- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 236
Mikä on välikansi/välikannet?...välikansien tiivistys...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on välikansi/välikannet?...välikansien tiivistys...
Mikä on välikansi/välikannet?
Vikakoodeista ei löytynyt mitään, ulkoisesti kaikki kunnossa. Reilun viikon päästä sitten merkkiliikkeeseen ja katsovat siellä keksivätkö syytä. Ainoa mitä on todettu tai arvattu on "moottori käy liian rikkaalla, lambda yrittää säätää muttei onnistu jostain syystä". Kuulostaa mukavan kalliilta vialta ja korjaukselta.
Jos vikakoodeja ei ole, niin silloinhan auto ei näe mitään ongelmaa, vaikka mitatuista päästöistä näkee, että on. Eli pysyn edelleen arvauksessani, että vikana voisi olla lambda-anturi. Sehän nyt ei ainakaan ihan hirveän kallis ole ja vaihtotyö yksinkertainen, eli voit päästä halvallakin. Mutta joo, voi olla toki muuallakin vikaa, mutta jos vikakoodeja ei ole ja päästöt ovat selvästi pielessä, niin silloin voisin ajatella, että auto ei osaa mitata päästöarvoja oikein (= anturivika, eli mitataan väärin ja muka kaikki ok).Vikakoodeista ei löytynyt mitään, ulkoisesti kaikki kunnossa. Reilun viikon päästä sitten merkkiliikkeeseen ja katsovat siellä keksivätkö syytä. Ainoa mitä on todettu tai arvattu on "moottori käy liian rikkaalla, lambda yrittää säätää muttei onnistu jostain syystä". Kuulostaa mukavan kalliilta vialta ja korjaukselta.
STP Injector Cleaner bensiinimoottoreille 200 ml | Motonet Oy joku tälläinen? eihän tuo juuri mitään maksa niin voisi kokeillaJoku suutin vuotaa? Vaikka taitaa olla vähän uskon juttuja enemmänkin, voisihan sitä kokeilla ajaa jonkun injector cleaner litkun läpi ...
Tuota itsekin sanoin nyt korjaamolla, mutta olivat vähän sitä mieltä että ei kannata lähteä vaihtamaan turhaan kun ei mitään vikakoodia ilmoita. Luulisi tosin, että korjaamolla osaisivat sitten vaikka ensin irrottaa ne anturit, ja katsoa ulkoisesti onko jotain vikaa tai pitääkö putsata, ennenkuin lähtevät vaihtamaan.Jos vikakoodeja ei ole, niin silloinhan auto ei näe mitään ongelmaa, vaikka mitatuista päästöistä näkee, että on. Eli pysyn edelleen arvauksessani, että vikana voisi olla lambda-anturi. Sehän nyt ei ainakaan ihan hirveän kallis ole ja vaihtotyö yksinkertainen, eli voit päästä halvallakin. Mutta joo, voi olla toki muuallakin vikaa, mutta jos vikakoodeja ei ole ja päästöt ovat selvästi pielessä, niin silloin voisin ajatella, että auto ei osaa mitata arvoja oikein (= anturivika).
Joo, esim. lambdojen toimivuuden voi testata. Veikkaan, että kun pistävät auton letkuihin ja seurailevat kaikkia parametreja, niin näkevät jo siten, että missä vika todennäköisesti on.STP Injector Cleaner bensiinimoottoreille 200 ml | Motonet Oy joku tälläinen? eihän tuo juuri mitään maksa niin voisi kokeilla
Tuota itsekin sanoin nyt korjaamolla, mutta olivat vähän sitä mieltä että ei kannata lähteä vaihtamaan turhaan kun ei mitään vikakoodia ilmoita. Luulisi tosin, että korjaamolla osaisivat sitten vaikka ensin irrottaa ne anturit, ja katsoa ulkoisesti onko jotain vikaa tai pitääkö putsata, ennenkuin lähtevät vaihtamaan.
STP Injector Cleaner bensiinimoottoreille 200 ml | Motonet Oy joku tälläinen? eihän tuo juuri mitään maksa niin voisi kokeilla
"välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa "Vittumainen operaatio, välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa ja jakohihna pitää irrottaa operaation takia. Nyt jo voiton puolella. Odotellaan uudet jakopään hilut niin pääsee kasaamaan. Jäi seisomaan kun holvasi öljyä joka paikkaan, ja melkein pelotti että syttyy tuleen, ranskalainen kyseessä, niin olisiko ollut iso menetysTulpat uusiksi, ovat nyt otettavissa kun imusarja ei ole edessä. Ja muutakin hypistelyä, huohotinta, johtosarjojen parsimista. Sen verran törkyinen oli sisältä kone että melkein pesua vaatisi.
![]()
![]()
![]()
"välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa "
Sopiiko kysyä millä massalla (tuotemerkki?) ja metodilla kannet ja koppa on tiivistetty eli tuo oranssinpunainen tökötti? Onko pitänyt vuodot kurissa.
En tiedä millä tehtaalla tiivistetty mutta tätä REINZOSIL tiivisteliima 70 ml | Motonet Oy laitoin ja kun loppu niin sikasilillä jatkoin loput Sikasil Gasket Nestemäinen silikonitiiviste 300 ml | Motonet Oy"välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa "
Sopiiko kysyä millä massalla (tuotemerkki?) ja metodilla kannet ja koppa on tiivistetty eli tuo oranssinpunainen tökötti? Onko pitänyt vuodot kurissa.
Livedataa lukemalla vika selviää, imm, lambda ym anturien tuottama arvo vierekkäin auto käydessä, niin vika löytyy.Jos vikakoodeja ei ole, niin silloinhan auto ei näe mitään ongelmaa, vaikka mitatuista päästöistä näkee, että on. Eli pysyn edelleen arvauksessani, että vikana voisi olla lambda-anturi. Sehän nyt ei ainakaan ihan hirveän kallis ole ja vaihtotyö yksinkertainen, eli voit päästä halvallakin. Mutta joo, voi olla toki muuallakin vikaa, mutta jos vikakoodeja ei ole ja päästöt ovat selvästi pielessä, niin silloin voisin ajatella, että auto ei osaa mitata päästöarvoja oikein (= anturivika, eli mitataan väärin ja muka kaikki ok).
Yksi veikkaus lisää: imuvuoto. Käy haitariputket ym läpi onko halkeamia.Vikakoodeista ei löytynyt mitään, ulkoisesti kaikki kunnossa. Reilun viikon päästä sitten merkkiliikkeeseen ja katsovat siellä keksivätkö syytä. Ainoa mitä on todettu tai arvattu on "moottori käy liian rikkaalla, lambda yrittää säätää muttei onnistu jostain syystä". Kuulostaa mukavan kalliilta vialta ja korjaukselta.
Heh: ”EMANUELSSONIN mielestä ranskalaisvalmisteiset moottorit ovat niin huonoja, ettei hän ajaisi sellaisella vaikka maksettaisiin.”![]()
Vinkit | Kokeneet mekaanikot kertovat, mitkä automerkit joutuvat useimmin korjaukseen ja mitä autoja itse suosivat
Mekaanikoilla on selkeä mielipide siitä, mikä auto on luotettava ja mikä ei. He antavat myös vinkkinsä, joilla voi säästää korjauskustannuksissa jopa tuhansia euroja.www.hs.fi
Mekaanikot kertoo mitkä autot on luotettavia. Spoiler Toyota!
Esim F11 diesel bemarissa. Ei itsellä kyllä huumori kestää niin pitkään ajaa samoilla, 10tkm välein vaihto.Missä autossa on 30 tkm öljynvaihtoväli?
Eikö kaikissa uudemmissa vagineissa ole long life huollot? 1 vuosi / 30 tkm? Kokeilin googlettaa mutta vähän heikosti löytyi faktaa.Heh: ”EMANUELSSONIN mielestä ranskalaisvalmisteiset moottorit ovat niin huonoja, ettei hän ajaisi sellaisella vaikka maksettaisiin.”
Missä autossa on 30 tkm öljynvaihtoväli?
”Kannattaa välttää autonvalmistajien suosittelemiin maksimiväleihin venymistä. Ei ole sellaista autoa, joka kestää vaihtoja 30 000 kilometrin välein. Suosittelen 15 000 kilometrin vaihtoväliä”, Emanuelsson sanoo.”
Valmistajat kyllä usein suosittelevat, että "haastavissa" ajo-olosuhteissa vaihtoväliä tulisi pienentää, mutta se on sen verran epämääräinen ilmaisu, että ainakaan yksikään liisurifirma ei vaihdata kuin tiukasti huolto-ohjelman mukaan. Mun mielestä on selvää, että jos ajot ovat pääasiassa max. 10 km pätkiä Suomen vaihtelevassa säässä, niin se on automaattisesti haastavaa.
Eikö 20-30 asteen pohjoinen pakkanen ole vielä haastavampi? Kylmänä käynnistys ja hetken kestääkin että öljy lämpeää optimi toimintalämpöön. Saharassa ei vastaava kauan kestä..Itse kun olen noista haastavista olosuhteista joskus korjaamoilla keskustellut, olen jäänyt käsitykseen ettei oikeastaan minkäänlaisen yksityiskäyttäjän maantie- tai kaupunkiajon Suomessa katsota osuvan tuohon määritelmään. Haastavat olosuhteet siis ovat lähempänä sellaista "+40 asteessa Sarahassa" -ajoa kuin mitään, mitään täkäläinen tieliikenne tarjoaa.
Kylmä sää ja pätkäajo on se pahin ja haastavin olosuhde. Ja toki jos vedetään kokoajan jotain omakotitaloa 3 vaihteella tai ajetaan 200kmh autobahnia.Eikö 20-30 asteen pohjoinen pakkanen ole vielä haastavampi? Kylmänä käynnistys ja hetken kestääkin että öljy lämpeää optimi toimintalämpöön. Saharassa ei vastaava kauan kestä..
Näyttää noita saavan monestakin paikasta, mutta ihan samaa hintaluokkaa (160e) tuo on joka paikassa. Luulen, että saa Suomesta vaikka Tecalemitistakin. Yhden varmaan vielä ostaa kotinosturiin (?) jos se muuten on hyvä, mutta kovin montaa kappaletta ei kannattane. Onko vanha halki vai vain kulunut muutama hammas kuopalle tms? Saisiko täytehitsattua? Eihän se hitsaus tuollaiselle osalle hyvää varsinaisesti tee, mutta jos materiaali on hyvin hitsautuvaa ja joku hammas vähän kuopalla ja sitä hieman täyttää, en pidä kovin suurena riskinä ja varmaan vanha peli saa sillä vielä jatkovuosia.Tuollaiseen 1 pilari autonnostimeen tuollaisia etsin
![]()
Lyftmutter till Stenhöj Maestro / Mascot
Lyftmutter till Stenhöj Typ: Maestro, Mascot, Miro, Mistral Trapetsgänga TR Ø40 mm x 5 mm med högergänga Tillverkad av högkvalitativ plasteliteequipment.se
Aika äveriäitä, eikä Suomesta taida löytyä. Onko tietoa? Googleen "support nut for stenhoj"
Näyttää noita saavan monestakin paikasta, mutta ihan samaa hintaluokkaa (160e) tuo on joka paikassa. Yhden varmaan vielä ostaa kotinosturiin (?) jos se muuten on hyvä, mutta kovin montaa kappaletta ei kannattane. Onko vanha halki vai vain kulunut muutama hammas kuopalle tms? Saisiko täytehitsattua? Eihän se hitsaus tuollaiselle osalle hyvää varsinaisesti tee, mutta jos materiaali on hyvin hitsautuvaa ja joku hammas vähän kuopalla ja sitä hieman täyttää, en pidä kovin suurena riskinä ja varmaan vanha peli saa sillä vielä jatkovuosia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.