Kodin rempat(DIY)

Paikkasin kivisokkelia ja se pakkeli/laasti on niin kovaa että pahimmat roiskeet pitää varmaan tolla hioo kun ei muilla konsteilla oikein tahdo onnistua, eli veikkaan että mitään järjetöntä voimaa ei tarvii kunhan saa suurimmat pois.
Jos Biltema on lähellä niin sijoita tuo muutama euro lisää. Tämä on 125mm kone, mihin nuo kupit sopii ja on mekein 500w enemmin tehoa.

Jos Biltema on lähellä niin sijoita tuo muutama euro lisää. Tämä on 125mm kone, mihin nuo kupit sopii ja on mekein 500w enemmin tehoa.

Sopii hyvin! Ei se niin muutamasta eurosta ole kiinni, lähinnä kun ei tosiaan ole tähän saakka juuri käyttöä ollut niin mahdottomasti ei viitti rahaa tunkea mutta eipä toi pahan hintainen ole. Kiitos vinkistä. Ja tuhon vissiin saa sitten tän kiinni ilman mitään kikkauluita tai erikoiskaroja jne:

Täällä varmasti työkaluasintuntijoita paikalla joten kysytääs täältä.
Pitäis ostaa tämmönen timanttikuppilaikka:
Tai tällainen:

Kysymys kuuluu että millainen rälläkkä/kulmahiomakone tuossa pitäisi olla? Onko kaikissa kulmiksissa samanlainen kiinnitys vai onko niissä eroa? Käykö jos ostan hinnat alkaen mallin Bilteman koska käyttöä ei kovin paljon ole, eli tämän:

Jos ei, niin minkälainen kone pitäis olla edellämainituilla laikoilla ja tarvitseeko jotain "karoja" tai adaptereita sun muuta? Vai onko osta laikka ja rälläkkä ja terä kiinni ja kovaa ajoa?
Osta sellainen missä pöly/imurikaulus.
Ja katso pyörintä nopeus laikasta ja koneesta. Jossain laikoissa se pyörintä nopeus on rajoitettu. Ne palat saattaa lähtee lentoon. Kiinnitys on kaikissa sama. Pikkukulmureissa saatat joutua sen "kiinnitys" kappaleen kääntämään toisinpäin siinä akselilla.

Sopii hyvin! Ei se niin muutamasta eurosta ole kiinni, lähinnä kun ei tosiaan ole tähän saakka juuri käyttöä ollut niin mahdottomasti ei viitti rahaa tunkea mutta eipä toi pahan hintainen ole. Kiitos vinkistä. Ja tuhon vissiin saa sitten tän kiinni ilman mitään kikkauluita tai erikoiskaroja jne:
Joo sopii paikalleen. Tuossa koneessa on itsessään kiinnitymutteri ja avain siihen. Jos et ”lentävää” ole aiemmin käsitellyt niin kannattaa vilkaista ohjeet ja aloittaa varovasti. :thumbsup:

Osta sellainen missä pöly/imurikaulus.
Ja katso pyörintä nopeus laikasta ja koneesta. Jossain laikoissa se pyörinyt nopeus on rajoitettu. Ne palat saattaa lähtee lentoon. Kiinnitys on kaikissa sama. Pikkukulmureissa saatat joutua sen "kiinnitys" kappaleen kääntämään toisinpäin siinä akselilla.
Nyt menikin taas vaikeeks.. mistä mä tiiän noista mitäkin kun sivuilla ei sanota mitään kierroksista..? Varmaan sitten pakkauksissa lukee jotain. Mikä on pöly/imurikaulus?

Nyt menikin taas vaikeeks.. mistä mä tiiän noista mitäkin kun sivuilla ei sanota mitään kierroksista..? Varmaan sitten pakkauksissa lukee jotain. Mikä on pöly/imurikaulus?
Ei oo vaikee. Tässä esim. mun kone missä näkyy tämä kaulus.

20250820_082456.jpg

20250820_082628.jpg

20250820_082641.jpg

Ei oo vaikee. Tässä esim. mun kone missä näkyy tämä kaulus.

20250820_082456.jpg

20250820_082628.jpg

20250820_082641.jpg
Jaa niin se on tommonen. Vähän ounastelinkin. Tosin veikkaan että pärjään ton sokkelin kanssa ilman kaulustakin kun ei siinä niin paljon ole tota hiontaa loppupeleissä. Pitänee vaan noita kierroksia kyylää tarkemmin.

Täällä varmasti työkaluasintuntijoita paikalla joten kysytääs täältä.
Pitäis ostaa tämmönen timanttikuppilaikka:
Tai tällainen:

Kysymys kuuluu että millainen rälläkkä/kulmahiomakone tuossa pitäisi olla? Onko kaikissa kulmiksissa samanlainen kiinnitys vai onko niissä eroa? Käykö jos ostan hinnat alkaen mallin Bilteman koska käyttöä ei kovin paljon ole, eli tämän:

Jos ei, niin minkälainen kone pitäis olla edellämainituilla laikoilla ja tarvitseeko jotain "karoja" tai adaptereita sun muuta? Vai onko osta laikka ja rälläkkä ja terä kiinni ja kovaa ajoa?

Minä hioin lattian betoniliiman ja pinnat hiljattain. Isolla vuokrakoneella lattia ja reunat ja ja kulmat Bilteman halpiskoneella + puuilon halvimmalla kupilla. Ja imuria varten oli puuilon "suoja", sopi heittämällä ainakin omaan vanhaan koneeseen. Ei yhtään niin hyvä suojaamaan pölyltä kuin iso kone oli. Kierroksista ei hajua.

Nyt mietinnässä viitsiikö samalla yhdistelmällä hioa 4 neliön huoneen mitä en vuokrakoneella ehtinyt.

Tuossa linkaamassani Bilteman koneessa on nopeuden säätö.

Pölyä tuosta tulee varmasti mutta jos ulkona vain sipaiset pahimpia roiskeita sieltä täältä niin en alkaisi pölynpoistokauluksen kanssa tussaamaan. Veikkaan, että sinulta ei kuitenkaan löydy erikseen imuria tuohon tarkoitukseen.

Kyllä se nopeus siitä laikastakin löytyy, mutta on se pakkauksessakin. Yleensä 12 000 kierroksen paikkeilla, mutta tosiaan poikkeuksia voi olla. Tehoa tosiaan ei vaadi koneelta paljoa, sillä tasottelin betonisen kuistin pintaa ja tein kaatoa talosta pois päin ihan 700 wattisella Metabolla. Kahva kannattaa laittaa, mulla ei ollut ja toi laikan massa tekee käsittelystä hiukan hankalaa. Imurikaulus olis ollut kiva, kun joutu pitää taukoja, että näki jotain. Toki hyvät melu/pöly/näkösuojaimet myös on hyvä olla.

Tuossa linkaamassani Bilteman koneessa on nopeuden säätö.

Pölyä tuosta tulee varmasti mutta jos ulkona vain sipaiset pahimpia roiskeita sieltä täältä niin en alkaisi pölynpoistokauluksen kanssa tussaamaan. Veikkaan, että sinulta ei kuitenkaan löydy erikseen imuria tuohon tarkoitukseen.
Kiitos taas! Joo tosiaan pahimpia sieltä täältä ja ulkona.
Täytyy tota pölykaulusta harkita jos tulee isompaa hommaa, mutta ei mulla imuriakaan ole, mutta tuhkaimuria käytin kun kipsilpakkeleita sisällä hion koneella ja siihen se ainakin kävi ihan ok :D

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 473
Jäsenet
78 836
Uusin jäsen
Kesäheinä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom