Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Kyllä toi oma replay on tarkka. Kyseessä oleva kaveri veti seuraavassa pelissä 10 tappoa ja voiton, niihin sisältyi +500m tappo Mini14. Raportoin kaverin ja varmasti tossa seuraavassa matsissa muutama muukin teki saman; ei ole pelannut sen jälkeen. Ennen tätä statsit oli ihan normaalin kuolevaisen arvoissa.

Mutta joo, tosiaan muiden näkökulmasta replaysta ei todellakaan saa oikeaa kuvaa tapahtumista, joten sitä ei niin kannata tuijotella, kuten TML yllä sanoi.

• Tykkää
Reactions: TML
Kyllä toi oma replay on tarkka.
Hakkerilta tuo toki vaikutti, mutta replay on kuitenkin epätarkka ainakin sillä tavalla että vastustajan liikeet ja tekemiset ovat eri ajanhetkeltä kuin sinun. Tämä näkyy vaikka siten että kun ammut parin metrin päässä olevaa vihollista suoraan kohti niin replayssa näyttää että vastustaja on 1-2m tähtäimen etupuolella, koska se on sen todellinen paikka jossa pelaaja on ollut tuolla ajanhetkellä sen omassa pelissä.

Mikähän läppä tämä on, että olen kaikissa peleissä nimellä #unknown, ja pubg.op.gg sanoo jokaiseen peliin "Kill data does not exist"?

Mikähän läppä tämä on, että olen kaikissa peleissä nimellä #unknown, ja pubg.op.gg sanoo jokaiseen peliin "Kill data does not exist"?
Ongelma vissiin siis jatkuu?

Kuitenkin jo 27.3. kirjoittivat:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Noi PUBG statsisivustot ehkä hakee vain nimellä, joten tästä sitten syy-seuraus?

Vissiin tehnyt paluun sama ongelma kuin minkä korjasivat, tai "korjasivat".
Olisiko tuolla joku semmonen että statsiserveri erikseen, ja se perseilee omiaan. Koodissa fallback/placeholder sitten tommonen #unknown.

Moro.

Onkohan muilla ollut ongelmaa että pelin värit meinaavat pelatessa mennä perseelleen? Tätä vikaa on alkanut nykyään ilmetä useamminkin.
Alkuun luulin että vika olisi näytönohjaimessa minkä laitoin takuuseen ja uusikin jo tuli tilalle, mutta ongelma ilmenee silti. Koneen lämmöt pysyvät ihan normaaleina pelatessa kun olen nyt tuota seurannut. Pelinkin olen asennellut uudestaan eikä auta. Jostakin kävin lukemassa että windowedina pelatessa tuota vikaa ei ilmenisi, ei toiminut tämäkään.

Kuvaa viasta

Moro.

Onkohan muilla ollut ongelmaa että pelin värit meinaavat pelatessa mennä perseelleen? Tätä vikaa on alkanut nykyään ilmetä useamminkin.
Alkuun luulin että vika olisi näytönohjaimessa minkä laitoin takuuseen ja uusikin jo tuli tilalle, mutta ongelma ilmenee silti. Koneen lämmöt pysyvät ihan normaaleina pelatessa kun olen nyt tuota seurannut. Pelinkin olen asennellut uudestaan eikä auta. Jostakin kävin lukemassa että windowedina pelatessa tuota vikaa ei ilmenisi, ei toiminut tämäkään.

Kuvaa viasta

Onko Nvidian näyttis? Itsellä teki taannoin sitä että tuli juuri tuon näköiseksi kuva ja ihmettelin itsekkin että hajosiko näytönohjain. Muissa peleissä ei ollut ongelmaa. Sitten googlettelulla löysin tälläsen ohjeen ja vika korjaantui.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Kokeileppas auttaako tuo. Tainno itsellä meni tollaseks vihertäväks kuva. Sulla tuo on kyllä tommonen erilainen,mutta jospa tuo auttaisi silti?

Viimeksi muokattu:
Kylläpä kädet tärisi ja sormet hikoili, kun taistelin (hiippailin piilosta toiseen) itseni viidenneksi :D Sain jopa kolme tappoa! Tallensin voitokkaat hetkeni tietenkin videolle:

Mitä noilla energiajuomilla muuten tekee?

Kylläpä kädet tärisi ja sormet hikoili, kun taistelin (hiippailin piilosta toiseen) itseni viidenneksi :D Sain jopa kolme tappoa! Tallensin voitokkaat hetkeni tietenkin videolle:

Mitä noilla energiajuomilla muuten tekee?

Nostavat boost -tasoa, jolloin healin regenroituminen alkaa. Tarpeeksi kun vetää niin ukko juoksee inasen nopeemmin ja healia tulee nopeemmin takasin. Painkillerit = Sama kuin energiajuoma, mut nostaa palkkia enemmän.

Joo saat helat täysille. Loppuvaiheessa kannattaa olla täysin ES-pärinöissä.

Onko Nvidian näyttis? Itsellä teki taannoin sitä että tuli juuri tuon näköiseksi kuva ja ihmettelin itsekkin että hajosiko näytönohjain. Muissa peleissä ei ollut ongelmaa. Sitten googlettelulla löysin tälläsen ohjeen ja vika korjaantui.

Kokeileppas auttaako tuo. Tainno itsellä meni tollaseks vihertäväks kuva. Sulla tuo on kyllä tommonen erilainen,mutta jospa tuo auttaisi silti?

Kiitoksia tästä. :) Mitä tuossa nyt parin tunnin koevedoksen vedin, niin hyvin toimi. Aiemmin se oli max 2 peliä kun vika ilmeni.

Huh huh eka chicken dinner kun pelitunteja kasassa 74 :D Kävi kyllä aika hyvä tuuri viimeisen ympyrän kanssa, joka osui tuohon schoolin pihalle...Minä toisella puolella muuria ja toinen pelaaja toisella puolella (eli tavanomaisen paniikin sijasta sai rauhassa napsia viimeiset boostit ym. pientä)

20180402044658_1 - Copy.jpg

On kyllä tarjonnut hyvin vastiketta rahoille tämä peli. Huonona puolena sanoisin että koukuttaa vähän liikaakin...

En muista onko tää keskustelu käyty jo, mutta tuntuuko muillakin kolmas persoona smoothimmalta kuin first person? :D

Onko muuten mitään uutisia CrossFiren osalta? Jossain vaiheessa se toimi testiserverillä, mutta onko mitään hajua nykyisestä tilasta toimiiko millään tapaa?

Tänään muuten jossain kohtaa jaellaan avaimia siihen experimental test serveriin.
Sillä pääsee sitten aikaisin huomenna aamulla klo 05 alkaen kokeilemaan kolmatta karttaa. Loppuu myöhään to-pe yönä kello 02.
Kyllähän se on pakko yrittää napata moinen.

Postataan nyt uudestaan:

Noniin. Sieltähän sen koodin heti sai. Onko tuossa nyt siis muuta tuossa closed testissä kuin se uusi mappi vaan? Onko siellä se uusi ase jne myös? Vai pelkkä tuo mappi. Onko siitä tietoa ollut missään?

Jeps kiitokset vain tännekkin koodi napsahti ja pääsee huomenna testailee!

Vaikuttaa tosi lupaavalta tuollainen palvelu kun hotdrop.gg. Tuolla olis takoitus päästä pelaamaan oikeasti oman tason pelaajien kanssa ja comp säännöillä. Tällä hetkellä tuo toimii vain pro pelaajille ja silloinkin random squadeina. Oli todella laadukkaan oloista peliä seurata twitchistä kun ammattilaiset pääs pelaamaan ja pystyi kunnolla seuraamaan POV. Paljon tulee pubg turnauksia katsottua mut siellä otteluja kun seurataan spectator modessa niin ei ihan samaa fiilistä saa. Jatkossa tuo tulee siis toimimaan niin, että pääsee ihan oman squadin kanssa pelaamaan ja rank jne toiminnot pitäis toimia.

Muutama screenshot lisää kartasta, tosin huomenna aamulla löytyykin sitten jo videoita myöten matskua. Noh, voi tän illan fiilistellä. :D
NDA:ta ei ole tuolla experimental versiolla.

iiXCshZ.jpg

Riw0dlA.jpg

28A9Aii.jpg

Niin, ja nyt kun region lock oikeasti työn alla niin Steam kommenteissa uusi ASCII on "ADD MAP SELECTION" ? :D
Ei siinä, toivottavasti saadaan.

Kerrankin blueballs ymmärtää mitä EU ja NA pelaajat haluaa. Tuos Savagen testi on siis FPP Eu ja Na servuilla TPP sitten muualla.

Käsittääkseni ainoa syy miksi map selectionia ei ole tehty on se, että se lisää servujen määrää joten ihan kellon ymäri ei molempiin mappeihin välttämättä saataisi 100 pelaajaa.

Kerrankin blueballs ymmärtää mitä EU ja NA pelaajat haluaa. Tuos Savagen testi on siis FPP Eu ja Na servuilla TPP sitten muualla.
Aijaa, löytyikö mistä info?
Enpä muuten ajatellut koko asiaa, oletin että saisi valita. :D
Hyvä että FPP.

Käsittääkseni ainoa syy miksi map selectionia ei ole tehty on se, että se lisää servujen määrää joten ihan kellon ymäri ei molempiin mappeihin välttämättä saataisi 100 pelaajaa.
Eli siis tarkemmin monimutkaistaa matchmakingia, sitä varmaan meinasit? Näin olen itsekin ymmärtänyt.

Varsinaisesti servereihin tuskin liittyy, kun oletettavasti ihan lennosta tehdään instansseja servereille nykypäivänä.

Milloinhan ne oikeesti alkaa korjaamaan jotain olennaisia ongelmia tässä pelissä, sen sijaan että ehkä kerran kuussa korjataan jotain bugeja joista 750h sisään en oo ikinä kuullutkaan? Tänään taas alkoi ärsyttää ihan urakalla se, ettei metalliaitojen läpi aina pysty ampumaan molemmin puolin...

Sit tuppaa kestämään esim. TPP vaihtaminen FPP:ksi menuissa välillä jopa 20 sekuntia. Eikä kyse oo ees mistään "ruuhka-ajoista"...Niin paljon potentiaalia mutta alkaa lähtemään hiukan uskottavuus kun konkreettisesti hyvää tapahdu enää oikeen ollenkaan. Toivotaan että tää mappi tekee muutoksen ees jollain tapaa, kun Miramar oli itselle suuri pettymys.

Ei ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan, striimejä vain katsellut.
Kyllä tuota on pakko illalla testailla.

Tämähän pyörii hyvin nykyään. Monta kuukautta sitten pelannut viimeksi ja nyt testasin edellisillä asetuksilla eli kaikki ultra low paitsi draw distance medium niin 144fps pyöri tasaisesti. Ennen dippaili missä sattuu tuo fps.

Täällä pari peliä testattu uutta mappia. Hyvä kartta ainakin parin pelin perusteella. Ympäristönä hyvännäköinen. Ja onhan nuo pelit aika paljon nopeampia kun vertaa miramariin tai erangeliin. Fps tässä uudemma mapissa heikompi itsellä kuin aikaisemmissa mapeissa. Vaati vielä optimointia uusi mappi.

Pääseekö uutta mappia ihan suoraan kaikki testaan vai mistä löytyy?

Ei muuten toiminut se ideani bindata healausitemit + boostit hiiren rullaan...

Nyt se nimittäin yrittää käyttää näitä, kun käytän zoomia kartassa. Ilmeisesti noi valmiiksi bindatut rullankäytöt eli aseenvaihdot, scope zoom + map zoom on jotenkin käsitelty erikoistapauksina etteivät toimi päällekkäin, mutta tämä sitten estää aserullan vaihtamisen johonkin muuhun.

Päädyin nyt ainakin aluksi kokeilemaan että hiiren napeisssa on Frag+Smoke, T = boost, G = healaus, 5/6 = flash/molotov. Noita viimeisiä en muista yrittää käyttää juuri koskaan, joten saivat mennä turhimpiin nappeihin. Leanaukset vaikea muuttaa pois Q/E, kun peukalo olisi kyllä luonnollinen paikka C/V, mutta en sitten taas tiedä minne siirtäisi crouchin, jota aika usein tulee käytettyä. Yleensä kaikissa peleissä mulla on crouch ctrl:ssa, mutta koska tässä ei tunnu tarvitsevan crouchjumpia ja crouch toimii toglena, on helpompi pitää hiiviskely kontrollissa.

Testataan hetki näin ja sitten säädetään taas nappeja kun todetaan ettei toimi.

Itse en myöskään ole löytänyt leanaukselle järkevää vaihtoehtoa.. Testannut hiiren peukalonappeja, mm. V+B, mutta ei noita oikein osaa käyttää. Aika kankea tuo Q+E on.

Itsekin huomasin hiiren rullan käyttämisen ongelmat, kun siinä on monta järkevää toimintoa jo nyt. Defaultjutut rullassa tuntuu toimivan parhaiten.

Kranaateille pitäis löytää järkevämmät napit. Nyt G = frag, smokelle pitäisi löytää joku nappi. Tietysti voisi laittaa ihan randomnapit ja bindata nämä vasemman laidan G-näppäimille (näppiksenä Logitechin G710+). Käyttääkö porukka muuten noita G-nappeja yleisesti johonkin? Itse en ole vielä yhdessäkään pelissä löytänyt järkevää käyttöä.

Itse en myöskään ole löytänyt leanaukselle järkevää vaihtoehtoa.. Testannut hiiren peukalonappeja, mm. V+B, mutta ei noita oikein osaa käyttää. Aika kankea tuo Q+E on.

Itsekin huomasin hiiren rullan käyttämisen ongelmat, kun siinä on monta järkevää toimintoa jo nyt. Defaultjutut rullassa tuntuu toimivan parhaiten.

Kranaateille pitäis löytää järkevämmät napit. Nyt G = frag, smokelle pitäisi löytää joku nappi. Tietysti voisi laittaa ihan randomnapit ja bindata nämä vasemman laidan G-näppäimille (näppiksenä Logitechin G710+). Käyttääkö porukka muuten noita G-nappeja yleisesti johonkin? Itse en ole vielä yhdessäkään pelissä löytänyt järkevää käyttöä.
Itse käytän ihan perus Q ja E -nappeja leanille. Siirtää keskisormen vain W-napilta niin pystyy strafeemaan samalla. Jos on kankeat sormet niin helpottaa, jos näppäimistö on hieman vinossa. G-napissa nade ja perus vitosesta savu. Healit hoidan tabin kautta, healibindit ei ainakaan aiemmin ole toiminut luotettavasti. En tiedä onko niitä korjattu vielä.

Onko Steamin FPS overlay luotettava? Minulla on Qnixin 27" QHD led -näyttö ja olen laittanut siihen uuden firmwaren, jolla pitäisi saada 60+ virkistystaajuuksia. Nyt Nvidia ohjauspaneelissa näytön asetuksen kuitenkin näkyi 2560x1440 @ 60Hz. Olen pelin command lineen lisännyt fps:n 96:een. Onko fps tosiasiassa 60 vai näyttääkö tuo steamin overlay oikein?

Onko Steamin FPS overlay luotettava? Minulla on Qnixin 27" QHD led -näyttö ja olen laittanut siihen uuden firmwaren, jolla pitäisi saada 60+ virkistystaajuuksia. Nyt Nvidia ohjauspaneelissa näytön asetuksen kuitenkin näkyi 2560x1440 @ 60Hz. Olen pelin command lineen lisännyt fps:n 96:een. Onko fps tosiasiassa 60 vai näyttääkö tuo steamin overlay oikein?

Mitä se steamin fps overlay sitten näyttää? Itse olen sen havainnut luotettavaksi. Jos nvidian ohjauspaneeli sanoo 60hz niin silloin se näytön virkistystaajuus on 60hz. Jos vsync on pois päältä niin fps voi olla vaikka 1000 mutta näyttö toimii sen 60hz.

Mitä se steamin fps overlay sitten näyttää? Itse olen sen havainnut luotettavaksi. Jos nvidian ohjauspaneeli sanoo 60hz niin silloin se näytön virkistystaajuus on 60hz. Jos vsync on pois päältä niin fps voi olla vaikka 1000 mutta näyttö toimii sen 60hz.

Steamin overlayn mukaan huitelee 80-105. Ja mitä tarkoittaa, että "fps voi olla vaikka 1000 mutta näyttö toimii sen 60hz"? Vsync on pois päältä.

Steamin overlayn mukaan huitelee 80-105. Ja mitä tarkoittaa, että "fps voi olla vaikka 1000 mutta näyttö toimii sen 60hz"? Vsync on pois päältä.

Että ei se fps ole se näytön virkistystaajuus.

E: Mitä näytön ominaisuudet kertovat taajuudeksi?

Sitä että ilman vsyncciä näyttis voi piirtää miten tahansa paljon ruutuja sekunnissa mitä tehot antaa myöden mutta sun näyttösi näyttää niistä ainoastaan 60kpl per sekunti.

edit: Eli tuossa firmwaresäädössä on nyt joku vialla. Oletan että olet ainakin esim. käynnistänyt koneen ja näytön välissä uudestaan ennen kuin koitit että saako nvidian paneelissa yli 60hz?

Millä johdolla se näyttö on kiinni? Jos vaikkapa hdmi niin silloin käsittääkseni pitäisi olla vähintään hdmi2.0 että tukee yli 60hz. Displayport johdolla pitäisi ainakin toimia.

Viimeksi muokattu:
Että ei se fps ole se näytön virkistystaajuus.

E: Mitä näytön ominaisuudet kertovat taajuudeksi?

Nvidia näyttää 2560x1440 @ 60Hz ja custom modet ovat hävinneet (tein tuonne aiemmin 2560x1440 @ 96 Hz ja korkeampiakin testasin).

Sitä että ilman vsyncciä näyttis voi piirtää miten tahansa paljon ruutuja sekunnissa mitä tehot antaa myöden mutta sun näyttösi näyttää niistä ainoastaan 60kpl per sekunti.

edit: Eli tuossa firmwaresäädössä on nyt joku vialla. Oletan että olet ainakin esim. käynnistänyt koneen ja näytön välissä uudestaan ennen kuin koitit että saako nvidian paneelissa yli 60hz?

Millä johdolla se näyttö on kiinni? Jos vaikkapa hdmi niin silloin käsittääkseni pitäisi olla vähintään hdmi2.0 että tukee yli 60hz. Displayport johdolla pitäisi ainakin toimia.

Enpä yhtäkkiä muista, joten pitääpä tsekata. Firmware on laitettu varmaan yli vuosi sitten, mutta nuo custom modet ovat hävinneet Nvidian säädöistä tässä parin viikon sisään.

Oletko näytönohjaimen asetuksissa luonut uuden resoluution jossa on käytössä tämä 96Hz?

Kyllä se ihan suht. hyvin näyttää. Jos FPS kokoajan 60, niin olisiko Vsync jäänyt päälle 60Hz?

Näytti olevan hdmi -> adapteri -> näytönohjaimen DVI-portti. Pitääpä vaihtaa DVI:ksi, kun noita lojuu ylimääräisenä.

Oletko näytönohjaimen asetuksissa luonut uuden resoluution jossa on käytössä tämä 96Hz?

Siis Nvidia Control Panelista (?) olen säätänyt noita tarkkuuksia. Lienee oikea paikka.

Kyllä se ihan suht. hyvin näyttää. Jos FPS kokoajan 60, niin olisiko Vsync jäänyt päälle 60Hz?

FPS ei ole koko ajan 60, vaan 80-105. Vsync ei ole päällä Nvidian pelikohtaisissa asetuksissa tai PUBG:n asetuksissa.

Koita luoda uusiksi nuo custom modet, nykyisellään mennään 60hz.

Ei antanut luoda custom profileja nyt ollenkaan. Näytön firmwarea en ole päivittänyt, mutta Nvidian asetuksia olen kyllä. Pitääpä alkaa etsimään (rajoittuneilla omilla taidoilla) vikaa.

Tämän hyvän lisäksi koneesta on (toivottavasti) poweri rikki. Sain juuri Seasonicin X-Series-powerin tulla uuden Prime-mallin pari kuukautta sitten takuuseen. Testataanpa illalla uudella powerilla.

Siis Nvidia Control Panelista (?) olen säätänyt noita tarkkuuksia. Lienee oikea paikka.

Kyllä.

Resoluution annat olla natiivin mutta refreshiin säädät sen halutun, 96. Itse käytin ko. ruudussa 100Hz.
Ylikelloitus toimii ainoastaan Dual-DVI -kaapelilla, ei HDMI.

Kyllä.

Resoluution annat olla natiivin mutta refreshiin säädät sen halutun, 96. Itse käytin ko. ruudussa 100Hz.
Ylikelloitus toimii ainoastaan Dual-DVI -kaapelilla, ei HDMI.

Näin minä olen niitä tehnyt, mutta taisi olla Customize-nappi harmaana nyt.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 667
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
Hippo_Plazamus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom