Keskustelua yliskaalaustekniikoista ja frame generaatiosta Nvidia Dlss, Amd Fsr, Intel Xess, Lossless Scaling

Kuvanpaskonta-algoritmit iskee jälleen ja pilaa modernit pelit! Eikun mitä mitä natiivi ei voittanutkaan :think:

DLSS4.5 quality voitti natiivin sokkotesteissä:

Huomionarvoista tuossa on ettei siinä vertailtu mikä on paras, 2. paras jne, vaan vain paras.
Toisin sanoen keskiarvona 48,2 % piti DLSS:ää parhaana, 24 % natiivia, FSR:ää 15 % ja yhtä hyvinä kaikkia 12,8%

Älytön kehitys kyllä, kun alkuperäinen käyttötarkoitus taisi olla ihan vain että RTX kortit pystyisivät ajamaan RT-pelejä. Nykyään kuvanlaatu parempi kuin natiivina, huh huh

Älytön kehitys kyllä, kun alkuperäinen käyttötarkoitus taisi olla ihan vain että RTX kortit pystyisivät ajamaan RT-pelejä. Nykyään kuvanlaatu parempi kuin natiivina, huh huh
Kyllä niille oli AI (DLSS) suunniteltuna jo alusta asti ihan erillisenä, sillä RT-ytimien lisäksi piireihin tuli Tensor-ytimet Voltassa jo 2017.
Kuluttajille sitten laajemmin 2018 Turingissa eli RTX 2000 -sarjassa: Turing (microarchitecture) - Wikipedia

Tekoälyohjattu natiivi. Natiivin nimeen vannovat ja DLSS:ää vihaavat pelaavat natiivi + TAA rupukuvalla.
Natiivi ku natiivi. Useimmiten joku natiivivaihtoehdoista on paras. Tai itseasiassa, vielä useammin supersamplattu dlaa on paras. Esim. 8k dlaa -> 4k resolle skaalattuna.

Tässä tekee vähän mieli käydä kokeilemassa männävuosien grafiikkahirmuja joissa oli vielä SSAA vaihtoehtona tulevaisuuden rautaa varten. Metro-sarjassa ainakin, jokohan 4K 2x SSAA olisi nykyraudalla pelikelpoinen?

16k DLAA -> 4k on itse asiassa vielä useammin parempi!
Siksi kirjoitin että ”esim. ..” 😉
Tässä tekee vähän mieli käydä kokeilemassa männävuosien grafiikkahirmuja joissa oli vielä SSAA vaihtoehtona tulevaisuuden rautaa varten. Metro-sarjassa ainakin, jokohan 4K 2x SSAA olisi nykyraudalla pelikelpoinen?
Ajureista saa päälle peliin ku peliin.

Kyllä minä olen monia vanhempia pelejä pelannut joko nvidia control panelin super resolutionilla tai pelin sisäisellä SSAA:lla 8k resolla. Saa ihan cleania kuvaa näin. Dark Souls 2 (2014) uudelleen läpipeluu menossa taas pitkästä aikaa ja siinä 8k reso locked 60fps ja 5090 puhisee muutaman kymmenen prosentin utilisaatiolla. Yllättävän uudetkin pelit pyörii 5090:lla 8k:lla sujuvasti.

Toinen vaihtoehto on nvidian puolella DLDSR joka voi olla kevyempi laatuun nähden käsittääkseni:

Oon nyt pelannut Batman Arkham Knight DLDSR kanssa:thumbsup:

Kyllä minä olen monia vanhempia pelejä pelannut joko nvidia control panelin super resolutionilla tai pelin sisäisellä SSAA:lla 8k resolla. Saa ihan cleania kuvaa näin. Dark Souls 2 (2014) uudelleen läpipeluu menossa taas pitkästä aikaa ja siinä 8k reso locked 60fps ja 5090 puhisee muutaman kymmenen prosentin utilisaatiolla. Yllättävän uudetkin pelit pyörii 5090:lla 8k:lla sujuvasti.
Oletko kokeillut Nvidian ajuri-FG:tä lisäksi? Voisi olla passeli lisä tuohon.

Toinen vaihtoehto on nvidian puolella DLDSR joka voi olla kevyempi laatuun nähden käsittääkseni:

Oon nyt pelannut Batman Arkham Knight DLDSR kanssa:thumbsup:

Tähän vielä että DLDSR:hän toimii mainiosti DLSS:n kaverina. Mulla on joka pelissä käytössä, uusissakin. DLDSR 1.78x eli jotain 5210x2880 reso ja siihen valitaan DLSS mode pelin ja fps toiveen mukaan, yleensä Quality tai Balanced. Näyttää paremmalta kuin DLAA natiiviresolla

Statistiikka

Viestiketjuista
300 952
Jäsenet
81 883
Uusin jäsen
Jonaskuoppala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom