PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Huhujen mukaan Xbox pian irtisanomisten kourissa, ja tunnettu studio uhkaa kaatua kokonaan

Onko Forza Motorsport pian kuollut ja kuopattu? Pelisarja ei myy. Kannatti varmasti puskea sinne passiin kaikki :kahvi:
Game pass on itselleni vähän kaksijakoinen juttu, vaikka henkeen ja vereen nykyisin xboxisti olenkin. Mun on vaikea ymmärtää koko yhtälöä mutta tietenkin mulla ei ole käytettävissä kaikkia lukuja ja käppyröitä käytettävissä. Sen lisäksi että ainakin itse epäilen Game Passin kannattavuutta, huolestuttaa se mitä tämä ja muut vastaavat palvelut tekevät koko pelialalle pitkässä juoksussa. Pelien tulevaisuus olisi game passin mukaan pelaajien vuokrattavissa, ei omistettavissa. Toisaalta voisi sanoa että tämä on vain sitä luonnollista jatkumoa levypelien myyntien tyrehtymiselle. All digital service.

Vaikka Turn 10 lopetettaisiin on MS jo julkistanut suunnitelmansa uudelle konsolisukupolvelle. Xbox oli nykyisessä generaatiossa se tehokkaampi konsoli, mutta se ei riittänyt pelaajien houkuttelemiseksi. Pyörittääkö MS koko xbox rauta- ja softakauppaa kuitenkaan tappiollisesti? Tuskin, sillä käytännössä mikään yritys ei pyörittäisi lähes 10 vuotta tappiollista segmenttiä ja sen jälkeen vielä panostaisi siihen uudelleen.

(Xbox onen alusta jos lasketaan, tappiollista saattaisi olla jo yhteensä reilusti ylikin 10 vuotta tms.. )

Sekin kiinnostaisi että vieläkö next gen laitteisto tulee olemaan S/X vai pelkästään X.

Viimeksi muokattu:
Game pass on itselleni vähän kaksijakoinen juttu, vaikka henkeen ja vereen nykyisin xboxisti olenkin. Mun on vaikea ymmärtää koko yhtälöä mutta tietenkin mulla ei ole käytettävissä kaikkia lukuja ja käppyröitä käytettävissä. Sen lisäksi että ainakin itse epäilen Game Passin kannattavuutta, huolestuttaa se mitä tämä ja muut vastaavat palvelut tekevät koko pelialalle pitkässä juoksussa. Pelien tulevaisuus olisi game passin mukaan pelaajien vuokrattavissa, ei omistettavissa. Toisaalta voisi sanoa että tämä on vain sitä luonnollista jatkumoa levypelien myyntien tyrehtymiselle. All digital service.

Vaikka Turn 10 lopetettaisiin on MS jo julkistanut suunnitelmansa uudelle konsolisukupolvelle. Xbox oli nykyisessä generaatiossa se tehokkaampi konsoli, mutta se ei riittänyt pelaajien houkuttelemiseksi. Pyörittääkö MS koko xbox rauta- ja softakauppaa kuitenkaan tappiollisesti? Tuskin, sillä käytännössä mikään yritys ei pyörittäisi lähes 10 vuotta tappiollista segmenttiä ja sen jälkeen vielä panostaisi siihen uudelleen.

(Xbox onen alusta jos lasketaan, tappiollista saattaisi olla jo yhteensä reilusti ylikin 10 vuotta tms.. )

Sekin kiinnostaisi että vieläkö next gen laitteisto tulee olemaan S/X vai pelkästään X.
Itselläni on ollut vastaavia ajatuksia mäsän toimesta mutta pienellä korjauksella ja enkä tiedä onko ne miten kannattavia mutta menkööt.

Mäsä tekisi jonkun sopparin pilvipelaamisesta erilaistan televisio valmistajien kanssa jossa olisi tämä pilvi pelaaminen, laitat vain USB tikun kautta Xboxi ohjaimen kiinni ja pelaat game pass pelejä, toki tili pitää olla minne kaikki edistyminen tallentuu.

Sitten olisi cpu osalta lähes yhtä voimakas konsoli kuten Xss on nytten mutta selvästi heikompi GPU osalta kuin Xbox next gen. Game pass pelit tässäkin vaihtoehtona. Hinta vaikka 400€

Playstation 6 tuodaan pelit tälle alustalle vaikka sitten goty versioina ja täysi hintaisina paketteina
Hinta vaikka sitten 700€(Nämä hinnat ovat veikkauksia siis) Ei game passia

Sitten se teho Xbox hinta vaikka 1000€ tarjoten paljon enemmän resoa ja FPS kuin hinnat alkaen Xbox ja jonkin verran parempaa suorituskykyä kuin normi PS6 mutta mahdollistaa game passin.

Game passit: Televisio(Streaming only) ja Xboxit
Pelit: Xboxit ja PS6 jälkijunassa goty versioina.

Summarunsum: Mitä ajattelen että jos nahkatakki mieheen on luottamista että laitteistot eivät enään kehity tästä edespäin kuin tehon ja hinnan noustessa niin mäsä voisi houkutella tuolla halvemalla Xboxilla casual pelaajia ja sitten selvästi kalliimalla Xboxilla sitten jotka katsoo laadun päälle game passilla maustettuna.
Pleikkari immeiset taas nostaisivat pelien myyntejä game passin oheella.
Telkkari käyttäjät toisivat lisä hillioa pesään mutta tämähän rajoittuu sitten niille aluielle missä on hyvä internet yhteys/sopii ei nopea tempoisiin peleihin.

Tässä pikainen oma tavantallaaja analyysi tästä ja voikin olla päin helvattia mutta enpähän välitä koska kukaan ei tästä maksa.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 839
Jäsenet
78 145
Uusin jäsen
oscarlintala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom