Itse lataan lähes pelkästään töissä. Kotonakin voin, mutta siitä pitäisi maksaa niin aika vähän tulee käytettyä.
Tämä argumentti esiintyy aika usein vastaavissa keskusteluissa ja omasta mielestäni vääristää melkoisesti kustannusvertailua. Onneksi verottaja puuttuu tähän vaikkakin valitettavan maltillisesti.
Ja toki, osa maksaa töissä lataamisesta, tässä kohdassa niin ei selkeästi ole.
Joka tapauksessa se töissä lataaminen maksaa, samoin kuin kaikki muukin lataaminen. Ja polttiksen kohdalla tankkaaminen. Joku maksaa vaikka auton käyttäjä ei itse maksaisi.
Et tainnut edes lukea viestiäni ennen kuin jo suu vaahdossa hakataan näppistä.
Sähköautot on ihan jees ja niille on paikkansa, en minä sitä, eikä tämä ollut mikään henkilökohtainen hyökkäys.
Itselleni nyt vain en koe sähköautoa mielekkääksi siitä syystä että se määrittää matkanteon rytmiä ja reittivalintaa, siinä missä perinteisellä käyttövoimalla ei tee sitä lainkaan. Se, että maksaako ajamin 0,18c/km vai 0,25c/km ei ole itselleni merkityksellistä, vaan vaikutus on psykologinen.
Tässä on pointtia ja kyllä, pidän myös itse polttiksen helppoudesta. Muutamassa minuutissa tankki täynnä ja ajaa Hesasta vaikka Inariin jos huvittaa. Tai saman matkan muualla miettimättä pätkääkään asiaa.
Toisaalta taas osalle sähkö on todella hyvä, ladataan kotona aurinkopaneelien tuotolla jne ja muutoinkin ajoprofiili sopii sähkölle.
ja loputon määrä muuttujia, joista osan tietää vain itse. Uskomatonta, miten polttis vs sähkö voi olla osalle vielä vaikeampi kun nastat vs kitkat -keskustelu. Oma mielipide on ainoa oikea, ei mitään poikkeuksia.
Pidemmin, osalla autoilijoita se tankkaaminen on inhokki, jostain syystä lataaminen ei, ei pysty täysin selittää mutta osittain.
Tämä on taas joku ihme skenaario? En ainakaan itse muista ikinä kenenkään sanoneen inhoavansa tankkaamista. Mukavaa ei toki räntäsateessa ole mutta tuskin on lataaminenkaan.
Polttoaineiden halvat hinnat tekee tämänpäivän hinnoilla polttiksen edulliseksi,
Halvat hinnat? Puhut ilmeisesti jostain muusta maasta, et Suomesta jossa hintataso on muistaakseni ollut pahimmillaan maailman neljänneksi kallein.