Lisävalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noz
  • Aloitettu Aloitettu
Umpioiden hionta ja polttimoidenkaan vaihto ei välttämättä auta, jos projektorin heijastinpinta on himmentynyt. Siihen auttaa vain projektorin vaihto. Projektorin sisälle voi myös ajan kuluessa kertyä pölyä, mikä ei auta valotehossa.

Lisävalot kannattaa suhteuttaa lähivalojen tehoon. Jos lähivalot ovat surkeat, tehokas lisävalo vain pahentaa tilannetta. Silmä tottuu kirkkaan lisävalon tehoon ja lähivaloille vaihtaessa iskee pimeys.

On varmasti kertyny pölyä 15v 350tkm. Katsoin muutamia videoita/kuvia kun porukka itse putsaillut ja joissain tapauksissa selvä ero ennen ja jälkeen.
 
1000025375.jpg
IMG20251210190328.jpg


Ei ole ihan uudenveroisessa kunnossa valot. Onkohan toi pölyä mikä näkyy kuvissa. Se ei tunnu pinnalla sormella koittaen lainkaan. Pinta tuntuu aivan sileältä. Lisäksi ton itse projektorin ei kait pitäis olla tollanen maitolasin näköinen.
 
1000025375.jpg
IMG20251210190328.jpg


Ei ole ihan uudenveroisessa kunnossa valot. Onkohan toi pölyä mikä näkyy kuvissa. Se ei tunnu pinnalla sormella koittaen lainkaan. Pinta tuntuu aivan sileältä. Lisäksi ton itse projektorin ei kait pitäis olla tollanen maitolasin näköinen.
Näyttää omaan silmään kiveniskuilta, jotka eivät kuitenkaan tunnu karhealta, koska umpiot on juuri hiottu. Vaatisi kovemman hionnan, jotta syvemmät kiveniskut lähtevät pois. Voi toki olla jotain pölyä myös umpion sisäpinnalla.

Noin paljon ajettuihin umpioihin ei kyllä saa uudenveroista valotehoa, vaikka miten hioisi lasit ja vaihtaisi polttimot. Projektorit todennäköisesti jo selvästi himmenneet pölyn ja polttimon lämmön vuoksi.
 
Näyttää omaan silmään kiveniskuilta, jotka eivät kuitenkaan tunnu karhealta, koska umpiot on juuri hiottu. Vaatisi kovemman hionnan, jotta syvemmät kiveniskut lähtevät pois. Voi toki olla jotain pölyä myös umpion sisäpinnalla.

Noin paljon ajettuihin umpioihin ei kyllä saa uudenveroista valotehoa, vaikka miten hioisi lasit ja vaihtaisi polttimot. Projektorit todennäköisesti jo selvästi himmenneet pölyn ja polttimon lämmön vuoksi.
Samaa mieltä, kiveniskemiltä nuo näyttää ehdottomasti. Kyllä tuosta muovista lähes kokonaan kirkkaan saa vielä hiomalla. Sisälläkin on varmaan pölyä, mutta merkittävin valotehon viejä on tuo samea ulkokuori. Uusiahan noista ei enää tee, huomattavan paljon paremmat kyllä.
 
Kiveniskemien lisäksi umpion muovi halkeillut. Tavallista vanhemmissa autoissa joita säilytetty paljon ulkona uv rasituksessa. Siihen ei hionta auta kun halkeamat menevät koko muovin läpi.

E90 umpiot nyt ei kauheita maksa, niin itse suosiolla ostaisin umpiot. Tai sitten uunittaisin ja vaihtaisin nuo muovit, jos ne saa järkevästi irti.

Sen tarkemmin näitä selaamatta niin 300e / pari saa jotain tällaisia tuning-umpioita.


Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta eiköhän nuokin paremmat ole kun aivan hiekkapuhalletut nykyiset.
 
Kiitos paljon vastauksista. Ostan uudet umpiot. Pitää vaan perehtyä että mitkä. Vai hommaako uudet originaalit.

Onko tuo hionta jäänyt sitten vähän vajaaksi? Kiveniskemiä itsekin olisin ensin veikannut, mutta hämäsi kun sormella ihan sileä pinta.
 
Viimeksi muokattu:
Bemareilla on todella aktiiviset merkkifoorumit maailmalla ja valtavasti tarvikevalmistusta esim. ajovaloihin. Osaan noista kai on mahdollista vaihtaa lasi(muovi), projektorit, linssit jne yksitellenkin.

Jos umpion vaihtoa meinaa niin menisin alkuperäislaatuisella, ei ne niin kalliita ole kunhan hankkii muualta kuin motonetistä.
 
Kukas osaisi kertoa onko Optibeam Pure 335 mistään kotoisin. Lexuksen pitkät ajovalot ovat varsin mielenkiintoisen pistemmäiset ja lyhyet ledit ovat luonnollisesti japanintuonnissa muutettu tasakuviolliseksi joten metsääkään et näe liikoja niiden avulla tasoittaen tilannetta. Olisiko alehintaan järkevä ostos? Ideana että repisi aina irti kesäksi ulkonäkösyistä ja takaisin talveksi. Mitenkäs tuo heräte nykyään kannattaa ottaa? Näin että oli OBD palikoita, sitten voi tehdä ilmeisesti ihan vanhalla perinteisellä ryöstöllä. Hyödyt/haitat eri tavoissa? Toki toisen voi vaan napata toiseen autoon mukaan, mutta onko muuta?
 
Mitenkäs tuo heräte nykyään kannattaa ottaa?

Jos pitkille on oma sulake niin sulakeryöstäjä on ylivoimaisesti siistein tapa.

Vähän uudemmissa autoissa tosin ei enää ole valoille kuin yksi sulake ja ne ohjautuu väylän kautta.

Jos pitkät on halogeenit niin myös polttimon kannalta voi haaroittaa.

Obd dongle toki myös helpoo, mutta maksaa enemmän.
 
Jos pitkille on oma sulake niin sulakeryöstäjä on ylivoimaisesti siistein tapa.

Vähän uudemmissa autoissa tosin ei enää ole valoille kuin yksi sulake ja ne ohjautuu väylän kautta.

Jos pitkät on halogeenit niin myös polttimon kannalta voi haaroittaa.

Obd dongle toki myös helpoo, mutta maksaa enemmän.
Pitkistä ei tiedä tällä hetkellä mitä niiden pitäisi olla. Ovan nyt jälkiasennus ledit, mutta mitä ovat olleet alunperin. Tämä ei myös selvityksessä. Ehkä se single olisi helpoin, etenkin kun saa aina seuraavaan autoon mukaan.
 
Kukas osaisi kertoa onko Optibeam Pure 335 mistään kotoisin. Lexuksen pitkät ajovalot ovat varsin mielenkiintoisen pistemmäiset ja lyhyet ledit ovat luonnollisesti japanintuonnissa muutettu tasakuviolliseksi joten metsääkään et näe liikoja niiden avulla tasoittaen tilannetta. Olisiko alehintaan järkevä ostos? Ideana että repisi aina irti kesäksi ulkonäkösyistä ja takaisin talveksi. Mitenkäs tuo heräte nykyään kannattaa ottaa? Näin että oli OBD palikoita, sitten voi tehdä ilmeisesti ihan vanhalla perinteisellä ryöstöllä. Hyödyt/haitat eri tavoissa? Toki toisen voi vaan napata toiseen autoon mukaan, mutta onko muuta?
Vaikuttaa ihan toimivalta valolta, pitää vaan ostaa samalla tuo kilpiteline jos siihen meinaat kiinnittää. Ns yleisiin telineisiin ei mene valon kapeuden takia.

Valokuvio on hieman kapeampi kuin optibeam commander (itse ollut siihen tyytyväinen hinta/valokuvio), mutta sanoisin tuota jo kivan leveäksi kuvioksi. Eli jos se miellyttää niin osta pois ja tosiaan asennus on mukavan helppoa jos käyttää sitä obd donglea vaikka maksaakin jo sitten enemmän niin ei tarvi mitään herätteitä alkaa metsästämään. Sekä sitten jos auton myy nii nopea napata mukaan. Itsellä se fiksaatio noissa, et pitää olla kilven kanssa mahdollisimman saman levyinen et näyttäisi siistimmältä. Et jos eu-kilvet autossa niin super captain one 600 olisi oma valinta

Onko kuinkakin vanha lexus kerran ns postiauto? Et kai siitä jo löytyy odb-paikka
 
Vaikuttaa ihan toimivalta valolta, pitää vaan ostaa samalla tuo kilpiteline jos siihen meinaat kiinnittää. Ns yleisiin telineisiin ei mene valon kapeuden takia.

Valokuvio on hieman kapeampi kuin optibeam commander (itse ollut siihen tyytyväinen hinta/valokuvio), mutta sanoisin tuota jo kivan leveäksi kuvioksi. Eli jos se miellyttää niin osta pois ja tosiaan asennus on mukavan helppoa jos käyttää sitä obd donglea vaikka maksaakin jo sitten enemmän niin ei tarvi mitään herätteitä alkaa metsästämään. Sekä sitten jos auton myy nii nopea napata mukaan. Itsellä se fiksaatio noissa, et pitää olla kilven kanssa mahdollisimman saman levyinen et näyttäisi siistimmältä. Et jos eu-kilvet autossa niin super captain one 600 olisi oma valinta

Onko kuinkakin vanha lexus kerran ns postiauto? Et kai siitä jo löytyy odb-paikka
En malttanut odottaa ja päätin käydä poistamassa pop up storesta. Sain vielä vähän lisää extra alea ja ostin tuon 335:n, kilpitelineen, johtosarjan, asennuksen yhteistyökumppanilla (kaikki 2007 vuoden japsiauton muovien sisällä ja peitossa ja en aio ottaa riskiä niiden rikkoutumisesta) ja autossa testastun preconffatun donglen. Tuo preconffaus olennaista siksi että sillä varmistettiin herätteen toiminta myös JOBD autossa. JOBD on siis Japanin oma OBD versio joka toimii osittain kuin normi OBD, osittain ei. Esim testerit ja lukijat pitää olla JOBD yhteensopivia jos haluat saada mitään niistä ulos.

Mitä valon kokoon tulee, oma kun on japanintuonti, joten kilvet ovat vielä normi kilpiä pienemmät kuin normi suomikilvet ilman EU merkintöjä ja tuo 335 tulee noista omista minikilvistä (ovat siis ihan viralliset lailliset kilvet, mutta ne annetaan virallisesti vain autoihin mihin normikokoinen kilpi ei mahdu) molemmilta puolilta 1.5cm yli kilven koon. Eli aika lähellä ollaan. Juurikin myös ulkonäkösyistä haluan että olisi edes jokseenkin "huomaamaton". Muuten olisi asennettu maskin sisään, mutta maski on "kromia" ja sen paloittelu pilaisi auton ulkonäköä aika rajusti. Jos taas olisi ottanut kaksi pienempää, olisivat valot olleet sumareiden tasolla, jo madalletussa autossa. Eli ei oikein ollut optioita liikaa kuin tuo kilven päälle asennus. Huomenna tulee keulalle, saa nähdä minkä näköinen tulee olemaan.

EDIT: Kuvassa nuo minikilvet. Ei oma auto kyseessä, mutta ensimmäinen mikä tuli kuvissa vastaan.

92788421d2584d73-large.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 836
Viestejä
5 040 156
Jäsenet
80 771
Uusin jäsen
bärgeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom