- Liittynyt
- 23.05.2017
- Viestejä
- 1 297
Nää kiekot on kyllä epäilyttävän halvat jopa kiinalaisiksi. Oliko nää kuitenkin alilta?![]()
![]()
Tuli nyt sitten rakenneltua tuo aliexpress pyörä ja käytyä parin tunnin lenkillä ihan testaten kokoonpanoa, tässä osalista:
630€ no-name hiilikuiturunko custom maalauksella 56cm
506€ WHEELTOP EDS GeX Gravel 1x12 Wireless Groupset 7800 plus jarruilla ja hiilikuitukahvoilla
373€ UCI CSC Ultralight Road bike Carbon Wheels 700C Center Lock 54T Ratchet
238€ XCADEY Spider-Based PowerMeter
186€ ROCKBROS Carbon Fiber Crankset 165mm BCD 110 Chain Line 43.5 Axis 28.99 DUB
141€ 2x Vittoria Corsa Pro Control renkaat 32C etu ja 30C taka
95€ ZTTO MTB 12 Speed 11-50 Cassette HG Standard 12v k7 Ultralight Full Steel
57€ Kocevlo SL Road Carbon handlebar ultra light 150g 420mm
52€ SRAM X01 Eagle Chain 12-speed ketju
39€ PRO LT Stem 31,8mm +/-6 astetta
18€ ZTTO Bicycle T47 Bottom Bracket T47-29I
13€ 2x ZRACE Center Lock Brake Disc Rotor 160mm
11€ 2x CYCLAMI TPU Material Ultralight Bike Inner Tube 700C
10€ VXM 38T narrow wide chainring BCD 110
7€ ZTTO Road Gravel Bike Chain Guide Direct Mount Adjustable CG17
7€ SCHWALBE Clik valve core venttiilinsielut renkaiden venttiileille
4€ WEST BIKING EVA Bar Tape
Total 2387€
plus satula ja polkimet
88€ ISM Touring City noseless saddle (outo, tiedän mutta korjasi heti omat alapään ongelmat maastopyörässä niin hommasin saman tähän)
40€ CrankBrothers Stamp 1 Large - 2.Gen pedaalit
Random kokemuksia:
Vielä on vähän säädettävää, tuo ohjaustangon teippi alkoi repeillä jo ekalla reissulla ja se lentää mäkeen ja tilalle joku paksumpi ja parempi teippi. Ohjaustangon ja hoodien asentoa pitää hienosäätää sopivammaksi.
Pyörä on todella hiljainen, ei mitään ylimääräisiä ääniä ajaessa.
Vaihteisto on ihan älyttömän pehmeä ja nopea, yleensä ei edes kuule tai huomaa vaihtoa, tämä langaton vaihtaja osui kerralla aika täydelliseen "kohtaan".
Tehomittarille ei käytännössä tarvinnut tehdä mitään, asensin sen ja katsoin kellosta näkyykö sitä ja garmini poimi sen heti seurantaan ilman mitään säätöä.
Jarrujen ilmaus oli haastavaa sillä "hoodien" ilmausnippa on tossa hoodin keskellä jonne ei helposti yletä ylhäältä eikä alhaalta mutta sain silti ilmattua jarrut riittävän hyvin ettei voinut valittaa testiajolla.
Pyörästä tuli vähän painavampi kuin olin alkuun toivonut eli 7,3kg ilman polkimia ja satulaa mutta tuohon 24kg sähkömaastopyörään verrattuna ei tämä paina yhtään mitään.
Oliko tässä kokemuksessa sitten mitään järkeä? En tiedä mutta tosi hauskaa oli valkata osia ja rakentaa pyörää alusta asti ja opin tosi paljon pyörän korjauksesta ja tietenkin rakentamisesta.
Näillä wheeltopeilla menee noi kiinapakatkin ihan fine kun voi jokaisen vaihdevälin säätää erikseen.
Simpan di2:lla ei mennyt kun oli aika iso heitto parin rattaan välillä.