• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Mikäs raadilla olisi ajatus seuraavaan:
Asiakas tilaa murskekuorman tontille
Asiakas ja kuorman kuljettaja katsovat yhdessä kippauspaikan (nurmikko)
Kuljettaja ei tajua erikseen mainita auton painoa kuorman kanssa, luottaen kokemukseensa ajattelee maan kantavan vielä jäisenä ja yrittää toimittaa tavaran haluttuun paikkaan
Murske menee perille haluttuun paikkaan, mutta auto ei tulekkaan omin voimin enää takaisin, vaan hinausauton avustamana ja nurmikkoon jää raiteet autosta

a) nuoleeko molemmat omat haavansa, eli hinausauton kulu toimittajalle ja pihankorjaus asiakkaalle
vai
b) onko mielestänne tavarantoimittaja (yritys) myös velvollinen korjaamaan pihaa aiheutuneista vaurioista nurmikolle, vaikka kippauspaikka on yhdessä katsottu?
 
No kyllähän tuo omalla peräsjärjellä ajateltuna on hyvin selkeä a. Kun se paikka on asiakkaan kanssa katsottu, niin tässähän on se vastuu enemmän tilaajalla että mihin sen kuorman haluaa, ja hänen pitäisi olla paremmin perillä oman maan kunnosta, siitäkin huolimatta, että kuljettaja on todennäköisesti parempi sitä arvioimaan.
 
Mikäs raadilla olisi ajatus seuraavaan:
Asiakas tilaa murskekuorman tontille
Asiakas ja kuorman kuljettaja katsovat yhdessä kippauspaikan (nurmikko)
Kuljettaja ei tajua erikseen mainita auton painoa kuorman kanssa, luottaen kokemukseensa ajattelee maan kantavan vielä jäisenä ja yrittää toimittaa tavaran haluttuun paikkaan
Murske menee perille haluttuun paikkaan, mutta auto ei tulekkaan omin voimin enää takaisin, vaan hinausauton avustamana ja nurmikkoon jää raiteet autosta

a) nuoleeko molemmat omat haavansa, eli hinausauton kulu toimittajalle ja pihankorjaus asiakkaalle
vai
b) onko mielestänne tavarantoimittaja (yritys) myös velvollinen korjaamaan pihaa aiheutuneista vaurioista nurmikolle, vaikka kippauspaikka on yhdessä katsottu?

Siinä voi olla jo tonttiliittymäkin kovilla jos nuppikuormaa pyörittelee saatikka jos nurmikolle ajaa. Ainahan kaikesta voi valittaa mut :facepalm:.
 
Itse itselleni vastaten, muistin @jukkis2000 viestin ja edellisellähän sivulla se oli, että sanoman vaihde löytyy numerosta 091221. Soitin sinne ja sanoivat ruudun aspan olevan auki, mutta yhdistettyään tuli että suljettuhan se on :I Ja koitin lomakkeellakin ottaa yhteyttä, mutta ei anna lähettää. Tulee vain punainen kolmio ilman tekstiä?

Vähän ärsyttävähän tämä, piti kokeilla muutenkin alennuskoodilla, muttei tuossa tilatessa anna mitään mahdollisuutta laittaa edes. Ei ole kuin peruuta ja tilaa heti nappulat, ja tilausnappulaa painamalla tilaus menee vain läpi :i

Itse itselleni vastaten jälleen, sain lauantaina laitettua yhteydenottolomakkeen kautta viestiä, ja sunnuntaina tuli nollavastaus "Urheilu-lisäpaketin hinta on 8€/kk ja se lisätään aina jo voimassa olevan tilaushinnan päälle, esim. jos sinulla on Ruutu+-tilaus hintaan 9,99€ hintaan, niin Ruutu+ Urheilu yhteishinta on tällöin 17,99€/kk", joten laitoin uutta viestiä muun muuassa siitä, ettei ole ruutu+ tilausta, vain elisan viikon jakso eikä tilaushetkellä kerrottu muist maksuista kuin tuo 8€ ja laitoin hyvityspyyntöä.

Tänään tuli vastaus, että Ruutu+ urheilu tilaus peruttu ja tuo 8 € palautettu.
 
Ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut käyttää takuuta mihinkään. Nyt kuitenkin tuli tarve yhden NUC tietokoneen kanssa. Alle KK vanhana siis aloitti kaikenlaisen kaatuilun viittanee integroituun näytönohjaimeen. Laitoin tästä Dustiniin viestiä ja vastaus oli, että "ota valmistajaan yhteyttä takuuhuoltoa varten". Onko tämä ihan normaali käytäntö nykyään? Luulisi tuotettan myyvän tahon ottaa hoitaakseen.
 
Ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut käyttää takuuta mihinkään. Nyt kuitenkin tuli tarve yhden NUC tietokoneen kanssa. Alle KK vanhana siis aloitti kaikenlaisen kaatuilun viittanee integroituun näytönohjaimeen. Laitoin tästä Dustiniin viestiä ja vastaus oli, että "ota valmistajaan yhteyttä takuuhuoltoa varten". Onko tämä ihan normaali käytäntö nykyään? Luulisi tuotettan myyvän tahon ottaa hoitaakseen.
Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän vaatimuksensa kohdistaa.

Takuuajan pituus vaihtelee tuotteen mukaan. Takuuaika ilmoitetaan kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Takuuasia käsitellään eri tavoin riippuen tuotteen lajista. Tietyissä tapauksissa takuuasian hoitaa tuotteen valmistaja tai sen valtuuttama huoltoliike. Toisissa tilanteissa takuuasian käsittelee Dustin Home itse. Jos asiakas on epävarma siitä, kuinka kyseisen tuotteen takuuasiat hoidetaan, Dustin Home antaa mielellään lisätietoja ennen tuotteen ostamista.

Valmistajan antaman takuun ohella Dustin Home ei anna muuta takuuta tuotteesta.
Mielestäni Dustin ei ole ilmoittanut asiasta ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa (ellei nyt tuotesivulla sitten lue takuutietojen yhteydessä että he eivät vastaa takuusta).

Tällöin Dustinin pitäisi hoitaa takuuasia. Todennäköisesti saat sen helpommin hoidettua olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan.

EDIT: Ja lisätään nyt vielä sen verran, että Dustin on aina vastuussa tuotteen virhevastuusta.
 
Viimeksi muokattu:
DPJ Workspace ja Herman Miller Aeron 2021

Aeron -työtuolista napsahti rungon osa poikki normaalikäytössä ja 3.3 DPJ laittoi maahantuojalle asista viestiä. Asia vietiin edelleen Herman Millerille, 6.4 eli yli kuukausi reklamaatiosta kyselin mikä tilanne ja 8.4 viesti, että Herman Miller ei hyväksy sitä reklamaationa koska "tuoli on ostettu vuonna 2021, joten repeämän on täytynyt tapahtua kotona käytössä ja he eivät katso tätä valmistusvirheeksi." "Heidän mukaansa tuotteelle on täytynyt tapahtua joku ulkoinen voima, jotta se on mennyt rikki, kuten tuoli on kiilautunut tai se on kaatunut" ja yrittivät MYYDÄ minulle varaosaa. :D

En tätä tietenkään hyväksynyt, ja "Herman Miller made an exception in your case..." Tänään, 22.4, tuli vihdoin toimitusaikatieto varaosasta, jonka arvioitu toimituspäivämäärä on 19.5???? Melkein 3kk reklamaatiosta. Kysyin, että kuka tämän asentaa ja sanoivat, että minä itse. Meneekö tämä tosiaan näin, että yli 2000e toimistuotuolissa joudut vielä itse asentamaan uudet osat? Korvausta toki voi pyytää ajasta, jolloin tuote ei ole ollut käytettävissä.
 
DPJ Workspace ja Herman Miller Aeron 2021

Aeron -työtuolista napsahti rungon osa poikki normaalikäytössä ja 3.3 DPJ laittoi maahantuojalle asista viestiä. Asia vietiin edelleen Herman Millerille, 6.4 eli yli kuukausi reklamaatiosta kyselin mikä tilanne ja 8.4 viesti, että Herman Miller ei hyväksy sitä reklamaationa koska "tuoli on ostettu vuonna 2021, joten repeämän on täytynyt tapahtua kotona käytössä ja he eivät katso tätä valmistusvirheeksi." "Heidän mukaansa tuotteelle on täytynyt tapahtua joku ulkoinen voima, jotta se on mennyt rikki, kuten tuoli on kiilautunut tai se on kaatunut" ja yrittivät MYYDÄ minulle varaosaa. :D

En tätä tietenkään hyväksynyt, ja "Herman Miller made an exception in your case..." Tänään, 22.4, tuli vihdoin toimitusaikatieto varaosasta, jonka arvioitu toimituspäivämäärä on 19.5???? Melkein 3kk reklamaatiosta. Kysyin, että kuka tämän asentaa ja sanoivat, että minä itse. Meneekö tämä tosiaan näin, että yli 2000e toimistuotuolissa joudut vielä itse asentamaan uudet osat? Korvausta toki voi pyytää ajasta, jolloin tuote ei ole ollut käytettävissä.
Ensinnäkään sinun ei tarvitse olla yhtään kiinnostunut siitä, mitä mieltä valmistaja tuotteen virheestä on. Sinä olet ostanut tuotteen DPJ Workspacelta, jolloin he myös ovat ensisijaisesti virhevastuussa. Myyjä myös vastaa valmistajan antamasta takuusta. Se on myyjän ja valmistajan välinen asia sumplia, kumpi heistä maksaa ja mitä.

Jos myyjä yrittää luikerrella vastuustaan käyttäen tekosyynä valmistajan väitettä itseaiheutetusta viasta niin se on sitten heidän vastuullaan osoittaa konkreettisesti miten tuotetta on käytetty väärin. Ympäripyöreä selitys ulkoisesta voimasta ei riitä.

Virheen korjaaminen täytyy myös tapahtua sinulle kuluitta ja kohtuullisessa ajassa. Yleisesti kohtuullisena aikana pidetään neljää viikkoa, jolloin jälkimmäisen kohdalla mennään jo pahasti metsään. Kun on mennyt jo kahdeksatta viikkoa, niin yli neljän viikon lisäodotus on jo aika kohtuutonta. Mielestäni tuolin vaihto virheettömään tai kaupan purku tulisi jo kyseeseen.

Paremmat toimistotuolit voivat olla aika monimutkaisia ja hienomekaanisia laitteita, eikä myyjä voi olettaa, että kuluttajalla olisi työkaluja tai ymmärrystä osien itsenäiseen vaihtamiseen. Myös vastuukysymykset voivat olla ongelmallisia, jos osaa vaihtaessa rikot jotain. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oikaisu ei saa aiheuttaa merkittävää haittaa kuluttajalle, joita em. asiat mielestäni ovat. Ja lähtökohtaisestikin lain mukaan myyjä on vastuussa virheen oikaisusta, ja sen osan vaihtaminen kuuluu siihen vastuuseen.

Ilmoittaisin myyjälle, että et hyväksy heidän tarjoamaansa ratkaisua, ja että he voivat tulla vaihtamaan osan kotiisi tai järjestää noudon tuolille korjausta varten. Tai sitten ota kilpailu- ja kuluttajaviraston asiamieheen yhteyttä netin kautta ja lähde ajaan kaupan purkua tai tuotteen vaihtoa virheettömään.
 
Ensinnäkään sinun ei tarvitse olla yhtään kiinnostunut siitä, mitä mieltä valmistaja tuotteen virheestä on. Sinä olet ostanut tuotteen DPJ Workspacelta, jolloin he myös ovat ensisijaisesti virhevastuussa. Myyjä myös vastaa valmistajan antamasta takuusta. Se on myyjän ja valmistajan välinen asia sumplia, kumpi heistä maksaa ja mitä.

Jos myyjä yrittää luikerrella vastuustaan käyttäen tekosyynä valmistajan väitettä itseaiheutetusta viasta niin se on sitten heidän vastuullaan osoittaa konkreettisesti miten tuotetta on käytetty väärin. Ympäripyöreä selitys ulkoisesta voimasta ei riitä.

Virheen korjaaminen täytyy myös tapahtua sinulle kuluitta ja kohtuullisessa ajassa. Yleisesti kohtuullisena aikana pidetään neljää viikkoa, jolloin jälkimmäisen kohdalla mennään jo pahasti metsään. Kun on mennyt jo kahdeksatta viikkoa, niin yli neljän viikon lisäodotus on jo aika kohtuutonta. Mielestäni tuolin vaihto virheettömään tai kaupan purku tulisi jo kyseeseen.

Paremmat toimistotuolit voivat olla aika monimutkaisia ja hienomekaanisia laitteita, eikä myyjä voi olettaa, että kuluttajalla olisi työkaluja tai ymmärrystä osien itsenäiseen vaihtamiseen. Myös vastuukysymykset voivat olla ongelmallisia, jos osaa vaihtaessa rikot jotain. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oikaisu ei saa aiheuttaa merkittävää haittaa kuluttajalle, joita em. asiat mielestäni ovat. Ja lähtökohtaisestikin lain mukaan myyjä on vastuussa virheen oikaisusta, ja sen osan vaihtaminen kuuluu siihen vastuuseen.

Ilmoittaisin myyjälle, että et hyväksy heidän tarjoamaansa ratkaisua, ja että he voivat tulla vaihtamaan osan kotiisi tai järjestää noudon tuolille korjausta varten. Tai sitten ota kilpailu- ja kuluttajaviraston asiamieheen yhteyttä netin kautta ja lähde ajaan kaupan purkua tai tuotteen vaihtoa virheettömään.

Kiitos vastauksesta. Tarkoitus on ottaa kilpailu- ja kuluttajavirastoon yhteyttä, mutta yli vuoden käsittelyajat kyllä hieman syövät intoa kieltäytyä korjauksesta ja odotella ratkaisua...
 
Kiitos vastauksesta. Tarkoitus on ottaa kilpailu- ja kuluttajavirastoon yhteyttä, mutta yli vuoden käsittelyajat kyllä hieman syövät intoa kieltäytyä korjauksesta ja odotella ratkaisua...
Kuluttaja-asiamieheen voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja vastauksen voi saada jo seuraavalle arkipäivälle. Kuluttajariitalautakunta erikseen.
 
DPJ Workspace ja Herman Miller Aeron 2021

Aeron -työtuolista napsahti rungon osa poikki normaalikäytössä ja 3.3 DPJ laittoi maahantuojalle asista viestiä. Asia vietiin edelleen Herman Millerille, 6.4 eli yli kuukausi reklamaatiosta kyselin mikä tilanne ja 8.4 viesti, että Herman Miller ei hyväksy sitä reklamaationa koska "tuoli on ostettu vuonna 2021, joten repeämän on täytynyt tapahtua kotona käytössä ja he eivät katso tätä valmistusvirheeksi." "Heidän mukaansa tuotteelle on täytynyt tapahtua joku ulkoinen voima, jotta se on mennyt rikki, kuten tuoli on kiilautunut tai se on kaatunut" ja yrittivät MYYDÄ minulle varaosaa. :D

En tätä tietenkään hyväksynyt, ja "Herman Miller made an exception in your case..." Tänään, 22.4, tuli vihdoin toimitusaikatieto varaosasta, jonka arvioitu toimituspäivämäärä on 19.5???? Melkein 3kk reklamaatiosta. Kysyin, että kuka tämän asentaa ja sanoivat, että minä itse. Meneekö tämä tosiaan näin, että yli 2000e toimistuotuolissa joudut vielä itse asentamaan uudet osat? Korvausta toki voi pyytää ajasta, jolloin tuote ei ole ollut käytettävissä.
Kannattaa tiedostaa, että parin tonnin toimistotuolit eivät ole sen kestävämpiä kuin kymmenen kertaa halvemmat. Käytännössä maksat vain mainosmiesten luomasta mielikuvasta ja siitä kumpuamasta henkisestä hyvänolosta. Joten ruuvimeisseli käteen ja pääset taas nauttimaan premium istumisesta.
 
Kannattaa tiedostaa, että parin tonnin toimistotuolit eivät ole sen kestävämpiä kuin kymmenen kertaa halvemmat. Käytännössä maksat vain mainosmiesten luomasta mielikuvasta ja siitä kumpuamasta henkisestä hyvänolosta. Joten ruuvimeisseli käteen ja pääset taas nauttimaan premium istumisesta.
Menee jo ohi aiheen, mutta ole hyvä ja linkkaa Herman Millerin Aeronia ominaisuuksiltaan ja laadultaan vastaava tuoli alta 200€? Ostan heti. Puoleen hintaan uudesta Aeronista varmaan saa jo kunnostetun vastaavan jakkaran.
 
Kuluttaja-asiamieheen voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja vastauksen voi saada jo seuraavalle arkipäivälle. Kuluttajariitalautakunta erikseen.

Tarkennetaan sen verran, että toki voi olla yhteydessä, mutta ei hän matalalla kynnyksellä sinuakaan tulisi auttamaan, kyseessä kuitenkin KKV:n kuluttaja puolen ylijohtaja.

Kuluttajaneuvonnasta riittävää voi nopeasti saadakin, mutta riittääkö se vastapuolelle. Mahdollisesti tai ei.

Edit: voit myös samaan syssyyn listata tuon hermannin ominaisuudet, mitä ei löydy jostain muusta :)
Täysin tuntematon minulle.
 
Tarkennetaan sen verran, että toki voi olla yhteydessä, mutta ei hän matalalla kynnyksellä sinuakaan tulisi auttamaan, kyseessä kuitenkin KKV:n kuluttaja puolen ylijohtaja.

Kuluttajaneuvonnasta riittävää voi nopeasti saadakin, mutta riittääkö se vastapuolelle. Mahdollisesti tai ei.

Edit: voit myös samaan syssyyn listata tuon hermannin ominaisuudet, mitä ei löydy jostain muusta :)
Täysin tuntematon minulle.
Kuluttajaoikeusneuvojastahan olikin kyse. :kahvi:

Löytyy toki ominaisuuksia ja laatua muistakin tuoleista, mutta ei aiemmin mainitussa alle parinsadan hintaluokassa.
 
Kuluttajaoikeusneuvojastahan olikin kyse. :kahvi:

Löytyy toki ominaisuuksia ja laatua muistakin tuoleista, mutta ei aiemmin mainitussa alle parinsadan hintaluokassa.

Joo, ei mitään hajua, mutta osasin googlata, niin löytyi jees ”-25% alennus” :D

Kokeilin löytää toimisto-/pelituoli ketjua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Kertokaa ketju, niin tämän offtopicin saa siirrettyä.

IMG_1441.jpeg
 
Edit: voit myös samaan syssyyn listata tuon hermannin ominaisuudet, mitä ei löydy jostain muusta :)
Täysin tuntematon minulle.

Varmaan tärkeimmät on se 12 vuoden takuu (mikä ei tunnu kovin hyvin toimivan) ja se että toimitetaan 100% koottuna ja valmiina käyttöön:
Hintakin vain 2599,99€ Suomen Verkkokauppa.comista:

Tässä Herman Miller Aeron -työtuolissa on kiillotettu alumiininen jalusta ja verkkomateriaalin sekä tuolin kehyksen värinä on intensiivinen, syvän musta Onyx -värisävy. Tämän Aeron -työtuolin materiaalina on käytetty ocean-bound -kierrätysmuovia ja työtuoli sisältää ocean-bound -kierrätysmuovia noin 1,13 kg, joka vastaa suunnilleen 114:ää muovipulloa. Ocean-bound -kierrätymateriaalia on käytetty selkänojan kehyksessä sekä koneiston suojakannessa.

Bill Stumpfin ja Don Chadwickin Herman Millerille vuonna 1994 suunnittelema Aeron-työtuoli on noussut klassikkotyötuolin maineeseen. Herman Miller Aeron Remastered -työtuoli on maailmanlaajuisesti tunnetun Aeron Classic-klassikkotuolin nykyaikaistettu versio, jonka Herman Miller yhdessä suunnittelija Don Chadwickin kanssa päivittivät vuonna 2016 nykypäivän tarpeisiin sopivaksi. Verkkokudosmateriaaliin on kudottu kahdeksan tukipisteen vyöhykkeet, jolloin tuoli on joustava ja hengittävä. Tuolin koneisto on uusittu ja mitoitusta muutettu sopivammaksi 2000-luvun ihmisen mittoihin. Kolme eri kokoa takaavat tuolin soveltuvuuden eri kokoisille käyttäjille – tuolin istuin- ja selkäosan leveys- ja syvyysmitat kasvavat A-koosta C-kokoon.

Säädettävä ja ergonominen Herman Miller Aeron-työtuoli sopii erinomaisesti tuoliksi toimistoon, kotitoimistoon ja toimii myös pelituolina.



Aeron-työtuolin perusominaisuudet:

  • Toimitetaan käyttövalmiina
  • High height -istuinkorkeudensäätö
  • Keinu keinunrajoittimella ja etukallistuksella
  • Täyssäätyvät käsinojat
  • Kovan lattian pyörät soveltuvat esimerkiksi parketille – eivät jätä jälkiä
Tekniset tiedot:

  • ALP syvyyssäätyvä selkätuki (Dual PostureFit)
  • Koko: B, B-koko sopii suurimmalle osalle käyttäjistä
  • Ekologisuus: tuotteen valmistuksessa käytetty 1,13 kg ocean-bound -kierrätysmuovia. Ocean-bound -kierrätysmateriaalia on käytetty Aeron -työtuolin selkänojan kehyksessä sekä koneiston suojakannessa
  • Ergonomisuus: Monipuolisten säätöjen avulla yksilöllinen ergonomia saavutettavissa jopa 99% käyttäjistä
  • Istuin korkeus: 406 – 541 mm
  • Istuin syvyys: kiinteä
  • Jalustan väri: kiillotettu alumiini
  • Käyttäjän maksimipaino: 159 kg
  • Käsinojan pehmusteen väri: musta nahka
  • Käsinojien toiminnallisuus: täyssäätyvät käsinojat
  • Maailman kestävin työtuoli: 12 vuoden takuu, sisältäen mm. kaasujousen, jalustan, käsinojat ja Pellicle verkkomateriaalin
  • Rungon väri: musta/kiillotettu alumiini
  • Verkkomateriaalin väri: musta
  • Verkkomateriaali: Pellicle – 56% Elastomeric ja 44% Polyester
  • Verkkomateriaalin kulutuksen kestävyys: 200 000 Wyzenbeek (30 000 double rubs heavy duty usage)

Se oikea ketju on:
 
Ostin Proshopista Smartmi Rainforest -ilmankostuttimen, jonka pumppu lopetti toimintansa parin kuukauden käytön jälkeen. Laitetta on puhdistettu ohjekirjan mukaisesti laittamalla sitruunahappoa ja vettä vesisäiliöön ja ajamalla laitteen sovelluksesta puhdistusohjelmaa. Lähetin koneen reilu kuukausi sitten takuuhuoltoon, mutta nyt sain vastauksena takuuhuollon hylkypäätöksen oheisin saatesanoin:

Teknikon viesti:
Tavarantoimittaja on arvioinut, että tämä vika johtui ulkoisesta vaikutuksesta eli laitteen epäasianmukaisesta huollosta. Kertynyt kontaminaatio johti laitteen keskeisten osien vikaantumiseen. Epäilemme, että vika johtui siitä, että liitintä ei ollut ruuvattu tarpeeksi tiukasti kiinni, jolloin liittimeen pääsi kosteutta/nestettä, mikä johti hapettumiseen ja liittimen vaurioitumiseen. Koska on omalla vastuullasi varmistaa, että kaikki liitokset on koottu oikein ja kiristetty riittävästi, takuu raukeaa. Voimme tarjoutua lähettämään tuotteen takaisin sinulle, palautuskustannukset ovat sinun vastuullasi. Tai voimme hävittää sen. Kerro meille, miten haluat meidän käsittelevän tapaustasi valitsemalla jokin alla olevista vaihtoehdoista. Jos sinulla on kysyttävää edellä mainitusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Vaihtoehtoina joko laitteen omakustanteinen palautus tai romutus huollossa.
Itsehän en ole mitään liittimiä availlut, joten tämä ei mene läpi itsellä. Ajatttelin vastata seuraavalla tavalla:

Hei,

En ymmärrä hylkäyksen perustetta. Laitteessa ei ole mitään ruuvattava liitosta, johon olisin koskenut, sillä käyttö ja puhdistus eivät edellytä mihinkään liitoksiin koskemista. Olen puhdistanut laitetta sen ohjekirjan ohjeistamana oman puhdistustoiminnon avulla laittamalla laimeaa vesi-sitruunahappoliuosta laitteen vesisäiliöön ja ajamalla puhdistusohjelman laitteen sovelluksen kautta. Tämän jälkeen olen vielä puhdistanut laitteen vesisäiliön puhtaan veden ja tiskiharjan avulla. En ole missään vaiheessa avannut mitään laitteen liittimiä osana huoltotoimia, joten mikäli liittimissä on ollut jokin virhe, tämä on ollut laitteessani jo toimituksen yhteydessä.

Odotan, että laite huolletaan osana laitteen takuuta. Olen valmis eskaloimaan asian tarvittaessa kuluttajaviranomaisille.

Kiitos.

Ystävällisin terveisin,
XXXX

Mielipiteitä?
 
Ostin Proshopista Smartmi Rainforest -ilmankostuttimen, jonka pumppu lopetti toimintansa parin kuukauden käytön jälkeen. Laitetta on puhdistettu ohjekirjan mukaisesti laittamalla sitruunahappoa ja vettä vesisäiliöön ja ajamalla laitteen sovelluksesta puhdistusohjelmaa. Lähetin koneen reilu kuukausi sitten takuuhuoltoon, mutta nyt sain vastauksena takuuhuollon hylkypäätöksen oheisin saatesanoin:


Vaihtoehtoina joko laitteen omakustanteinen palautus tai romutus huollossa.
Itsehän en ole mitään liittimiä availlut, joten tämä ei mene läpi itsellä. Ajatttelin vastata seuraavalla tavalla:



Mielipiteitä?

Joku pumpun sähköliittimen(?) tarkastaminen ja kiristäminen ei todellakaan kuulu käyttäjälle ellei ohjeet sitä edellytä. Ohjeissa nimenomaan kielletään purkamasta laitetta omatoimisesti eikä piilevää vikaa tuossa kojeessa luultavasti huomaa ennen kuin savu nousee tai laite vaimenee lopullisesti.

Smartmi Humidifier Rainforest User Manual sanoi:
Älä pura tuotetta itse, ellei huolto edellytä sen purkamista.Korjaustiedot saat Smartmin asiakaspalveluun.

 
Onko kuluttajalla oikeus saada tuote ostettua halvemmalla (juuri voimaan tulleella tarjous)hinnalla, kuin mitä se tilausta tehdessä oli?

Eli kävin liikkeessä 17.5. ja sain tarjouksen sänkypaketista. Mikään erikoismalli tai kustomoitu systeemi ei ollut. Sänky+petari+petarinsuoja teki 660€. Soitin liikkeeseen 23.5. ja sanoin että laitetaan sänky tilaukseen.

Eilen sain viestin, että sänky on saapunut ja voi noutaa. Kävin sitten tarkistamassa nettisivuilta että paljonko tämä paketti painaa, kun huomasin että sänky on tullut tarjoukseen ja maksaa nyt 508€. Tuohon päälle vielä petarinsuojus joka sekin tarjouksessa, 27€, eli kokonaissumma olisi nyt enää 535€.

Eli onko tuo puhelimitse tehty sopimus nyt validi ja pitää maksaa tuo 130€ enemmän? Toki onhan tässä ymmärtääkseni 14vrk palautusoikeus ja voisin tehdä uuden tilauksen, ja halvemmaksi tulisi uudella hinnalla jopa ottaa kotiinkuljetus, kuin lähteä itse hakemaan sänkyä peräkärryn kanssa.
 
No periaatteessa ei ole mitään oikeutta. Olet hyväksynyt kauppahinnan tilausta tehdessäsi.

Se on sitten ihan kaupasta kiinni, että hyväksyvätkö ehdotuksesi kauppahinnan erotuksesta. Toki voit käyttää palautusoikeutta mikäli tuotetta ei mitenkään muokattu juuri sinua varten.
 
Pitää vielä soittaa ja varmistaa liikkeestä tuo. Kyseessä siis Sotka ja he mainostaa seuraavaa:
Haluamme, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä tekemiinsä ratkaisuihin. Siksi tarjoamme aina kaikille* tuotteillemme 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden.
Ja tuo lisäkohta menee seuraavasti:
*) Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Hygieniatuotteilla kuten sijauspatjan suojilla, tyynyliinoilla, lakanoilla ja pussilakanoilla ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta. Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.
 
Case: Ellu laittaa modeemin solmuun

Arriksen Kotiboksi eli reititin-modeemi-kombo (ammattipiireissä matolaatikko) alkoi sekoilemaan. Resetoin mokoman. Kaapelimodeemin hallintapaneeliin kirjautuminen ei onnistunutkaan yllättäen. Syy selvisi: hallintapaneelin salasana oli vaihtunut Elisan firmware-päivityksen myötä. Modeemin mukana tulleissa ohjeissa oleva hallintapassu oli ja on yhä tallessa, mutta nyt hallintapaneeli vaatiikin WiFi-salasanaa. Ainoa tarra missä tuo oletussalasana luki oli tehtaalla liimattu modeemin ulkosivuun, ja se oli auringonvalossa haalistunut olemattomiin. Kaivoin paketin vintiltä, siellä oli kaksikin tarraa joissa lukee S/N, CMAC ja muita osoitteita. Ei auta, modeemin WiFi on nyt takalukossa.

Soittelin aspan vikapalveluun. Kaveri sanoi että ei voida backwards-päivittää aiempaan firmikseen, eikä sitä voi etänä aukaista mitenkään. Vikapalvelun heppu tarkisti myös että laitteella ei ole takuuta enää. Modeemi on SER-jätettä siis. Mutta eipä hätää mitään, uuden voi ostaa 209eur/kpl. :tup:

Mitä raati sanoo tästä?
 
Viimeksi muokattu:
Case: Ellu laittaa modeemin solmuun

Arriksen Kotiboksi eli reititin-modeemi-kombo (ammattipiireissä matolaatikko) alkoi sekoilemaan. Resetoin mokoman. Kaapelimodeemin hallintapaneeliin kirjautuminen ei onnistunutkaan yllättäen. Syy selvisi: hallintapaneelin salasana oli vaihtunut Elisan firmware-päivityksen myötä. Modeemin mukana tulleissa ohjeissa oleva hallintapassu oli ja on yhä tallessa, mutta nyt hallintapaneeli vaatiikin WiFi-salasanaa. Ainoa tarra missä tuo oletussalasana luki oli tehtaalla liimattu modeemin ulkosivuun, ja se oli auringonvalossa haalistunut olemattomiin. Kaivoin paketin vintiltä, siellä oli kaksikin tarraa joissa lukee S/N, CMAC ja muita osoitteita. Ei auta, modeemin WiFi on nyt takalukossa.

Soittelin aspan vikapalveluun. Kaveri sanoi että ei voida backwards-päivittää aiempaan firmikseen, eikä sitä voi etänä aukaista mitenkään. Vikapalvelun heppu tarkisti myös että laitteella ei ole takuuta enää. Modeemi on SER-jätettä siis. Mutta eipä hätää mitään, uuden voi ostaa 209eur/kpl. :tup:

Mitä raati sanoo tästä?
Ottaisin uudestaan yhteyttä ja vaatisin korvaavaa laitetta tai laitteen huoltoa virhevastuun piirissä. Jos valmistaja/palveluntarjoaja brikkaa laitteen päivityksellä, olisi heidän pitänyt oman näkemykseni mukaan kertoa että mitkä tiedot/salasanat täytyy säilyttää jo ostovaiheessa. Kuluttaja ei voi tietää että oletus Wifi salasana muuttuu yhtäkkiä hallintapaneelin salasanaksi jos se salasana on ollut jotain muuta laitteen ostaessa ja sen muuttumisen mahdollisuudesta ei ole kerrottu. Tämä on toki hankala kun laite ei varsinaisesti ole rikki, vaan käyttäjä on lukkiutunut laitteen ulkopuolelle.

"Jos laite menee rikki takuuaikana, takuunantajan velvollisuutena on osoittaa, että laite meni rikki jostakin ostajan vastuulle kuuluvasta syystä. Jos laite menee rikki takuuajan päättymisen jälkeen, todistustaakka kääntyy toisin päin. Takuuajan jälkeen on kuluttajan vastuulla osoittaa, että laitteen vikaantuminen johtuu jostakin myyjän vastuulle kuuluvasta syystä.

Kuluttajan täytyy silti takuun aikanakin tarvittaessa esittää näyttöä siitä, että tuotteessa on jokin vika, puute tai poikkeama. " Kodin tavarat ja elektroniikka
 
Ostin Proshopista Smartmi Rainforest -ilmankostuttimen, jonka pumppu lopetti toimintansa parin kuukauden käytön jälkeen. Laitetta on puhdistettu ohjekirjan mukaisesti laittamalla sitruunahappoa ja vettä vesisäiliöön ja ajamalla laitteen sovelluksesta puhdistusohjelmaa. Lähetin koneen reilu kuukausi sitten takuuhuoltoon, mutta nyt sain vastauksena takuuhuollon hylkypäätöksen oheisin saatesanoin:


Vaihtoehtoina joko laitteen omakustanteinen palautus tai romutus huollossa.
Itsehän en ole mitään liittimiä availlut, joten tämä ei mene läpi itsellä. Ajatttelin vastata seuraavalla tavalla:



Mielipiteitä?
Palaten tähän tapaukseen. Kuluttajaneuvonta neuvoi reklamoimaan Proshopia uudelleen, mutta kauppa ei suostunut muuttamaan kantaansa. Nyt odotetaan kuluttajariitakunnan suositusta, jonka saamisessa menee varmasti useampi kuukausi.

Mitä tästä opimme? Älä osta "liian hienoa" ilmankostutinta. :)
 
Kokeile painaa resettinappia 30 sek.
Mitä se auttaa kun se just palauttaa salasanankin siihen, mikä siinä modeemissa lukis persiissä jos selvän sais? Kannattaa toki tsekkailla, ettei passu kuitenkin lue mikroskooppisen pienellä myös modeemin sarjanumeron yms. vierellä.
 
Case: Ellu laittaa modeemin solmuun

Arriksen Kotiboksi eli reititin-modeemi-kombo (ammattipiireissä matolaatikko) alkoi sekoilemaan. Resetoin mokoman. Kaapelimodeemin hallintapaneeliin kirjautuminen ei onnistunutkaan yllättäen. Syy selvisi: hallintapaneelin salasana oli vaihtunut Elisan firmware-päivityksen myötä. Modeemin mukana tulleissa ohjeissa oleva hallintapassu oli ja on yhä tallessa, mutta nyt hallintapaneeli vaatiikin WiFi-salasanaa. Ainoa tarra missä tuo oletussalasana luki oli tehtaalla liimattu modeemin ulkosivuun, ja se oli auringonvalossa haalistunut olemattomiin. Kaivoin paketin vintiltä, siellä oli kaksikin tarraa joissa lukee S/N, CMAC ja muita osoitteita. Ei auta, modeemin WiFi on nyt takalukossa.

Soittelin aspan vikapalveluun. Kaveri sanoi että ei voida backwards-päivittää aiempaan firmikseen, eikä sitä voi etänä aukaista mitenkään. Vikapalvelun heppu tarkisti myös että laitteella ei ole takuuta enää. Modeemi on SER-jätettä siis. Mutta eipä hätää mitään, uuden voi ostaa 209eur/kpl. :tup:

Mitä raati sanoo tästä?
Mikä malli tarkalleen ottaen? Google kertoo, että Arriksen tg2482 mallin oletussalasana olisi "password".

 
Hallintapaneelin salasana on tiedossa, mutta ei Wi-Fi-verkon. Wi-Fin kautta olet hallintapaneeliin ennen mennyt, mutta ilman salasanaa et pääse verkkoon.

Hallintapaneeliinhan pääsee langallisesti eli tarvitset ethernet-kaapelin, jonka kytket modeemiin ja tietokoneeseen. Verkkoselaimella osoite on jotain 192.168.1.1 tms.

Sieltä voit vaihtaa verkon nimen ja salasanan haluamaksesi.
 
Case: Ellu laittaa modeemin solmuun
Meinaa lähteä vähän sivuraiteelle. Eli raatilaisille hox! Hallintapaneeliin en pääse enää, kun se hallintapaneeliin kirjautuminen kysyy nykyfirmiksellä WiFi-salasanaa.
Kiitos teille jotka yritätte auttaa. :) Muotoilen tässä ukaasia Elisalle. Saa nähdä meneekö kenenkään ns. päätäntävaltaisen pöydälle tämä maili.
 
Mikä malli tarkalleen ottaen? Google kertoo, että Arriksen tg2482 mallin oletussalasana olisi "password".


Tietoturvapäivitysten myötä oletus salasana on muuttunut.

Meinaa lähteä vähän sivuraiteelle. Eli raatilaisille hox! Hallintapaneeliin en pääse enää, kun se hallintapaneeliin kirjautuminen kysyy nykyfirmiksellä WiFi-salasanaa.
Kiitos teille jotka yritätte auttaa. :) Muotoilen tässä ukaasia Elisalle. Saa nähdä meneekö kenenkään ns. päätäntävaltaisen pöydälle tämä maili.

Yhdistä WPS-painikkeella.
Sitten kun yhteys on muodostunut käyt katsomassa salasanan asetuksista.

Windowsissa Network -> Wi-Fi -> ARRIS-xxxx, sieltä löytyy Wi-Fi network password kohta:

1749040700056.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 034
Viestejä
4 798 432
Jäsenet
77 868
Uusin jäsen
mikael066

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom