Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Aina ei vain ole mahdollista testata jos muut komponentit puuttuvat.kyllä mielestäni tuote pitää heti testata, kun ostaa. ketään puolustelamatta.
2kk jälkeen aika hankala ruveta penäämään rahoja takaisin yms. varsinkaan kun kukaan (myyjä tai sivustaseuraajat) ei voi tietää etteikö tuota vikaa olisi onnistuttu itse aiheuttamaan tämän 2kk aikana. Tämä skenaario vaan tuli mieleen ensimmäisenä ketään syyttelemättä tai puolustelematta
kyllä mielestäni tuote pitää heti testata, kun ostaa. ketään puolustelamatta.
2kk jälkeen aika hankala ruveta penäämään rahoja takaisin yms. varsinkaan kun kukaan (myyjä tai sivustaseuraajat) ei voi tietää etteikö tuota vikaa olisi onnistuttu itse aiheuttamaan tämän 2kk aikana. Tämä skenaario vaan tuli mieleen ensimmäisenä ketään syyttelemättä tai puolustelematta
kyllä mielestäni tuote pitää heti testata, kun ostaa. ketään puolustelamatta.
Täällä ei kenelläkään ole mitään todisteita tarinasi tueksi paitsi sinun sanasi. Mistä kukaan voisi tietää vaikka olisit 2kk uunoillut emolevyn kanssa ja rikkonut sen omilla toimillasi? Siksi ne ostetut tavarat tarkastetaan heti ja reklamoidaan sitten virheistä. Omissa silmissä tällaset kuukausien päästä tulevat valitukset on uskottavuudeltaan ihan pyöreä nolla.Eihän sillä ole väliä kuinka pitkä aika siitä on - rikkinäinen tuote on rikkinäinen tuote. Tietääpähän muut käyttäjät että ei ainakaan postilla kannata ostaa tältä tyypiltä tavaraa kun ei pääse katsomaan/testaamaan tuotetta.
Tuollaisen pitäisi nähdä alle 10min silmämääräisellä tarkistuksella. Jos siihen ei ole aikaa ja antaa 2kk kulua, niin omaa tyhmyyttä ja oppirahojen maksamista se on on. Ja lisäksi tässä on sana sanaa vastaan: kumpi sen oikeasti hajotti?Jospa myyjä vielä palaa asiaan kunhan foorumilla käy.
Aina pitää tarkastaa tavara oli uutta tai käytettyä. Tuo vaurio olis ollut nähtävissä ihan silmämäär. tarkastuksella heti vaikka kasausta ei voinutkaan tehdä.
Kyllä minäkin myyjänä - olettaen, että en myynyt tieten tahtoen sutta - sanoisin 2 kk jälkeen, että nyt on tainnut särkyä käsittelyssä... ja valokuvat tietysti otettuna missä tilassa oli lähetettäessä.
ja valokuvat tietysti otettuna missä tilassa oli lähetettäessä.
Tuollaisen pitäisi nähdä alle 10min silmämääräisellä tarkistuksella. Jos siihen ei ole aikaa ja antaa 2kk kulua, niin omaa tyhmyyttä ja oppirahojen maksamista se on on. Ja lisäksi tässä on sana sanaa vastaan: kumpi sen oikeasti hajotti?
Nyt täytyy kyllä kysyä että moniko oikeasti tekee niin että ottaa videota / monia kuvia ihan joka kantilta jokaisesta myymästään tuotteesta ja videoi sen postituksen siitä hetkestä kun sen pakkaa jättämättä sekuntiakaan pois ettei vaan paketti vaihdu matkalla postiin/matkahuoltoon?
Tai sama kääntäen, moniko videoi sen paketin avaamisen ja täydellisen tutkimisen?
Koska näitä näkee aina välistä tässäkin langassa mainittavan. Eli jos oikeasti tahtoo todistaa että tuote toimii (vaikka nyt emolevy) pitäisi näyttää 100% videolla miten kyseinen kone ensin toimii, sitten se puretaan ja sitten pakataan ja viedään postiin yhtään hetkeä videosta editoimatta tai poistamatta ja sitten ostaja valittaisi miksi myyjällä kestää niin pitkään ja tämä vielä ehkä pyytää hieman extraa kun laittaa mukaan jonkun 64Gt muistitikun mille on tehnyt "kotivideon" ja varmuuskopion tuosta prosessista...
