Onnittelut kortista ja pyörästä.
Vaimenninasiaan en osaa auttaa muuten, mutta usein noissa tarvikevaimentimissa saattaa olla tuolla poistoputken päässä irrotettavat ns. db killerit, joilla melutasoa voi säätää, eli ne paikallaan meteli on huomattavasti pienempi. Tuossa näyttäisi olevan putken alapuolella ruuvinreikä, eli tuossa on voinut olla tai saattaisi ainakin pystyä asentamaan jonkinlaiset vaimenninpalikat. En kuitenkaan osaa sanoa onko juuri noissa vaimentimissa ehkä ollut tällaiset, pyörän myyjältä voisi ehkä kysyä tästä?
Nakupyörissä ajoviima tosiaan voi olla jo alle satasen vauhdissa melkoinen. Tähän voi kokeilla vaikuttaa ainakin muutamalla jutulla. Eka on se, että ajoasun pitää olla hyvin istuva, ts. etenkään takin yläosassa tai hihoissa ei saisi olla juuri löysää vaan sen pitäisi olla hyvin ihonmyötäinen. Löysästä takista tulee äkkiä ylimääräinen "jarruvarjo" jota ajoviima ja tuuli repii kahta kauheammin.
Toinen on sitten se pyörän pleksi tai tuulisuoja, zetaankin on saatavilla "touring" pleksejä, jotka ovat alkuperäistä korkeampia ja leveämpiä, tällaisen asentaminen voi auttaa tapauksesta riippuen paljonkin, jos tyylitaju antaa myöten. Toki tuon todellista vaikutusta on vaikea tietää kokeilematta. Jossain tapauksessa voi olla, että korkeamman pleksin kanssa ilmavirta tuleekin pleksi yli pyörteisenä ja lisää esim. kypärämelua. Yleisesti ottaen kuitenkin ajomukavuutta kovemmissa vauhdeissa saa lisää vaihtamalla peittävämmän pleksin. Tässä nopealla googletuksella
esimerkkejä.