RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kokemusta mikä tehokkain keino öljyrenkaiden liottamiseen, eli moottori syö öljyä.
Kuten Mustanaamiokin sen viidakon siimeksessä aikoinaan totesi: Käärmeöljy ei tee koneremonttia.

Tuohon vaivaan ei auta paljoa muu kuin koneremontti.
 
Onko kokemusta mikä tehokkain keino öljyrenkaiden liottamiseen, eli moottori syö öljyä.
Joku Engine flush aine?
Polttoainetta öljyn sekaan?
Vai polttoainetta tulpanreistä ja liottelee männänrenkaita pidemmän aikaa?
Joku muu, mikä?
Suuri vahinko ei ole vaikka kone hajoaa, taitaa se jo olla entinen.
"BG EPR® Engine Performance Restoration®" kuulemma toiminnu, bgprod.fi sivuilta löytyy firmat mitkä tekee noita...
 
Tulpanreijästä tai dieselissä hehkun reijästä moottoripolttoöljyä männän päälle muutaman päivän ajan. Voi vaikka välillä vähän pyöritellä kampiakselin päästä. Lopuksi öljyjen vaihto ja kokeilemaan auttoiko. (Varmista ettei männän päällä ole paljon ainetta ennen käynnistystä)
Itse olen tehnyt moottorin sisäpesunkin mpö:llä. Halvinta öljyä ja reiluhkosti mpö:ta koneeseen. Käyttää tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja tekee tupla öljyn vaihdot suodattimineen.
 
4tahti 2,5hv perämoottori oli vuoden (kuivana) käyttämättä ja kävi helvetin huonosti + sitten kun kävi niin paukutti ja röpötti, ostin motonetistä jotain random "puhdistaa suuttimet, kaasarit ja kaiken" lientä ja kippasin 1/3 tankkiin, ja hetken kun tyhjäkäynnillä pärräsin ja vähän ajelin -> alkoi toimimaan taas normaalisti.

Kippasin loput auton (kia rio 1.4 bensa vapari) tankkiin (ehkä 1/3 tankissa bensaa) ja ajelin tovin, niin pieni nyhtäminen pintakaasulla pienissä nopeuksissa hävisi kokonaan tai lähes kokonaan

Tämän perusteella varsin toimivaa tököttiä, merkkiä en enää muista
 
Laitoin jossain 5000 km kohdalla kolmannen käsittelyn ja ajoin vielä 2-3000 km.
En sitten lopulta oikein eroa huomannut, naputtava nostajan? ääni muuttui vähän vaimeammaksi(?)
Toivottavasi sinne nyt joku suojakalvo tuli ja 300 tkm ylittyy heittämällä..

Nyt kun kuuntelin lisää, niin kyllä moottorin käyntiääni on tasaantunut. Niin en ihan käärmeöljyksi kutsuisi.
Puristuspainemittaus pitäisi vielä tehdä, jotta näkisi mahdollisen muutoksen ennen ja jälkeen.
 
Jos haluat puhdistaa polttoainejärjestelmän niin pullollinen tankkiin tätä:
Mietin tässä tuon RVS:n kokeilemista, mutta kannattaisiko sitä ennen käyttää tätäkin? Joku moottorinpuhdistushan RVSäänkin sisältyy mutta molempi tehokkaampi, eikö? Eli ensin tuota bensa-ainetta tankkiin, tankillinen ajoa, sit RVS ja ohjeen mukaisesti ajoa ja lopuksi öljynvaihto ja ehkä RVS uusinta..

Niin ja kyseessä 20v wanha Focus jolla aikomus kituuttaa niin pitkälle kuin vain suinkin taloudellisesti kannattaa.
 
Mietin tässä tuon RVS:n kokeilemista, mutta kannattaisiko sitä ennen käyttää tätäkin? Joku moottorinpuhdistushan RVSäänkin sisältyy mutta molempi tehokkaampi, eikö? Eli ensin tuota bensa-ainetta tankkiin, tankillinen ajoa, sit RVS ja ohjeen mukaisesti ajoa ja lopuksi öljynvaihto ja ehkä RVS uusinta..

Niin ja kyseessä 20v wanha Focus jolla aikomus kituuttaa niin pitkälle kuin vain suinkin taloudellisesti kannattaa.
Voit laittaa vaikka samaan aikaan kuin RVS. Tuo menee suuttimien ja venttiilien kautta pakoputkeen eikä pääse samoille pinnoille vaikuttamaan RVS kanssa. Ja RVS vaatii 2 käsittelyä jos teet ensimmäistä kertaa, vasta toinen kierros alkaa tekemään kunnolla pintaa tarvittaviin paikkoihin.
 
RVS vaatii 2 käsittelyä jos teet ensimmäistä kertaa, vasta toinen kierros alkaa tekemään kunnolla pintaa tarvittaviin paikkoihin.
Ok.
^Mitenkäs tämä tuote, toimiiko siinä kuin Red Linenkin? Saanut ainakin yhtä hyvät pisteet Motonetin käyttäjiltä, joskin arvosteluja vain 1/2 RL:n määrästä. Tuota STPtä saisi Puuilosta ja Prismastakin, Motonetiin pitäisi ajaa naapurikaupunkiin..

Varoituslista tuossa STPssä on ainakin pitempi kuin RLssä jos siitä voi mitään päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ok.
^Mitenkäs tämä tuote, toimiiko siinä kuin Red Linenkin? Saanut ainakin yhtä hyvät pisteet Motonetin käyttäjiltä, joskin arvosteluja vain 1/2 RL:n määrästä. Tuota STPtä saisi Puuilosta ja Prismastakin, Motonetiin pitäisi ajaa naapurikaupunkiin..

Varoituslista tuossa STPssä on ainakin pitempi kuin RLssä jos siitä voi mitään päätellä.

Ei toimi.

Redline Sl-1 sisältää Polyetheramine,
PolyetheramineCAS-numero: 224622-34-8Skin Irrit. 2, H315
Aquatic Chronic 3, H412
30-40%

joka käsittääkseni on parhaiten puhdistava ainesosa.

Googlettamalla löytyy lisää tietoa.
 
En pääse käsiksi Motonetin käyt.turv.tiedotteisiin, Cloudflaren paska Security Check vain pyörii Success!-Continue - loopissa. Linkkaan löytämäni RL SI-1 datasheetit tänne. Liekö tämäkin tuote käynyt läpi jonkun shrinkflaation kun vanhemmassa DSssä on isompi Polyetheramine-luku..

REVISION DATE: April 18, 2008 - 30 - 50% PolyEther Amine

Issue Date: 29-Jun-2016 - Polyetheramine 28-34%
 
Tuossa ainakin Seafoam-niminen tuote saa karstoja irti moottorista ja nakutus hiljenee:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ainakin Koskenkorvan kylässä Jari mäki näyttäisi tuovan tuota ainetta Suomeen.

Sea Foam Spray moottorin puhdistus-/voiteluaine 340g (12 Oz fl) - Koskenkorva West Ranch - Jari Mäki Oy
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.
Meinaatko että imusarjaruiskutteisessa bensakoneessa ko. aineet eivät edes edesauta imuventtiilien lautasten puhtaana pysymistä?
 
Meinaatko että imusarjaruiskutteisessa bensakoneessa ko. aineet eivät edes edesauta imuventtiilien lautasten puhtaana pysymistä?
Imusarjaruiskutus pitää venttiilit puhtaana ihan bensan vaikutuksesta, samasta syystä ainakin volkkarilla on lisätty imusarjasuuttimet joihinkin suoraruiskukoneisiin. RVS olen käyttänyt ja ensimmäinen öljynvaihto on kyllä todella mustaa mutta en tiedä mistä se lika ja karsta irtoaa. Seuraavat pysyvät paljon kirkkaampina koko vaihtovälin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 752
Viestejä
4 966 327
Jäsenet
79 676
Uusin jäsen
Nicce

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom