Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Rupeaa 250 tkm olemaan mittarissa, 1.6 CRDi moottori eikä jakopäälle ole varmasti aiemmin tehty mitään.

Ei se oireile vielä minun nähdäkseni, mutta koen parhaaksi tehdä jakopääremontin näillä kilometreillä ja ennen kuin tulee ongelmia.
Jos taas meinasit sitä, että paljonko on suositeltu vaihtoväli niin sitä en osaa sanoa. Teoriassa ketjulla oleva jakopää voi kestää auton koko iän, mutta ei nekään ikuisia ole, joko ketjuu venyy tai kiristimet kuluu.

Oli myös ajatus puhdistaa imusarja, kaasuläppä ja imuventtiilit sekä EGR kun ne on varmasti melkoisessa karstassa jo.

Eli moottorihuoltoa normaali huoltojen lisäksi, jolla toivon mukaan saa vanhalle vielä reilusti lisää kilometrejä.
juu, omalla 235tkm 1,6 bensa ei ole myöskään jakopäälle tehty mitään.
 
juu, omalla 235tkm 1,6 bensa ei ole myöskään jakopäälle tehty mitään.

Mikä moottorikoodi? Bensakoneet ja isompi kaksilitrainen diesel on tietääkseni hihnalla, tuo 1.6 diesel on poikkeus, siinä on ketju.
Ainakin 2007 - 2012 sarjassa.

Suosittaisin vahvasti remmin vaihtoa kyllä :)
Jakohihnan tyypillinen vaihtoväli on 150 tkm.
 
Mikä moottorikoodi? Bensakoneet ja isompi kaksilitrainen diesel on tietääkseni hihnalla, tuo 1.6 diesel on poikkeus, siinä on ketju.
Ainakin 2007 - 2012 sarjassa.

Suosittaisin vahvasti remmin vaihtoa kyllä :)
Jakohihnan tyypillinen vaihtoväli on 150 tkm.
Hyundai G4FC ketjulla on kone
 
Mikä moottorikoodi? Bensakoneet ja isompi kaksilitrainen diesel on tietääkseni hihnalla, tuo 1.6 diesel on poikkeus, siinä on ketju.
Ainakin 2007 - 2012 sarjassa.

Suosittaisin vahvasti remmin vaihtoa kyllä :)
Jakohihnan tyypillinen vaihtoväli on 150 tkm.
Ykkös koppaisessa Ceed 1.6 bensakoneessa on ketju,ei ole omaankaan tarvinnut koskea 215 tkm ajettu.
 
Ykkös koppaisessa Ceed 1.6 bensakoneessa on ketju,ei ole omaankaan tarvinnut koskea 215 tkm ajettu.
Siskolla hyppäsi ykköskoppaisessa 1.6 bensa ceedissä ketju. Taisi tulla reilu parin tonnin remontti ja liike antoi vielä alennusta, kun työ olisi ylittänyt auton arvon. Mittarilukemaa en tiedä, mutta se taisi olla hieman yli 200tkm.
 
Loro: Jarrupalat meni hienosti paikoilleen
RapBrakes: Jarrulevyt vaikutti ihan asiallisilta
Vector: Jarrusatula muuten sopiva mutta en saa kässärimottorin liitintä lukittumaan paikoilleen sen kanssa mitenkään. Vanhassa oli kyllä hyvin kiinni. Ihan niinkun se runko-osa siinä olis liian pieni. Tein nippusidepatentin sille.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mahdollista tai jopa tyypillistä aftermarket osissa, että sähköliittimet ei olekaan ihan sopivat. Valitettavasti.

SInnepä lähti järkyttävä osatilaus, vielä kun jaksaisi tehdäkin kaiken noihin liittyvän!

1755759717144.png


(jakopääremonttiin sekä imusarjan ja EGR puhdistamiseen liittyviä, tuo oikea alatukivarsi tuli vielä uutena remonttitarpeena)

Korkeapainepumpun ketjupyörän irrotukseen tarvii vielä erikoistyökalun mikäli se tarvii vaihtaa, mutta näytti olevan esim. Toolfinillä n. 50 EUR ja onneksi varastossa.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni varoitus: Kun tilaatte varaosia ulkomaankaupoista, kannattaa suhtautua siten, että takuuta tai palautusoikeutta ei ole.

Osien palautus on tehty mahdollisimman vaikeaksi: Ensinnä kulut joutuu itse maksamaan ja lisäksi voi joutua vääntämään kuljetusvaurioista molempiin suuntiin. Silloin hyvitys voi jäädä saamatta kokonaan. Palautuskulut isommissa osissa on useita kymppejä jo Viroon.
Tämä koskee myös, vaikka olisit saanut virheellisen tavaran!

En halua pelotella ja varmaan suurin osa tarvikeosista on hyviä, mutta kannattaa maksaa tilaus luotolla tai esim. Paypal:lla, että voi elätellä toiveita hyvityksen saamiseksi. Ainakin Baltian pöytälaatikkofirmoissa asiakaspalvelijat helposti hermostuvat ja sanoutuvat irti reklamaatiotapauksissa.
 
Aeromotorssin kanssa ei ole ainakaan tähän asti ollut mitään ongelmia, matkahuollon kuljetuksen toki joutuu itse maksamaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 634
Viestejä
4 887 768
Jäsenet
78 853
Uusin jäsen
Ender Wiggin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom