Palkkakeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H0rna
  • Aloitettu Aloitettu
Ei sillä oikeastaan ole merkitystä, lähinnä mietin sitä muutaman satasen arvoa siinä että ei tarvitse olla vastuussa muista, ei käydä kehityskeskusteluja eikä vängätä tyhjänpäiväisistä asioista. Onko tyhmää valita työpaikka jossa on pienempi palkka jos sen vaikutus omaan mielenterveyteen on positiivinen?
Kyllähän se on kun päästään sen tietyn netto tulon yli että sillä pärjää mukavasti niin pitää alkaa enemmän miettimään sitä työnkuvaa ja onko se muutama satku oikeasti sen arvoista mitä se työnkuva ja alaiset tuo mukanaan. Jotku nauttii kun saa lisää haasteita, vastuuta jne. toiset taas ei.
Itsellä olisi ollut mahdollista siirtyä tuossa täysin uuteenlaiseen hommaan ja uuteen firmaan +1000€ palkalla, mutta hommaa ja vastuuta olisi tullut niin hemmetisti lisää että sanoin kiitoksia, mutta ei kiitos.

Ei sillä oikeastaan ole merkitystä, lähinnä mietin sitä muutaman satasen arvoa siinä että ei tarvitse olla vastuussa muista, ei käydä kehityskeskusteluja eikä vängätä tyhjänpäiväisistä asioista. Onko tyhmää valita työpaikka jossa on pienempi palkka jos sen vaikutus omaan mielenterveyteen on positiivinen?
Ei todellakaan. Itse tyytyväinen, etten ikinä lähtenyt esimieshommiin vaikka se jossain kohtaa kuullosti hienolta. Edellisessä työpaikassa kun sai katsella niitä esimiehiä ja niiden työtä, ei houkuttele enää yhtään. Juurikin sitä välien selvittelyä ja muuta säätämistä ja samalla kuitenkin jonkin tason vastuu oman alueen tuloksista siinä samalla, ei kiitos.

Kyllähän se on kun päästään sen tietyn netto tulon yli että sillä pärjää mukavasti niin pitää alkaa enemmän miettimään sitä työnkuvaa ja onko se muutama satku oikeasti sen arvoista mitä se työnkuva ja alaiset tuo mukanaan. Jotku nauttii kun saa lisää haasteita, vastuuta jne. toiset taas ei.
Itsellä olisi ollut mahdollista siirtyä tuossa täysin uuteenlaiseen hommaan ja uuteen firmaan +1000€ palkalla, mutta hommaa ja vastuuta olisi tullut niin hemmetisti lisää että sanoin kiitoksia, mutta ei kiitos.
Käytännössä alaiset pysyisivät samana, itse siirtyisin hierarkiassa yhden pykälän ylöspäin. Tuttu ympäristö, tutut kuviot. Oikeastaan syy miksi hain muihin tehtäviin oli se että olen itse alkanut kyseenalaistamaan onko työn johtaminen sitä mitä haluan tehdä vai saanko kuitenkin eniten irti asiakasrajapinnassa toimimisesta

Itse olen esimiehenä pienen <10 henk asiantuntijatiimille. Ottaessa työtä vastaan ja murehtiessa kyseisen asian tuomaa stressiä tuli livautettua työsopimukseen kirjallinen lupaus siitä, että saan vapaasti päättää keitä siellä työskentelee. Ja myös tarvittaessa irtisanoa henkilökuntaa 6-18kk "paketeilla"

3 henkilöä on nyt 4v aikana vaihdettu, eikä tuota karusellia tarvitse (toistaiseksi) murehtia

Käytännössä alaiset pysyisivät samana, itse siirtyisin hierarkiassa yhden pykälän ylöspäin. Tuttu ympäristö, tutut kuviot. Oikeastaan syy miksi hain muihin tehtäviin oli se että olen itse alkanut kyseenalaistamaan onko työn johtaminen sitä mitä haluan tehdä vai saanko kuitenkin eniten irti asiakasrajapinnassa toimimisesta
Oletko sinä nyt työnjohtaja vai jonkun osion päällikkö? Jostain päällikkötason toiminnasta harppaus johtaja nimikkeeseen tekee yleensä rahassa aika ison eron.

Mä ainakin yllätyin kovasti kun siirryin yhden pykälän ylöspäin organisaatiossa jossa olin ollut yli 10v. En oikein tiedä voiko oikeasti olla niin, että esimiehet ovat suojanneet niin hyvin kaikelta siltä paskalta - vai onko nyt vaan harvinaisen kovaa sekoilua.

Anyway, odotin jotenkin suhteellisen samanlaista menoa mutta eipä ollutkaan.

Tuon verran viime vuonna bruttona vuorotyöstä logistiikka-alalla:

1772841655843.png

Statistiikka

Viestiketjuista
302 030
Jäsenet
82 090
Uusin jäsen
Henri K

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom