Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tässäpä oma kesäkulkine.

Rakennettu kuplasta alunperin joskus kultaisella 80-luvulla, reilut 10v sitten entisöity ja sen jälkeen ollut itsellä ajossa joka kesä :) tulis vaan nyt niitä lämpimiä kelejä tällekkin kesää....
Millä tekniikalla? Ja onko ihan Manx vai klooni?
 
Tuollaisen korotuspalasarjan rykäisee alle parissa tunnissa ja hintaa tulee 150 euroa. Olen kiinnittänyt huomiota että jengillä on monesti vaikeuksia hahmottaa, mikä on järkevää ja mikä ei kun auto on 100% työkäytössä. Se on juhta ja mitä halvemmalla sillä pääsee sitä enemmän jää viivan alle.
Tommosen korotussarjan kanssa kannattaa sitten ottaa huomioon, että se kääntää vetoakselit reilusti epäedullisempaan kulmaan ja auto saattaa alkaa syömään vetoniveliä yllättävän rajuunkin tahtiin. Parempi varautua henkisesti (ja rahallisesti) siihen, että menee vakionopeusnivelet uusiksi tyyliin vuosittain..
 
Ei sentään Manx, ei kait sellasella uskaltais ajaa kun pelkäis että naarmuuntuu :D. Ihan perus kuplan tekniikalla, 1300 kone. Riittää tuolle kun ei paina juuri mitään.

EDIT: Tai ei nyt ihan perus... mutta melkeen ;)
Ah, eli perus 1300cc papereissa ja todellisuudessa 1776cc tai 2130cc, vai mikä se suosittu isompi olikaan, tupla dellut ja full on käärmeenpesä stinger ulostulolla :D. Itellä oli -65 Kuplassa 1200cc papereissa ja tuo 1776cc jokkiskone hanurissa. Kyllä sillä pärjäsi, saati jos olisi vielä keveämmässä kopassa kuten kirpussa. Onko hajua paljon painaa?
 
Ah, eli perus 1300cc papereissa ja todellisuudessa 1776cc tai 2130cc, vai mikä se suosittu isompi olikaan, tupla dellut ja full on käärmeenpesä stinger ulostulolla :D. Itellä oli -65 Kuplassa 1200cc papereissa ja tuo 1776cc jokkiskone hanurissa. Kyllä sillä pärjäsi, saati jos olisi vielä keveämmässä kopassa kuten kirpussa. Onko hajua paljon painaa?

Kyllä tämä kooltaan on ihan tuo 1300cc, tupla kaasari ja käärmeenpesää ei oo nähnytkään. Valtion papereiden mukaan omamassa on 570kg...

 
facelifti ois parempi ois lukko ja kevyempi vauhtis
Tämä on facelift... Taitaa ainoastaan jdm mallissa olla lukko. Kevyempi vauhtipyörä löytyy tästä. En kyllä näe lukottomuutta mitenkään ongelmana vakiotehoilla kun vääntöä on karvan alle 200nm eikä sudi ulos kadunkulmista toisinkuin meillä joskus ollut ohjelmoitu 1.8t fr Ibiza.
 
Mulla on ollut noita radalla ja kyllä varsinkin liukkaalla se sisempi pyörä jauhaa aika lahjakkaasti ilman lukkoa.
Muutenkin loogisemman tuntuinen ajaa varsinkin siinä pidon rajamailla kun se lukko löytyy, kannattaa ehdottomasti päivittää jos vähänkään rajummin tulee ajeltua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 030
Viestejä
4 831 648
Jäsenet
78 192
Uusin jäsen
Patonki Anneli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom