Pankit

Kiiitos tiedosta, silloin vika on jossain muualla. Ostin uuden puhelimen pari kuukautta sitten ja siirsin vanhasta tiedot. Nyt en jaksa muistaa, että miten Apple Payn kohdalla, mutta siellä ei ole ollut kuin Curve.

Tarkalleen ilmoittaa että "Korttia ei lisätty, jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä pankkisi asiakaspalveluun".

Nordean appi tosin näyttää vielä vanhan puhelimen nimeä, mutta se on toki voinut kopioitua tietojen mukana..

Pitää tarkistaa iCloudista asetukset yms..

En uskalla nyt testata säätää itse kun oma kortti on vähän hukassa kun käytän vain wallettia, mutta muistaakseni verkkopankissakin on kohta että lisää wallettiin. Jospa se sieltä suunnasta toimisi paremmin kun itse walletin kautta?
 
En uskalla nyt testata säätää itse kun oma kortti on vähän hukassa kun käytän vain wallettia, mutta muistaakseni verkkopankissakin on kohta että lisää wallettiin. Jospa se sieltä suunnasta toimisi paremmin kun itse walletin kautta?

Sitäpä juurikin käytin ja sain kyseisen herjan.

Fyysistä korttia ei siis vielä ole, kun on vasta postissa.

Vika lienee ollut Nordean päässä. Nyt kortin lisääminen onnistui.
 
Sanokaapa Nordean asiakkaat, miten nykyisin voi poistaa Nordea ID -aktivointeja esim. vanhoista luureista? Ennen näit Nordean verkkopankissa listan kaikista niistä laitteista, joissa on aktivoitu Nordea ID -sovellus ja tuosta listasta pystyi sitten poistamaan laitteita halutessaan. Eikö tällaista mahdollisuutta enää ole? Nordean FAQ:ssakin sanotaan vain että jos laite katoaa, niin ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Aika huono tietoturvan kannalta, ettei minulla ole edes mahdollisuutta tarkistaa missä kaikissa laitteissa Nordea ID on aktivoituna.

Kokeilin huvikseni OP:lla ja siellä näkee verkkopankissa listan aktiivisista mobiiliavaimista ja tuolta käsin voi niitä myös poistaa. Onko Nordea palkannut taas joitain visionäärejä, jotka ovat tehneet kehitystä asiakkaiden parhaaksi jne?
 
Sanokaapa Nordean asiakkaat, miten nykyisin voi poistaa Nordea ID -aktivointeja esim. vanhoista luureista? Ennen näit Nordean verkkopankissa listan kaikista niistä laitteista, joissa on aktivoitu Nordea ID -sovellus ja tuosta listasta pystyi sitten poistamaan laitteita halutessaan. Eikö tällaista mahdollisuutta enää ole? Nordean FAQ:ssakin sanotaan vain että jos laite katoaa, niin ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Aika huono tietoturvan kannalta, ettei minulla ole edes mahdollisuutta tarkistaa missä kaikissa laitteissa Nordea ID on aktivoituna.

Kokeilin huvikseni OP:lla ja siellä näkee verkkopankissa listan aktiivisista mobiiliavaimista ja tuolta käsin voi niitä myös poistaa. Onko Nordea palkannut taas joitain visionäärejä, jotka ovat tehneet kehitystä asiakkaiden parhaaksi jne?
 
Viimeksi muokattu:
Avaa Nordea ID sovellus ja asetukset ala nurkassa valikosta ja sitten menet Käyttäjäasetukset ja poista käyttäjä kohdasta.
No ei kai. Tuolla voi käsittääkseni poistaa sovelluksen vain siitä puhelimesta mikä sinulla on sillä hetkellä kädessäsi.
 
Viimeksi muokattu:
Mobiiliverkkopankissa avaa Profiili ja avaa Luotetut laitteet.
Lopun varmaan arvaat jo näytöltä.
 
Mobiiliverkkopankissa avaa Profiili ja avaa Luotetut laitteet.
Lopun varmaan arvaat jo näytöltä.

Kiitos :) En yhtään hoksannut tuolta mobiilipankin puolelta, etsin vain Nordea ID-sovelluksen ja varsinaisen verkkopankin puolelta. Mutta nyt löytyi :thumbsup:
 
En tiedä kuuluvatko maksuprosessorit langan teemaan, mutta nyt täytyy kyllä avautua Klarnasta, ja siitä, kuinka umpisurkea on.

Maksujen teko on aivan toista maata verrattuna Paytrailiin. Paytrailin kautta maksut hoituvat kätevästi, oli sitten selain mikä tahansa, tai mitkä vaan yksityisyysasetukset.

Klarnan kautta taasen saa aina taistella, että pystyy antamaan rahaa kenellekään. Onko kellään tietoa miksi verkkokaupat edes sen puoleen kääntyvät, jos kyseessä ei ole osamaksu? On aivan hirveä säätö, kun toisin kuin Paytrail:n, Klarnan koko systeemin perusta on redirectit, eikä vain API-kutsut. Täytyy antaa oikeudet ajaa skriptejä jollekin klarnacdn.net:lle, jonka ei todellakaan tarvisi olla mukana maksuketjussa. Voisivat vain hoitaa tuon osuuden POST- / GET-kutsulla, jos eivät olisi täysiä älykääpiöitä.

En edes aio pitää Klarnaa vastaan sitä, että pidemmän aikaa esim. puh nro "046..." ei vastannut puhelinnumeroa "+35846...", vaikka yhdistivätkin nuo numerot keskenään backendissä, niin frontin seuraavassa kohdassa nuo eivätkään "täsmännyt", joten "maksu peruttu".

Kuinka on mahdollista, että tällainen firma, jonka tulisi koodata käytännössä pankkijärjestelmä, ei pysty edes yksikertaisia maksuja käsittelemään ilman, että tekevät redirectejä vähän sinne sun tänne?! Arvioisin, että ruottalaisia negejä hommissa, mutta tuskin edes osaavat html sivua rakentaa, niin en voi heitäkään syyttää...

V***u mitä p***aa... Päätin vain avautua, kun tuli taas kerran eteen verkkokauppa, jonka mielestä Klarna on jollain tapaa hyvä vaihtoehto, kun asiakas haluaa hoitaa maksun pois saman tien.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
282 533
Viestejä
4 856 471
Jäsenet
78 410
Uusin jäsen
Silibbo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom