Eihän stereo vs. mono-aiheella ole väliä kun vedetään REW:llä sweeppejä, mutta tuossa kyse oli, että stereoparille syötettiin mono-signaali
musiikkia kuunnellessa. Nuo havainnot pohjaavat Floyd Toolen tutkimuksiin, joten ihan miksikään "uskomattomaksi höpinäksi" en julistaisi.
@jkm Argumentoinnissasi alkaa ärsyttää suunnattomasti muita lukijoita (minua) se, että et selvästikään lue tai tutki noita lähteitä, joita liitteiksi laitetaan. Kumoat muiden argumentteja toteamalla, että "höpö höpö" ja oma argumenttisi on puhtaasti retorinen. Hedelmällinen keskustelu tästä aiheesta on ihan mahdotonta. Eri mieltä saa olla, mutta asiasta pitää pystyä keskustelemaan rakentavasti.
Sekin, että Amir käyttää testeissään standardien mukaisia mittaustapoja ja välineitä, eikä suinkaan itse keksimiään metodeja, asettaa vaatimuksia myös kritiikille. Osaatko kuvailla mikä tuossa ANSI CTA 2034-standardin mukaisessa mittauksessa on pielessä? Voisitko selittää minulle, koska minulla ei ole kompetenssia tuota lähteä kritisoimaan? Kävisin mielelläni asiasta rakentavaa keskustelua, ihan oikeasti.
Saisiko perusteet tälle? Eihän ASR-mittauksissa edes mitata pelkkää taajuusvastetta vaan myös monia muita asioita. Tiedät sen kyllä itsekin, eivät ne mittaukset ole kahden kuvan mittaiset.
Aletaan olla taas siinä pisteessä, että pakko uskoa koska auktoriteetti sanoo... Kuka määrittää oikean hifi-auktoriteetin? Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää.
Maailmasta löytyy varmasti 10000 ihmistä, jotka vannovat kaapelinkorottajien ja mystiikkaan perustuvien resonoijien ääntä parantaviin vaikutuksiin. Ovatko he lähempänä totuutta?
Ymmärrän kyllä, että äänentoistossa on myös niitä toistoon liittyviä piirteitä, joita on hankala mitata. En minä tiedä miten äänen *aseta haluamasi objektiivi tähän* mitataan, mutta se ei ole peruste sille, että mittaaminen on turhaa. Äänentoisto on mennyt laadullisesti aivan järkyttävän paljon eteenpäin, koska mittauksien käytöstä on tullut alan standardi. Huono kaiutin ei selviä, koska sen virheet voidaan osoittaa ihan objektiivisella asteikolla. Tällaisella standardoinnilla saadaan luotua toistuvasti parempia laitteita, alemmalla hinnalla. Koko ala ei ole vain sunnittelija "gurujen" varassa.