Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuntuu olevan edelleen, löytyi kaikki mitä hain Orbeaan. Keväällä taas törmäsin samaan kun keskimmäiselle muksulle pyörään laakeria etsin, niitä ei ole tai halvempi ostaa koko vanne/rengas uutena.Etraa on aika monella paikkakunnalla ja niillä on ainakin aikoinaan ollut saatavuutta vaikka minkälaisille laakereille.
AIna perille jo ihan sen takia, että jarrulevy menee oikealle paikalleen.Napavaihteinen sähköpyörä. Pitäisikö ketjun kireys olla hienosäädettävissä tuolla vinossa olevan loven sisäänvetosyvyydellä? Vai vedetäänkö aina perille asti ja säädetään siirtämällä koko hubi/jarrupakettia kuusiokoloilla. Nyt on siis perille vedettynä löysänpuoleinen eli joka tapauksessa täytyy kuusiokoloja avata.
![]()
Mitä noita korjaamaan jos osia ei saa. Uudet kahva vaan. Vakuutukseen kun kerta meneeOnko kellään tietoa mistä kannattaisi lähteä kysymään Shimanon GRX 825 vaihtajien varaosia? Haussa vaihtajien huput ja kannet molemille puolille, oheisesta kuvasta osat 7 ja 10. Kysyin paikalliselta pyöräliikkeeltä, joka oli saanut maahantuojan järjestelmästä toimitusarvioksi 52 viikkoa hupuille ja ei oo kansille. Huppuja löytyi ainakin bike24:n varastosta, joten pistin heille kyselyä kansistakin. Tuli auto kolmion takaa kylkeen ja vaikka kuskilta löytyi korvaushalukkuutta ja vahingotkin jäivät todella pieniksi niin vaikea korjata ilman osia.
![]()
Hänellä tippuisi varmaan bonukset kun antoi ymmärtää että haluaisi mahdollisesti maksaa suoraan. Ja kun ei vaikuttanut muropalkkaiselta, niin olen valmis minimaalisesti vaivaa näkemään jos selviäisi viidensadan sijaan muutamalla kympillä. Toki jos ei varaosia yksinkertaisesti saa, niin uudet siihen pistetään.Mitä noita korjaamaan jos osia ei saa. Uudet kahva vaan. Vakuutukseen kun kerta menee
Juu ja tässä haarukassa on kiinni myös jarrusatulat ja nopeusanturi. Eli perille vetämällä jarrut keskittyy kyllä haarukkaan. Kaikki napavaihdetutoriaalit vaan neuvovat säätämään päämuttereilla, mutta niissä tuo hahlo on ollut vaakatasossa. Siksi oletus oli tämä, mutta näemmä Shimano Nexus 5:sta kehittäessään on keksinyt tällaisen parannuksen.Tulkitsenko oikein, että haarukka, johon akseli kiinnitetään, on pultattu takakolmioon?
Kuluttanut toistaiseksi minuutteja, en tunteja nopeaan googletteluun ja parin viestin kirjoittamiseen. Ja jos minun verratain pienellä vaivalla toinen säästää rahaa eikä tarvitse lähinnä sisäänjaettua ja täysin toimivaa komponenttia "turhaan" uuteen vaihtaa niin en kovin huonoa omatuntoa osaa siitä potea . Ei huomannut juu. Enkä todellakaan rupea poliisia häiritsemään tällaisten pikku pusujen johdosta ja toivon todella ettei muutkaan turhaan sitä tee. Auto osui pyörän takakulmaan kävelyvauhdilla ja vain pyörä kävi maassa, itse pysyin jaloillani, eli ei ole pienintäkään pelkoa että tästä jotain myöhempiä fyysisiä vaivoja ilmaantuisi. Jos mahdollinen vakuutusilmoitus tyssää eikä heille riitä kuvat tapahtumapaikalta jossa näkyy auto, kuski, kolmio ja hyvin valaistu pyörä massa auton edessä sekä viestiketju kuskin kansssa jossa myöntää korvausvastuunsa niin se on sitten voi voi. Ei jää kovasti harmittamaan enkä soita tulevaisuudessakaan vastaavassa tilanteessa.Siis josku ajaa päälle ja siinä sitten kulutat tunteja löytääkseen muutaman osan, jottei päälleajajan tarvitse maksaa kun vaan muutamia kymppejä? Mikä oli edes selity? ”En huomannu”
Fillarin kanssa kolarit on melkeen aina vakavia jossa iso mahdollisuus loukkaantua/kuolla kolarin sattuessa. Jos kolari syntyy, niin se on AINA poliisiasia. On monia tapauksia jossa ruumiilliset ongelmat tulee esiin vasta jäljeenpäin ja hyvä sitä vakuutusyhtiön kassa kiistellä siitä että olit kolarissa josta et ilmottanu mitään. Tuskin tämä henkilö tulee maksaa mitään leikkausta, jos sellanen sattuu.
Oman kokemuksen mukaan ulkorenkaaseen merkittyä maksimi- ja minimipainetta on syytä noudattaa.Riippuuko renkaan vaadittava paine sisäkumista vai ulkorenkaasta?
Ulkorenkaasta ja sopiva paine löytyy vain kokemuksen kautta, kyljessä oleva paine on vain suuntaa-antava.Riippuuko renkaan vaadittava paine sisäkumista vai ulkorenkaasta?
Ulkokumista. Maksimeita kannattaa noudattaa, ettei reunavaijeri tai kudos ota itteensä. Minimi on sitten ihan oman preferenssin mukaan.Riippuuko renkaan vaadittava paine sisäkumista vai ulkorenkaasta?
Maantielle ja hiekkatielle voit laskea alustavat paineet tällä: SILCA Professional Tire Pressure CalculatorRiippuuko renkaan vaadittava paine sisäkumista vai ulkorenkaasta?
Hyvä laskuri valitsin 28in /32mm /80kg /gravel keskitason renkaalla tulos. n. 3.5k jonka olisin melkein itsekin valinnut asfaltilla ehkä 4.5kMaantielle ja hiekkatielle voit laskea alustavat paineet tällä: SILCA Professional Tire Pressure Calculator
Kyllähän se maasturissa lyö vanteelle jo kauan ennen kuin vanteelta irtoaa.Maantielle ja hiekkatielle voit laskea alustavat paineet tällä: SILCA Professional Tire Pressure Calculator
Vanteen ja renkaan painerajoitukset pitää katsoa lisäksi. Erityisesti maastovanteet ei välttämättä kestä kovia paineita. Liian matalalla paineella rengas voi revetä irti vanteelta, joten sinänsä minimirajat on perusteltuja. Toki vanteeseen tulee helpommin iskujakin.
En minäkään ennen vanhaan maastorenkaissa noita minimirajoja noudattanut. Silloin tosiaan saattoi olla 2,4 baria ilmoitettu minimipaineeksi ja eihän sillä pystynyt ajamaan maastossa. Editoin tuon kommentin pois, kun ei ole tietoa kuinka nuo nykyään on ilmoitettu. Jokaisen tuo riski pitää kuitenkin itse arvioida.K
Kyllähän se maasturissa lyö vanteelle jo kauan ennen kuin vanteelta irtoaa.
Esimerkiksi joku vittoria painaa renkaan kylkeen 2 barin minimin, joka on suorastaan naurettavan korkea.
Ja perus 2.25 - 2.35 maastokumi on jo aivan kivikova jossain 2.5 barin nurkilla.
Kumma kun noi läskin renkaat ei irtoa vaikka painetta on 0.35 - 0.4 baria.
Voiko olla näin iso ero?Maantielle ja hiekkatielle voit laskea alustavat paineet tällä: SILCA Professional Tire Pressure Calculator
Vanteen ja renkaan painerajoitukset pitää katsoa lisäksi. Erityisesti maastovanteet ei välttämättä kestä kovia paineita. Liian matalalla paineella rengas voi revetä irti vanteelta, joten sinänsä minimirajat on perusteltuja. Toki vanteeseen tulee helpommin iskujakin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.