Suomi on demokratia ja jokainen kansalainen ottaa vaaliuurnilla kantaa siihen miten esimerkiksi metsää hoidetaan, ja epäsuorasti kaikkiin muihinkin mahdollisiin asianhaaroihin kuten syntyvyyteen. Ja suomalaiset myös kollektiivisesti omistaa osan metsästä, eihän kaikki ole yksityisomistuksessa. Suomi olisi voinut valita toisenkin tien ja "kehittyä" paskaiseksi persläpimaaksi, jossa akat synnyttää edelleen viisi lasta per muija ja kaikki metsät on kaadettu pelloiksi. Ihan itse ollaan tällaiseksi kehitytty, ei kukaan muu sitä ole meille tehnyt vaan me suomalaiset itse.Jos itse omistat metsää ja hoidat sitä niin että se sitoo reippaasti enemmän hiilidioksidia kuin se sitoisi villinä niin sitten saat siitä henkilökohtaista krediittiä ja voit katsoa oman hiilijalanjälkesi matalammaksi.
Mutta jos itse et omista metsää niin sitten et kyllä saa siitä suomalaisen metsänomistajan metsästä yhtään sen enempää krediittiä kuin se intialainen kyläläinen.
On naurettavaa ajatella, että jokaisen yksilön pitäisi itse tehdä kaikki tuo, jotta voisi ottaa mitään ansiota mistään ja nauttia hyvinvoinnista. Yhteiskunta on osatekijöidensä ja historiansa summa, ja jokaisella yksilöllä on pieni oma roolinsa siinä.

.