Eikä sekään tietysti poista sitä mahdollisuutta että posti hajottaa jotain, jolloin seuraa taas uusi riita siitä kuka korvaa ja vastaa.
Oon ottanut nykyään vaikka millaisia kuvia ympäri ämpäri ja videon kun laitan tavaran postin automaattiin ja luukun kolautan kiinni. Oli tuossa eräskin mielenkiintoinen keissi, kun lähetykseen varaamassani laatikossa jonkun muun pakettia kun avasin luukun, laittaakseni omani.Kyllä. Siksipä juuri ne fotot, on hyvin helppo osoittaa oliko noinkin näkyvää vauriota lähtiessä.
Kerran minulle myyjänä (muualla) kävi niin, että juuri emosta oli yksi konkka karannut ostajan ilmoituksen mukaan - ja tämä ilmoitus tuli heti.
Ihmettelin miten voi olla kun mitään vikaa ei käytössä ollut enkä emoa telonut, mutta ostaja pystyikin jo ilmoituskuvasta näyttämään, että katsopa tarkkaan tuossa on jo se konkka puoliksi irti (lähetin hänelle pyynnöstä alkuperäiset kuvat).
Oli äänipiirin osia, jota en koskaan käyttänyt niin siksipä en mitään koskaan havainnut.
Ei harmittanut yhtään, päinvastoin oli selvä peli eikä tarvinnut tuskailla onko ostaja rikkonut.
Tarjosin hyvitystä tai nurkissa lojunutta äänikorttia ilmaiseksi tilalle, mutta ostaja sanoi homman olevan ok kun saa sen korjattua itse.
Offtopic mutta esimerkkinä.
Toki tuossa tapauksessa se konkka olisi ollut irti vaikka kuinka myöhään havaittuna, mutta yhtä kaikki valokuva osoitti totuuden, että oli irti jo lähetettäessä.
Nyt täytyy kyllä kysyä että moniko oikeasti tekee niin että ottaa videota / monia kuvia ihan joka kantilta jokaisesta myymästään tuotteesta ja videoi sen postituksen siitä hetkestä kun sen pakkaa jättämättä sekuntiakaan pois ettei vaan paketti vaihdu matkalla postiin/matkahuoltoon?
Tai sama kääntäen, moniko videoi sen paketin avaamisen ja täydellisen tutkimisen?
Koska näitä näkee aina välistä tässäkin langassa mainittavan. Eli jos oikeasti tahtoo todistaa että tuote toimii (vaikka nyt emolevy) pitäisi näyttää 100% videolla miten kyseinen kone ensin toimii, sitten se puretaan ja sitten pakataan ja viedään postiin yhtään hetkeä videosta editoimatta tai poistamatta ja sitten ostaja valittaisi miksi myyjällä kestää niin pitkään ja tämä vielä ehkä pyytää hieman extraa kun laittaa mukaan jonkun 64Gt muistitikun mille on tehnyt "kotivideon" ja varmuuskopion tuosta prosessista...
Eikä sekään tietysti poista sitä mahdollisuutta että posti hajottaa jotain, jolloin seuraa taas uusi riita siitä kuka korvaa ja vastaa.
2 kk on aivan liian pitkä aika kaupan purkuun. Todella harva jälleenmyyjäkään tarjoaa palautusoikeutta enää 30 päivän jälkeen, saati yksityishenkilö.
Jos emolevy oli jo paketista otettaessa rikki se olisi pitänyt huomata ja ilmoittaa heti. Jos vikaa ei huomannut silloin, on vähän peiliin katsomisen paikka. Ja jos vaurio syntyi myöhemmin, niin sama juttu. Silloin tosin kannattaa tarkistaa korvaako kotivakuutus mitään. Tosin omavastuu voi helposti syödä mukavan siivun
Uusien tuotteiden kohdalla voi vielä jotenkin olettaa, että sisältö on sitä mitä pitää, mutta käytettyjä ostettaessa pitää mahdollisesti varautua siihen että "fiksu" kusettaja voi jopa punnita paketin sisällön vastaamaan oikean tuotteen painoa, esimerkiksi pinoamalla sinne Aku Ankkoja. Ei voi myöskään tietää, miten hyvin (tai huonosti) posti on paketteja käsitellyt.
Valitettavasti kuulostaa siltä, että on tullut maksettua oppirahoja.
Etsin vika kuvauksesi.Ketjun nimi on "Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset". Minulle tämä oli huono kauppakokemus koska minulle myytiin rikkinäinen tuote. Se, että avasin paketin kunnolla ja pääsin testaamaan tuotetta vasta näin myöhään ei muuta sitä tosiasiaa, että tuote oli rikki.
07.05.2025 ostin käyttäjältä @askola emolevyn. Emolevy on ollut paketissaan siitä asti, kun hain sen postista ja pääsin vasta pari päivää sitten kasaamaan uutta konetta ja kas, emolevy olikin rikki. Ostin eilen toisen emolevyn kokeilemaan, että onhan vika oikeasti emolevyssä; uudella emolla kone pyörii.
Tämä emolevy minkä myyjä minulle lähetti on fyysisesti vaurioitunut (etu-USB panelin pinnit vääntynyt ja yksi katkennut). Kun PSU virtanappua laittaa ON-asentoon, välähtää koneen argb komponentit. Kun konetta laittaa päälle, pyörii vain puolet tuulettimista ja kuvaa ei tule näytölle. Argb komponentit ei myöskään kytke valot päälle.
Olen ottanut yhteyttä myyjään mutta en ole vielä saanut vastausta. Ylläpito voi käydä poistamassa positiivisen palautteen minkä myyjälle kerkesin antaa ennen kun testasin, että emolevy toimii.
Postaukset pelkälle kauppa-alueelle, ahkerana torissa myös kun hyvät diilit osuu kohdille ja kokonaiset koneet myyntiin?Myyjä jo sanoi jättävänsä ketjun huomioimatta mikä toki ymmärrettävää kovin nuivasta vastaanotosta johtuen mutta itseäni jäi kyllä askarruttamaan koko tapahtumaketju.
6.5 luotu osto-ilmoitus AM4-emolevystä ostajan toimesta
7.5 myyjä kirjoitti ketjuun "Laitoin sulle yksityisviestiä!"
8.5 ostaja antaa positiivisen kauppiaspalautteen myyjälle
18.5 ostaja kirjoitti ketjuun "Hoplaa! Vielä etsinnässä"
21.5 ostaja kirjoitti ketjuun "Ylös"
2.6 ostaja kirjoitti ketjuun "Ylös"
29.6 ostaja kirjoitti ketjuun "Bump"
18.7 ostaja antaa negatiivisen kauppiaspalautteen myyjälle
Jos ja kun kaupat oli tehty jo 7.5 - 8.5, miksi osto-ilmoitus oli edelleen aktiivinen aina kesäkuun loppuun asti ?
Itsekään en myös kallistu tässä kenenkään puolelle, kunhan leikin salapoliisia tylsyyksissäni
Ostetaan - AM4 emolevy (Oulu)
Tuote: Hinta: Tuote ostettu (mistä ja milloin): Kuitti löytyy (takuu voimassa): Muuta huomioitavaa: Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Oulu Toimitustapa: Maksutapa: eurobbs.io-tech.fi
Hmm, tuleen suunta kääntynyt ja tuoksu vain voimistuu. Popparti esiin ja katsotaan että mikä tili saa punaisen raidan, jos komponentit ei menekkään omien koneiden kasuuseen.Postaukset pelkälle kauppa-alueelle, ahkerana torissa myös kun hyvät diilit osuu kohdille ja kokonaiset koneet myyntiin?![]()
Jeebus kauppasi Strix 3080:aa jonka "ostin". Sanoi keskiviikkona selityksiä ja torstaina sen exä sitten kuulemma lähetti. Sovittiin ärräpaketilla, ja kun pyysin kuitista lähetystunnusta ei sitä yllättäen tietenkään ollut antaa. Tsekkasin sitten matkahuollon sivut niin eihän sinne mitään ollut tullut. Sitten alettiin syyttää exää, ja leikittiin tyhmää että eikö ollutkaan lähetetty. Pyysin laittaan rahat takaisin niin luvattiin iltaan mennessä. No nyt kun niitä kyselee on estot jo laitettu päälle. Alinta paskasakkia siis.
Kiitos.
![]()
Toisaalta. Helpompi spotata se uusi tili hälytyskellojen puolesta, kuin useamman kuukauden "kypsytelty" käyttäjä.Peruskaava, uusi tili, verified, kusetus, katoaminen.
Edelleen vahvasti sen kannalla, että verified ei anna kauppa-alueen käyttöoikeutta eikä YV oikeutta, ja karenssiajan voisi nostaa 60 pv.
Pitäs vähän ottaa itsekin vastuusta siitä että minne niitä rahojaan lähettelee ""
Toisaalta. Helpompi spotata se uusi tili hälytyskellojen puolesta, kuin useamman kuukauden "kypsytelty" käyttäjä.
Huijauksia tulee aina olemaan, vaikka täällä omalla naamalla oltaisiin. Ne viikonlopun akuutit pikavippaajat sen sijaan saisi kitkettyä pois, mutta eiköhän noillakin olisi useampi nimimerkki valmiina odottelemassa.
Eikö ostajat voisi pikkasen käyttää järkeäVoisiko alle 60 päivää vanhoihin tunnuksiin lisätä esim. Uusi käyttäjä -laatan siihen nimimerkin alle? Mahdollinen ostaja huomaisi heti, että käyttäjä on uusi ja olisi toivottavasti hieman varovaisempi.
Järjenkäyttö on sallittua, mutta jos tässäkin maassa tehtäisiin kaikki "järkeä käyttäen", niin esim. uhkapelit olisi kiellettyjä tai ainakin asiakkaita huomattavasti vähemmän. Huijarit osaavat hyödyntää taidokkaasti ihmisten heikkouksia (kiireen tuntu, alhainen hinta, ilmoitusten vakiopohjat (lisää uskottavuutta), "Verified" status kuulostaa siltä kuin käyttäjä olisi "tunnistautunut" jne.).Eikö ostajat voisi pikkasen käyttää järkeä
Mielestäni kuvailemasi ihmistyypit pitäisi laittaa edunvalvontaanJärjenkäyttö on sallittua, mutta jos tässäkin maassa tehtäisiin kaikki "järkeä käyttäen", niin esim. uhkapelit olisi kiellettyjä tai ainakin asiakkaita huomattavasti vähemmän. Huijarit osaavat hyödyntää taidokkaasti ihmisten heikkouksia (kiireen tuntu, alhainen hinta, ilmoitusten vakiopohjat (lisää uskottavuutta), "Verified" status kuulostaa siltä kuin käyttäjä olisi "tunnistautunut" jne.).
Huijatuksi on helppo tulla, jos ei näitä keinoja tunnista tai osaa vaatia myyjältä asioita ennen rahojen siirtoa. Harmillisesti edelleen näkee myyjänäkin niitä, että vaaditaan tavaran lähettämistä ennen kuin rahat on siirtyneet tilille ja monet näihinkin yksinkertaisiin huijauksiin menee --- suomalainen on harmillisen sinisilmäinen ja kun tätä oikein ajattelee, niin monet yhteiskuntamme toiminnoista pohjautuu suomalaiseen erikoisuuteen: luottamus.
Tää nyt voi kalskahtaa ikävästi joillekin, sitä nyt luulisi että sen verran porukalla sytyttäisi valoa, kun on tuore käyttäjä, 0 palautetta ja pelkästään myynti-ilmoa..Niin, en sitten tiedä. Näköjään alle viikko sitten rekisteröinyt, heti Verifiedin ostanut ja pelkästään tavaraa myyvä tunnus ei ilmeisesti hälytä kelloja. Jos verified otetaan pois, laitetaan 1-3 kk karenssi niin sitten huomaa heti että on huijari?
Pointtina, että huijareita on aina ollut ja tulee olemaan.
Olettaisin, että klikkaat sitä myyjän profiilia ennen kauppojen tekoja, olitpa sitten mobiililla tai et?Olen tainnut aiemminkin mainita, että jos rekisteröirymispäivä näkyisi myös mobiililla selatessa, niin auttaisi myös jonkun verran. Tosin mahtaako siinä tila riittää![]()
Näkeehän sen tästäkin ketjusta, että ei niitä paljon klikkailla.Olettaisin, että klikkaat sitä myyjän profiilia ennen kauppojen tekoja, olitpa sitten mobiililla tai et?