Käyttövoimakeskustelu: Diesel vs. bensa vs. kaasu vs. sähkö vs. vety yms.

Eikös tuo supersuko ole tarkoitettu jatkuvaan 16A käyttöön? 8A latauksella ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Hienoa tämä As Oy -elämä täällä Sääntö-Suomessa, varsinkin silloin kun säännöt ovat mielivaltaisia.
 
Hankkii vaan AMG:n tms mökäpelin ja kun sen lyö joka aamu viideltä tulille mennäkseen kuudeksi töihin niin saattaa tahtotilaa sähkön lataamiseen löytyä…😉

Eipä silti, itselläkin vääntöä As Oy:ssä kun isännöinti vaatii supersukon asennusta, vaikka tuota ei vaadittu 6kk ja 18kk sitten muutostyön teettäneiltä.

Kyseessä 8A lataus ja edes SESKO ei tuota edellytä.

En ole saanut isännöinniltä mitään vastausta tähän mielivaltaisuuteen kun käyttävät kuitenkin samaa 4v sitten tehtyä sähköselvitystä sekä minuun että edeltäjiin.

Kyse ei ole parista kympistä vaan periaatteesta ka As Oy laista yhdenvertaiseen kohteluun.

No 2027 meillä uusitaan lämpötolpat lataaviksi niin helpommalla pääsee kun odottaa sinne saakka niin ei tarvitse tehdä erillisratkaisuja.
Isännöinnin ongelmahan on se että ne ovat yleensä ihan pihalla tekniikasta - vaikka koko helvetin lakisääteinen isännöintihän on hyvin pitkälti perusteltu nimenomaan teknisellä vaativuudella. Isännöinnistä on tullut samanlaista lakisääteistä rahastamista, kuin kaikki erinäköiset kortit joita monissa työtehtävissä edellytetään, vaikka korttien myöntät eivät yleisesti ottaen ymmärrä kouluttamaansa asiaa kuin parhaimmillaankin vain teoriassa.
 
Eikös tuo supersuko ole tarkoitettu jatkuvaan 16A käyttöön? 8A latauksella ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Hienoa tämä As Oy -elämä täällä Sääntö-Suomessa, varsinkin silloin kun säännöt ovat mielivaltaisia.
Kyllä ja siksi sitä ei tarvita meidän 8A latauksella.

On todella ihanaa kun lennosta muuttuvat säännöt, ottaen huomioon, että käyttävät samaa vuonna 2021 tehtyä selvitystä sähköverkon kestävyydestä latauskäytössä..
Isännöinnin ongelmahan on se että ne ovat yleensä ihan pihalla tekniikasta - vaikka koko helvetin lakisääteinen isännöintihän on hyvin pitkälti perusteltu nimenomaan teknisellä vaativuudella. Isännöinnistä on tullut samanlaista lakisääteistä rahastamista, kuin kaikki erinäköiset kortit joita monissa työtehtävissä edellytetään, vaikka korttien myöntät eivät yleisesti ottaen ymmärrä kouluttamaansa asiaa kuin parhaimmillaankin vain teoriassa.
Nythän meidän isännöintifirma: Retta sai tuomion yhtenä kartelliyhtiöistä…

Oudointa tuossa on, että konsultoivat sitä firmaa, joka sähköselvityksen teki 4v sitten.
Selvitysraportissa 14 autopaikkaa mainittu ja nyt kun isännöitsijä otti firmaan yhteyden niin sähköfirma puhuu koko ajan 10 autopaikasta…

Enpä tiedä, ajellaan bensalla pari vuotta ja kattellaan sitten uudestaan kun sähköt uusitaan lämpötolppiin.

Mielessä on kyllä ollut, että olisi aika toteuttaa 1983 syntynyt haave V8:sta. Naapurit tykkäävät kun arkiaamuisin puoli kuudelta tollaisen starttaa lämpenemään…
 
Eiköhän monella sähkiksen hankinnassa merkkaa sähköautojen suorituskyky muita aspekteja enemmän. Tuskin olisivat niin suosittuja jos tehot ja kiihtyvyydet ei olisi niin isoja. Vaan mihin sitä 4 s kiihtyvyyttä tarvitsee?
Suurin osa sähkäreistä ei ole kiihtyvyydeltään oikeastaan sen kummempia kuin polttiksetkaan, mutta tokihan se sähköinen voimalinja on paljon lineaarisempi, joka tavallaan myös tuntuu nopeammalta.
No tilanpuute on ongelma. Kolmen talon taloyhtiön pihaan mahtuu käytännössä yksi latauspaikka. Kuka sen sitten saa käyttöönsä? Yhdenvertaisuusperiaate kun velvoittaa, että kaikilla osakkailla on mahdollisuus siihen latauspaikkaan.

Parkkipaikan sähköt on niin antiikkiset, että tarvisi vetää kaikki uusiksi sähkökaappeja ja -kaapeleita myöten. Sulakkeet paukkuu nyt jo, jos useampi auto on lämmityksessä samaan aikaan.
Miksei sinne jo olemassaolevalle parkkipaikalle voi sähköautoilija omalla kustannuksellaan laittaa latausasemaa? Siis ilmeisestikin teillä on jokin useammankin auton parkkipaikka, jos kerran useammalla autolla nykyisiä sulakkeita palaa. Ei sitä vanhaa lämmitystolppaa mikään pakota muuttamaan latausasemaksi, voi siihen laittaa kokonaan uudenkin aseman.
 
Miksei sinne jo olemassaolevalle parkkipaikalle voi sähköautoilija omalla kustannuksellaan laittaa latausasemaa? Siis ilmeisestikin teillä on jokin useammankin auton parkkipaikka, jos kerran useammalla autolla nykyisiä sulakkeita palaa. Ei sitä vanhaa lämmitystolppaa mikään pakota muuttamaan latausasemaksi, voi siihen laittaa kokonaan uudenkin aseman.

Sähköliittymä ja -pääkeskus uusiksi, kaivuri paikalle kaivamaan kaapelit parkkipaikalle latureita varten. Enpä tiedä moniko taloyhtiö tuollaiseen lähtisi, vaikka yksittäinen sähköautoilija maksaisi viulut. Vastuunjakokysymykset on sen verran mielenkiintoisia. Tätä yksittäistä tapausta nyt on turha vääntää; tämä ikääntyvien taloyhtiöiden sähköinfra on ihan valtakunnallinen ongelma.
 
Sähköliittymä ja -pääkeskus uusiksi, kaivuri paikalle kaivamaan kaapelit parkkipaikalle latureita varten. Enpä tiedä moniko taloyhtiö tuollaiseen lähtisi, vaikka yksittäinen sähköautoilija maksaisi viulut. Vastuunjakokysymykset on sen verran mielenkiintoisia. Tätä yksittäistä tapausta nyt on turha vääntää; tämä ikääntyvien taloyhtiöiden sähköinfra on ihan valtakunnallinen ongelma.
Paukkuuko sulakkeet myös asunnoissa tiehään tahtiin, eli onko sähköliittymä liian pieni nykyajan vaatimuksiin? Mikäli edellämainittujen kanssa ei ole ongelmaa, niin luulisi liittymän kestävän myös Suko-latauksen aiheuttaman rasituksen, varsinkin kun lataus tapahtunee pääosin yöllä, eli aikana jolloin muu kulutus on vähäisempää (paitsi jos sähkölämmitys). Tietysti jos parkkipaikan johdot on aikoinaan vedetty ohuimmalla mahdollisella johdolla, niin niiden kanssa saattaa tulla ongelma jos lataavia autoja on ennemmän kuin yksi kerrallaan.
 
Sähköliittymä ja -pääkeskus uusiksi, kaivuri paikalle kaivamaan kaapelit parkkipaikalle latureita varten. Enpä tiedä moniko taloyhtiö tuollaiseen lähtisi, vaikka yksittäinen sähköautoilija maksaisi viulut. Vastuunjakokysymykset on sen verran mielenkiintoisia. Tätä yksittäistä tapausta nyt on turha vääntää; tämä ikääntyvien taloyhtiöiden sähköinfra on ihan valtakunnallinen ongelma.
Tietysti jokainen taloyhtiö lähtisi tuohon, mutta todennäköisesti yksinkertaisin toteutus olisi vetää asunnon oman mittarin jälkeen vaan oma vetonsa parkkikselle.
 
Meidän taloyhtiössä ollaan aika varovaisia juurikin vastuunjakokysymysten kanssa. Mutta joo, tässä on parikin eri firmaa käynyt kartoittamassa ja todettu on, että kapasiteettia tarvittaisiin lisää, jos aiotaan autoja ladata. Sähkölämmityksellähän nämä asunnot on tosiaan. Ja kaapelit on pientä narua eikä ole putkitettu; kerran ne päässyt näkemäänkin kun parkkikselle piti toisesta syystä kaivaa monttu.

Mutta tästä tosiaan tarkoitus muuttaa ensi kuussa pois niin sitten on oma tupa, oma lupa elikkäs mahdollisesti se laturi sitten kun raaskii taas autoa vaihtaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 144
Viestejä
4 847 214
Jäsenet
78 355
Uusin jäsen
Arno_A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom