- Liittynyt
- 06.02.2018
- Viestejä
- 530
Jessus, voitit Yetin? Onnea! En oo edes kuullu tollasesta arvonnastaVoi helvata meinas äsken sit vissiin sydän pysähtyä ku laitto instassa viestiä. Tärisee tässä kädet vieläkin![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jessus, voitit Yetin? Onnea! En oo edes kuullu tollasesta arvonnastaVoi helvata meinas äsken sit vissiin sydän pysähtyä ku laitto instassa viestiä. Tärisee tässä kädet vieläkin![]()
![]()
Joo, niitä tulee ton Gee Milnerin rakentamia aina tonne ---> Gee Milner (@geemilner) • RaffallJessus, voitit Yetin? Onnea! En oo edes kuullu tollasesta arvonnasta![]()

Suorilta jousittamaton läski. Mun paras ostos ikinä talveen ja venytin sitä ihan liian kauan.Oma täysjousto ei tunnu hirveän hyvältä talvipyörältä. Juuri tehty iskarien täyshuolto ja samalla käyty linkuston laakerit läpi. Jo muutaman asteen pakkasessa jousitus menee silti todella jäykäksi ja linkustossa jotain alkaa naksumaan. Saman huomasin jo viime talvena. Lisäksi hissitolpan vaijerissa on kosteutta, kun jäätyy jossain vaiheessa.
Jäykkäperässä rajoittaa tällä hetkellä renkaat, jotka on enemmän rullaavuuden pohjalta valittu ja kuvio ei herätä luottamusta lumella. Lisäksi taakse ei mahdu kuin 2,25" rengas, mutta jos tuohon hankkisi vaikka 29x2,25" Ice Spikerit. Myös läskipyörän hankkiminen kävi mielessä, mutta 3 maastopyörää voi olla jo vähän liikaa...![]()
Mihin renkaaseen?Vielä jatkoa tohon rengaspaineeseen, minkä verran kannattaisi talvella olla paineet jos kesällä on 2.8 bar?
Ihan perus mummopyörä, renkaassa on merkinnät 47-622Mihin renkaaseen?
Vähän hankala kysymys, suuremmalla paineella rullaavuus paranee mutta pito pienenee ja pienemmällä päin vastoin.Vielä jatkoa tohon rengaspaineeseen, minkä verran kannattaisi talvella olla paineet jos kesällä on 2.8 bar?
47 leveään on liikaa, 40 leveään lähtökohtaisesti ok.Ihan perus mummopyörä, renkaassa on merkinnät 47-622
Sit toinen pyörä on hybridipyörä 700x40C
Ok, eli onko 3.5 tuohon 40 leveään myös liikaa talveksi?47 leveään on liikaa, 40 leveään lähtökohtaisesti ok.
Jos kesällä ajat 47-622@2,8 bar, niin olet joko kevyehkö kuski tai hieman mukavuudenhaluinen. Talvella voisit kokeilla alkuun 2,5 bar, ja jos ei tule snakebite-puhkeamisten kanssa ongelmia, niin 2,3 barilla saisit yli 20 % lisää kosketuspinta-alaa sekä paremman jouston jäisiin uriin ja jalanjälkiin.Ihan perus mummopyörä, renkaassa on merkinnät 47-622
Sit toinen pyörä on hybridipyörä 700x40C
47-622 en tiedä mitkä baarit ollu, kumppani sillä ajellut ja tänään vaihdoin siihen eka kertaa talvirenkaat mut en tiiä mikähän bar niihin olis sopivat sellaseen perus kaupunki ajoon.Jos kesällä ajat 47-622@2,8 bar, niin olet joko kevyehkö kuski tai hieman mukavuudenhaluinen. Talvella voisit kokeilla alkuun 2,5 bar, ja jos ei tule snakebite-puhkeamisten kanssa ongelmia, niin 2,3 barilla saisit yli 20 % lisää kosketuspinta-alaa sekä paremman jouston jäisiin uriin ja jalanjälkiin.
Hybridin 700x40c (=40-622) voisit kokeilla muuten samalla reseptillä, mutta kapeuden takia noin +0,4 bar kaikkiin.
Ei ihan aukea miksi 47mm kumin kanssa 2.8 baria on vähän?Jos kesällä ajat 47-622@2,8 bar, niin olet joko kevyehkö kuski tai hieman mukavuudenhaluinen. Talvella voisit kokeilla alkuun 2,5 bar, ja jos ei tule snakebite-puhkeamisten kanssa ongelmia, niin 2,3 barilla saisit yli 20 % lisää kosketuspinta-alaa sekä paremman jouston jäisiin uriin ja jalanjälkiin.
Hybridin 700x40c (=40-622) voisit kokeilla muuten samalla reseptillä, mutta kapeuden takia noin +0,4 bar kaikkiin.
Ihan varmasti on liikaa. Renkaassa lukee minimi ja maksimi paine, ei suositus. Minimin voi alittaa, mutta maksimia ei, eikä siinä ole järkeäkään.Ok, eli onko 3.5 tuohon 40 leveään myös liikaa talveksi?
Renkaassa huomasin että oli merkattu 4.5 mutta tuo kuulosti minullekkin jo liikaa ni laitoin sen 3.5
Mut kai se testaamalla selviää ni turhaan mä kyselen sen tarkemmin![]()
Ihan siksi koska 47-622@2,8 bar kesällä ei viittaa satakiloiseen, joka ajaa sisärenkaisella ja halvalla ulkorenkaalla mummofillaroinnit asfaltilla - jos siis puhutaan optimipaineista eikä laiskuudesta tai hälläväliä. Noin matalaksi optimoitu paine kesällä mummofillarikäytössä kertoo sen, että joko kuski on kevyt tai raskaampi kuski painottaa mukavuutta rullaavuuden edelle. Viestini koski 47 mm 2,8 bar kesällä, vaikka myöhemmin Vipu tarkensi, ettei paine ollutkaan 2,8 bar.Ei ihan aukea miksi 47mm kumin kanssa 2.8 baria on vähän?
Ihan yleinen 40mm gravelkumin paine on siinä kolmen barin huiteilla melkein kuskin painosta riippumatta.
Ihan varmasti on liikaa. Renkaassa lukee minimi ja maksimi paine, ei suositus. Minimin voi alittaa, mutta maksimia ei, eikä siinä ole järkeäkään.
![]()
Lapierre CROSSHILL 3.0
Tutustu Lapierre Crosshill 3.0 -gravel-pyörään! Kevyt alumiinirunko, hiilikuituhaarukka ja Shimano GRX -osasarja tekevät siitä täydellisen sorateille ja työmatkoille.elitebike.fi
Nostellaan vähän vanhaa viestiä, mutta mitenhän tällainen toimisi 169cm naiselle? Suositellaan yli 167cm, mutta onko silti liian iso? Ajanut vuosia droppitanko sinkulalla, mutta nyt kaipaisi pyörää johon saisi myös talvirenkaat. Ajellaan pääsääntöisesti kaupunkiympäristössä. Budjetti tonni ja vähän päälle.
Näköjään myös Tammiston Kuntokauppa aloittaa loppuunmyynnit, myymälä vielä Tampereella.Seven Bikes konkurssihuutokauppa lainvoima.com sivulla. Pienirunkoisia sähköpyöriä muutama kappale. Aikuiselle miehelle ei tainnut olla yhtäkään sähköavusteista.
Myös kenkiä, nastarenkaita, Oakleyn laseja ym.
Luonnollisesti vain nouto Tampereelta määrättynä ajankohtana.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.