Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

ostin vk.com kolmisen vuotta sitten

Kääntyisin tässä verkkokaupan puoleen ja jos ei meinaa yhteistyötä muuten tulla niin ottaisin esille lakisääteisen virhevastuun. Vaikka sillä pyörällä olisikin ollut vain vuoden tai parin takuu, se ei tarkoita sitä että se saa hajota muutamassa vuodessa käyttökelvottomaksi.

Virhevastuun kesto määräytyy tapauskohtaisesti tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Virhevastuulle ei ole laissa aikarajaa.

Tavaran normaalia kestoikää arvioitaessa on huomioitava se, että tavaran pitää vastata kestävyydeltään sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kestävän. Esimerkiksi useimpien suurten elektroniikkalaitteiden ja kodinkoneiden voi odottaa pysyvän toimintakelpoisina useita vuosia (KA). Arviointi perustuu yleiseen mittapuuhun ja siinä voidaan huomioida myös hinta, sillä tavaroiden laatuerot heijastuvat usein hintatasossa (HE 180/2021).
 
Kääntyisin tässä verkkokaupan puoleen ja jos ei meinaa yhteistyötä muuten tulla niin ottaisin esille lakisääteisen virhevastuun. Vaikka sillä pyörällä olisikin ollut vain vuoden tai parin takuu, se ei tarkoita sitä että se saa hajota muutamassa vuodessa käyttökelvottomaksi.

No enpä kyllä tullut tätä ajatelleeksi lainkaan. Onko sulla jotain vinkkiä heittää? Tuollahan oli alunperin 12kk takuu ja pyörä on nyt paria kuukautta vaille 3 vuotta nyt ollu mulla. Näiden asioiden kanssa pelaaminen on mulle aika uus juttu myös
 
No enpä kyllä tullut tätä ajatelleeksi lainkaan. Onko sulla jotain vinkkiä heittää? Tuollahan oli alunperin 12kk takuu ja pyörä on nyt paria kuukautta vaille 3 vuotta nyt ollu mulla. Näiden asioiden kanssa pelaaminen on mulle aika uus juttu myös

No ei nyt mitään erityisempää, mutta KKV:n sivuihin kannattaa tutustua ensimmäisenä.


Ja tuolta kohdat "Takuu ja kuluttajansuoja" sekä "Milloin tavarassa on virhe?"

Itse olisin yhteydessä vapaamuotoisesti vkauppaan, että ostin tämän ajanhetkellä x, nyt on tälläinen vika päällä eikä ole korjaantunut perus omatoimisen vianselvityksen jälkeen. Ja että mielestäsi tavara on kestänyt liian vähän aikaa suhteessa sen hintaan ja että se täytyisi saada kuntoon.
 
Nämä pyörät ei nyt suoraan taida sopia tämän ketjun aiheeseen, koska vaativat vissiin liikennevakuutuksen. Näille ei taida omaakaan ketjua olla, joten toivottavasti kukaan ei pahastu kun kysyn.

Olen miettinyt sähkö fatbike pyörää ja nämä mallit ovat samanhintaisia:


Tarjousketjussa jo mainitsinkin, että tuo Cmacwheel saa paljon kehua Vakoleen verrattuna sähköavustuksestaan. Onko kellään kokemuksia tai tietoa, että onko näistä toinen selvästi parempi?
 
Nämä pyörät ei nyt suoraan taida sopia tämän ketjun aiheeseen, koska vaativat vissiin liikennevakuutuksen. Näille ei taida omaakaan ketjua olla, joten toivottavasti kukaan ei pahastu kun kysyn.

Olen miettinyt sähkö fatbike pyörää ja nämä mallit ovat samanhintaisia:


Tarjousketjussa jo mainitsinkin, että tuo Cmacwheel saa paljon kehua Vakoleen verrattuna sähköavustuksestaan. Onko kellään kokemuksia tai tietoa, että onko näistä toinen selvästi parempi?
Riippuu paljonko painaa, että tarviiko vakuutuksen vai ei, laatu ei kummassakaan ole kehuttava, mutta jos et halua enempää rahaa tuhlata, niin katsoisin silti vielä käytettyjen markkinoita.
 
Kääntyisin tässä verkkokaupan puoleen ja jos ei meinaa yhteistyötä muuten tulla niin ottaisin esille lakisääteisen virhevastuun. Vaikka sillä pyörällä olisikin ollut vain vuoden tai parin takuu, se ei tarkoita sitä että se saa hajota muutamassa vuodessa käyttökelvottomaksi.

Kiitos tästä vinkistä! Laitoin tänään vk.com viestiä tai tein reklamaation aiheen tiimoilta ja sanoinkin, että epäilen moottorin tai kontrollerin pettäneen.

Parin tunnin päästä tulikin vastaus:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi! Ikävä kuulla pyörässä ilmenneistä ongelmista.

Paikkakunnalta ei löydy valtuutettua huoltoliikettä niin, voit takuuhuollattaa/virhevastuuhuollattaa pyörän missä tahansa asiantuntevassa pyörähuollossa.

Pyörähuolto joko laskuttaa suoraan Verkkokauppa.comia (laskutuslomake liitteenä), tai maksat huollon ensin itse, ja me korvaamme sen asiakaspalveluun lähetettyä kuittia ja työraporttia vastaan.

Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset, eli samalla kertaa mahdollisesti tehtäviä lisätöitä tai kuluvien osien vaihtoa ei korvata. Huoltopisteet tekevät päätöksen, onko vika takuunalainen/virhevastuuseen kuuluva vai ei.

Ohessa liittenä vielä laskutuslomake huoltoyhtiölle.

Toivottavasti saat pyörän nopeasti kuntoon.
Mukavia ajokilometrejä!
Ystävällisin terveisin"


Isosti kiitos @ossid vinkistä :tup:
 
Nämä pyörät ei nyt suoraan taida sopia tämän ketjun aiheeseen, koska vaativat vissiin liikennevakuutuksen. Näille ei taida omaakaan ketjua olla, joten toivottavasti kukaan ei pahastu kun kysyn.

Olen miettinyt sähkö fatbike pyörää ja nämä mallit ovat samanhintaisia:


Tarjousketjussa jo mainitsinkin, että tuo Cmacwheel saa paljon kehua Vakoleen verrattuna sähköavustuksestaan. Onko kellään kokemuksia tai tietoa, että onko näistä toinen selvästi parempi?
Löytyy toki ketju missä enemmän noista vakuutuksen vaativista vehkeistä.
 
Löytyy toki ketju missä enemmän noista vakuutuksen vaativista vehkeistä.

Jostain syystä en ketjua itse löytänyt...

Kiitos, siirrän viestin sinne!
 
Löytyy toki ketju missä enemmän noista vakuutuksen vaativista vehkeistä.
Ketjuja pitäisi taas muokata, sillä otsikoissa on virheitä mitkä nykylain kanssa aiheuttaa vain hämmennystä.

Esimerkiksi moottoriteho on sivuseikka nykyään.
 
Ketjuja pitäisi taas muokata, sillä otsikoissa on virheitä mitkä nykylain kanssa aiheuttaa vain hämmennystä.

Esimerkiksi moottoriteho on sivuseikka nykyään.

Tuosta tarvisi tehdä jonkinlainen vuokaavio siitä, että mistä on kyse.

Mutta oleellisimmathan on, että avustaako laite vain poljettaessa vai myös ilman polkemista ja mikä sen teho on.
 
Tuosta tarvisi tehdä jonkinlainen vuokaavio siitä, että mistä on kyse.

Mutta oleellisimmathan on, että avustaako laite vain poljettaessa vai myös ilman polkemista ja mikä sen teho on.
Polkemisestä lienet oikeassa, mutta teholla ei ole merkitystä enää. Uuden lain myötä keskiössä taitaa olla maksiminopeus sekä paino -mulla ominaisuuksilla ei vissiin ollut merkitystä? Mutta kunpa joku tekisi tästä tosiaan selkeän vuokaavion, niin ei tarvitsisi aina arvailla. Vakuutusyhtiöiden "kaaviot" ohjaa käytännössä aina ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön
 
Polkemisestä lienet oikeassa, mutta teholla ei ole merkitystä enää

Eikös sillä ole siinä mielessä, että kaikki yli 250W on automaattisesti moottoroituja polkupyöriä riippumatta muista tekijöistä. Ja alle olevat sitten avustuksen toiminnasta riippuen polkupyöriä tai moottoroituja.

Joka tapauksessa tuo luokittelu on todella sekainen noiden tehokkaampien kanssa.

Ja sitten vielä ne n+1 täysin laitonta joita erinäiset nettikaupat häpeilemättä myy kuluttajille
 
Polkemisestä lienet oikeassa, mutta teholla ei ole merkitystä enää. Uuden lain myötä keskiössä taitaa olla maksiminopeus sekä paino -mulla ominaisuuksilla ei vissiin ollut merkitystä? Mutta kunpa joku tekisi tästä tosiaan selkeän vuokaavion, niin ei tarvitsisi aina arvailla. Vakuutusyhtiöiden "kaaviot" ohjaa käytännössä aina ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön
Ei näitä asioita kannata vakuutusyhtiöltä kysellä, traficom ja

 
Eikös sillä ole siinä mielessä, että kaikki yli 250W on automaattisesti moottoroituja polkupyöriä riippumatta muista tekijöistä. Ja alle olevat sitten avustuksen toiminnasta riippuen polkupyöriä tai moottoroituja.

Joka tapauksessa tuo luokittelu on todella sekainen noiden tehokkaampien kanssa.

Ja sitten vielä ne n+1 täysin laitonta joita erinäiset nettikaupat häpeilemättä myy kuluttajille
Alle 25kg painavaa pyörää, ei tarvitse vakuuttaa, vaikka sinä olisi 1000w


Toki se ei saa mennä ilman polkemista kuin maks 6km/h (talutusavustus)
 
Kertokaapa viisaammat, että onko tällainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva: Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex - Sähköpyörät - Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex | XXL

Olisi tulossa lähestulkoon poikkeuksetta kaupunkiajoon asfalttiteillä ja ainakin alustavasti korkeintaan 20km/suunta matkoihin. Lastenkuljetustakärry harkinnassa myös jossain vaiheessa, saako tuollaisella vedettyä riittävän hyvin.
Moottori ainakin tuossa näyttäisi olevan vanhempaa mallia, haittaako paljoa jos saa kuitenkin suhteellisen edullisesti. Osasarja myös ilmeisesti pitkälti mallia Alivio, mikä ei nyt mikään paras ole tietenkään. Saan toki itse myöhemmin tarvittaessa päiviteltyä jos/kun jotain hajoaa, on noita hommia tullut tehtyä ennenkin.
Normipyörissä osaisin itsekin ihan hyvin arvioida, mutta sähköpyörien osalta olen ilmeisesti jäänyt vähän kehityksessä jälkeen ja tuntuu vaikealta tehdä järkevää päätöstä.

Vähän mietityttää kun tästä ei näyttäisi kovinkaan merkittävästi keskustelua olevan missään. Saa myös ehdotella muita vaihtoehtoja, jos on jotain järkevämpää.
 
Kertokaapa viisaammat, että onko tällainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva: Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex - Sähköpyörät - Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex | XXL

Olisi tulossa lähestulkoon poikkeuksetta kaupunkiajoon asfalttiteillä ja ainakin alustavasti korkeintaan 20km/suunta matkoihin. Lastenkuljetustakärry harkinnassa myös jossain vaiheessa, saako tuollaisella vedettyä riittävän hyvin.
Moottori ainakin tuossa näyttäisi olevan vanhempaa mallia, haittaako paljoa jos saa kuitenkin suhteellisen edullisesti. Osasarja myös ilmeisesti pitkälti mallia Alivio, mikä ei nyt mikään paras ole tietenkään. Saan toki itse myöhemmin tarvittaessa päiviteltyä jos/kun jotain hajoaa, on noita hommia tullut tehtyä ennenkin.
Normipyörissä osaisin itsekin ihan hyvin arvioida, mutta sähköpyörien osalta olen ilmeisesti jäänyt vähän kehityksessä jälkeen ja tuntuu vaikealta tehdä järkevää päätöstä.

Vähän mietityttää kun tästä ei näyttäisi kovinkaan merkittävästi keskustelua olevan missään. Saa myös ehdotella muita vaihtoehtoja, jos on jotain järkevämpää.
Aivan varmasti riittää, Bilteman sähköpyöräkin tuollaisesta käytöstä selviää leikiten.
 
Kertokaapa viisaammat, että onko tällainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva: Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex - Sähköpyörät - Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex | XXL

Olisi tulossa lähestulkoon poikkeuksetta kaupunkiajoon asfalttiteillä ja ainakin alustavasti korkeintaan 20km/suunta matkoihin. Lastenkuljetustakärry harkinnassa myös jossain vaiheessa, saako tuollaisella vedettyä riittävän hyvin.
Moottori ainakin tuossa näyttäisi olevan vanhempaa mallia, haittaako paljoa jos saa kuitenkin suhteellisen edullisesti. Osasarja myös ilmeisesti pitkälti mallia Alivio, mikä ei nyt mikään paras ole tietenkään. Saan toki itse myöhemmin tarvittaessa päiviteltyä jos/kun jotain hajoaa, on noita hommia tullut tehtyä ennenkin.
Normipyörissä osaisin itsekin ihan hyvin arvioida, mutta sähköpyörien osalta olen ilmeisesti jäänyt vähän kehityksessä jälkeen ja tuntuu vaikealta tehdä järkevää päätöstä.

Vähän mietityttää kun tästä ei näyttäisi kovinkaan merkittävästi keskustelua olevan missään. Saa myös ehdotella muita vaihtoehtoja, jos on jotain järkevämpää.

Eipä tuossa mitään isompia puutteita ole kuvailtuun käyttöön. Gen3 bosch on edelleen ihan hyvä moottori ja voimaa riittää kärryn vetoon varmasti.

Itse ehkä vierastan näin 2025 pikalinkullisia akseleita pyörässä, koska ne nyt vaan ei ole kovin vahvat ja ilkivaltariski on olemassa. Ja tuon kärryn kanssa valmistajasta riippuen kiinnitys pikalinkulliseen taka-akseeliin on joko enemmän tai vähemmän luottamusta herättävä läpiakseliin verrattuna.

Kärryn vedossa tuo maltillinen vaihteiden määrä voi jopa olla eduksi siinä mielessä, että ketju ja rataspakka maksaa tyyliin muutaman kympin ja niitä voi sitten vaihdella tiuhemmin. Meinaan kokemuksesta voin sanoa, että kärryn veto maksimivauhdilla 25km/h avustusrajalla polkien syö ketjua aika paljon ja 12-lehtinen ketju kustantaa useamman kympin.
 
Kiitos kommenteista, laittelin tilaukseen ja tsekkailen tarkemmin kun saapuu. Tuostahan saa näemmä tällä hetkellä myös 30% takaisin XXL:n bonusrahana, joka tekee tossa hinnassa sen 600 euroa. Sillä saakin jo ehkä kärryn tai vaikka maksettua osan toisesta pyörästä puolisolle.

Tuo pikalinkullisuus hyvä huomio, siihen en yhtään kiinnittänyt huomiota itse. Kuvat myös poikkeaa listatuista komponenteista hieman, kuvissa Shimano Cues kun taas listauksessa tosiaan Alivioa. Lisäksi Boschin järjestelmässä näyttäisi olevan kuvissa varsinainen näyttö (Purion 200?), kun taas listauksessa Bosch LED Display. Listaus lienee olevan oikeassa, mutta oishan se kiva jos kuvan komponenteilla tuliskin :geek:
 
Kärryn vedossa tuo maltillinen vaihteiden määrä voi jopa olla eduksi siinä mielessä, että ketju ja rataspakka maksaa tyyliin muutaman kympin ja niitä voi sitten vaihdella tiuhemmin. Meinaan kokemuksesta voin sanoa, että kärryn veto maksimivauhdilla 25km/h avustusrajalla polkien syö ketjua aika paljon ja 12-lehtinen ketju kustantaa useamman kympin.
Pikaisesti vilkaisin niin Shimanon deore 12speed ketju kustantaa 9.80€. Bike24: ssä näytti olevan alennuksessa.
 
Pikaisesti vilkaisin niin Shimanon deore 12speed ketju kustantaa 9.80€. Bike24: ssä näytti olevan alennuksessa.

Kannattaa huomioida, että sähköpyörissä aika usein pitää olla varsin pitkä ketju, niin nuo ~120-linkkiset ketjut ei välttämättä riitä ja hinta pompsahtaa helposti tuplaksi. Tuossakin näköjään 120-linkkinen on tuon 10€ mutta 126 linkkiä on sitten jo lähemmäs 20€.
Pyöräkohtaista toki ja tuo erikoispitkän ketjun tarve tulee yleensä vastaan näissä 29" renkailla olevissa sähkäreissä.

Vielä viime syksynä kun katsoin ja tilasin niin olivat 20-30e, näköjään nyt jonkinlainen erikoisalennus. Oman kokemuksen mukaan bike-discount on myös yleensä ollut se halvempi, mutta pitää näköjään tarkistaa myös bike24 kun seuraavan kerran tilailee.
 
Kellään kikkakolmosta ku pyörä ei lähde päälle? Ollut siis käyttämättä koko talven ja ilmeisesti virtanapin akku tyhjeni. Pyörä on grand canyon:on 8 shimano ep8 moottorilla
 
Kellään kikkakolmosta ku pyörä ei lähde päälle? Ollut siis käyttämättä koko talven ja ilmeisesti virtanapin akku tyhjeni. Pyörä on grand canyon:on 8 shimano ep8 moottorilla
Et ole kuullut, että työnnä pyörää taakse päin?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Et ole kuullut, että työnnä pyörää taakse päin?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Jaa, tuommosen oon missannu kokonaan. Eipä tosin oo tullu tarvetta etsiä ku on lähteny hyvin käyntiin aikasemmin
 
Kannattaa huomioida, että sähköpyörissä aika usein pitää olla varsin pitkä ketju, niin nuo ~120-linkkiset ketjut ei välttämättä riitä ja hinta pompsahtaa helposti tuplaksi. Tuossakin näköjään 120-linkkinen on tuon 10€ mutta 126 linkkiä on sitten jo lähemmäs 20€.
Pyöräkohtaista toki ja tuo erikoispitkän ketjun tarve tulee yleensä vastaan näissä 29" renkailla olevissa sähkäreissä.

Vielä viime syksynä kun katsoin ja tilasin niin olivat 20-30e, näköjään nyt jonkinlainen erikoisalennus. Oman kokemuksen mukaan bike-discount on myös yleensä ollut se halvempi, mutta pitää näköjään tarkistaa myös bike24 kun seuraavan kerran tilailee.

Eiköhän jossain ole nappula/reikä/tms mistä saat suoraan akusta laitettua pyörän päälle.
 
Kellään kikkakolmosta ku pyörä ei lähde päälle? Ollut siis käyttämättä koko talven ja ilmeisesti virtanapin akku tyhjeni. Pyörä on grand canyon:on 8 shimano ep8 moottorilla

Tee firmware-päivitys sille.

Shimanolta on tullut korjaus tuohon vikaan, ettei se "satelliittinappi" lataudu.

Ja nyt ekana voisi kokeilla ladata pyörää siten, että akku on kiinni pyörässä.

Toinen kikka on käynnistää pyörä akun napista, mutta se voi vaatia juomapullotelineen ruuvinreiästä kuusiokoloavaimella painallusta tms.
 
Tee firmware-päivitys sille.

Shimanolta on tullut korjaus tuohon vikaan, ettei se "satelliittinappi" lataudu.

Ja nyt ekana voisi kokeilla ladata pyörää siten, että akku on kiinni pyörässä.

Toinen kikka on käynnistää pyörä akun napista, mutta se voi vaatia juomapullotelineen ruuvinreiästä kuusiokoloavaimella painallusta tms.
Akku on aina ladattu pyörässä kiinni. Täytyy tuota firmispäivitystä ehdottaa ku teetän vuosihuollon
 
Akku on aina ladattu pyörässä kiinni. Täytyy tuota firmispäivitystä ehdottaa ku teetän vuosihuollon

Ok sitten se nappi on vain tehnyt "shimanot".

Eli tuossa pn ollut bugi, että tuo sateelliittinappi ei lataudu kunnolla ja lakkaa toimimasta kylmässä. Shimano väittää korjanneensa sen.

IMG-20240827-WA0002.jpg
 
Ok sitten se nappi on vain tehnyt "shimanot".

Eli tuossa pn ollut bugi, että tuo sateelliittinappi ei lataudu kunnolla ja lakkaa toimimasta kylmässä. Shimano väittää korjanneensa sen.

IMG-20240827-WA0002.jpg
Fillari on koko talven ollu lämpösessä mutta käyttämättömänä. Sama lopputulos kuitskii
 
Puolisolle olen katsellut sähköpyörää. Harmikseni en tiedä näistä osista oikein yhtään mitään että mikä on laadukas ja mikä on vedätys. Tarve olisi näin alkukeväästä alkutalveen päästä kulkemaan, matkat noin 10-20km kerralla paikoin kovinkin mäkistä asfaltti ja pururataa/hiekkatietä/mutamaastoa säistä riippuen. Taaperon kärryä olisi hyvä myös pystyä vetämään ongelmitta, puolison peruskunto on luokkaa surkea ainakin toistaiseksi. Nykyinen pyörä hänellä on todella kauhea joten rima ei ole korkealla.

Bilteman pyöriä täällä kehuttiin paikoin että hinta-laatusuhde olisi hyvä, esim Sähköpolkupyörä 28" 7-vaihteinen ollut mietinnässä. On aika hinnat alkaen malli, ensisijaisesti huomio kiinnittyy pieneen akkuun itsellä ja mietin että onko tuo 40-70km arvio ihan fuulaa että mikä se worst case scenario on, vääntö lienee kuitenkin ok kärrynkin vetämiseen.

GZR Volar-e 49 cm -sähköpyörä, vihreä/musta 1 799,00 tätä katsoin toisena vaihtoehtona, akku olisi melkein tuplat kooltaan, ja hienon kuuloisia osia. Hinta vähän nousee joka tässä konkurssissa lienee nieltävissä, mutta mistä tuota nyt arvioida että onko tuo kokonaisuutena laadukkaampi peli vai samaa kiinatusinarautaa kuin biltemassa?
 
Puolisolle olen katsellut sähköpyörää. Harmikseni en tiedä näistä osista oikein yhtään mitään että mikä on laadukas ja mikä on vedätys. Tarve olisi näin alkukeväästä alkutalveen päästä kulkemaan, matkat noin 10-20km kerralla paikoin kovinkin mäkistä asfaltti ja pururataa/hiekkatietä/mutamaastoa säistä riippuen. Taaperon kärryä olisi hyvä myös pystyä vetämään ongelmitta, puolison peruskunto on luokkaa surkea ainakin toistaiseksi. Nykyinen pyörä hänellä on todella kauhea joten rima ei ole korkealla.

Bilteman pyöriä täällä kehuttiin paikoin että hinta-laatusuhde olisi hyvä, esim Sähköpolkupyörä 28" 7-vaihteinen ollut mietinnässä. On aika hinnat alkaen malli, ensisijaisesti huomio kiinnittyy pieneen akkuun itsellä ja mietin että onko tuo 40-70km arvio ihan fuulaa että mikä se worst case scenario on, vääntö lienee kuitenkin ok kärrynkin vetämiseen.

GZR Volar-e 49 cm -sähköpyörä, vihreä/musta 1 799,00 tätä katsoin toisena vaihtoehtona, akku olisi melkein tuplat kooltaan, ja hienon kuuloisia osia. Hinta vähän nousee joka tässä konkurssissa lienee nieltävissä, mutta mistä tuota nyt arvioida että onko tuo kokonaisuutena laadukkaampi peli vai samaa kiinatusinarautaa kuin biltemassa?
500Wh akulla ajelin - 10c pakkasessa hangessa läskipyörällä 20km. Nämä 300Wh jättäisin kauppaan.

Kesällä kapeilla renkailla 500Wh:lla 40km menee helposti, silti mitä isompi akku, sitä pidempään se kestää käyttökelpoisena, 2-3v jälkeen akku on jo menettänyt osan kapasiteetistaan ja 500 akku alkaa helposti ahdistamaan, saatikka tälläinen 300Wh on jo serriä.
 
500Wh akulla ajelin - 10c pakkasessa hangessa läskipyörällä 20km.

Kesällä kapeilla renkailla 40km menee helposti, silti mitä isompi akku, sitä pidempään se kestää käyttökelpoisena, 2-3v jälkeen akku on jo menettänyt osan kapasiteetistaan ja 500 akku alkaa helposti ahdistamaan.
Voihan se olla. Riippuu aika paljon myös kuskista ja ajoista. Mulla oli edellisesä pyörässä 378Wh akku ja 5000tkm ajoissa kerran loppui akku 500m ennen lenkin loppua. Nykyisessä 360Wh ja kerran loppunut siinäkin akku viime kesänä Poronpolulla 45km kohdalla ja piti kilsa polkea takas autolle tietä pitkin ilman avustusta.. Tällä nyt joku 2500km ajettu.
 
Voihan se olla. Riippuu aika paljon myös kuskista ja ajoista. Mulla oli edellisesä pyörässä 378Wh akku ja 5000tkm ajoissa kerran loppui akku 500m ennen lenkin loppua. Nykyisessä 360Wh ja kerran loppunut siinäkin akku viime kesänä Poronpolulla 45km kohdalla ja piti kilsa polkea takas autolle tietä pitkin ilman avustusta.. Tällä nyt joku 2500km ajettu.
Se on kiva että sulla kestää akku, tosimies ei akkuja käytä ollenkaan.

Aloittaja haluaa sähköpyörää ihmiselle kenen kunto surkea ja kärryä pitäisi vetää, niin ei varmasti kestä 300Wh akku 45km.
 
Se on kiva että sulla kestää akku, tosimies ei akkuja käytä ollenkaan.

Aloittaja haluaa sähköpyörää ihmiselle kenen kunto surkea ja kärryä pitäisi vetää, niin ei varmasti kestä 300Wh akku 45km.
Totta sekin.

Se mikä vielä usein näistä unohtuu on kuskin paino. Itse kun painan 80kg ja vaimo 50kg, niin tuntuu, ettei vaimolla kulu akku yhtään ja se kiitää ylämäet ihan itsekseen.
 
Cube on saapunut. Aikaisemmassa postauksessa mainitsin että kuvissa olevat osat poikkeavat tuotetekstissä mainituista ja sieltä sitten tuli tekstistä poiketen ja kuvien mukaisesti Shimano Cues -osilla, Bosch Purion 200 ohjaimella yms varustettuna.

Voisin kuvitella että ei lainkaan huono hankinta 2000e hintaan ja silloin tarjolla olleella 30% XXL-rahahyvityksellä, etenkin kun tuolle hyvitykselle tulee varmasti käyttöä.

09847fdb-ceec-427a-a7e1-7e2d74ffd5c4.jpg
 
Cube on saapunut. Aikaisemmassa postauksessa mainitsin että kuvissa olevat osat poikkeavat tuotetekstissä mainituista ja sieltä sitten tuli tekstistä poiketen ja kuvien mukaisesti Shimano Cues -osilla, Bosch Purion 200 ohjaimella yms varustettuna.

Voisin kuvitella että ei lainkaan huono hankinta 2000e hintaan ja silloin tarjolla olleella 30% XXL-rahahyvityksellä, etenkin kun tuolle hyvitykselle tulee varmasti käyttöä.

09847fdb-ceec-427a-a7e1-7e2d74ffd5c4.jpg
Olen samaa pyörää itsekkin ajatellut ostaa, kunhan saamme työpyöräedun käyttöön.

Oletko ajanut vielä vesi kelillä? Mietityttää tässä tämä akun sijainti, lentääkö akustolle miten helposti kuraa? Varmaanhan siinä jokin mekanismi täytyy olla, että ei kura pasko koko akustoa yms.
 
Cube on saapunut. Aikaisemmassa postauksessa mainitsin että kuvissa olevat osat poikkeavat tuotetekstissä mainituista ja sieltä sitten tuli tekstistä poiketen ja kuvien mukaisesti Shimano Cues -osilla, Bosch Purion 200 ohjaimella yms varustettuna.

Voisin kuvitella että ei lainkaan huono hankinta 2000e hintaan ja silloin tarjolla olleella 30% XXL-rahahyvityksellä, etenkin kun tuolle hyvitykselle tulee varmasti käyttöä.
Saakos jollain tapaa työnantajan polkupyöräedun xxl ostaessa? Siellä nimittäin ollut noin 12kk sisään kaksi kertaa aivan todella huikeat pyörätarjoukset.... tuota Cubea yritin porukoille tyrkyttää, mutta kun eivät ymmärrä diilin "hyvyyttä". 1400e hinta pyörälle täysin mitätön, jos niillä bonuksilla jotain järkevää ostaa (esim. itse voisin vaikka pelkkiä tennispalloja ostaa jne..).
 
Kyllähän tuo xxl on useimpien operaattoreiden listoilla.

Ainakin vapaudella ja gobybikellä on xxl:iä listalla.
 
Mikäs olisi paras aika vuodesta katella hyviä tarjouksia? Ensimmäinen sähköpyörä on kiikarissa ja ostan sen jostain vapaus.io:n kumppanilta eli työsuhdepyöräksi, mutta mahdollisimman halvalla ja mikään kiire ei ole.

Onko syksy/talvi parempaa aikaa bongata hyviä tarjouksia vaiko tämä kevät?

XXL:ssä oli vissiin talvella ollut jotain tarjouksia, mutta niistä olen myöhässä.
 
Mikäs olisi paras aika vuodesta katella hyviä tarjouksia? Ensimmäinen sähköpyörä on kiikarissa ja ostan sen jostain vapaus.io:n kumppanilta eli työsuhdepyöräksi, mutta mahdollisimman halvalla ja mikään kiire ei ole.

Onko syksy/talvi parempaa aikaa bongata hyviä tarjouksia vaiko tämä kevät?

XXL:ssä oli vissiin talvella ollut jotain tarjouksia, mutta niistä olen myöhässä.

Mikä on "mahdollisimman halvalla" ? Eli pitääkö saada tonnilla vai oletko valmis panostamaan esim. 2000-3000e?

Isoilla merkeillä on pari kertaa vuodessa isompia aleja, mutta realistisesti saadakseen jotain järkevää pitää lompakkoa raottaa n. 2500e vähintään.

Nuo erinäiset tonnin kiinalaisjohdannaisissa sähköpyörissä ei taida hinnat niin hirveästi vaihdella ja tuo tonni alkaa olla järkevä alaraja pyörän hinnalle kun se säästö alkaa olla niin pieni.
Verkkokauppa.comissa on tasaisin väliajoin noita GZR:iä alessa ainakin.
 
Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.

suosittelen biltema tai sanotaan mihin vain edullisen pään fillariin ostamaan erilliset renkaat. On meinaa luokkaa mukavampi ajaa hyvällä renkaalla. rullaavuus ja liki äänetöntä menoa. Olen omiin pyöriini ostanut uudet gummit ja on kannattanut!
heitetääs omat mietteet. Omistan bilteman mtb sähköpyörän maksoin siitä poistohinnan. akussa lukee v2018 kait tuo vielä ainakin 3 vuotta palvelee, että 10 vuotta mittarissa. Kyllä kulkee ja vie kauppaan ja takaisin uskollisesti. Pyöräni on kaupassa käymistä varten. perus hybridipyörä on myös kuntoilua varten erikseen tullut hankittua.
Sen suuremmin ei tule fillaroitua. kaudessa ehkä vain 400-800km.
Pohtinut päivittää gzr volar-e49 ja tähyillyt kpl määriä vk.com varastossa, että kohta pitäs ostaa jos meinaa. no 1799 on tuhatkahdeksansataa euroa. Julmettu summa verrattuna mihin tottunut. Minua alkanut kiinostaa matalarunkoinen fillari, koska joka kerta, kun astun pyöräni selkään mielessä käy miksi vitussa keskiputki on miestenpyörässä niin korkealla. Ärsyttävä jalannosto jäisi historiaan päivityksen ansiosta. No etujakin on siihen saa kiinni jotain ja siitä saa hyvin pyörän kiinni.

Miettinyt pääni puhki että järkevintä on ajaa oma pyörä loppuun, koska käyttö on suht pientä matkaa. Ja tällaiseen a to b ajoon käy olemassaoleva.
Optimi hankinta olisi ehkä max3vaihteinen, jossa on vielä vahvalla jäykällä ketjulla tai hihnavetoinen, jotta huolto tarve olisi mahdom olematonta. En ole pyöriäni koskaan käyttänyt huollossa. keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Odottelisin kun nykyinen bilteman mtb sähkis 1099e tulisi poistotuotteeksi, vaivattomin valinta itselleni kun tuttu.
 
Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.
Omasta puolestani voin puhua vain Bosch gen4. performancesta. Sen saa kiinnitettyä puhelimeen ja rekistöröityä nettiin. Eli varmaan melkein käyttökelvoton perus varkaalle. Toisaalta siihen tehdään virityspalikoita mitkä ohittaa kaikki rajoitukset joten eiköhän nuo varkauden estotkin saa ohitettua jos osaamista löytyy.
 
keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Moottoreissa on puolensa ja puolensa. Keskiömoottori on hyvä kun paino on alhaalla ja keskellä, ja takavannekin on tavallinen. Takatuupparissa sitten etuna mainitsemasi hellyys voimansiirrolle.

Kaupunkipyörässä takaveto puoltaa minusta paikkaansa, maastopyörässä ei oikein.
 
Etumoottorikin on hellä voimansiirrolle! Ja kun molemmat pyörät vetää, on pito parempi ja takarengas ei kulu niin paljoa. Myös paino jakautuu tasaisesti. Perinteiset vaihteet edessä 3 ja takana 7.
 
Pyörän osissa huomannut että keskitalvi parasta aikaa tilata kalliimpia osia. Tyyliin keulaa tai jarrupakettia (noita tarkkailin itse tänä talvena), edellisen mallivuoden tavaroita myydään ainakin bike-discountissa ja bike24 ssä puoleen hintaan tai halvemmalla. Kokonaisissa pyörissä varmaan loppu syksy? Varastot tyhjiksi, pyörät vie tilaa.
Pyörä- ja osavalmistajat laittoivat tuotannot kiinni Covidin takia ja sitten varastot loppuivat. Sen jälkeen tekivät aivan järjettömät varastot tavaraa ja samaan aikaan valmistajia tuli ovista ja ikkunoista lisää. Alennuksia ei käytännössä nähty kolmeen vuoteen ollenkaan ja hinnat hilattiin pilviin.

Nyt on viimekesästä asti saanut palikkaa ja pyörää ihan hyvillä alennuksilla. Olen itsekin ostanut jotain kuranttia tavaraa -70% alesta Saksankaupoista.

Nyt on sellainen tilanne että ihmisten rahat on loppu, varastot on täynnä ja valmistajia menee konkurssiin. Heidän on nyt pakko dumpata tavaraa alennuksilla kun muutakaan eivät voi. Olen siinä käsityksessä että nämä alennukset eivät ole loppumassa kesäkaudella vaan kiihtymässä. Tilanne on pysyvä sen suhteen.

Itse olen sitä mieltä että pyöräkampe on aina ollut ylihinnoiteltua ja voisi verrata vaikka veneily- ja golftarvikkeisiin joissa katteet ovat pilvissä. Vertaat mitä tahansa Kiinassa tuotettua romua vs. joku Shimanon vaihtaja niin huomaat että kate on massiivinen, huolimatta -50% alennuksistakin.
 
Puolison 6v vanhasta pyörästä hajosi akun liittimen korvakkeet, maahantuoja oli tietenkin sitä mieltä että 800€ ja uusi akku! :facepalm:

Maksoihan noi 2kpl 3x16mm pulttia + M3 mutterit 0,20c ja kestää varmasti sen mitä akkukin enää kestää. Menee muuten pyörä kaatikselle jos akkujen hinnat tuota luokkaa, ei mitään järkeä.

adf.PNG
 
Mikä on "mahdollisimman halvalla" ? Eli pitääkö saada tonnilla vai oletko valmis panostamaan esim. 2000-3000e?

Isoilla merkeillä on pari kertaa vuodessa isompia aleja, mutta realistisesti saadakseen jotain järkevää pitää lompakkoa raottaa n. 2500e vähintään.

Nuo erinäiset tonnin kiinalaisjohdannaisissa sähköpyörissä ei taida hinnat niin hirveästi vaihdella ja tuo tonni alkaa olla järkevä alaraja pyörän hinnalle kun se säästö alkaa olla niin pieni.
Verkkokauppa.comissa on tasaisin väliajoin noita GZR:iä alessa ainakin.

No siis jotain 2000€ hintaluokan pyöriä olen katellut, mutta jos noita nyt 2k maksavia länsimaisia pyöriä saisi mahdollisimman halvalla johonkin toiseen vuodenaikaan niin ihan mielelläni odotan.

Marketeissahan on joskus syksyisin polkupyöriä kovissa alennuksissa, niin mietin onkohan sama efekti havaittavissa noissa merkkiliikkeissä ja vastaavissa, josta saa työsuhdepyöriä.
 
Mikäs olisi paras aika vuodesta katella hyviä tarjouksia? Ensimmäinen sähköpyörä on kiikarissa ja ostan sen jostain vapaus.io:n kumppanilta eli työsuhdepyöräksi, mutta mahdollisimman halvalla ja mikään kiire ei ole.

Onko syksy/talvi parempaa aikaa bongata hyviä tarjouksia vaiko tämä kevät?

XXL:ssä oli vissiin talvella ollut jotain tarjouksia, mutta niistä olen myöhässä.

XXL:ssä oli muutama viikko sitten 499 läskipyörä, jossa hydraulijarrut ja painoa oli alle 15 tai saman verran ku 27,5+ 29+ renkaisissa.

nytten verkkiksessä näyttäis olevan alennus päällä fillariosastolla

minun mielestä, jos jaksaa sijoittaa työkaluihin, niin paras olis ostaa pyörä ilman sähköä ja sähköistää se bafangin perinteisellä keskimoottorilla, kun peukalokaasulla ei nykyään ole väliä ja vakuutuspakko alkaa vasta 25 kg:n jälkeen eli ei ole väliä onko 250W-1000W, kunhan julkisilla teillä se moottori kytkeytyy pois 25 km/h saavutettua.
keskimoottorissa on vapaaratas eli voi polkea ilman että pyörittää moottoria
ja siihen saa metallisen rattaan sisälle muovisen sijaan. redditissä on juttua näistä ja fb sivut
 

Onko tuosta pyörästä kokemuksia, vai löytyykö samaan hintaluokkaan parempaa keskimoottorilla olevaa? rouva ettii työmatka ajoon edullista sähkäriä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 017
Viestejä
5 059 662
Jäsenet
81 018
Uusin jäsen
krisuamd

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom