Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Tuo on kyllä iso ongelma "alkumähinöissä" kun lagin takia pelaajat warppailee miten sattuu ja loottiminen on onnenkauppaa. Hieman pistää kysymään miksi pelaajamäärä on 100 jos peli kuitenkin alkaa kunnolla toimia vasta kun ensimmäiset 30-40 on tapettu.
 
Oletettavasti tekjiöillä toivo elää sen puolesta että ns. netcode saadaan kuntoon.

Hmmh, hassua. PUBG Twitter on nyt @PUBG, kun ennen se oli @PUBATTLEGROUNDS.
Nyt joku random jannu on tehnyt tolle aiemmalle tilin.
Kova kun "pubg twitter" Googlaus tietenkin tarjoaa edelleen sen vanhan handlen. :D
Joku siirtymäaika voisi olla ihan hyvä tapauksissa missä seuraajia yli X.
 
Seuraava eventti.
Miramarissa ja vaan haulikot, sekä toki melee. Level 3 armorit droprate 3x, kuin myös haulikoissa.
Vaan squads, ja EU:ssa saa valita FPP tai TPP.

Pakko sanoa että henk koht ei kiinnosta kyllä tämä nyt lainkaan. :D
Ehkä kuriositeettinä voi yhden pelin pelata.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Seuraava eventti.
Miramarissa ja vaan haulikot, sekä toki melee. Level 3 armorit droprate 3x, kuin myös haulikoissa.
Vaan squads, ja EU:ssa saa valita FPP tai TPP.

Pakko sanoa että henk koht ei kiinnosta kyllä tämä nyt lainkaan. :D
Ehkä kuriositeettinä voi yhden pelin pelata.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


No nyt on kiinnostava, kunnon perseily meininkiä luvassa :D tuota on kyllä pakko pelata.
 
Mietin asiaa enemmän, ja perun kyllä aiemman sanomani. Kyllähän toi jonkun verran kiinnostaa, ja juuri tuon perseilyn takia. :D
Pakko huomenna pistää squad kasaan tuohon.
 
Paljon custom perseilyjä pelanneena nämä shotgun only, xbow only, crate only ja derbyt ovat juuri sitä parasta viihdettä :D
 
Miten nuo Twitch-starat, kuten esim. TSM_Viss ovat saaneet nuo varjot käytännössä nolliin? Itsellä on todella mustaa eikä varjossa olevia kyllä näy. Ei taida olla pelkkä brightness-säätö?
 
Ainakin Nvidian paneelissa on gamman säätö, varmaan myös AMD:n? Vaikuttaakos sellainen vain monitorille lähetettyyn signaaliin, vai
Eikös noista voi säätää "sääntöjen puitteissa" värikylläisyyttä yms myös.

Oletettavasti ainakaan striimerit ei käytä enää ulkopuolisia softia kuten ennen Reshade, kun taitaa estää pelin käynnistämisen ellei peräti bannia tule. Reshade varmaan tosin edelleen vain se ettei peli käynnisty?
Sellaisilla ainakin varmasti pysty radikaalisti vaikuttaa näkyvyyteen myös tuossa suhteessa. Reshadessa oli varmaan miljoona asetusta kun siitä kuvia nähnyt.
 
Itsellä vaan pelin brightness 100 niin näkee jotain talojen sisälläkin ym. Puun varjossa olevat viholliset näkyy myös paremmin. Oma näyttö tosin ei millään ultra kirkkaalla oo muutenkaan.
 
Miksi porukka valittaa että uudessa mapissa liikaa loottia?
Eiköhän tekijöiden tarkoitus ollutkin tehdä "arcademaisempi" ja tiiviimpi kokemus, ja lisäksi siinä mielessä tasapainoinen kaikille
että noita parempiakin aseita on nopeammin käsillä. Eli jos joka jätkällä on lopussa 3-liivit ja M4 niin hyvä niin,
sitä lootin puutetta ja huonoa arpaonnea on kyllä riittävästi muissa mapeissa.

Uuden mapin idea on olla lähempänä perinteistä Deathmachia tai last man standing fps:ää, battle Royal- mausteilla.
 
Jos porukka ei yksinkertaisesti halunnut pelimekaniikan muuttuvaan olennaisesti vaan haluttiin pelkästään pienempi mappi? En ole itse pelannut tuota mutten ole kyllä innoissani siitä, että kiväärejä on luokkaa kolmen metrin välein. Samapa tuo olisi jakaa kaikille täydet varusteet jo lentokoneessa niin ei tarvitsisi sitten lootata ollenkaan.
 
Jos mitään ei koskaan muuteta, ei mitään muita pelitiloja sitten tule koskaan eli siihenkö kaikki sitten olisi tyytyväisiä?
Kyllähän tuo silti vielä Pubgilta tuntuu, loottia on vain enemmän ja klausfobisempi tunnelma.


Koneessa kaikille aseet heti on hölmö ääripää sekin, kyllä mitä itse noita striimejä katsoin niin porukka aika täpinöissään että jännityksellä nuo lootit maasta nytkin keräsi.
Toisaalta nyt pitäisi pikkuhiljaa antaa lobbyyn mahdollisuudet pelaajalle/duolle/squadille mitä mappia halutaan pelata. Olen kritisoinut jo kauan sitä, että sitä ei saa päättää.
Eihän tässä enää betaa pelata (vaikka siltä se usein tuntuukin...:).
 
Jos porukka ei yksinkertaisesti halunnut pelimekaniikan muuttuvaan olennaisesti vaan haluttiin pelkästään pienempi mappi? En ole itse pelannut tuota mutten ole kyllä innoissani siitä, että kiväärejä on luokkaa kolmen metrin välein. Samapa tuo olisi jakaa kaikille täydet varusteet jo lentokoneessa niin ei tarvitsisi sitten lootata ollenkaan.
Edelleenkin sitä loottia pitää olla riittävästi sadalle pelaajalle. Lisäksi porukka tulee tiheämmin niin on se tavallaan vaadittua, että jokaisella pitäisi olla kohtuullinen mahdollisuus saada loottia. Otetaanpa esimerkki: hyppäät jommassakummassa vanhassa mapissa suht syrjään, jonne päädyt todennäköisesti yksin, loottaat parit syrjäiset mestat ja saat sen AR:n, melko todennäköisesti scarlin tai M4, kohtuullisesti healia ja jotkut, keskimäärin kakkosen suojat ja repun. Suuntaat kohti lopputaisteluita kohdaten satunnaisia vihollisia. Riippumatta siitä, onko viholliset lähteneet samalla taktiikailla tai selvinneet hotspoteista, on niillä silti AR/snipuosastoa kuten sullakin. Tossa uudessa mapissa saat vaan nopeammin tarvittavat kamat, joka sinänsä on ihan perusteltua sillä väkeä per pinta-ala on 4-kertainen määrä. Jos hyppäät hotspottiin niin toki silloin saat suhteessa helpommin kamat, jota en myöskään pidä huonona asiana.
 
Seuraava eventti.
Miramarissa ja vaan haulikot, sekä toki melee. Level 3 armorit droprate 3x, kuin myös haulikoissa.
Vaan squads, ja EU:ssa saa valita FPP tai TPP.

Pakko sanoa että henk koht ei kiinnosta kyllä tämä nyt lainkaan. :D
Ehkä kuriositeettinä voi yhden pelin pelata.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tää on toivottavasti ainakin suht hyvä treeniä haulikoiden käyttöön... :D Yleensä niitä ei tule käytettyä muuta kuin alussa & joskus harvoin sisätiloissa. Joku ehdotti Redditin puolella myös western modea eli pelkät winchesterit & revolverit käytössä Miramarissa. Kyllä sekin kelpaisi :D
 
Tuli pitkästä aikaa taas tätäkin pelattua. 10 erää pelasin ja joka kerta tämä aavikko kenttä, ei ole omasta mielestä onnistunut kartta. Kaveri parhaalla scopella voittaa käytänössä aina, jossain vaihessa pakko juosta aavikolla vailla suojaa.
Squad moodia pelasin ja vähemmän yllättäen missään erässä ei puhuttu englantia, kiinaa pitää opetella jos haluaa kommunikoida muiden kanssa...
 
Tuli pitkästä aikaa taas tätäkin pelattua. 10 erää pelasin ja joka kerta tämä aavikko kenttä, ei ole omasta mielestä onnistunut kartta. Kaveri parhaalla scopella voittaa käytänössä aina, jossain vaihessa pakko juosta aavikolla vailla suojaa.
Squad moodia pelasin ja vähemmän yllättäen missään erässä ei puhuttu englantia, kiinaa pitää opetella jos haluaa kommunikoida muiden kanssa...

Kiina nyt sattuu olemaan maailman puhutuimpia ellei jopa puhutuin kieli joten sitä kannattaa opetella jo ihan senkin takia.
 
Cyka blyat jne :D

En itekkään niin miramarista välitä, mutta aika hyvin siinäkin saa piilossa mentyä kun jaksaa huomioida maaston. Niihin pieniinkin uomiin ja painanteisiin pääsee piiloon ja niitä pitkin huomaamatta kulkemaan.
 
Miksi porukka valittaa että uudessa mapissa liikaa loottia?
Eiköhän tekijöiden tarkoitus ollutkin tehdä "arcademaisempi" ja tiiviimpi kokemus, ja lisäksi siinä mielessä tasapainoinen kaikille
että noita parempiakin aseita on nopeammin käsillä. Eli jos joka jätkällä on lopussa 3-liivit ja M4 niin hyvä niin,
sitä lootin puutetta ja huonoa arpaonnea on kyllä riittävästi muissa mapeissa.

Uuden mapin idea on olla lähempänä perinteistä Deathmachia tai last man standing fps:ää, battle Royal- mausteilla.

Toinen kysymys on että miksi porukka olettaa että osittain teksturoimattoman ja muutenkin keskeneräisen closed alpha kentän lootti edustaa jotenkin lopullista versiota? Ainakin Shroud kommentoi että Miramarin ensimmäisissä testiversioissa oli ihan sama tilanne eli loottejä oli runsaasti saatavilla eikä käytännössä mitenkään optimoitu kenttään ja julkaisu/nykyversiossa tilanne on kovin erilainen. Pikkukentän osalta joudutaan toki muutenkin miettimään aika monta asiaa uusiksi eli voi olla että lootti jää tuon tyyppiseksi tai sitten ei. En kuitenkaan tekisi mitään johtopäätöksiä vielä nykyversiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen kysymys on että miksi porukka olettaa että osittain teksturoimattoman ja muutenkin keskeneräisen closed alpha kentän lootti edustaa jotenkin lopullista versiota? Ainakin Shroud kommentoi että Miramarin ensimmäisissä testiversioissa oli ihan sama tilanne eli loottejä oli runsaasti saatavilla eikä käytännössä mitenkään optimoitu kenttään ja julkaisu/nykyversiossa tilanne on kovin erilainen. Pikkukentän osalta joudutaan toki muutenkin miettimään aika monta asiaa uusiksi eli voi olla että lootti jää tuon tyyppiseksi tai sitten ei. En kuitenkaan tekisi mitään johtopäätöksiä vielä nykyversiosta.

Niin, totta toki töriset. Alphahan tuo. Miksi minä valitan lootista keskeneräisen mapin kohdalla? (toki sie et valituksesta puhukkaan vaan olettamisesta mutta,) Eipä mulla parempaakaan tietoa nyt ole tästä mapista ja tämän toimivuudesta, onko se niin että ko son closed alpha niin siitä ei saa kommenttia heittää? En usko/toivo että tuo on vielä lähellekkään lopullisessa muodossaan, mutta sehän on uskon/toivon asia. Mahtaako siitä faktaa olla mitä tuosta tulee oikein kellään vielä? Minusta tuo ei tuonansa toimi MINUN makuun, mutta niinku tuossa aiemminki tuumannu että kyllä se vaihteluna virkistää. Tulkoon tuotantoon minun puolesta vaikka heti, ei ees nuo muutamat puuttuvat tekstuurit isosti häirinny.

Mutta jos tämä tulee ilman sitä mappivalintaa niin sitte saattaa vähän ahistaa. Tätä voi pelata mapin-kaks illassa, mutta vanhat vie voiton. Mutta niihän son että toinen tykkää siitä tyttärestä ja toinen äitistä
 
Viimeksi muokattu:
Tää on toivottavasti ainakin suht hyvä treeniä haulikoiden käyttöön... :D Yleensä niitä ei tule käytettyä muuta kuin alussa & joskus harvoin sisätiloissa. Joku ehdotti Redditin puolella myös western modea eli pelkät winchesterit & revolverit käytössä Miramarissa. Kyllä sekin kelpaisi :D
Länkkärimoodista tosin puuttuisi kaikkein olennaisin eli hatut. Jos Miramariin lisäisi erivärisiä stetsoneita, jotka vielä vaikka toimisi ykköstason kypärinä, niin en enää muuta pelaisikaan.
 
Voisiko Savagessa paljon loottia joka paikassa olla jonkinlainen datan kerääminen?
Keräävät statsit että mistä, mitä, ja paljon kamaa nostellaan. Säädetään tuota pitkin mapin betaa, ja sitten julkaisussa on siihen perustuvalla datalla tehty loot hotspotit yms. Livessä oltais myös enemmän siellä nykyisten mappien loottitiheydessä, toki suhteessa koska pienempi kartta.

Mietin vaan jos shroud sanoi että lootin määrä oli Miramarin testeissä myös korkeampi.
 
Uskon että tuo lootin korkea määrä on vain testi. PUBG haluaa selvästikin keksiä uusia pelimuotoja houkutellakseen uusia / erilaisia pelaajia sekä pitääkseen nykyiset pelaajat kiinnostuneita, niin varmaan katsovat miten porukka tykkää tämän kaltaisesta pelimoodista ja tekevät sitten päätöksiä sen perusteella. Voi toki olla että keräävät statseja samalla, kuten tekivät Miramarissakin.

Uskon että tämä on myös syy siihen miksi välillä tulee normaalissa pelissä Erangelia taikka Miramaria kohtuullisen paljon eikä ole mappivalintaa. Painottavat mappia mihin tehty muutoksia tai josta halutaan enemmän dataa, jotta saavat palautetta / statseja nopeammin tehdyistä muutoksista.
 
Mietin vaan jos shroud sanoi että lootin määrä oli Miramarin testeissä myös korkeampi.

Olihan se, pecadon nyrkkeilyareenalta sai koko squadille kolmosen kamppeet :D
Nythän sieltä ei saa ku hätinä yhden kolmosen tavaran.
 
Tuli pitkästä aikaa taas tätäkin pelattua. 10 erää pelasin ja joka kerta tämä aavikko kenttä, ei ole omasta mielestä onnistunut kartta. Kaveri parhaalla scopella voittaa käytänössä aina, jossain vaihessa pakko juosta aavikolla vailla suojaa.
Squad moodia pelasin ja vähemmän yllättäen missään erässä ei puhuttu englantia, kiinaa pitää opetella jos haluaa kommunikoida muiden kanssa...

Tuu IO techin discordiin pelailee niin ei tarvii osata ku härmää ;)

Se on totta et miramarissa scopet on tärkeitä mutta jos 4x ja rynkky ja suojaa ja healia niin on kyllä kaikki edellytykset voittaa. Alue saattaa kusta pahasti mutta sitä pitääkin siksi koittaa ennakoida. En kyllä ole itsekään minkään peltoaukealopetusten fani mutta kaikki muutkin sinne aukeelle yleensä joutuu.

https://discord.gg/xG5rmSy
 
Uskon että tämä on myös syy siihen miksi välillä tulee normaalissa pelissä Erangelia taikka Miramaria kohtuullisen paljon eikä ole mappivalintaa. Painottavat mappia mihin tehty muutoksia tai josta halutaan enemmän dataa, jotta saavat palautetta / statseja nopeammin tehdyistä muutoksista.

Toivottavasti ei. Early access oli tuota varten, nyt peli on eSports ready 1.0. Jos valmiissa pelissä täytyy maksaneiden asiakkaiden toimia karttamuutosten testaajina niin eipä vahvasti mene. Testiservuille riittäisi varmasti kiinnostuneita. :confused:

Todellakin toivon että Savagen julkaisussa tulee kartan valinta. Miramarin julkaisun aikaan peli oli pelikelvoton kun 95% peleistä oli Miramaria että PUBG Corp. saa dataa :geek::geek::geek::geek:
 
Onko muut kokeilleet War Lord, custom game modia? Eilen muutaman striimaajan kautta pääsi peleihin mukaan ja ehdottomasti jatkoon kyseinen modi.

Eli kyseessä ns. DM jossa lentokoneesta pudotaan aseen ja ykkösen suojilla, pienen rinkulan sisään. Siellä sitten ammutaan muita ja kuolemasta uuteen spawniin menee max. 30 sekunttia.
Omasta mielestä oli hauskaa ja saa eri aseille reeniä ja nopeaa toimintaa. Roundit asetuksista riipouen kestää 10-20 min.

Toki kehitettävääkin olisi, spawni tapahtuu lentokoneesta joten laskuvarjolla laskeutumisen aikana olet suojaton, tähän voisi ehkä kehittää suojat siihen asti kunnes laskeudut.
Aseetkin voisi vaihtelevasti spawnata eri lisäosilla valmiiksi. (Loottia kyllä löytyy)

Mukavaa oli sniper only pelit, sai juuri harjoitella nopeaa tähtäämistä ja pidempääkin laukausta liikkuvaan kohteeseen.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tähän kyllä menee välillä hermo. :D Tähtäin keskellä naamaa ja johonki se kuti vaan katoaa. Replayssä ei näy, mutta zerotus oli asetettu kyllä sataan metriin, eli ei ole siitä kiinni. Onko PUBG:in servut edelleen niin paskoja, että ei rekisteröi osumia vai liekkö tolla pelaajalla ollut jotain yhteysongelmia?
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tähän kyllä menee välillä hermo. :D Tähtäin keskellä naamaa ja johonki se kuti vaan katoaa. Replayssä ei näy, mutta zerotus oli asetettu kyllä sataan metriin, eli ei ole siitä kiinni. Onko PUBG:in servut edelleen niin paskoja, että ei rekisteröi osumia vai liekkö tolla pelaajalla ollut jotain yhteysongelmia?

Osuit varmaan rintaan. Jos olisit ampunut toisen kerran niin se olisi kuollut.
ninja-e: Ja olit keskellä aukeata. Ota nyt edes se puu siihen viereen ja kurki sen takaa.
 
Osuit varmaan rintaan. Jos olisit ampunut toisen kerran niin se olisi kuollut.
ninja-e: Ja olit keskellä aukeata. Ota nyt edes se puu siihen viereen ja kurki sen takaa.
Oli ihan pakko käydä kattomassa replaystä vihun POV:ista ja ei osunut rintaan. Ei osunut siis mihinkään.
ej8nrc.jpg

Ja kyllä, tarkotus oli puun taakse mennä, kunhan saan toisen kaverin knockeihin. Näin tyypin vaan sen verran kaukaa hänen huomaamatta minua, ja aattelin ottaa "helpon" hedun pois. On tätä peliä tullu kuitenkin yli 700 h pelattua, että en nyt ihan nyypäksikään itseäni sanoisi. :)

Yksi peli sinne tänne eli ei tohon nyt maailma kaadu. :D Kunhan ajattelin muuten vaan jakaa, kun itse koin sen hauskaksi.
 
Replay:n perusteella vaikea sanoa mitään, kun ei ole 1:1 oikean tilanteen kanssa.
Plus zerotus 100m, en oikein videon laadun takia saa selvää mikä etäisyys on ruutujen mukaan?
 
Loottimääristä; jossain vaiheessa kun se uus 8x tuli testiservuille niin sitä oli loottina ihan älytön määrä eli testiservun luutit poikkeaa normista, kun idea on testaamisessa
 
Savagessa kuulemma otettu vaatteet pois loot tablesta ja niiden sijaan tulee pyssyjä. Tästä ilmeisesti johtuu aseiden suuri määrä.
 
Mikä näiden vaatteiden funktio edes on tässä pelissä? Kuinka moni noita rytkyjä ottaa maasta?
Savagessa kuulemma otettu vaatteet pois loot tablesta ja niiden sijaan tulee pyssyjä. Tästä ilmeisesti johtuu aseiden suuri määrä.
 
Ei mikään muu kuin visuaalinen. En ole ihan ymmärtänyt miksi niitä pitää olla maassa, muuta kuin hämäämässä silmää oikean lootin varalta. Lähinnä minusta tuntuu, että loottimiset tuntuisivat liian helpoilta, jos kaiken vaatelootin tilalla olisi aseita ja panoksia, ja toisaalta paikat liian autioilta, jos tilalla ei ole yhtään mitään.

Sen sijaan minusta pelissä saisi olla hieman enemmän oikeaa loottia, jolla tekisi jotain, edes minimaalisia buffeja eri asioihin. Esimerkiksi kaasunaamareilla ja ballistic maskeilla voisi olla joku ihan oikea funktio. Tai nyt kun pelistä ei voi muuten säätää bloomia, niin miten olisi aurinkolasit jotka ottavat kirjaimellisesti efektin pois? Tai jotkut ääntä jalankopinaa vaimentavat tossut... Tai jotain.
 
Kerran nostin vaatteet, tappamaltani ukolta.
Siitä kun saa yhden achievementin jos pistää kaikki toisen pelaajan kledjut niskaan.
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)

Se pitkä nahkatakki tulee lootittua kaveriporukalla, siitä on tullut vähän sellainen vitsi. :D Muuten ei kyllä tule lootittua noita, kun niitä ei edes FPP:ssä näe kun inventaarion "hahmon 3D model" on pois päältä.
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)
Ilmoittaudun. Nappaan aina takin mukaan, jos sellaisen löydän. Takit on hienon näköisiä, mutta omassa inventaariossa sellaista ei ole eikä viitsi hankkiakaan.
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)

Iliman muuta vaatteet pitää olla tyylikkäät. Nosta aina aurinkolasit, kaasumaskit jne. maasta ihan huvikseni.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 688
Viestejä
5 048 289
Jäsenet
80 972
Uusin jäsen
JOPPURA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom