RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kokemusta mikä tehokkain keino öljyrenkaiden liottamiseen, eli moottori syö öljyä.
Kuten Mustanaamiokin sen viidakon siimeksessä aikoinaan totesi: Käärmeöljy ei tee koneremonttia.

Tuohon vaivaan ei auta paljoa muu kuin koneremontti.
 
Onko kokemusta mikä tehokkain keino öljyrenkaiden liottamiseen, eli moottori syö öljyä.
Joku Engine flush aine?
Polttoainetta öljyn sekaan?
Vai polttoainetta tulpanreistä ja liottelee männänrenkaita pidemmän aikaa?
Joku muu, mikä?
Suuri vahinko ei ole vaikka kone hajoaa, taitaa se jo olla entinen.
"BG EPR® Engine Performance Restoration®" kuulemma toiminnu, bgprod.fi sivuilta löytyy firmat mitkä tekee noita...
 
Tulpanreijästä tai dieselissä hehkun reijästä moottoripolttoöljyä männän päälle muutaman päivän ajan. Voi vaikka välillä vähän pyöritellä kampiakselin päästä. Lopuksi öljyjen vaihto ja kokeilemaan auttoiko. (Varmista ettei männän päällä ole paljon ainetta ennen käynnistystä)
Itse olen tehnyt moottorin sisäpesunkin mpö:llä. Halvinta öljyä ja reiluhkosti mpö:ta koneeseen. Käyttää tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja tekee tupla öljyn vaihdot suodattimineen.
 
4tahti 2,5hv perämoottori oli vuoden (kuivana) käyttämättä ja kävi helvetin huonosti + sitten kun kävi niin paukutti ja röpötti, ostin motonetistä jotain random "puhdistaa suuttimet, kaasarit ja kaiken" lientä ja kippasin 1/3 tankkiin, ja hetken kun tyhjäkäynnillä pärräsin ja vähän ajelin -> alkoi toimimaan taas normaalisti.

Kippasin loput auton (kia rio 1.4 bensa vapari) tankkiin (ehkä 1/3 tankissa bensaa) ja ajelin tovin, niin pieni nyhtäminen pintakaasulla pienissä nopeuksissa hävisi kokonaan tai lähes kokonaan

Tämän perusteella varsin toimivaa tököttiä, merkkiä en enää muista
 
Laitoin jossain 5000 km kohdalla kolmannen käsittelyn ja ajoin vielä 2-3000 km.
En sitten lopulta oikein eroa huomannut, naputtava nostajan? ääni muuttui vähän vaimeammaksi(?)
Toivottavasi sinne nyt joku suojakalvo tuli ja 300 tkm ylittyy heittämällä..

Nyt kun kuuntelin lisää, niin kyllä moottorin käyntiääni on tasaantunut. Niin en ihan käärmeöljyksi kutsuisi.
Puristuspainemittaus pitäisi vielä tehdä, jotta näkisi mahdollisen muutoksen ennen ja jälkeen.
 
Jos haluat puhdistaa polttoainejärjestelmän niin pullollinen tankkiin tätä:
Mietin tässä tuon RVS:n kokeilemista, mutta kannattaisiko sitä ennen käyttää tätäkin? Joku moottorinpuhdistushan RVSäänkin sisältyy mutta molempi tehokkaampi, eikö? Eli ensin tuota bensa-ainetta tankkiin, tankillinen ajoa, sit RVS ja ohjeen mukaisesti ajoa ja lopuksi öljynvaihto ja ehkä RVS uusinta..

Niin ja kyseessä 20v wanha Focus jolla aikomus kituuttaa niin pitkälle kuin vain suinkin taloudellisesti kannattaa.
 
Mietin tässä tuon RVS:n kokeilemista, mutta kannattaisiko sitä ennen käyttää tätäkin? Joku moottorinpuhdistushan RVSäänkin sisältyy mutta molempi tehokkaampi, eikö? Eli ensin tuota bensa-ainetta tankkiin, tankillinen ajoa, sit RVS ja ohjeen mukaisesti ajoa ja lopuksi öljynvaihto ja ehkä RVS uusinta..

Niin ja kyseessä 20v wanha Focus jolla aikomus kituuttaa niin pitkälle kuin vain suinkin taloudellisesti kannattaa.
Voit laittaa vaikka samaan aikaan kuin RVS. Tuo menee suuttimien ja venttiilien kautta pakoputkeen eikä pääse samoille pinnoille vaikuttamaan RVS kanssa. Ja RVS vaatii 2 käsittelyä jos teet ensimmäistä kertaa, vasta toinen kierros alkaa tekemään kunnolla pintaa tarvittaviin paikkoihin.
 
RVS vaatii 2 käsittelyä jos teet ensimmäistä kertaa, vasta toinen kierros alkaa tekemään kunnolla pintaa tarvittaviin paikkoihin.
Ok.
^Mitenkäs tämä tuote, toimiiko siinä kuin Red Linenkin? Saanut ainakin yhtä hyvät pisteet Motonetin käyttäjiltä, joskin arvosteluja vain 1/2 RL:n määrästä. Tuota STPtä saisi Puuilosta ja Prismastakin, Motonetiin pitäisi ajaa naapurikaupunkiin..

Varoituslista tuossa STPssä on ainakin pitempi kuin RLssä jos siitä voi mitään päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ok.
^Mitenkäs tämä tuote, toimiiko siinä kuin Red Linenkin? Saanut ainakin yhtä hyvät pisteet Motonetin käyttäjiltä, joskin arvosteluja vain 1/2 RL:n määrästä. Tuota STPtä saisi Puuilosta ja Prismastakin, Motonetiin pitäisi ajaa naapurikaupunkiin..

Varoituslista tuossa STPssä on ainakin pitempi kuin RLssä jos siitä voi mitään päätellä.

Ei toimi.

Redline Sl-1 sisältää Polyetheramine,
PolyetheramineCAS-numero: 224622-34-8Skin Irrit. 2, H315
Aquatic Chronic 3, H412
30-40%

joka käsittääkseni on parhaiten puhdistava ainesosa.

Googlettamalla löytyy lisää tietoa.
 
En pääse käsiksi Motonetin käyt.turv.tiedotteisiin, Cloudflaren paska Security Check vain pyörii Success!-Continue - loopissa. Linkkaan löytämäni RL SI-1 datasheetit tänne. Liekö tämäkin tuote käynyt läpi jonkun shrinkflaation kun vanhemmassa DSssä on isompi Polyetheramine-luku..

REVISION DATE: April 18, 2008 - 30 - 50% PolyEther Amine

Issue Date: 29-Jun-2016 - Polyetheramine 28-34%
 
Tuossa ainakin Seafoam-niminen tuote saa karstoja irti moottorista ja nakutus hiljenee:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ainakin Koskenkorvan kylässä Jari mäki näyttäisi tuovan tuota ainetta Suomeen.

Sea Foam Spray moottorin puhdistus-/voiteluaine 340g (12 Oz fl) - Koskenkorva West Ranch - Jari Mäki Oy
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.
Meinaatko että imusarjaruiskutteisessa bensakoneessa ko. aineet eivät edes edesauta imuventtiilien lautasten puhtaana pysymistä?
 
Meinaatko että imusarjaruiskutteisessa bensakoneessa ko. aineet eivät edes edesauta imuventtiilien lautasten puhtaana pysymistä?
Imusarjaruiskutus pitää venttiilit puhtaana ihan bensan vaikutuksesta, samasta syystä ainakin volkkarilla on lisätty imusarjasuuttimet joihinkin suoraruiskukoneisiin. RVS olen käyttänyt ja ensimmäinen öljynvaihto on kyllä todella mustaa mutta en tiedä mistä se lika ja karsta irtoaa. Seuraavat pysyvät paljon kirkkaampina koko vaihtovälin.
 
Meinaatko että imusarjaruiskutteisessa bensakoneessa ko. aineet eivät edes edesauta imuventtiilien lautasten puhtaana pysymistä?
Ootko ite ikinä kattonut imusarjaruiskutteisen koneen imuventtiileitä? Mulla on tossa nytkin yksi kone imusarja irrallaan ja voin vinkata, että ne venat on aivan uutuuden kirkkaan näköiset ilman mitään lisäaineitakaan...
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.

Vähän enemmän ajetun suorasuihkumoottorin imukanaviin vilkaistessa saattaisi mieli muuttua.
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.
Jotain siellä kuitenkin on, kun linkkaamani video osoitti kun laittoi öljyn sekaan Seafoam:ia niin nakutus loppui ja käynti tasaantui.
 
En tiedä kuinka moni on joskus kurkannur moottorin sisään, mutta ei siellä mitään varsinaisia karstoja ole. Männän laki voi vähän olla tumma, mutta lähtökohtasesti tollaset ylimääräiset aineet on humpuukia.

Kyllä, joku rvs, mikä jättää pintakalvoa kemiallisesti voi toimia niinkun lupaavat, mutta pitää muistaa ettei se tuo menetettyä metallipintaa takaisin vaikka vähän käyttöikää pitkittäisikin ja kaikki muu on täysin turhaa.
Tiettyjen moottorien öljyrenkaat jumivat karstan vaikutuksesta ja aiheuttavat suuren öljynkulutuksen. En minäkään usko lisäaineisiin , mutta jos joku aine liuottaa karstan pois männänrenkaista saattaa se vähentää öljynkulutusta. Ja kyllä olen nähnyt todella karstaisia venttiileitäkin.
 
Tiettyjen moottorien öljyrenkaat jumivat karstan vaikutuksesta ja aiheuttavat suuren öljynkulutuksen. En minäkään usko lisäaineisiin , mutta jos joku aine liuottaa karstan pois männänrenkaista saattaa se vähentää öljynkulutusta. Ja kyllä olen nähnyt todella karstaisia venttiileitäkin.
Duratec fordilla hyvä esimerkki, öljyn kulutus oli noin litra 10tkm kohden ja öljynvaihdon yhteydessä tehdyllä pesulla se putosi niin, että 20tkm matkalla tikusta hävisi 1mm, eli öljyn syönti loppui käytännössä kokonaan.

Toki tuonkin kun antaa mennä liian pitkälle, että joka tankkauksen yhteydessä pitää lisätä se litra öljyä, niin ei siihen enää mitkään pesut auta.
 
RVS tarjouksessa motonetissä.
1760528948126.png
 
Mersuforumeilla joku oli taannoin linkannut RVS:n jenkkipatentin: US20100184585A1 - Triboceramic Compound - Google Patents
Kyllä on tuo, sillä patentin toisina hakijoina on suomalaisia nimiä ja Cerlub Ou mainitaan RVS:n sivuilla TÜV SÜD -testien pdf:ssä. Mielenkiintoista, että patentti vanhenee kolmen vuoden päästä syksyllä 2028. Saa nähdä tuleeko sitten halvempia aineita vai keksiikö RVS uuden koostumuksen, jonka saa patentoida.

RVS:n koostumus on SiO2 (46-54%), MgO (26-32), Al2O3 (2-5%), Fe2O3 (1.0-1.5%), CaO (0.1-0.3%) ja H2O (<5%). Hiovia aineita siis, esim. SiO2 on piioksidi eli silika. En ole koneteekkari, mutta saattaa ehkä olla ihan uskottavaa, että moottorin puristuspaineet voi parantua jos tuo aine tasoittaa mikroskooppisia naarmuja ja luo sylinterin ja männän väliin hieman tiivistävän kalvon. Tai sitten aine vaan hioo epäpuhtauksia moottorista ja nostaa sillä puristuspaineita, sillä esim. tuon BG:n puhdistusaineen väitetään myös nostavan paineita.


Venäläisen Resursin koostumus on aika eri, mutta ukrainalaisen XADO-aineen patentti perustuu RVS:n 3 vuotta vanhempaan patenttiin. Patentin mukaan koostumusta on paranneltu RVS:stä (kannattaa laittaa tekoäly vertailemaan näitä patentteja, jos kiinnosta): US20130274157A1 - Lubricating composition and method for the preparation thereof - Google Patents

XADO:n tuotesivuilla mielenkiintoista on, että tehdään vain yksi käsittely ja sitä ei suositella sylinteripinnoitettuihin moottoreihin: "Attention! Not intended for use in internal combustion engines with a special hardening coating on the cylinders (ALUSIL, LOKASIL, NIKASIL, GALNIKAL) because the material required to form a stable metal-ceramic layer is missing." RVS:ssä ei mitään tällaista huomautusta ole.
 
Itse olen käyttänyt Xado Revitalizant -aineita kohta 7 vuotta erilaisissa koneissa (monta autoa, moottoripyörä, mönkijä, traktori, jokunen 2T-päristin...) eikä yksikään ole vielä hajonnut. En ole rikkinäistä yrittänyt korjata, vaan ehjään ns. ylläpitokäsittely. Perstuntumalla käynti parantui ja auton ajotietokoneen mukaan kulutus jopa laski hieman lyhyellä otannalla, mutta se voi johtua jostain muustakin.

Aikanaan netin syövereissä joku vinkkasi ne pienkoneeseen tarkoitetut pussit (reilun 10e / 3x4.5ml) joita bensiinilaitteissa olen käyttänyt. Öljytilavuuden mukaan määrä sopivaksi (yleensä 2 pussia eli 9ml) ja 2-3 annostelukertaa ensikäsittelyyn. Pari kymppiä tulee hinnaksi, RVS olisi aikalailla kalliimpi.

Nyt laitoin ensimmäistä kertaa mönkijän etu- ja takaperään käsittelyaineet huollon yhteydessä. Jos vähentää kulumista ja mekaanista kitkaa, niin hyvä.
 
Tai sitten aine vaan hioo epäpuhtauksia moottorista ja nostaa sillä puristuspaineita, sillä esim. tuon BG:n puhdistusaineen väitetään myös nostavan paineita.
Voi olla että RVS perustuu myös hiovaan toimintaan ja pinttynyttä likaahan se irrottaa ihan huomattavasti. Muodostaa myös pintaa joka on mitattavissa yleismittarilla kun sähkönjohtavuus heikkenee tai katoaa kokonaan. Moni kuvailee pintaa lasimaiseksi esim nokka-akseleissa. Sitä en tiedä onko hiomisen ja pinnanmuodostuksen yhteisvaikutus +- 0 jos materiaalin paksuutta ajattelee.
 
Voi olla että RVS perustuu myös hiovaan toimintaan ja pinttynyttä likaahan se irrottaa ihan huomattavasti. Muodostaa myös pintaa joka on mitattavissa yleismittarilla kun sähkönjohtavuus heikkenee tai katoaa kokonaan. Moni kuvailee pintaa lasimaiseksi esim nokka-akseleissa. Sitä en tiedä onko hiomisen ja pinnanmuodostuksen yhteisvaikutus +- 0 jos materiaalin paksuutta ajattelee.
Joo, oikeastaan mitä enemmän RVS:stä luin, sitä enemmän tuli mieleen, että positiiviset vaikutukset voisi johtua jopa pelkästäänkin moottorin puhdistuksesta. Esim. BG:n puhdistusaineiden sivuilla on heidän omia mittauksia, joissa moottorin sisäpesun jälkeen puristuspaineet paranee, teho kasvaa dynanometrillä ja polttoaineen kulutus vähenee (koska männänrenkaista lähtee karsta jne). Nämähän ovat täysin samoja kuin RVS:n vaikutukset. Nämä pesulitkut yleensä vaan tekee öljystä juoksevaa ja öljynvaihto pitää tehdä välittömästi, RVS sitten olisi hitaampi hiova puhdistusaine.

Olen myös nähnyt tuota sähkönjohtavuuden mittaamista. Voisiko siihen vaikuttaa myös tuoreet öljyt hyvillä suojaominaisuuksilla? Osittain tiettyä plasebovaikutusta voi muodostaa myös uusien öljyjen vaihto. Jos on vaikka nakuttavat venttiilinnostajat, niin voi hiljetä ihan vain tuoreilla öljyillä eikä välttämättä ole RVS:n ansiota.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 265
Viestejä
4 997 977
Jäsenet
80 261
Uusin jäsen
Tumi123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom