Mistä luulet sen tuommoista keksineen?Omaa kokemusta tästä, (ei peth), joku puoskari määräsi mut huumetestiin koska ihan varmasti käytin huumeita!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä luulet sen tuommoista keksineen?Omaa kokemusta tästä, (ei peth), joku puoskari määräsi mut huumetestiin koska ihan varmasti käytin huumeita!
Mistä luulet sen tuommoista keksineen?
Edelleen, on väärin, että testistä ei kerrota, mutta Patria kuuluu sellaiselle alalle, että olen tyytyväinen tiukoista rajoista.Olihan mm. Patriassa tehty testejä josta oli "unohdettu" kertoa työntekijöille:
AL: Patrian työntekijöille tehty salaa PEth-testejä
Edelleen, on väärin, että testistä ei kerrota, mutta Patria kuuluu sellaiselle alalle, että olen tyytyväinen tiukoista rajoista.
Oletko tyhmä?Miksi? Mitä helvetin väliä sillä on, jos vaikka kaikki Patrian työntekijät ovat alkoholin suurkulttajia, kunhan ovat työmaalla selvin päin?
Pikku horkassa kasattiin jätkien kans f35 runkoja höhöhö.Oletko tyhmä?
"Patria Oyj on suomalainen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualaan keskittyvä julkinen osakeyhtiö."
Kuten alkuperäinen viestin kirjoittaja kirjoitti "kunhan ovat työmaalla selvin päin". Asiallista keskustelua kiitos. Jos työnantajaa kiinnostaa onko työväki selvinpäin, siihen on ihan oikea testikin olemassa, alkometri. Peh testi ei kerro oletko humalassa vai ei.Pikku horkassa kasattiin jätkien kans f35 runkoja höhöhö.
#vainmaanantaijutut
#ehkäotin
Et oo viinaa maistellut? Se vaikuttaa oloon ja tekemiseen useamman vuorokauden jos on römpötellyt. Vain rehellistä keskustelua kiitos.Kuten alkuperäinen viestin kirjoittaja kirjoitti "kunhan ovat työmaalla selvin päin". Asiallista keskustelua kiitos.
Niin kuten tässä jo monesti selitetty, se peh testi kerro työntekijän olotilasta mitään. Tai siitä, otitko eilen alkoa.Et oo viinaa maistellut? Se vaikuttaa oloon ja tekemiseen useamman vuorokauden jos on römpötellyt. Vain rehellistä keskustelua kiitos.
Eipä taideta Tampereen toimipisteessä mitään kasailla vaan kaikki ovat pääosin toimistotyöntekijöitäPikku horkassa kasattiin jätkien kans f35 runkoja höhöhö.
#vainmaanantaijutut
#ehkäotin
Itse sain aikanaan seuloista 2 kertaa selkeän positiivisen oxykonteista. Piti oikein kysyä hoitajalta että mitäs helvettiä ne sit on? Tohon ei kukaan antanut mitään selitystä että miksi tulos oli posi. Enkä ollut yhtään millään lääkityksellä, laillisella tai laittomalla, tuolloin.Itsemääräämisoikeus - Valvira
valvira.fi
Noin lyhyesti, mihinkään ihme testeihin ei tarvi osallistua, ja jos näin on käynnyt, niin ne voi vaatia poistamaan. On tuolla paljon muutakin. Ja tuo itsemääräämisoikeus on ihan lakiin kirjattu juttu.
Omaa kokemusta tästä, (ei peth), joku puoskari määräsi mut huumetestiin koska ihan varmasti käytin huumeita! Ei oikein selvinnyt mihin menisin siihen testiin, ei labra, ei neuvola jne... No A-klinikka sitten suostui tähän. Tässä kohtaa ei ollut enää testi vaan seula, että tuuppa kusemaan purkkiin kerta viikkoon ties kuinka monta kertaa. Mitään ei löytynyt, oli kyllä nöyryyttävä kokemus.
Kukas tämän sitten maksaa? No en minä ainakaan, kuitenkin kolme numeroinen luku. Lopulta meni paikallisen SOTEn piikkiin halusivat tai ei.
Vasta sen tuon jälkeen aloin ottamaan selvää että kuinka pitkälle metsään tässä nyt mentiin jonkun menopaussi lekurin fantasioiden kanssa. No ei saanut haluamaansa tulosta kuitenkaan.
Mä en todellakaan ole sitä mieltä, että tällaiset testit ilman henkilön omaa suostumusta on OK, päinvastoin, mutta silti olen sitä mieltä, että tietyillä aloilla pitää olla erityisen tarkka, koska virheet voi koitua monien ihmisien tai jopa koko maan vaaraksi, olit sitten toimistotyöntekijä tai tuotannossa oleva henkilö.Eipä taideta Tampereen toimipisteessä mitään kasailla vaan kaikki ovat pääosin toimistotyöntekijöitä
Testin puolella olen itsekkin kunhan ehdot täyttyy.
1. Testiä ei tule tehdä ilman asiakkaan suostumusta ilman pätevää syytä
2. Testiä ei pidä tehdä rutiininomaisesti
3. Testi tehdään vain kun sille on pätevä lääketieteellinen syy, esim. maksa-arvojen syyn selvittämiseksi tai lääkitys sitä vaati
4. Päihtyneenä tai krapulassa työhön tuleminen
5. Mikäli ammatti vaatii alkoholinkulutuksen seurantaa myös vapaa-aikana, pitää siitä olla maininta työsopimuksessa
E: lisätty töissä päihtyneenä/krapulassa
Millä tavalla vaikkapa siellä Patrian tehtaalla vaikuttaa henkilön työkykyyn se että on yksi ilta ryypätty kaksi viikkoa sitten? Ei tällä testillä testata oletko toissapäivänä vetänyt kumarat ja olet edelleen palautumassa tuosta.Mä en todellakaan ole sitä mieltä, että tällaiset testit ilman henkilön omaa suostumusta on OK, päinvastoin, mutta silti olen sitä mieltä, että tietyillä aloilla pitää olla erityisen tarkka, koska virheet voi koitua monien ihmisien tai jopa koko maan vaaraksi, olit sitten toimistotyöntekijä tai tuotannossa oleva henkilö.
@Mikkos laittoi melko hyvän listauksen asiasta ja ihmettelen, että tietyillä aloilla ei ole jo tarkempaa seuraamista asiasta, mutta jos halutaan jälkikäteen tarkempaa seurantaa, niin siitä pitäisi aina etukäteen ilmoittaa ja lisätä se siihen työsopimukseen niin vältytään tällaisilta ylilyönneiltä ja yllätyksiltä!
Ei välttämättä millään tavalla, heti. Sama henkilö pitkässä työsuhteessa ja vastaavia tapauksia missä raja-arvot ylittyy tulee yhä useammin vuosien mittaan, niin alkavaan ongelmaan on helpompi puuttua aikaisemmin, eikä vasta sitten kun ensimmäisen kerran töissä krapulassa tappaa työkaverin huolimattomuuden takia.Millä tavalla vaikkapa siellä Patrian tehtaalla vaikuttaa henkilön työkykyyn se että on yksi ilta ryypätty kaksi viikkoa sitten? Ei tällä testillä testata oletko toissapäivänä vetänyt kumarat ja olet edelleen palautumassa tuosta.
Saksassa ainakaan ei ole ollut pitkään aikaan sallittua ottaa olutta työaikana.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.