En tiedä kuuluvatko maksuprosessorit langan teemaan, mutta nyt täytyy kyllä avautua Klarnasta, ja siitä, kuinka umpisurkea on.
Maksujen teko on aivan toista maata verrattuna Paytrailiin. Paytrailin kautta maksut hoituvat kätevästi, oli sitten selain mikä tahansa, tai mitkä vaan yksityisyysasetukset.
Klarnan kautta taasen saa aina taistella, että pystyy antamaan rahaa kenellekään. Onko kellään tietoa miksi verkkokaupat edes sen puoleen kääntyvät, jos kyseessä ei ole osamaksu? On aivan hirveä säätö, kun toisin kuin Paytrail:n, Klarnan koko systeemin perusta on redirectit, eikä vain API-kutsut. Täytyy antaa oikeudet ajaa skriptejä jollekin klarnacdn.net:lle, jonka ei todellakaan tarvisi olla mukana maksuketjussa. Voisivat vain hoitaa tuon osuuden POST- / GET-kutsulla, jos eivät olisi täysiä älykääpiöitä.
En edes aio pitää Klarnaa vastaan sitä, että pidemmän aikaa esim. puh nro "046..." ei vastannut puhelinnumeroa "+35846...", vaikka yhdistivätkin nuo numerot keskenään backendissä, niin frontin seuraavassa kohdassa nuo eivätkään "täsmännyt", joten "maksu peruttu".
Kuinka on mahdollista, että tällainen firma, jonka tulisi koodata käytännössä pankkijärjestelmä, ei pysty edes yksikertaisia maksuja käsittelemään ilman, että tekevät redirectejä vähän sinne sun tänne?! Arvioisin, että ruottalaisia negejä hommissa, mutta tuskin edes osaavat html sivua rakentaa, niin en voi heitäkään syyttää...
V***u mitä p***aa... Päätin vain avautua, kun tuli taas kerran eteen verkkokauppa, jonka mielestä Klarna on jollain tapaa hyvä vaihtoehto, kun asiakas haluaa hoitaa maksun pois saman tien.