Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Silti on mielekästä käyttää järjettömästi aikaa tuollaiseen tusaamiseen, joka ei kuitenkaan edes korjaa ongelmaa.

Aina ei elämäntilanteetkaan anna mahdollisuutta pitää sitä kalliimpaa autoa ja auto on aina huono sijoitus jokatapauksessa. Tuollaisessa tonnin parin mörskässä ei tarvitse pitää mitään kalliita vakuutuksia tai muutenkaan miettiä sellaisia, mitä kalliimmassa. Jos itseltä löytyy taitoa niin omatoiminen korjaaminen kyllä kannattaa näissä.
 
Aina ei elämäntilanteetkaan anna mahdollisuutta pitää sitä kalliimpaa autoa ja auto on aina huono sijoitus jokatapauksessa. Tuollaisessa tonnin parin mörskässä ei tarvitse pitää mitään kalliita vakuutuksia tai muutenkaan miettiä sellaisia, mitä kalliimmassa. Jos itseltä löytyy taitoa niin omatoiminen korjaaminen kyllä kannattaa näissä.
Tällaisesta ei ollut kyse ja tottakai omatoiminen korjaaminen kannattaa, mutta jonkun vaijerin kanssa nysvääminen ei ole mielekästä saati kovin kannattavaa.
 
Auton ilmastointi toimii täysin normaalisti jos lämpötila on +20 aamulla ja sitten työpäivän jälkeen, kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi. Kaasuja ei saatu täytettyä, kun täyttölaite valitti jostain paineista eikä suostunut täyttämään ja tuolloin auto oli ollut työpäivän auringossa. Voiko olla joku anturi mikä on rikki ja antaa virheellistä tietoa lämpimänä?

Luulisi aineita olevan sisällä, kun aamulla toimi ja tuli todella kylmää ilmaa ja kyseessä oli sama päivä milloin tuota täyttöä yritettiin, mutta se täyttö tapahtui vasta töiden jälkeen jolloin auto oli ollut auringossa paahtumassa koko päivän.
 
Auton ilmastointi toimii täysin normaalisti jos lämpötila on +20 aamulla ja sitten työpäivän jälkeen, kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi. Kaasuja ei saatu täytettyä, kun täyttölaite valitti jostain paineista eikä suostunut täyttämään ja tuolloin auto oli ollut työpäivän auringossa. Voiko olla joku anturi mikä on rikki ja antaa virheellistä tietoa?

Luulisi aineita olevan sisällä, kun aamulla toimi ja tuli todella kylmää ilmaa ja kyseessä oli sama päivä milloin tuota täyttöä yritettiin, mutta se täyttö tapahtui vasta töiden jälkeen jolloin auto oli ollut auringossa paahtumassa koko päivän.
Siellä on jotain muuta vikaa kuin pelkästään kaasujen vähyys.

Toki, ihan kokemuksesta voin sanoa, että vaikka omassakin autossa ilmastointi toimii myös päivällä, niin kyllä sen huomaa että varjossa on +31c ja auringossa +40c, ilmastointi huutaa täysillä todella pitkään ja juuri ja juuri saa +10c ilmaa työnnettyä kun kaikki paikat on vain niin kuumia.
 
Siellä on jotain muuta vikaa kuin pelkästään kaasujen vähyys.

Toki, ihan kokemuksesta voin sanoa, että vaikka omassakin autossa ilmastointi toimii myös päivällä, niin kyllä sen huomaa että varjossa on +31c ja auringossa +40c, ilmastointi huutaa täysillä todella pitkään ja juuri ja juuri saa +10c ilmaa työnnettyä kun kaikki paikat on vain niin kuumia.
Sitä en epäile etteikö olisi jotain muuta vikaa kuin kaasut, mutta kiinnostaisi tietää mikä komponentti siellä lämmetessään auringossa estää toiminnan, kun aamulla yön jälkeen toimii taas ihan normaalisti ja temppuilu alkanut työpäivän jälkeen, kun ei varjopaikkaa oikein löydy mihin autoa saisi.
 
Sitä en epäile etteikö olisi jotain muuta vikaa kuin kaasut, mutta kiinnostaisi tietää mikä komponentti siellä lämmetessään auringossa estää toiminnan, kun aamulla yön jälkeen toimii taas ihan normaalisti ja temppuilu alkanut työpäivän jälkeen, kun ei varjopaikkaa oikein löydy mihin autoa saisi.
Voi olla paineanturi tai sitten kompurassa jotain vikaa, missä kunnossa kenno keulilla on? Veisin huoltoon kun ilmat viilenee ja sellaiseen missä tehdään muutakin kuin lisätään ainetta.
 
Merssun (osittain)keinonahkaisesta penkistä sivuosa oli murtunut/reikää muodostamassa. Kun kyselin niin verhoilijat järjestään halusivat penkin pöydälle joten irroitushommiin.

Kaikki meni ok kunnes piti irroittaa turvavyön pultti. Siinä oli T30 reikä ja ruuvilukitetta kierteissä. Hohhoijaa kun oli tiukassa, tarvi kaksi miestä sitä vääntään, toinen torx avaimella 50cm varrella ja toinen lukkopihdeillä. Sitten nitkahti. Ja nitkahti myös torx reikäkin ympyräksi...Kaiken huipuksi oli tuollainen jousiklipsi pultin päällä esteenä, että olisi mahdollisimman hankala irroittaa.

20250717_074548.jpg

No ei siinä mitään, 2h sen parissa meni, penkki verhoilijalle ja hyvä tuli. Penkki takaisin (aika hikinen vääntö muuten taiteilla sisään/ulos), lukitetta uriin ja lukkopihdeillä kiristys. Piuhat paikalleen ja sähkösäädöt toimii. Virrat päälle ja auto herjaa ongelmasta kuskin turvatyynyssä...googletus ja ilmeni että virta-avain olisi pitänyt olla pois (ei vain nolla-asennossa). SRS moduulista pitäisi koodit nollata siis.

icarsoftin mb v2.0 kiinni ja kas, moduulia ei ole listattuna. Ajoin uusimman softan laitteeseen, moduuleja tuli kyllä 10kpl lisää mutta ei juuri SRS:ää. Hohhoijaa...auto siis pajalle kun en tajunnut virta-avainta ottaa autosta mäkeen. Penkissä kun ei ole turvatyynyä, niin ajattelin että ei tässä mitään ongelmia voi tulla. Väärin. Ongelma ei nyt ole iso mutta jotenkin sitä taas mielikuvissa yksinkertaisesta hommasta eskaloitui pieni päänsärky.
 
Voi olla paineanturi tai sitten kompurassa jotain vikaa, missä kunnossa kenno keulilla on? Veisin huoltoon kun ilmat viilenee ja sellaiseen missä tehdään muutakin kuin lisätään ainetta.
Ei ainakaan silmään kennosta mitään erikoista iskenyt. Autossa on Toyota relax voimassa eli varmaan sinne sitten, kun määräaikaishuoltokin on jo lähettyvillä.
 
Ei ainakaan silmään kennosta mitään erikoista iskenyt. Autossa on Toyota relax voimassa eli varmaan sinne sitten, kun määräaikaishuoltokin on jo lähettyvillä.
Jos autossa on takuu, niin totta kai viet auton takuu huoltoon. En käsitä miksi ihmiset kyselee takuullisten autojen ongelmia täällä? Ei se ole sun ongelmasi selvitellä sitä ja toisaalta, vaikka selvittäisitkin, niin tuskin mikään huolto vaihtelee osia elleivät he itse pysty todentamaan ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos autossa on takuu, niin totta kai viet auton takuu huoltoon. En käsitä miksi ihmiset kyselee takuullisten autojen ongelmia täällä? Ei se ole sun ongelmasi selvitellä sitä ja toisaalta, vaikka selvittäisitkin, niin tuskin mikään huolto vaihtelee osia elleivät he itse pysty todentamaan ongelmaa.
Ei relax ole mikään varsinainen takuu vaan Toyotan tarjoama lisäturva mikä kattaa vain tietyt määritellyt asiat ja enhän edes tiedä kuuluuko tuo vika siihen.
 
Onko joku perehtynyt volkkarin sähköihin? Potilaana -99 Beetle. Vaihdoin takaluukkuun kokonaan uuden lukon salpa osan mikrokytkimineen päivineen (Metzger), nyt kojetaulussa palaa koko ajan takaluukun varoitusvalo, itse peräkontin sisävalo taasen palaa vaan silloin kun luukku on oikeastikkin auki.
Tuon lukkosalvan vaihdoin porsineen mikrokytkimen takia, kumpikaan em. valoista ei palanut
 
Tarkoittaako tämä "ei toimi", että kompura ei lähde silloin ollenkaan käyntiin, vai sitä, että kompura lähtee kyllä käymään, ei vain tee kylmää?
Kyllä se mielestäni yrittäisi tehdä kylmää, kun ilmakanavista tuli ainakin hetki sitten viileämpää mitä ulkona oli ilman lämpö, mutta toki se saattoi ajoviiman aiheuttamaakin olla.

Tässä on täysin sähköinen kompura, kun kyseessä on hybridi ja apulaitehihnaa ei autossa ole ollenkaan niin en ole koskaan tuohon kompuran käyntiin huomiota kiinnittänyt edes viime vuonna milloin se vielä toimi täysin normaalisti ja vasta nyt kuumuuden iskiessä rupesin ihmettelemään tuota toimintaa, kun edellisessä autossa sen aina huomasi selvästi, kun se lähti päälle ja oli apulaitehihnalla oleva. Myöskään käyntinopeusmittaria tässä ei ole mistä vanhassa huomasi kompuran käynnin myös.

Mietin, että huomaako sitä edes todellisuudessa mistään, kun täysin sähköinen kompura lähtee autossa päälle? Ehkä ulkopuolella voisi olla erilainen käyntiääni? Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo kompura toimisi vielä jollain korkeajännitteellä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku perehtynyt volkkarin sähköihin? Potilaana -99 Beetle. Vaihdoin takaluukkuun kokonaan uuden lukon salpa osan mikrokytkimineen päivineen (Metzger), nyt kojetaulussa palaa koko ajan takaluukun varoitusvalo, itse peräkontin sisävalo taasen palaa vaan silloin kun luukku on oikeastikkin auki.
Tuon lukkosalvan vaihdoin porsineen mikrokytkimen takia, kumpikaan em. valoista ei palanut

Näissä osissa taitaa paras olla aina ostaa alkuperäislaatua, ongelmia voi tulla tarvikeosien kanssa. Vois tarkistaa mikrokytkimen johdotuksen ja kytkentälogiikan vastaavuus alkuperäiseen osaan nähden. Tarvittaessa voi mitata yleismittarilla, miten kytkin käyttäytyy (aukeaako vai sulkeutuuko kun luukku on kiinni).

ja sit jos lukko ei mene täysin "kiinni-asentoon", mikrokytkin saattaa jäädä siihen tilaan, että se näyttää kojetaululle, että luukku on auki – vaikka se olisi mekaanisesti kiinni.
 
Onko joku perehtynyt volkkarin sähköihin? Potilaana -99 Beetle. Vaihdoin takaluukkuun kokonaan uuden lukon salpa osan mikrokytkimineen päivineen (Metzger), nyt kojetaulussa palaa koko ajan takaluukun varoitusvalo, itse peräkontin sisävalo taasen palaa vaan silloin kun luukku on oikeastikkin auki.
Tuon lukkosalvan vaihdoin porsineen mikrokytkimen takia, kumpikaan em. valoista ei palanut

Maadoituspiste siellä luukun sisällä, tarkista. Mut en ihmettelis vaikka ois vaan susi se tarvikelukkolaite.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 364
Viestejä
4 850 372
Jäsenet
78 395
Uusin jäsen
Mielikalli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom