Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Juu niin on, sitten on kyllä niin että saa 66%/50% alennuksen ensihuoltoon jos pyörä on ostettu samasta pyöräliikkeestä missä pyörä huolletaan. Hyvää bisnestähän se on kun näitä Boschin jälleenmyyjiä löytyy kolme kappaletta 100km säteellä ja kaikilla tosiaan aika samoihin hintoihin ensihuollot. Epäilen ettei mun pyörää huolleta sen pidempää kuin näitä liikkeen omia pyöriä..
Jos ja kun siinä tuo Boschin Smart System on, niin ei sitä tarvitse viralliseen huoltoon viedä, kun päivitykset pystyy ajamaan puhelimen kautta itsekin.
Ohjekirjan alussa on "huoltokirja", niin ottaa vaan puumerkkiä huollolta, että ensihuolto on suoritettu ajallaan. Autojen kanssahan jo jokunen vuosi sitten linjattiin, että asiakkaalla tulee olla valinnanvapaus huollon suhteen niin, että takuu säilyy.
Oman ensihuollon tein ihan paikallisessa ei-Bosch huollossa ja vuosihuollon tein liikkeessä, joka on Boschin valtuutettu huolto, mutta paikan pitäjä oli sitä mieltä että parempi laittaa vain huoltokirjaan leimalla kuin nollata huoltolaskuri ja ottaa siinä samalla yhteyttä Boschiin (kun tehdään yhdistämällä läppäriin, jossa Boschin softa). En nyt enää tosin muista perusteluja tälle.
 
Mitä noissa ensihuolloissa tarkalleen ottaen huolletaan?
Esimerkki Rtechin sivulta Liikkeestämme ostetun pyörän ensihuolto | Rtech

Polkupyörän ensihuolto sisältää:
  • - Keskiölaakerin kiristys
  • - Rattaanpulttien ja takapakan kiristys
  • - Vanteiden rihtaus ja napojen tarkistus
  • - Jarrujen keskitys / säätö
  • - Vaihteiden säätö (vaijerien ja kuorien vaihto tarvittaessa, sekä vaihtajan korvakkeen oikaisu tarvittaessa, osien veloitus erikseen)
  • - Ketjun voitelu tarvittaessa
  • - Polkimien asennuskireyden tarkistus
  • - Rengaspaineiden tarkistus sekä paineen lisäys tarvittaessa
  • - Ohjainlaakerin säätö ja kannattimen sekä tangon kiristysruuvien tarkistus ja kiristys
  • - Satulan sekä satulatolpan kiristys tarvittaessa
  • - Takaiskarin kiinnityksen ja rungon linkkujen tarkastus
  • - Sähköpyörissä Bosch ohjelmiston päivitys viimeisimpään versioon
  • - Koeajo
Eli tuossa ensimmäisen ~200km aikana jos huomaa että kuuluu ylimääräisiä ääniä, jarrut laahaa jarrupaloihin tms., niin niistä kannattaa mainita että tulee kuntoon.
Bike-discountista tilatessa tuli muistaakseni jokin tarkistuslista mitä oli jo kasattaessa/lähettäessä tarkistettu, mutta aina voi olla jotain pientä, mikä tarvitsee tuossa ensihuollossa vielä säätää.
 
Esimerkki Rtechin sivulta Liikkeestämme ostetun pyörän ensihuolto | Rtech

Polkupyörän ensihuolto sisältää:
  • - Keskiölaakerin kiristys
  • - Rattaanpulttien ja takapakan kiristys
  • - Vanteiden rihtaus ja napojen tarkistus
  • - Jarrujen keskitys / säätö
  • - Vaihteiden säätö (vaijerien ja kuorien vaihto tarvittaessa, sekä vaihtajan korvakkeen oikaisu tarvittaessa, osien veloitus erikseen)
  • - Ketjun voitelu tarvittaessa
  • - Polkimien asennuskireyden tarkistus
  • - Rengaspaineiden tarkistus sekä paineen lisäys tarvittaessa
  • - Ohjainlaakerin säätö ja kannattimen sekä tangon kiristysruuvien tarkistus ja kiristys
  • - Satulan sekä satulatolpan kiristys tarvittaessa
  • - Takaiskarin kiinnityksen ja rungon linkkujen tarkastus
  • - Sähköpyörissä Bosch ohjelmiston päivitys viimeisimpään versioon
  • - Koeajo
Eli tuossa ensimmäisen ~200km aikana jos huomaa että kuuluu ylimääräisiä ääniä, jarrut laahaa jarrupaloihin tms., niin niistä kannattaa mainita että tulee kuntoon.
Bike-discountista tilatessa tuli muistaakseni jokin tarkistuslista mitä oli jo kasattaessa/lähettäessä tarkistettu, mutta aina voi olla jotain pientä, mikä tarvitsee tuossa ensihuollossa vielä säätää.

Tästä voi myös päätellä, että tuo kaikki on pääasiassa valohoitoa. Hyvähän ne on tarkistaa tietysti, mutta kyllä on rasvainen hinta 150e tuolle ketjujen voitelulle. "vaihteiden säätö" ja "vanteiden rihtaus" on ihan samaa sarjaa, ei uusissa vanteissa mitään rihtauksen tarvetta ole jos ei ole törmäilty tms.
 
Tästä voi myös päätellä, että tuo kaikki on pääasiassa valohoitoa. Hyvähän ne on tarkistaa tietysti, mutta kyllä on rasvainen hinta 150e tuolle ketjujen voitelulle. "vaihteiden säätö" ja "vanteiden rihtaus" on ihan samaa sarjaa, ei uusissa vanteissa mitään rihtauksen tarvetta ole jos ei ole törmäilty tms.
Juu. Toi liikkeestä ostetun pyörän ensihuolto on vissiin 99e.

Ja sitten sähköpyörän perushuolto on 189e johon sisältyy edellämäinittujen lisäksi:


  • - Bosch moottorinlaakerinsuojan vaihto ja rasvaus (sisältää osat)
  • - Bosch vikakoodien luku
Jos noi osaa ite vaihtaa, niin kyllähän siinä säästää pitkän pennin.
 
Juu. Toi liikkeestä ostetun pyörän ensihuolto on vissiin 99e.

Ja sitten sähköpyörän perushuolto on 189e johon sisältyy edellämäinittujen lisäksi:


  • - Bosch moottorinlaakerinsuojan vaihto ja rasvaus (sisältää osat)
  • - Bosch vikakoodien luku
Jos noi osaa ite vaihtaa, niin kyllähän siinä säästää pitkän pennin.
No juu, tuntipalkoille pääsee helposti, se laakerinsuoja maksaa 2,95e ja rasvatuubi jokusen euron, helppo homma jos kykenee kammen ottamaan irti, vikakoodien luku ei maksa mitään, eikä niitä sen kummemmin tarvitse lukeakaan jos kaikki toimii.
 
No juu, tuntipalkoille pääsee helposti, se laakerinsuoja maksaa 2,95e ja rasvatuubi jokusen euron, helppo homma jos kykenee kammen ottamaan irti, vikakoodien luku ei maksa mitään, eikä niitä sen kummemmin tarvitse lukeakaan jos kaikki toimii.
Perhana, tässähän tekisi hyvän tilin jos perustaisi pyöränhuoltofirman.

Kaikki muu hoituu, vanteiden rihtausta ja moottorin ohjelmiston päivitystä lukuunottamatta.

Ja eiköhän tuon päivityshommelinkin opettelisi muutamassa tunnissa eri moottorityypeille.

Työkalutkin löytyy jo valmiiksi.

Jos vaikka tekisi puoleen hintaan, siitä mitä muut pyytävät.
 
Ja eiköhän tuon päivityshommelinkin opettelisi muutamassa tunnissa eri moottorityypeille.
Boschilla ainakin on ihan oma huoltosoftansa, johon pitää olla valtuutettu huoltaja ja lisenssi maksaa jotain.
Smart Systemissä käyttäjä toki itse saa perus päivitykset tehtyä itse, mutta esimerkkinä tuolla oikealla huoltosoftalla tuli (tai siis aktivoitiin, että seuraavassa itse tehtävässä OTA päivityksessä tulee) uusi adaptiivinen ajotila ja akusta virtansa ottavan valon aktivointi piti tuolla tehdä.

Rtech nyt oli kalliimman puoleinen esimerkki, kun on Cuben maahantuoja.
Joku pienempi paja tuosta ottaa huomattavasti vähemmän esim. googlen ensimmäisiä tuloksia itselleni 50€ Ensihuolto, pyörän huolto, pyörän huolto Tampere, polkupyörän huolto
 
Boschilla ainakin on ihan oma huoltosoftansa, johon pitää olla valtuutettu huoltaja ja lisenssi maksaa jotain.
Smart Systemissä käyttäjä toki itse saa perus päivitykset tehtyä itse, mutta esimerkkinä tuolla oikealla huoltosoftalla tuli (tai siis aktivoitiin, että seuraavassa itse tehtävässä OTA päivityksessä tulee) uusi adaptiivinen ajotila ja akusta virtansa ottavan valon aktivointi piti tuolla tehdä.
Ja kaikki autoja kotonaan ropaavatkin varmaan maksaa lisenssimaksut koodinlukusoftista :rolleyes: Se boschin huoltosofta on ihan vapaasti ladattavissa ja etsivä löytää kyllä keinot millä sen saa kotiläppärissä toimimaan.
 
Ja kaikki autoja kotonaan ropaavatkin varmaan maksaa lisenssimaksut koodinlukusoftista :rolleyes: Se boschin huoltosofta on ihan vapaasti ladattavissa ja etsivä löytää kyllä keinot millä sen saa kotiläppärissä toimimaan.
Ite latasin play storesta ilmaisen koodinlukusoftan ja obd2 -wifi yhteydellä toimivan lukulaitteen reilulla 10eurolla ebaysta.

Hyvin kertoo softa, mitä viallisia osia täytyy vaihtaa, jonka jälkeen vikakoodi nollataan sovelluksesta.

Voila, katsastuksesta läpi heittämällä.
 
Ja kaikki autoja kotonaan ropaavatkin varmaan maksaa lisenssimaksut koodinlukusoftista :rolleyes: Se boschin huoltosofta on ihan vapaasti ladattavissa ja etsivä löytää kyllä keinot millä sen saa kotiläppärissä toimimaan.
Tässä nyt leikittiin ajatuksella perustaa pyörähuolloille joku nyrkkipaja, jossa piratisoidun ohjelmiston käyttö olisi melko kyseenalaista.
Tiedä miten hyvin toimisi, kun se ottaa yhteyttä Boschiin noiden huoltopyyntöjen/-kuittauksien tekemiseen (katselin vierestä kun valoa kävin aktivoimassa).
Kukin huoltakoon pyöränsä miten huoltaa, oli se sitten itse tai käyttämällä näitä huoltopalveluita. Uuden pyörän kanssa moottorilla kun on yleensä se 2 vuoden takuu, niin sen ajan ehkä ihan suositeltavaa mennä ohjeiden mukaan, että takuu säilyy.
 
Tässä nyt leikittiin ajatuksella perustaa pyörähuolloille joku nyrkkipaja, jossa piratisoidun ohjelmiston käyttö olisi melko kyseenalaista.
Tiedä miten hyvin toimisi, kun se ottaa yhteyttä Boschiin noiden huoltopyyntöjen/-kuittauksien tekemiseen (katselin vierestä kun valoa kävin aktivoimassa).
Kukin huoltakoon pyöränsä miten huoltaa, oli se sitten itse tai käyttämällä näitä huoltopalveluita. Uuden pyörän kanssa moottorilla kun on yleensä se 2 vuoden takuu, niin sen ajan ehkä ihan suositeltavaa mennä ohjeiden mukaan, että takuu säilyy.
Joo silloin, kun takuu on voimassa, niin ehdottomasti käytetään pyörää valtuutetussa huollossa.
 
"vanteiden rihtaus" on ihan samaa sarjaa, ei uusissa vanteissa mitään rihtauksen tarvetta ole jos ei ole törmäilty tms.

Todennäköisesti tuossa rihtauksella tarkoitetaan sitä, että vanteiden suoruus tarkastetaan ja pinnojen kireys käydään läpi.

Pinnojen kireydessä voi aivan hyvin olla tehtaan jäljiltä vaihtelua ja jopa yksittäisiä löysiä pinnoja, jotka altistaa vanteiden vaurioille.
 
Käsittäkseni Shimanon moottoreita ei mitenkään tarvitse pakkohuolloissa käyttää. Sovelluksella saa moottorin, ohjausyksikön ja avustuksen valintakytkimen päivitykset tehtyä. Kävin äsken BT-yhteydellä katsomassa Shimanon tietoja, ja moottorille oli tullut syyskuussa päivitys. Sen lataaminen ja asennus vei muutaman minuutin. Useita päivityksiä on Shimanolta tullut pyörän 2,5 vuoden omistajuuden aikana. Eikä mitään ongelmia asennuksissa ole ollut, vaikka jotkut epäilevät tuollaisten BT-yhteydellä tapahtuvien päivitysten luotettavuutta. Itse ainakin aion jatkossakin näin päivitykset hoidella.

Pyörää en missään ensihuolloissa käyttänyt, eikä ainakaan Tunturi sellaista vaatinut. Varmistin tämän ihan asiakaspalvelusta, ja he ilmoittivat, että ensihuollon voi ihan hyvin tehdä itse, jos osaaminen siihen riittää. Työkaluja kyllä sitten piti hankkia aikamoinen valikoima, että jokaisen pyörän osan saa irroitettua, huollettua ja kiristettyä. Minulle oman pyörän huolto-osaaminen on tärkeää, koska harrastan myös pyöräretkeilyä, eikä jossain korvessa ole mitään huoltopalveluja tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Todennäköisesti tuossa rihtauksella tarkoitetaan sitä, että vanteiden suoruus tarkastetaan ja pinnojen kireys käydään läpi.

Pinnojen kireydessä voi aivan hyvin olla tehtaan jäljiltä vaihtelua ja jopa yksittäisiä löysiä pinnoja, jotka altistaa vanteiden vaurioille.
Kyllä juurikin niin, mutta kun se kirjoitetaan noin tuohon listalle, niin se kuulostaa hienommalta kuin mitä se onkaan. Ei ole ollenkaan yhtä hienon kuuloinen jos siinä lukee vanteiden tarkastus.
 
Kyllä juurikin niin, mutta kun se kirjoitetaan noin tuohon listalle, niin se kuulostaa hienommalta kuin mitä se onkaan. Ei ole ollenkaan yhtä hienon kuuloinen jos siinä lukee vanteiden tarkastus.

No melkein se helpompaa on tarkistaa kun ottaa kiekon irti pyörästä ja laittaa pukkiin ja tarkistaa pinnojen kireyden + vanteen suoruuden.

Itsellä on takakiekossa notko sen takia, koska ilmeisesti tehtaan jäljiltä pinna tai pari oli ollut turhan löysällä ja olen ajanut sen kohdan sopivasti juurakkoon tms.

20-25 vauhdissa tuntuu ikävä nypytys, joka ärsyttää paikoin sen verran että ajattelin vaihtaa kiekon kokonaan uuteen sitten kun rataspakka on vaihtokunnossa tai ensi kesäksi.
 
Jos muistelen, mitä siinä omatoimisessa ensihuollossa tein, niin muutamia pinnoja piti vähän kiristää. Myös ruuvit kävin läpi momenttiavaimella. Jo uutena piti takajarrua säätää, kun se laahasi hiukan.
 
No melkein se helpompaa on tarkistaa kun ottaa kiekon irti pyörästä ja laittaa pukkiin ja tarkistaa pinnojen kireyden + vanteen suoruuden.

Itsellä on takakiekossa notko sen takia, koska ilmeisesti tehtaan jäljiltä pinna tai pari oli ollut turhan löysällä ja olen ajanut sen kohdan sopivasti juurakkoon tms.

Tottakai vanne pukkiin jos säätää tarvitsee enemmän, mutta aluksi kun pyörä on kiinni telineessä ja jo ilmassa muutenkin, siinä se tarkistus tuossa huollossa tehdään, paikallaan pyöritetään. Ei sitä vannetta normaalisti irti oteta, jos ei ole pakko.
Ja poikkeustapauksia lukuunottamatta ei ole pakko, vaan pelkkä tarkastus riittää ja ehkä jonkun pinnan minimaalinen kiristäminen.
Tehtaan jäljiltä ylipäätänsä olisi hyvä vanteet ja muiden pulttien kiristys tarkistaa jo ennen ensimmäistäkään ajoa, eikä vasta myöhemmin ensihuollossa.
 
Tottakai vanne pukkiin jos säätää tarvitsee enemmän, mutta aluksi kun pyörä on kiinni telineessä ja jo ilmassa muutenkin, siinä se tarkistus tuossa huollossa tehdään, paikallaan pyöritetään. Ei sitä vannetta normaalisti irti oteta, jos ei ole pakko.
Ja poikkeustapauksia lukuunottamatta ei ole pakko, vaan pelkkä tarkastus riittää ja ehkä jonkun pinnan minimaalinen kiristäminen.
Tehtaan jäljiltä ylipäätänsä olisi hyvä vanteet ja muiden pulttien kiristys tarkistaa jo ennen ensimmäistäkään ajoa, eikä vasta myöhemmin ensihuollossa.
Tuo on totta, mutta jotkut liikkeet tarkistavat ne jo ennen luovutusta ja säätäväät vaihteet ja jarrut. Itse ainakin Jyväskylän Rideltä sain tuosta hyvän kokemuksen, vaikka ostin pyörän postituksella. Pyörä oli hyvin koottu ja säädetty, eikä ole tarvinnut kuin ajaa. Olivat paketoineet pyörän siis uudelleen kokonaisena, joten mitään ei tarvinnut oikeasti tehdä

Harmillisen moni liike luovuttaa pyörän tehdaspaketissa tekemättä sille siis mitään, muutakuin ottaa asiakkaan rahat pois
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Juu. Toi liikkeestä ostetun pyörän ensihuolto on vissiin 99e.

Ja sitten sähköpyörän perushuolto on 189e johon sisältyy edellämäinittujen lisäksi:


  • - Bosch moottorinlaakerinsuojan vaihto ja rasvaus (sisältää osat)
  • - Bosch vikakoodien luku
Jos noi osaa ite vaihtaa, niin kyllähän siinä säästää pitkän pennin.
Intersportissa maksoi heiltä ostetun sähköpyörän ensihuolto 30 €. Ja perus-/vuosihuolto oli 120 € muistaakseni + osat.
 
Intersportissa maksoi heiltä ostetun sähköpyörän ensihuolto 30 €. Ja perus-/vuosihuolto oli 120 € muistaakseni + osat.
Itsellänikin on intersportista hyviä kokemuksia. Aikoinaan ostin liian kapean lestin omaavat luistimet Jumbon intersportista ja Puhoksen intersportissa levensivät lestin ilmaiseksi. Palvelu oli erinomaista ja paikan päällä oleva kaveri oli tilanteen tasalla. Oli mukava jutella osaavan kaverin kanssa ja siinä sain itsekin lisää opettavaa tietoa. OffTopic mutta onhan se hienoa kun palvelu pelaa ja pro-tason tuotteista pidetään hyvää huolta. Kun marssin kassalle, niin kaveri huikkasi kassaneidille ja sanoi, että "tämän kaverin palveluista ei sitten veloiteta mitään". Sydäntä lämmittävä kiitos edelleenkin Puhoksen ja Jumbon intersportille. Eli kyllä se vaikuttaa isoissa määrin, mistä ostetaan, mitä ostetaan ja missä huolletaan.
 
Puhoksen Intersport (nykyään Easton) on aivan huippu mesta. Itse kanssa ostin liian kapeat luistimet ja sain ne vaihdettua toiseen malliin täydellä hyvityshinnalla, vaikka terät oli jo ajettu minun profiiliin ja olin yhdet treenit niillä vetänyt.
 
Intersportista puheeollen olen aina hyvin hämmentynyt kun joku kertoo sieltä ostaneensa jotain. Muutaman kerran kun sinne olen eksynyt niin henkeä täytyy haukkoa hintatasoa ihmetellessä. Myyjiä on aina enemmän kuin asiakkaita ja hyökkäävät liimatukat heti kyselemään typeriä eivätkä ymmärrä jos sanon että en kaipaa apua.

Meillä oli firman diili tuon kaupan kanssa nastarenkaista -50%. No kävin katsomassa ja tuon alennetun hinnan kanssa oli silti 40 euroa kalliimpi kuin oli hinta Saksasta tilattuna posteineen. Hintataso on aivan käsittämätön ja tuo myyjien armeija niin täytyy ihmetellä miten nuo pysyvät yleensäkään pystyssä. Ei noissa asiakkaita näe kuin 1-2 kerrallaan kun käyt kääntymässä.

Varmaan ihan hyvä kauppa jollekin Kalewi ja Marjatta 80v tyypeille mutta riittääkö noita nyt niin paljon että homma pyörisi voitolla?
 
Intersportista puheeollen olen aina hyvin hämmentynyt kun joku kertoo sieltä ostaneensa jotain. Muutaman kerran kun sinne olen eksynyt niin henkeä täytyy haukkoa hintatasoa ihmetellessä. Myyjiä on aina enemmän kuin asiakkaita ja hyökkäävät liimatukat heti kyselemään typeriä eivätkä ymmärrä jos sanon että en kaipaa apua.

Meillä oli firman diili tuon kaupan kanssa nastarenkaista -50%. No kävin katsomassa ja tuon alennetun hinnan kanssa oli silti 40 euroa kalliimpi kuin oli hinta Saksasta tilattuna posteineen. Hintataso on aivan käsittämätön ja tuo myyjien armeija niin täytyy ihmetellä miten nuo pysyvät yleensäkään pystyssä. Ei noissa asiakkaita näe kuin 1-2 kerrallaan kun käyt kääntymässä.

Varmaan ihan hyvä kauppa jollekin Kalewi ja Marjatta 80v tyypeille mutta riittääkö noita nyt niin paljon että homma pyörisi voitolla?
Olen samaa mieltä, erittäin kallis mesta.

Ostin aikoinaan keväällä 850e:n pro-tason easton eq5 luistimet 199e:lla. Kyseiset luistimet on edelleen käytössä, enkä ikinä enää osta muita, kuin pro-tason tuotteita.
Ero on kuin yöllä ja päivällä. Kokeilin aikoinaan harrastaja -tason tuotteita ja ne ovat kuin "spagettia" verrattuna pro-tason tuotteisiin.

Intersportista ostan vain ja ainoastaan erittäin kovassa alennuksessa olevia poistomyynnissä olevia tuotteita, joita ei ilmoiteta missään tarjouskampanjoissa, vaan jotka ovat ainoastaan paikan päällä olevia tarjoustuotteita. Tämä on mahdollista muutamana päivänä vuodessa (keväisin) kun kauppiaan on vain pakko päästä tavarasta eroon.
 
Intersportista puheeollen olen aina hyvin hämmentynyt kun joku kertoo sieltä ostaneensa jotain. Muutaman kerran kun sinne olen eksynyt niin henkeä täytyy haukkoa hintatasoa ihmetellessä. Myyjiä on aina enemmän kuin asiakkaita ja hyökkäävät liimatukat heti kyselemään typeriä eivätkä ymmärrä jos sanon että en kaipaa apua.

Meillä oli firman diili tuon kaupan kanssa nastarenkaista -50%. No kävin katsomassa ja tuon alennetun hinnan kanssa oli silti 40 euroa kalliimpi kuin oli hinta Saksasta tilattuna posteineen. Hintataso on aivan käsittämätön ja tuo myyjien armeija niin täytyy ihmetellä miten nuo pysyvät yleensäkään pystyssä. Ei noissa asiakkaita näe kuin 1-2 kerrallaan kun käyt kääntymässä.

Varmaan ihan hyvä kauppa jollekin Kalewi ja Marjatta 80v tyypeille mutta riittääkö noita nyt niin paljon että homma pyörisi voitolla?
No, Eastonista ostin sähköpyörän kun ei ko. mallia mistään halvemmallakaan löytynyt. Ja huolto on kahden kerran kokemuksella ollut erittäin hyvää. Mutta voi toki olla toisenlaisiakin kokemuksia jollain.
 
Puhoksen Intersport (nykyään Easton) on aivan huippu mesta. Itse kanssa ostin liian kapeat luistimet ja sain ne vaihdettua toiseen malliin täydellä hyvityshinnalla, vaikka terät oli jo ajettu minun profiiliin ja olin yhdet treenit niillä vetänyt.
Tuo kertoo todella hyvästä palvelusta ja tyytyväisyystakuusta.
 
Tuo kertoo todella hyvästä palvelusta ja tyytyväisyystakuusta.
Toisaalta tarkoittaakohan tuo samalla sitä, että ne myydään seuraavalle uusina täydellä hinnalla.

Ketjun aiheeseen palaten:
onko tiedossa saako ep8-moottorille takavaloa, joka ottaisi virtansa pyörän sähköistä?
 
Toisaalta tarkoittaakohan tuo samalla sitä, että ne myydään seuraavalle uusina täydellä hinnalla.

Ketjun aiheeseen palaten:
onko tiedossa saako ep8-moottorille takavaloa, joka ottaisi virtansa pyörän sähköistä?
Haulla "ebike rear lights" löytyy monenlaista takavaloa. Itsellä on Lezynen tavaratelineeseen kiinnittyvä takavalo. Ja edessä Lupine SL SF.

Edit: Moottorin navoilta lähtee 12V 2A ep8:llakin. Tuon pyöräni takavalon ottama teho oli muistaakseni 0,8 W, kun sen joskus mittailin, eli aika mitätön.

E290 valot.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ketjun aiheeseen palaten:
onko tiedossa saako ep8-moottorille takavaloa, joka ottaisi virtansa pyörän sähköistä?

Ep8 taisi olla siitä kätevä, että moottorin kupeessa on suoraan +/- liittimet valoja ja muita lisälaitteita varten ja ne saa päälle ajotietokoneen kautta.

Eli teoriassa mikä vain 12V jännitettä sisään ottava käy.
 
Ep8 taisi olla siitä kätevä, että moottorin kupeessa on suoraan +/- liittimet valoja ja muita lisälaitteita varten ja ne saa päälle ajotietokoneen kautta.

Eli teoriassa mikä vain 12V jännitettä sisään ottava käy.
Niinpä taitaakin olla, kiitoksia!
Luuletko tosiaan,että luistimet joiden terät on profiloitu, myydään uutena?

Herää jo
Luuletko, että asiakkaan myyntikelvottomiksi tekemät luistimet otettaisiin täydellä hyvityksellä takaisin, jos niistä ei otettaisi täyttä hintaa seuraavalta. Aika huonoa bisnestä firmalta, jonka tavoitteena on tehdä voittoa.

Ellei sitten liikettä ole petetty siinä vaiheessa, kun tavaraa on palautettu liikkeeseen. "Ei näihin mitään muokkauksia ole tehty."
 
Luuletko, että asiakkaan myyntikelvottomiksi tekemät luistimet otettaisiin täydellä hyvityksellä takaisin, jos niistä ei otettaisi täyttä hintaa seuraavalta. Aika huonoa bisnestä firmalta, jonka tavoitteena on tehdä voittoa.

Ellei sitten liikettä ole petetty siinä vaiheessa, kun tavaraa on palautettu liikkeeseen. "Ei näihin mitään muokkauksia ole tehty."
Eihän ne mitään myyntikelvottomia ole jos asiakas on ne palauttanut. Ne vaan täytyy myydä alennettuun hintaan koska kyseessä on asiakaspalautus.

Kyllä terästä näkee ihan selvästi, onko se profiloitu vaiko ei. Ja niinkuin kaveri ylempänä mainitsi, että kyseisillä luistimilla on yhdet treenit vedetty, niin niistä näkee ihan selvästi että ne on käytetty.

Eli intersport ei voi missään nimessä myydä niitä uusina - onhan asiakkailla silmät päässä.
 
Saako tähän hintaan (2291€) mitään parempaa vai laitetaanko tilaukseen?

 
Jos laittaisi sähkömaasturin työsuhdepyöränä noin 3700-3900e haarukassa, mikä olisi parasta, mitä tuohon rahaan voisi saada? Nöyrimmiten pyydän suositteluja tietäjiltä
 
Jos laittaisi sähkömaasturin työsuhdepyöränä noin 3700-3900e haarukassa, mikä olisi parasta, mitä tuohon rahaan voisi saada? Nöyrimmiten pyydän suositteluja tietäjiltä

Minkä tyyppistä käyttöä pyörä tulee näkemään?

Selaa ketjua jokunen sivu taaksepäin, mielestäni juuri taidettiin suositella jollekin käyttäjälle jäykkäperäistä maasturia, joka on aika yleiskäyttöinen peli.
 
Vielä kun löytäisi Saksanmaalta tuon isomman kumin, ei ainakaan Bike Componentsilla näkynyt löytyvän 65-622 nastakumia ja Suomessa hinnat yli 100€ kun ulkomailta reilut 60€ ja rahti.
 
Vielä kun löytäisi Saksanmaalta tuon isomman kumin, ei ainakaan Bike Componentsilla näkynyt löytyvän 65-622 nastakumia ja Suomessa hinnat yli 100€ kun ulkomailta reilut 60€ ja rahti.


Jos kelpaa taittumaton versio, itse tilasin noita 2kpl Grand Canyoniin juuri.
 
Minkä tyyppistä käyttöä pyörä tulee näkemään?

Selaa ketjua jokunen sivu taaksepäin, mielestäni juuri taidettiin suositella jollekin käyttäjälle jäykkäperäistä maasturia, joka on aika yleiskäyttöinen peli.

Niin kaupunkiin, mutta kesäisin pitäisi onnistua myös mökkimaastoissa metsässä meneminen vaivattomasti
 
Niin kaupunkiin, mutta kesäisin pitäisi onnistua myös mökkimaastoissa metsässä meneminen vaivattomasti

Kyllähän tuo kuulostaa sitten jäykkäperäisen maasturin leipälajilta.

Cube Reaction Hybrid eri versiot, näitä saa eri tavalla varusteltuinakin(lokarit yms), jo mainittu Trek Powerfly ja Canyon Grand Canyon ON, Focus Jarifa, Specialized Turbo Tero, jne jne.

Toinen kysyjä tuosta viestistä jonkin verran eteenpäin päätyi Cube Reaction Hybridiin joka on ainakin hyvä valinta, kuten myös nuo muut mainitut.

Hinnat kannattaa tarkistaa saksanmaalta, voi olla isojakin eroja. (Bike24, bike-discount, bike-components, mhw-bike).

Sama pätee varaosiin, hintataso merkittävästi halvempi.

Ostin juuri omaan Grand Canyoniin nastarenkaat, suomessa hinnat 130€ ja sama rengas saksalaisilta 90€.
 
Kyllähän tuo kuulostaa sitten jäykkäperäisen maasturin leipälajilta.



Toinen kysyjä tuosta viestistä jonkin verran eteenpäin päätyi Cube Reaction Hybridiin joka on ainakin hyvä valinta, kuten myös nuo muut mainitut.

Hinnat kannattaa tarkistaa saksanmaalta, voi olla isojakin eroja. (Bike24, bike-discount, bike-components, mhw-bike).

Sama pätee varaosiin, hintataso merkittävästi halvempi.

Ostin juuri omaan Grand Canyoniin nastarenkaat, suomessa hinnat 130€ ja sama rengas saksalaisilta 90€.


Pitääpä tarkistaa oma liisausfirma, onkohan niillä mahdollisuuksia ostattaa noilta kaukomaalaisilta?
 
Pitääpä tarkistaa oma liisausfirma, onkohan niillä mahdollisuuksia ostattaa noilta kaukomaalaisilta?

Lähes kaikilla onnistuu tilaaminen ulkomailta, asia vaan pitää hoitaa aspan kautta.

Poikkeuksena Canyonin kauppa, jossa on maksutapavaihtoehtona Vapaus leasing.
(Todella kätevää jos tulee joku nopea ale, voi tilata pyörän itse eikä tarvi pelätä että menee ale ohi)
Toki jos on muu kuin Vapaus niin Canyonilta saa perinteisesti tilaamalla myös.
 
Kyllähän tuo kuulostaa sitten jäykkäperäisen maasturin leipälajilta.

Tästä on aikaisemminkin ollut juttua ja edelleen ihmettelen mistä nämä jäykkäperää tarjoavat keksivät argumenttinsa. Minulla on molempia ja voin sanoa että maastoajoon tai edes roudanraiskaamalle hiekkatielle en suosittelisi köyhäperää edes pahimmalle vihamiehelleni. Jokainen pienikin kuoppa tiessä tuntuu kuin joku vetäisi lekalla pakaroihin ja tästä johtuen joudut seisomaan polkimilla joka on todella raskasta. Täysjoustoisella maasturilla voit huoletta painella menemään istumalla satulassa mukavasti.

Kyllä se vaan kertoo jo jotain että aina kun joku hommaa köyhäperän niin ollaan jo viikon sisään kyselemässä mikä olisi sopiva joustotolppa satulaan.

Sanoisin kokemuksesta että jäykkäperä on iso kompromissi ja sellaista voi suositella ainoastaan niille joilla ei vain budjetti taivu täpäriin mitenkään. Takaiskarin saa lukkoon jos sitä haluaa mutta köyhäperään ei voi lisätä iskaria...
 
Menee ja on paras talvikumi muutenkin.

Edit. Äh, hidas. Ei näkynyt paria edellistä viestiä ensin.
Paras? Eikö ainoa argumentti Ice Spikereiden puolesta ole ollut halvahko hinta, ja jos haluaa oikeasti hyvät kumit niin sitten Black Ice 400 tai Piikkisiat. Piikkisikojen valmistus toki loppunut vaikka kaupoista vielä löytyykin ja ilmeisesti niiden laadun kanssa ollut ongelmia.
 
Paras? Eikö ainoa argumentti Ice Spikereiden puolesta ole ollut halvahko hinta, ja jos haluaa oikeasti hyvät kumit niin sitten Black Ice 400 tai Piikkisiat. Piikkisikojen valmistus toki loppunut vaikka kaupoista vielä löytyykin ja ilmeisesti niiden laadun kanssa ollut ongelmia.
En ole ikinä tuollaisista kuullutkaan. Ice Spikereista sen sijaan löytyy testejä vaikka kuinka paljon ja niihin saa myös lisänastoja varaosina jne. Erityisen halpoja nekään ne eivät ole koskaan olleet.

Jos se "paras" oli tuossa mielestäsi väärä termi, niin korjataan sitten se vaikka sellaiseksi, että se on "paras valinta useimpiin käyttötarkoituksiin".
 
En ole ikinä tuollaisista kuullutkaan. Ice Spikereista sen sijaan löytyy testejä vaikka kuinka paljon ja niihin saa myös lisänastoja varaosina jne. Erityisen halpoja nekään ne eivät ole koskaan olleet.

Jos se "paras" oli tuossa mielestäsi väärä termi, niin korjataan sitten se vaikka sellaiseksi, että se on "paras valinta useimpiin käyttötarkoituksiin".
No jos et ole kuullut niin ei ehkä sitten kannata julistaa Ice Spikereitä parhaiksi? Kyllähän ne epäilemättä on hyvä valinta kevyempään käyttöön, mutta eivät pidoltaan ole oikeasti hyvien kumien tasolla. Ja vetelevätkin paljon lumella.
 
Mitä itsellä on kokemusta sekä ISP:stä, että Piikkisioista, niin kyllähän ne molemmat todella pitäviä renkaita jäällä. Lumella tuntuu Piikkisika kulkevat vähän varmemmin, mutta toki se on nyt itsellä 2,6" leveä, kun taas ISP:stä on kokemusta vain 2.25" levyisenä, joka tietysti vaikuttaa asiaan.

Joka tapauksessa, kumpi rengas vaan, niin varmasti talvella pärjää. ISP:tä saa nykyisin myös 2.6" levyisenä.

Myös tuo mainittu Black Ice 400 on varmasti hyvä rengas, mutta siitä ei ole itsellä kokemusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 107
Viestejä
5 062 957
Jäsenet
81 029
Uusin jäsen
Tapzu1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom