäpaitsi noita mainostamiasi mahdollisuuksia ei ollut tarjolla enää kun omani ostin. Kymmenellä sentillä säästin tuon vaivan. Oli hyvä diili.
 
Jospa spottaus olis bf3/4 tapaan ja se portal oikeasti toimisi server browserina, niin ehkä on toivoa. Kaksi pahaa hylsyä putkeen sarjassa jo.
 
Joitain muutoksia aseisiin/hahmoluokkiin, joiden pitäisi kai olla voimassa jo betassa. En nyt löytänyt tuota blogikirjoitusta, josta Jackfrags videolla puhuu, joten alla screenshotit tekstistä ja tiivistelmä. Poimin vain pari tärkeintä, vaikka myös muihin hahmoluokkiin tehtiin jotain viilauksia.

1. Käsittääkseni vaikka pelaisikin sitä "Open Weapon" pelimuotoa, jossa kaikki aseet toimivat kaikilla hahmoluokilla, niin tietty aseluokka saa aina jonkun passiivisen boostin, jos sitä käyttää ns. oikealla hahmoluokalla (esim. tarkkuuskiväärit Reconilla).

2. Assault-hahmoluokka kokenut ison päivityksen.
-Adrenaliinipiikki ei enää anna HP:ta, vaan antaa flash- ja stun kranaattien vastustuskykyä, vähentää räjähdevahinkoa ja antaa liikkumanopeutta​
-Spawn beacon on siirretty nyt assaultille (aikaisemmin Reconilla). Rajallinen käyttömäärä, katoaa jos sen laittaja spawnaa siihen.​
-(Uusi vempain tikkaat, trailerista tuttu)​

1754500545863.png


1754500928734.png
 


Tuossa näkee miten hyvin talot tuhoutuu.
Harmittaa tosiaa ku itelläki beta-avain, mutta ei ole töitten jälkee aikaa enää pelata ku 13 tuntia poissa kotoo vuorokaudessa ja sen jälkee meinaa tunnit loppua kesken.

Tuhoutuu, mutta ei kyllä hyvin :D
Kiitti vinkistä, nyt löytyy multakin koodi betaan
 
Ja tuo EA:n kernel anti-cheat tuli aikaisemmin jo 2042 ja sen jälkeen v (sekä myös 1 ilmeisesti, sitä en ole pelannut sen jälkeen kuitenkaan), mutta 2042 ja v on todella vähissä huijarit. Eli väitän tämän hyvissä määrin toimivan.
Kyllä v:ssä niitä huijareita näkyy mitä täs puolen vuoden aikana on tahkottu
 
Tyhmä kysymys mutta pitäisikö tuossa alkuvalikossa näkyä mitään? Itsellä ihan tyhjää, asetuksia toki voi vaihdella. Näin kuvan kun jollain oli start sekä browse modes.

Mietin vain pitääkö tarkastaa pelin eheys/asentaa uudelleen jos jokin mennyt rikki. 😅
 
Vähän tyhmä kysymys, mutta mä onnistuin saamaan koodin razerin discordin kautta. Saako sen jotenkin liitettyä Steamiin, vai toimiiko se ainoastaan EA apissa asennetussa bf6 betassa? EA tili näyttäis olevan linkitetty steamiin.
 
Joitain muutoksia aseisiin/hahmoluokkiin, joiden pitäisi kai olla voimassa jo betassa. En nyt löytänyt tuota blogikirjoitusta, josta Jackfrags videolla puhuu, joten alla screenshotit tekstistä ja tiivistelmä. Poimin vain pari tärkeintä, vaikka myös muihin hahmoluokkiin tehtiin jotain viilauksia.

1. Käsittääkseni vaikka pelaisikin sitä "Open Weapon" pelimuotoa, jossa kaikki aseet toimivat kaikilla hahmoluokilla, niin tietty aseluokka saa aina jonkun passiivisen boostin, jos sitä käyttää ns. oikealla hahmoluokalla (esim. tarkkuuskiväärit Reconilla).

2. Assault-hahmoluokka kokenut ison päivityksen.
-Adrenaliinipiikki ei enää anna HP:ta, vaan antaa flash- ja stun kranaattien vastustuskykyä, vähentää räjähdevahinkoa ja antaa liikkumanopeutta​
-Spawn beacon on siirretty nyt assaultille (aikaisemmin Reconilla). Rajallinen käyttömäärä, katoaa jos sen laittaja spawnaa siihen.​
-(Uusi vempain tikkaat, trailerista tuttu)​

1754500545863.png


1754500928734.png
Ilmeisesti saanut kritiikkiä että assault on nyt imba classi.

Snipu käteen, haulikko toiseen, stimit ja spawn beacon reppuun.
 
Vähän tyhmä kysymys, mutta mä onnistuin saamaan koodin razerin discordin kautta. Saako sen jotenkin liitettyä Steamiin, vai toimiiko se ainoastaan EA apissa asennetussa bf6 betassa? EA tili näyttäis olevan linkitetty steamiin.

Se pitää redeemata EA tilillä se koodi, jonka jälkeen se toimii sun steamin kautta asennetun BF6:n kanssa, kun olet linkittänyt stamin EA:n.
 
Nick930 on ollut mukana pelin studio testeissä useamman kerran viimeisen parin vuoden aikana. Videolla käydään läpi mitä Betalta/julkaistulta kannattaa odottaa.
Videolla käydään pikaisesti läpi teema, mappeja ja niiden tuhoutumista, combat pelimekaniikkoja, ajatuksia aseista, hahmojen luokista ja muutoksista sekä ajoneuvoista. Osittain, samaa infoa kuin jackfragsin videollakin kuultiin.

dice on halusi välttää levolution tapahtumia, mutta se ei tarkoita että laajemman luokan tuhoaminen puuttuisi pelistä.


Talon katolta voi hypätä alas ilman dmg jos tekee ton uuden kuperkeikan painamalla C oikeaan aikaan. Tietysti laskuvarjokin on olemassa.
8.37

lmg ja dmr on vielä "beta" vaiheessa rekyylin ja dmg suhteen. Itse olettaisin mitä vuodetuilta videoilta näki että monesta aseesta puuttuu vielä rekyyli, tekstuurit ja tai mallit, mutta betaan on priorisoitu monipuolisesti aseita jotka on ns "käyttökunnossa"
10:09

Assault classia on buffailtu aika paljon. Uudistuksina löytyy incendiary tyyppinen kranaatin heitin, flashbang, 2 pääasetta ja spawn beacon.
muok. assaultille pystyy valita kummankin tyyppisen kranaatin heittimen samaan aikaan. HE ja Incendiary toisen pääaseen sijasta.
Supportille on heitetty assaultin entinen tehtävä antaa HP tai ammuksia ja herättää kaatuneita henkiin. Defib palauttaa takaisin henkiin 50% HP:lla. Defib pystyy lataamaan pidempään ja käyttämään nopeasti 3 kertaa putkeen, mutta en kyllä ymmärrä mitä tuo tarkoittaa kun defib animaatio on on muutenkin jotain sekuntin luokkaa.
muok. defib kuvauksessa itse pelissä kyllä lukee että toimii kuten ennenkin. Kun lataa hetken aikaa niin hahmo saa täydet HP
Medicin rooli on aikalailla unohdettu kun jokainen pystyy herättämää pelaajia henkiin loputtomasti ja HP alkaa valumaan takaisin 100% asti 5 sekuntin jälkeen ja täynnä tuosta toisen viiden sekuntin kuluttua jos suppression tai dmg ei nollaa tuota ajastinta
Engi ja recon on aikalailla samat mitä ennenkin.
muok. engillä voi olla stingeri ja rpg samaan aikaan
Nick930 tuossa mainitsikin että "avoimet ase luokat" sotkee pelin. Omasta mielestä etenkin kun ottaa huomioon kaikki muutoksen peli mekaniikkoihin ja assault luokkaan.
11:43

Hienosti menee LMG:llä seinästä läpi kudit :tup:
Asekohtaiset boonukset jos omalla luokalla käyttää omia aseita kuullostaa ihan kivalta, kunhan ei mene överiksi.
assaultin Lv2 Quick Recovery perkki +50% rate, -50% delay kuullostaa aika typerältä jos 5 sekuntissa on taas HP 100%:ssa
15:40

ajoneuvot on vieläkin vähän vaiheessa ja Nick930 ottaa esimerkiksi tankin jotka on liian hitaita/kömpelöä kääntyä sekä liian helppo tuhota jolloin niiden hyödyt on hyvin rajatut.
Taitaa puuttua kaikki bf3/4 pelimekaniikat tankeista.
itse tykkäsin ww3:n tankeista jotka oli todella OP, mutta useita heikkouksia jopa luoteja vastaan. prismat pysty ampua rikki joka haittasi kuskin näkyvyyttä huomattavasti, ja kaikki lisävarusteet pysty tuhoamaan ampujan paikalta, miinat tuhosi kelat/renkaat jolloin ajoneuvo hyytyi ihan mateluksi ja oli helppo kohde ynm. jos muistan oikein. dice saisi vähän kopioida noita mekaniikkoja.
17:15

Videolla oli vielä vähän lisää hävittäjistä, helikoptereista, serveri listasta ja loppuajatukset, mutta jätetään tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä alkaa olla jo niin paljon kaikkea hilavitkutinta ja työkalua, että olisivat oikeasti voineet pilkkoa classit viiteen. Squadin olisi silti voinut jättää neljään, kun ei joka tilanteessa tarvi kaikkia classeja.

Tuo HP:n itsestään paraneminen on kyllä minusta edelleen yksi tyhmimpiä ideoita ikinä. Eikö pelaajat muka voi olla viipottamatta sen aikaa että joku käy paikkaamassa tai itse kääräisee haavat umpeen?
En muutenkaan koskaan ole ymmärtänyt miksi henkiinherättämisen ja parantamisen pitää tapahtua jossain sekunnissa, jo muutaman sekunnin herätys- ja/tai parantamisanimaatio latistaisi hiukan sitä pahinta codijonnejuoksun intoa. Eikä myöskään kenttäherätystä hedarilla tapetuille ja raskaampien ajoneuvojen sisään räjähtäneille.
 
Missähän mahtaa olla ongelma kun en saa tuota HVCI:tä (Memory integrity, muistin eheys) millään päälle.

Kaikki muut ehdot täyttyisivät kyllä mutta tuohonko tämä nyt sitten tökkää? BIOS päivitetty, uusimmat ajurit asennettu.
1754402162608.jpeg
Tuo ongelma ratkesi. Syypäänä olivat vanhan Logitech-ratin ajuritiedostot (päivätty vuodelle 2010!), jotka olivat jääneet kummittelemaan Windowsiin vaikka Logitechin ohjelmistot onkin ajat sitten poistettu. Ei niistä ihan helppo ollut eroon päästä mutta tuolta löytyneellä ohjeella se lopulta onnistui: How can I get rid of a specific driver that I'm not even using?
 
Tyhmä kysymys mutta pitäisikö tuossa alkuvalikossa näkyä mitään? Itsellä ihan tyhjää, asetuksia toki voi vaihdella. Näin kuvan kun jollain oli start sekä browse modes.

Mietin vain pitääkö tarkastaa pelin eheys/asentaa uudelleen jos jokin mennyt rikki. 😅
Eihän se open beta ole vielä edes alkanut :facepalm:
 
Fire range on auki jo. Pääsee sensitivityjä ja bindejä säätämään.

Ilmeisesti vaikka C on unbindattu menussa täysin niin ukko menee siitä silti kyykkyyn. Ois ihan kiva ottaa toi nappi toiseen käyttöön.
 
50k jonoa kun muutama minuutti sitten avasin pelin uudestaan. 30 min takaperin pääsi sisään samantien räiskimään ampumaradalle.
kyllä tuo tuosta liikkuu. oisko noin 10min jonotusta
 
ei näin EA tiesivät ihan varmasti paljonko porukkaa on rekisteröitynyt early open betanaan , no katellaan illalla uusiksi jos, ei ole jono tai ottavat kapasiteettiä lisää käyttöön.

1754554396031.png
 
oho.. eli hyvällä tuurilla pääsee pelaileen vasta viikonloppuna kun jonoa on perkeleesti. Aika huonosti alkaa kun servuja vähän :(
 
Minkälaiset asetukset ja mikä gpu? Sama prossu löytyy multa, mutta pääsen testaamaan vasta illalla. Gpu rtx 4070.
4090 GPU, eli ei ole siitä kiinni. Graffa asetuksilla ei juuri väliä, oli lähes maksimit alkuun, mutta heitin lowlle heti kun huomasin että pyörii surkeesti ja silti tuolla 80fps tuntumassa.

Breakthrough vuoristomapissa sentään 90-100 paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Kysehän ei ole siitä, etteikö pelipalvelimia tai tarkemmin instansseja tule riittämään kaikille halukkaille.

Niitä kyllä pystytetään niin paljon kuin pelaajia löytyy, tahtia vaan pitää rajoittaa ryntäyksien kohdalla. Muuten menee järjestelmiä nurin ja sitten onkin vielä kivempaa.

Eipä siinä onhan se persiistä, en mä sillä.

1754556146858.png

Linkki
 
68fps päävalikossa, 5950x + 6900xtxh + 32gb muistia 4Klla Ultralla. Kunhan pääsee pelaamaan niin katotaan mitkä asetukset toimii. Jännä että shooting rangella ei voi vaihtaa asetuksia, pitää aina mennä menun kautta - luulisi että tarkoitus juuri hioa asetukset kuntoon. Classin vaihtokaan ei onnistu.
 
Huomiona myös, oletusmuotona on Conquest, erikseen Closed weapons conquest. Eli todennäköisesti porukkaa automaattisesti ohjautuu open weaponsiin, koska se on vain nimellä "conquest" ja on oletusvaihtoehto. Valitettavasti.
 
Nopea testi 12700h/32GB/4060 läppärillä toimi oikein mainiosti 1080p oletusasetuksin. FPS counteria en löytänyt mistään ja nvidian overlay näytti n/a.

Yksi kierros conquestia Cairossa. Valitettavasti nyt työnteko haittaa pelaamista joten jatkamaan pääsee vasta illalla :(

Joko on pelikokemuksia rtx3080/1440p ultrawidellä?

edit: fps counter löytyi ja tuolla 4060:lla default asetuksin peli pyöri n.100fps tuntumassa Dominationia kokeillessa.
 
Viimeksi muokattu:
Pelin aikana chatissa osa valitti että pyörii hiton huonosti ja toisilla kuten itsellä peli toimi oikein mainiosti.
 
Jos pyörii huonosti, niin ihan ekana suosittelen päivittämään BIOS:n ja AMD:llä vielä chipset ajurit. Nuo voi vaikuttaa paljon, jos on liian vanhat. Toki näyttiksen ajurit hyvä päivitellä kanssa.

Itsellä oli muutama vuosi sitten Spider Man ihan stutterfest ja grafiikasdakin häröjä. Emon BIOS päivitys poisti kaikki ongelmat.
 
Huomiona myös, oletusmuotona on Conquest, erikseen Closed weapons conquest. Eli todennäköisesti porukkaa automaattisesti ohjautuu open weaponsiin, koska se on vain nimellä "conquest" ja on oletusvaihtoehto. Valitettavasti.
No sepä.
Se on selvä et jos ne meinaa tän perusteella katsoa ketä kiinnostaa open ja ketä closed, niin ei tolla closedilla i.e. paremmalla vaihtoehdolla oo mitään palaa.
Toki on jo sanottu et se closed on myös julkasussa, niin ei sitä nyt tän betan perusteella vielä pois olla ottamassa.
Ei siitä closedista kyllä silti ikinä suosittua tule, kun se on ns. erillään.

FPS counteria en löytänyt mistään ja nvidian overlay näytti n/a.
Pitäs löytyä kun menee Graphics > Advanced "Modify"-nappi (Sharpness kohdan jälkeen) > Performance Overlay.

Pelin aikana chatissa osa valitti että pyörii hiton huonosti ja toisilla kuten itsellä peli toimi oikein mainiosti.
Jos pyörii huonosti, niin ihan ekana suosittelen päivittämään BIOS:n ja AMD:llä vielä chipset ajurit. Nuo voi vaikuttaa paljon, jos on liian vanhat. Toki näyttiksen ajurit hyvä päivitellä kanssa.

Itsellä oli muutama vuosi sitten Spider Man ihan stutterfest ja grafiikasdakin häröjä. Emon BIOS päivitys poisti kaikki ongelmat.
BF6 suljetussa testissä mulla oli armoton stutter, joka johtui Nvidian vanhoista ajureista viime joulukuulta.
Nyt sitten BF6 myötä oli käytännössä pakko päivittää.
 
  • Tykkää
Reactions: KLF
Pääsin viimein läpi. Asetukset oli nollaantunut eli säädin ne kohdilleen. Uudet asetukset tulee käyttöön kun käynnistää pelin uudestaan. Käynnistin uudestaan ja BOOM takaisin jonottamaan 220000 pelaajaa edellä. Ei sitten muistanut että olin jo jonottanut...
 
PS5 nyt jo yli tunnin pelannut. Ei ole tarvinnut jonottaa sekuntiakaan vaikka pelistäkin poistunut välillä?

Hyvältä vaikuttaa peli kyllä. Yllätti positiivisesti 👍
 
Pääsin viimein läpi. Asetukset oli nollaantunut eli säädin ne kohdilleen. Uudet asetukset tulee käyttöön kun käynnistää pelin uudestaan. Käynnistin uudestaan ja BOOM takaisin jonottamaan 220000 pelaajaa edellä. Ei sitten muistanut että olin jo jonottanut...
1000003428.png
 
Eka peli pelattu tankilla. Tuntui että selviäminen erittäin heikkoa. RPG lataa 2x nopeammin kuin mitä tankin tykki, ja ainakaan defaultti ammus ei juurikaan tehnyt splash damagea, joten välillä jopa 1v1 oli haastava, koska engineerin kitissä niin paljon paukkua että riittää tuhoamiseen edestä. Mutta muuten pyörii ultralla yli 60fps.

E:
Toka matsi, mitä helvettiä vehiclet. Tuntuu että peli on balansoitu jalkaväen ympärille. MBTt ja IFVt tuntuu kehnoilta, jos satut saamaan suoran osuman jalkaväkeen, kyllä se tottelee, mutta splash damage onnetonta. Käytännössä minkään suojan taakse ei oikein voi ampua. Todella moni asia tuhoaa tankin ekalla, esim. kopterin ohjus. Kokeilin myös attack helicopteria, ohjaus tosi kankeaa. 3 kertaa lensin, jokaisella kerralla kuolema tuli alta sekuntiin kun alkoi ropisemaan. Eli Todella heikkoja nämäkin, ja TTD matala. Ei tosiaan samanlainen kuin aiemmissa Bäfissä.

Lisäksi kun peli alkaa, ainakin osassa mapeista pakotettu spawnaus JVnä, eli et voi spawnata tankkiin tai squadiin. Tässäkään ei mitään järkeä. Käytännössä joudut redeployaamaan jos haluat johonkin ajoneuvoon, että pääset spawnaamaan kartan kautta.

E2:
Vehicledamage on vaan matalaa. Jalkaväki tekee enemmän vahinkoa tankkiin singolla, kuin mitä toinen tankki. Ei tässä ole mitään järkeä :D
 
Viimeksi muokattu:
PS5 nyt jo yli tunnin pelannut. Ei ole tarvinnut jonottaa sekuntiakaan vaikka pelistäkin poistunut välillä?
Taitaa olla eri järjestelmien takana pleikan kirjautuminen peliin.

Luultavasti ylipäätään PC:llä jono liittyy pelkästään kirjautumiseen, minkä tahtia pitää nyt sitten jostain syystä rajoittaa.
Ei tämä eka peli ole missä näin on käynyt, kun on tämmönen ajastettu ja erittäin suosittu startti.

Tiedä sitten onko pleikalla noi jonkun Sonyn oman fiksumman tsydeemin takana.
 
Pääsin jonon jälkeen menuun eikä missää nappia mistäs pääsis pelaamaan :cautious: asetukset sun muut voi kyllä plarata mutta itte pelaamaan ei pääse
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 384
Viestejä
4 867 527
Jäsenet
78 650
Uusin jäsen
Golden_dawn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom