Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Lainaanpa itseäni...Battlefieldin kanssa luulin kellotuksista johtuneen mutta jonkun ajan päästä taas kaatuikin. Peli kaatuilee jos en rajaa kortin boostikelloja tehdasetuksiin. Eli suunnilleen 2900mhz (Suurin taajuuspoikkeama -500mhz). Palautin kellotukset prossulle ja tuolla rajalla ei enää toistaiseksi ongelmia. Ihmettelinkin kun kortti palautui tehdasasetuksiin kaatumisen jälkeen, ja sitten default-kellotkin missä 0-asetus taaajuudessa kaatui, ja nyt vielä nopeammin, välittömästi. Jonkun verran näkyy redditissä ja Ea:n foorumilla löytyvän radeoneilla kaatumisia Battlefield 6:sen kanssa, jospa ne ajurit kypyy pelin julkaisuun mennessä.

Ajurit tosiaan uusimmat, DDU:n kanssa asennettu, käyttis suht tuore, bios ynm ajurit uusimmat.
Mulla siis kaatuu koko kone, ei pelkästään peli. On kyllä perseestä. Kai se täytyy 3080 Ti laittaa takas kiinni ja laittaa tämä takuuseen.

Mulla siis kaatuu koko kone, ei pelkästään peli. On kyllä perseestä. Kai se täytyy 3080 Ti laittaa takas kiinni ja laittaa tämä takuuseen.
Sammuksiin saakka suoraan koko kone vai? Minulla tuo kaatuminen vei näytöt mustaksi, kone jää päälle kyllä.

Toivottavasti tämä on ajureista johtuva, veikkaisin näin koska WUCHANG Fallen Feathers esimerkiksi mitä pelaan ilman taajuusrajaa, ei ole kaatunut kertaakaan. Toisaalta ihmettelinkin kaatumisia kun cpu:ta ja rammia laskin alaspäin. Ylikellotukset vakaat testeissä, Ram-testi menee Memtest5-Extreme 77 modilla virheettä läpi, prossu myös testattu. Ja lisäksi Speed Nomadin stressitesti menee näyttiksellä 20 kierrosta vakaasti, 334 wattia ruksuttaen (7400 pistettä).

Sitten kaatuminen bäfässä, jossain kevyemmässä kohdassa eli kartalla esim. Mutta aika näyttää, minulla oli aiemminkin yhden ajurin kanssa se, että kevyessä käytössä, työpöydällä, sammui näytöt,
Tässä voi tosin olla peiliin katsomistakin, alikellotus ja useampi näyttö (3kpl) kiinni 9070 Xt:ssä 2d ja 3d-siirtymät haastaa varmasti enemmän kellot.

Sammuksiin saakka suoraan koko kone vai? Minulla tuo kaatuminen vei näytöt mustaksi, kone jää päälle kyllä.

Toivottavasti tämä on ajureista johtuva, veikkaisin näin koska WUCHANG Fallen Feathers esimerkiksi mitä pelaan ilman taajuusrajaa, ei ole kaatunut kertaakaan. Toisaalta ihmettelinkin kaatumisia kun cpu:ta ja rammia laskin alaspäin. Ylikellotukset vakaat testeissä, Ram-testi menee Memtest5-Extreme 77 modilla virheettä läpi, prossu myös testattu. Ja lisäksi Speed Nomadin stressitesti menee näyttiksellä 20 kierrosta vakaasti, 334 wattia ruksuttaen (7400 pistettä).

Sitten kaatuminen bäfässä, jossain kevyemmässä kohdassa eli kartalla esim. Mutta aika näyttää, minulla oli aiemminkin yhden ajurin kanssa se, että kevyessä käytössä, työpöydällä, sammui näytöt,
Tässä voi tosin olla peiliin katsomistakin, alikellotus ja useampi näyttö (3kpl) kiinni 9070 Xt:ssä 2d ja 3d-siirtymät haastaa varmasti enemmän kellot.
Joo, suoraan sammuksiin. Event viewerissä on critical error Kernel-Power 41 kaatumisen jälkeen.

Jonkun verran näkyy redditissä ja Ea:n foorumilla löytyvän radeoneilla kaatumisia Battlefield 6:sen kanssa, jospa ne ajurit kypyy pelin julkaisuun mennessä.
Mistä sinä kuvittelet, että se vika olisi millään lailla AMD:n ajureissa?

Mietitäänpäs uudestaan, pelaat peliä josta on juuri julkaistu ensimmäinen(?) BETA-VERSIO.

Selkiskö?

Statistiikka

Viestiketjuista
284 091
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom