DDR5-muistit - kellotukset ja kokemukset

No nyt on emolevy vaihdettu. Uudella emolla (ROG Strix X870E-E) ja Asuksen "NitroPath" tekniikalla näyttää menevän vanhalla prosessorilla nyt 6400 MHz 1:1 @ 1.27 VSOC. On tuolla emolevyllä siis jotain väliä näköjään. :hmm:

Muisteina siis: Acer Predator Pallas II 6000 @ CL28 1.4 V EXPO - Hynix M-die

Safe Modessa ajettu Aida tulos ja ajoitukset ja voltit kuvina alla.

EDIT: RAM-jäähdytys nyt mallia IceMyst 360 + 2 x IMF70 lisätuuletin. Pari IMF70 lisätuuletinta tulossa viellä. Ei niillä kuitenkaan käytännössä muuta merkitystä ole kuin miltä tuo näyttää. :giggle:

safemode6400.png ZenTimings_strix_6400.png

IMG_0060.png

Viimeksi muokattu:
Tuntuu että tCL vois saada vielä alemmas, mutta emo ei anna syöttää enempää VDD:tä kun tuo 1.65 V.
Muistit on vesillä. M-die SR.

8200 MHz.png

8200 MHz AIDA.png

Sain 8400 MHz pelittämään ja vakaaksi. Luku- ja kirjoitusnopeus laski jonku verran kun tiputti FCLK 2200 Mhz --> 2100 MHz, mutta latenssi parani aika hyvin.

8400 MHz.png

AIDA64.png

PYPrime.png

Viimeksi muokattu:
Mitä lottoatte, onkohan muistit rikki? Win11 alkanut nyt satunnaisesti bootissa heittää erroria ja TestMem5 ei oo koskaan rullannut yli 4sek pidempään millään asetuksilla.
Nyt BIOSista ihan vakioasetukset päälle eikä siltikään. Mitähän ihmettä? Gigantin takuuseen kun heittää niin saan todennäköisesti rahat takaisin ja sit oon ilman muisteja? Muistit siis Corsair Vengeance DDR5 2x16Gb 6000MHz CL30 A2 ja B2 sloteissa kuten pitääkin olla

DDR5 rikki.png

Mitä lottoatte, onkohan muistit rikki? Win11 alkanut nyt satunnaisesti bootissa heittää erroria ja TestMem5 ei oo koskaan rullannut yli 4sek pidempään millään asetuksilla.
Nyt BIOSista ihan vakioasetukset päälle eikä siltikään. Mitähän ihmettä? Gigantin takuuseen kun heittää niin saan todennäköisesti rahat takaisin ja sit oon ilman muisteja? Muistit siis Corsair Vengeance DDR5 2x16Gb 6000MHz CL30 A2 ja B2 sloteissa kuten pitääkin olla

DDR5 rikki.png
Mulla alko tekee samaa, kun toinen muisteista alkoi hajoamaan. Toinen muisteista toimi XMP päällä ja toinen ei ja alkoi kaatuilemaan.

Nää on siis ihan uudesta asti tätä tehnyt. Mitä teit asialle? Sait uudet takuusta? Oliko jo tuolloin tää muistien hinnan nousut päällä?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
298 504
Jäsenet
81 501
Uusin jäsen
Juppiboi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom