Mopokuumetta

Ei tuolla vaimentimella pahemmin ole vaikutusta tuohon sun korvaan ajossa kantautuvasta melusta, ajoviima on paljon pahempi. Laita ne kunnon ajovarusteet, korvatulpat jne. eka kuntoon niin alkaa se ajaminenkin tuntuun mukavammalta ja kuulokin saattaa säästyä hieman.

Muutenkin tuo vaimentimen vaihto on aika turhaa touhua. DB-killerin ja villojen vaihdon ehkä korkeintaan voi tehdä jos pakosta haluaa ääntä vähemmäksi.
Ookkei. Eli istuva takki ja jotkin housut voisi olla järkevä hommata asap? Muotoon valetut tulpat todennäköisesti menee ostoon ensi kaudeksi sitten. Ehkä nyt jollain perustulpilla alkuun.
 
Ookkei. Eli istuva takki ja jotkin housut voisi olla järkevä hommata asap? Muotoon valetut tulpat todennäköisesti menee ostoon ensi kaudeksi sitten. Ehkä nyt jollain perustulpilla alkuun.
Ne ois kannattanut hankkia jo. Perustulpat käy ihan hyvin.

Ajoasuun kannattaa panostaa sen verran että ostat hyvän. Ne on pitkäikäisempiä ja mukavampia käyttää. Itellä on nyt 18:sta vuotta sama nahkapuku käytössä.
 
Ilman korvatulppia en aja metriäkään. Ihan perusjuttu, jo tuulen meteli tekee vaurion kuuloon maantienopeuksissa.

Kaarreajoon saa parhaiten oppia ja varmuutta radalta, suosittelen motorg ry ajotaito 2 koulutuksia erittäin lämpimästi.

Nakupyörät ovat tosiaan aerodynaamisesti lähinnä max 80kmh kaupunkivehkeitä. Itse olen mieltynyt sporttipyöriin useita erilaisia kokeiltuani. Vähän rennompi sportti (itsellä Ducati supersport 950) tarjoaa tuulensuojaa niin että maantiellä on rento ajaa ja kypärään tulee silti puhdas täristämätön ilmavirta. Pystypyörä ja iso pleksi tekee helposti joko tukalan kuuman kuplan tai sitten pää tärisee pesukoneen linkouksessa.

Kokeilemalla löytyy oman mielen mukainen prätkä, näitä on moneen lähtöön.
 
Ilman korvatulppia en aja metriäkään. Ihan perusjuttu, jo tuulen meteli tekee vaurion kuuloon maantienopeuksissa.

Kaarreajoon saa parhaiten oppia ja varmuutta radalta, suosittelen motorg ry ajotaito 2 koulutuksia erittäin lämpimästi.

Nakupyörät ovat tosiaan aerodynaamisesti lähinnä max 80kmh kaupunkivehkeitä. Itse olen mieltynyt sporttipyöriin useita erilaisia kokeiltuani. Vähän rennompi sportti (itsellä Ducati supersport 950) tarjoaa tuulensuojaa niin että maantiellä on rento ajaa ja kypärään tulee silti puhdas täristämätön ilmavirta. Pystypyörä ja iso pleksi tekee helposti joko tukalan kuuman kuplan tai sitten pää tärisee pesukoneen linkouksessa.

Kokeilemalla löytyy oman mielen mukainen prätkä, näitä on moneen lähtöön.
Muutaman jkv kokemusta omaavan kaverin kanssa ja autokoulun opettajan kanssa jutustellut ajamisesta, mutta kukaan ei koskaan maininnut mitään korvatulpista. Nyt, kun toitte esille asian, tuntuu se täysin jopa itsestään selvyydeltä. :D

Pyörän hankinnassa tuli vähän tempoiltua ja lyötyä kaupat kiinni turhankin nopeasti. Tähän tietysti vaikutti kova mopokuume ja sijainti, kun sattui naapurista löytymään. No, uskoisin tuosta eroon pääsevän, mikäli se skenaario eteen tulee. Jälkikäteen lausuisin itselleni sanat "käy isolla tiellä ajelemassa ennen ostopäätöstä". Ei tuolla nakulla mikään nautinto ole tosiaan yli 80km/h ajella. Toki sekin varmasti onnistuu, kun saa itsevarmuutta ja rentoutta ajoon. Mutta miten sitten ohitukset, rekkojen aiheuttamat pyörteet jne. Yksinkertaisesti pää ei kestäisi mennä vielä edes 100km/h, saati ohittaa ja motarilla ajella. Radalle olisi varmasti järkevintä mennä, vielä kun saisi jonkun vähän ohjeistamaan. Olihan tuolla tosiaan ajotaito -kursseja tarjolla. (moottoripyora.org).
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 549
Viestejä
4 871 634
Jäsenet
78 678
Uusin jäsen
Redline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom