Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Silti on mielekästä käyttää järjettömästi aikaa tuollaiseen tusaamiseen, joka ei kuitenkaan edes korjaa ongelmaa.

Aina ei elämäntilanteetkaan anna mahdollisuutta pitää sitä kalliimpaa autoa ja auto on aina huono sijoitus jokatapauksessa. Tuollaisessa tonnin parin mörskässä ei tarvitse pitää mitään kalliita vakuutuksia tai muutenkaan miettiä sellaisia, mitä kalliimmassa. Jos itseltä löytyy taitoa niin omatoiminen korjaaminen kyllä kannattaa näissä.
 
Aina ei elämäntilanteetkaan anna mahdollisuutta pitää sitä kalliimpaa autoa ja auto on aina huono sijoitus jokatapauksessa. Tuollaisessa tonnin parin mörskässä ei tarvitse pitää mitään kalliita vakuutuksia tai muutenkaan miettiä sellaisia, mitä kalliimmassa. Jos itseltä löytyy taitoa niin omatoiminen korjaaminen kyllä kannattaa näissä.
Tällaisesta ei ollut kyse ja tottakai omatoiminen korjaaminen kannattaa, mutta jonkun vaijerin kanssa nysvääminen ei ole mielekästä saati kovin kannattavaa.
 
Auton ilmastointi toimii täysin normaalisti jos lämpötila on +20 aamulla ja sitten työpäivän jälkeen, kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi. Kaasuja ei saatu täytettyä, kun täyttölaite valitti jostain paineista eikä suostunut täyttämään ja tuolloin auto oli ollut työpäivän auringossa. Voiko olla joku anturi mikä on rikki ja antaa virheellistä tietoa lämpimänä?

Luulisi aineita olevan sisällä, kun aamulla toimi ja tuli todella kylmää ilmaa ja kyseessä oli sama päivä milloin tuota täyttöä yritettiin, mutta se täyttö tapahtui vasta töiden jälkeen jolloin auto oli ollut auringossa paahtumassa koko päivän.
 
Auton ilmastointi toimii täysin normaalisti jos lämpötila on +20 aamulla ja sitten työpäivän jälkeen, kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi. Kaasuja ei saatu täytettyä, kun täyttölaite valitti jostain paineista eikä suostunut täyttämään ja tuolloin auto oli ollut työpäivän auringossa. Voiko olla joku anturi mikä on rikki ja antaa virheellistä tietoa?

Luulisi aineita olevan sisällä, kun aamulla toimi ja tuli todella kylmää ilmaa ja kyseessä oli sama päivä milloin tuota täyttöä yritettiin, mutta se täyttö tapahtui vasta töiden jälkeen jolloin auto oli ollut auringossa paahtumassa koko päivän.
Siellä on jotain muuta vikaa kuin pelkästään kaasujen vähyys.

Toki, ihan kokemuksesta voin sanoa, että vaikka omassakin autossa ilmastointi toimii myös päivällä, niin kyllä sen huomaa että varjossa on +31c ja auringossa +40c, ilmastointi huutaa täysillä todella pitkään ja juuri ja juuri saa +10c ilmaa työnnettyä kun kaikki paikat on vain niin kuumia.
 
Siellä on jotain muuta vikaa kuin pelkästään kaasujen vähyys.

Toki, ihan kokemuksesta voin sanoa, että vaikka omassakin autossa ilmastointi toimii myös päivällä, niin kyllä sen huomaa että varjossa on +31c ja auringossa +40c, ilmastointi huutaa täysillä todella pitkään ja juuri ja juuri saa +10c ilmaa työnnettyä kun kaikki paikat on vain niin kuumia.
Sitä en epäile etteikö olisi jotain muuta vikaa kuin kaasut, mutta kiinnostaisi tietää mikä komponentti siellä lämmetessään auringossa estää toiminnan, kun aamulla yön jälkeen toimii taas ihan normaalisti ja temppuilu alkanut työpäivän jälkeen, kun ei varjopaikkaa oikein löydy mihin autoa saisi.
 
Sitä en epäile etteikö olisi jotain muuta vikaa kuin kaasut, mutta kiinnostaisi tietää mikä komponentti siellä lämmetessään auringossa estää toiminnan, kun aamulla yön jälkeen toimii taas ihan normaalisti ja temppuilu alkanut työpäivän jälkeen, kun ei varjopaikkaa oikein löydy mihin autoa saisi.
Voi olla paineanturi tai sitten kompurassa jotain vikaa, missä kunnossa kenno keulilla on? Veisin huoltoon kun ilmat viilenee ja sellaiseen missä tehdään muutakin kuin lisätään ainetta.
 
Merssun (osittain)keinonahkaisesta penkistä sivuosa oli murtunut/reikää muodostamassa. Kun kyselin niin verhoilijat järjestään halusivat penkin pöydälle joten irroitushommiin.

Kaikki meni ok kunnes piti irroittaa turvavyön pultti. Siinä oli T30 reikä ja ruuvilukitetta kierteissä. Hohhoijaa kun oli tiukassa, tarvi kaksi miestä sitä vääntään, toinen torx avaimella 50cm varrella ja toinen lukkopihdeillä. Sitten nitkahti. Ja nitkahti myös torx reikäkin ympyräksi...Kaiken huipuksi oli tuollainen jousiklipsi pultin päällä esteenä, että olisi mahdollisimman hankala irroittaa.

20250717_074548.jpg

No ei siinä mitään, 2h sen parissa meni, penkki verhoilijalle ja hyvä tuli. Penkki takaisin (aika hikinen vääntö muuten taiteilla sisään/ulos), lukitetta uriin ja lukkopihdeillä kiristys. Piuhat paikalleen ja sähkösäädöt toimii. Virrat päälle ja auto herjaa ongelmasta kuskin turvatyynyssä...googletus ja ilmeni että virta-avain olisi pitänyt olla pois (ei vain nolla-asennossa). SRS moduulista pitäisi koodit nollata siis.

icarsoftin mb v2.0 kiinni ja kas, moduulia ei ole listattuna. Ajoin uusimman softan laitteeseen, moduuleja tuli kyllä 10kpl lisää mutta ei juuri SRS:ää. Hohhoijaa...auto siis pajalle kun en tajunnut virta-avainta ottaa autosta mäkeen. Penkissä kun ei ole turvatyynyä, niin ajattelin että ei tässä mitään ongelmia voi tulla. Väärin. Ongelma ei nyt ole iso mutta jotenkin sitä taas mielikuvissa yksinkertaisesta hommasta eskaloitui pieni päänsärky.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 344
Viestejä
4 849 329
Jäsenet
78 393
Uusin jäsen
qrutto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom