Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voi olla väärä säätö, joka aiheuttaa. Osa vehkeistä tarkkoja tuon suhteen. Toinen mahis sitten se , että kytkin vaihtokunnossa. Halpa tarvike kolmas
 
En keksi enää polkimesta mitään niveltä, mikä voisi narista. Kaikki on rasvattu. Ääni ei kuulu konehuoneessa, eli polkimesta tulee kuitenkin.
 
En keksi enää polkimesta mitään niveltä, mikä voisi narista. Kaikki on rasvattu. Ääni ei kuulu konehuoneessa, eli polkimesta tulee kuitenkin.
Tuollainen ääni voi tulla kun sylinteri on kovilla. Paljonko ajettu kytkin ja apusylinteri? Itellä oli tollanen ääni ja siitä 20tkm ni kytkin kaput.
 
Tuollainen ääni voi tulla kun sylinteri on kovilla. Paljonko ajettu kytkin ja apusylinteri? Itellä oli tollanen ääni ja siitä 20tkm ni kytkin kaput.
Kytkimellä on ajettu joku 40tkm. Ääni kuuluu myös kone sammuksissa. Pidin vielä kättä työsylinterin päällä, kun toinen pumppasi kytkintä, mutta narina tuntuu ja kuuluu vain polkimessa.
 
Prkl. Vaihdatin Skodaan kytkimen pääsylinterin ja alkuperäinen vika ei edes korjaantunut sillä, mutta ei siitä sen enempää. Uuden pääsylinterin vaihdon jälkeen kytkin on alkanut naksumaan ja lisäksi takertelemaan rutinan kera. Olen rasvannut moneen kertaan kaikki nivelet kytkimestä ja ei tuo voi tulla enää muualta kuin itse pääsylinteristä. Varmistin vielä, ettei ääni kuulu työsylinteristä pitämällä sormia sen päällä ja kuuntelemalla, kun toinen pumppaa kytkintä.

Eikö tuon pitäisi mennä takuuseen, vaikka ääni on pieni? Se tulee kuitenkin lämpöisenä enemmän esiin ja tuntuu kaikista häiritsevimmin juuri siinä kohdassa, missä kytkin alkaa irroittamaan. Kerran jo kävin reklamoimassa, mutta AutoJerryn halvin korjaamo nosteli käsiään. 85€ on uusi Valeon osa ja hätätilanteessa rupean vaihtamaan itse. Ei hermo kestä ajaa narisevalla kytkimellä.

EDIT: Tässä video äänestä. Toivottavasti korjaamo ei pese käsiään sillä, että olen yrittänyt rasvata kaikkia mahdollisia paikkoja kytkimen luona. Ekan kerran reklamoin kyllä jo ennen sitä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtube.com/shorts/UOFM4x4Ss30

Vageissa kytkinpolkimessa on polkimen palautus jousi. Olisiko äänen lähde se.

Kun vaihde ei meinaa mennä sisään jne, niin vaihdan pää ja työsylinterit kerralla kummatkin.

Käyttöikä voi olla aika sama sylintereillä ( pää + työ ).


images (1).jpeg
 
Viimeksi muokattu:
En keksi enää polkimesta mitään niveltä, mikä voisi narista. Kaikki on rasvattu. Ääni ei kuulu konehuoneessa, eli polkimesta tulee kuitenkin.
Meganessa kun kytkinpoljin narisi niin ei se mistään nivelestä äännellyt. Siinä narinasta pääsi eroon ruikkimalla rasvaa pääsylinterin haitarikumin alle.
 
Vageissa kytkinpolkimessa on polkimen palautus jousi. Olisiko äänen lähde se.

Kun vaihde ei meinaa mennä sisään jne, niin vaihdan pää ja työsylinterit kerralla kummatkin.

Käyttöikä voi olla aika sama myös.


images (1).jpeg
Palautusjousi ui rasvassa ja akselin holkkiinkin suihkutin teflon-sprayta. En usko, että se enää narisee. Myös työsylinterin vaihdoin uuteen.
Meganessa kun kytkinpoljin narisi niin ei se mistään nivelestä äännellyt. Siinä narinasta pääsi eroon ruikkimalla rasvaa pääsylinterin haitarikumin alle.
Tässä ei ole haitarikumia, vaan joku kova muovi. Ainoa mihin pystyin oli sormilla silikonirasvan levitys tapin päähän.

1763447851647.png
 
Palautusjousi ui rasvassa ja akselin holkkiinkin suihkutin teflon-sprayta. En usko, että se enää narisee. Myös työsylinterin vaihdoin uuteen.

Tässä ei ole haitarikumia, vaan joku kova muovi. Ainoa mihin pystyin oli sormilla silikonirasvan levitys tapin päähän.

1763447851647.png
Vaihtuko ääni jos jousen ottaa pois?
 
Meganessa kun kytkinpoljin narisi niin ei se mistään nivelestä äännellyt. Siinä narinasta pääsi eroon ruikkimalla rasvaa pääsylinterin haitarikumin alle.
Samanlainen tyyppivika oli MK7 Accordissa, eli kytkin alkoi narista melko pienillä kilsoilla ja rasvaamalla sitä hoidettiin (tai ostamalla uuden osan). Itse taisin todeta CRC multiluben tms. jossain määrin tarttuvan voiteluainesprayn parhaaksi.
 
Vaihtuko ääni jos jousen ottaa pois?
En kyllä äkkiseltään keksi, miten jousen saa nopeasti pois. Sen sijaan jousessa ei tuntunut sormella takertelua kytkintä painaessa. Pääsylinterin männän varressa ehkä tuntui pientä värinää samalla, kun kytkintä paineli. Torstaina vien auton takaisin pajalle, jossa vaihtoivat sylinterin. Toivottavasti eivät yritä luistaa vastuusta sillä, että olen rasvannut paikkoja. Toisaalta reklamoin jo ennen rasvausta kytkinpolkimen naksumista uudella sylinterillä ja naksuminenkin on vain pahentunut.

Todennäköisesti syy on halvin mahdollinen tarvikeosa. Maksan mielelläni erotuksen esimerkiksi Valeon osaan, jos vaihtavat takuuseen uuden. Hermo menee kyllä tuolla kytkimellä ajaessa. Häiritsee etenkin rauhallisia liikkeellelähtöjä tai parkkipaikalla pyörittelyä, kun poljin takertelee juuri siinä kohdassa, missä kytkin alkaa irroittamaan. Alitajuntaisesti tulee vältettyä sitä kohtaa ja sitten tuleekin kengurulähtöjä.
 
En kyllä äkkiseltään keksi, miten jousen saa nopeasti pois. Sen sijaan jousessa ei tuntunut sormella takertelua kytkintä painaessa. Pääsylinterin männän varressa ehkä tuntui pientä värinää samalla, kun kytkintä paineli. Torstaina vien auton takaisin pajalle, jossa vaihtoivat sylinterin. Toivottavasti eivät yritä luistaa vastuusta sillä, että olen rasvannut paikkoja. Toisaalta reklamoin jo ennen rasvausta kytkinpolkimen naksumista uudella sylinterillä ja naksuminenkin on vain pahentunut.

Todennäköisesti syy on halvin mahdollinen tarvikeosa. Maksan mielelläni erotuksen esimerkiksi Valeon osaan, jos vaihtavat takuuseen uuden. Hermo menee kyllä tuolla kytkimellä ajaessa. Häiritsee etenkin rauhallisia liikkeellelähtöjä tai parkkipaikalla pyörittelyä, kun poljin takertelee juuri siinä kohdassa, missä kytkin alkaa irroittamaan. Alitajuntaisesti tulee vältettyä sitä kohtaa ja sitten tuleekin kengurulähtöjä.
Kaikkihan voi olla ok, mutta onkohan kytkin järjestelmän ilmaus jäänyt tekemättä kunnolla ? Ilmaa järjestestelmässä. En tiedä ovatko itse ilmautuvia juttuja kytkin systeemit.
 
Kaikkihan voi olla ok, mutta onkohan kytkin järjestelmän ilmaus jäänyt tekemättä kunnolla ? Ilmaa järjestestelmässä. En tiedä ovatko itse ilmautuvia juttuja kytkin systeemit.
Vaihdoin itse työsylinterin myöhemmin ja ilmasin kytkimen toisen kerran. Ei vaikuttanut itse polkimen narinaan mitenkään. Muuten kytkimen liike muuttui kevyemmäksi, eli yli 200tkm ajettu työsylinteri ilmeisesti myös ahdisti hieman.
 
Samanlainen tyyppivika oli MK7 Accordissa, eli kytkin alkoi narista melko pienillä kilsoilla ja rasvaamalla sitä hoidettiin (tai ostamalla uuden osan). Itse taisin todeta CRC multiluben tms. jossain määrin tarttuvan voiteluainesprayn parhaaksi.
No tuollainen narina omassakin mk7 acossa oli. Tarkka myös säädöstä.
 
No tuollainen narina omassakin mk7 acossa oli. Tarkka myös säädöstä.
Sama homma omassa accordissa kun ostin sen pari kolme vuotta sitten, enpä ole kiinnittänyt huomiota nariseeko vielä vai onko siihen vain tottunut, kytkin kyllä saattaa olla tiensä päässä kun ottaa suht ylhäällä ja liikematka tuntumasta ylös on aika lyhyt. Mitään säätöähän näissä ei ole kerran kun on hydraulinen.
 
Potilaana Toyota Aygo 2011 (1.0 moottori) ja starttimoottori. Onkohan helppo vaihtaa uusi startti? Ehkä siis alakautta on helpompi vaihtaa se?
 
Eikös tämä ole samaa korimallia:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kiitos! Kyllä tuo näyttäisi samanlaiselta autolta.

Tuo ei ole oma-auto, eli täytyy miettiä, että korjaako itse, vai viekö korjaamolle. 139€ maksaisi Motonetin startti. Ja korjaamon tarjous ilmeisesti 215€. Eli aika halpa, vaikka seisi sinne korjaamollekin.
 
Kiitos! Kyllä tuo näyttäisi samanlaiselta autolta.

Tuo ei ole oma-auto, eli täytyy miettiä, että korjaako itse, vai viekö korjaamolle. 139€ maksaisi Motonetin startti. Ja korjaamon tarjous ilmeisesti 215€. Eli aika halpa, vaikka seisi sinne korjaamollekin.

Jos ei ihan kympin päälle ole ja autoa pitäisi ruuvata jossain marraskuisessa räntäsateessa, niin veisin varmaan korjaamolle.
 
Kiitos! Kyllä tuo näyttäisi samanlaiselta autolta.

Tuo ei ole oma-auto, eli täytyy miettiä, että korjaako itse, vai viekö korjaamolle. 139€ maksaisi Motonetin startti. Ja korjaamon tarjous ilmeisesti 215€. Eli aika halpa, vaikka seisi sinne korjaamollekin.
Kyllä tossa kohti veisin korjaamolle. Itse ainakin teen erittäin harvoin muiden autoille yhtään mitään vaikka kykyä olisi, jonkun ylimääräisen rikkoontumisen vaara on vaan liian suuri. Omia vehkeitä voi ihan surutta hajottaa :D
 
Kyllä tossa kohti veisin korjaamolle. Itse ainakin teen erittäin harvoin muiden autoille yhtään mitään vaikka kykyä olisi, jonkun ylimääräisen rikkoontumisen vaara on vaan liian suuri. Omia vehkeitä voi ihan surutta hajottaa :D

Hyvä näkökulma. Eikä tarvitse tulevaisuudessa vastailla "viitsisitkö vilkaista taas, ihan pikku homma"-pyyntöihin ja pahimmassa tapauksessa kuunnella takajarrupalat vaihdettuasi syyttelyä siitä, kuinka etupäässä kolisee joku ja varmasti meni rikki siinä tekemässäsi rempassa :smoke:
 
Hyvä näkökulma. Eikä tarvitse tulevaisuudessa vastailla "viitsisitkö vilkaista taas, ihan pikku homma"-pyyntöihin ja pahimmassa tapauksessa kuunnella takajarrupalat vaihdettuasi syyttelyä siitä, kuinka etupäässä kolisee joku ja varmasti meni rikki siinä tekemässäsi rempassa :smoke:
Toiselta korjaamolta tuli 190€ hinta starttimoottorin vaihdolle. Eli on niin helppo työ varmaan, että hintakin on edullinen.

Hätävarana annan varmaan tuon Opel Insignia vara-auton niille käyttöön. Tuleepahan sekin putsattua lumesta ja ajoa sille. Eli täytyy vaan ottaa se liikennekäyttöön, kun tarvetta vaan eka tulee.
 
Honda Civic 2007. Akku loppu, avain pyörii lukkopesässä tyhjää. Konepeltiä ei saa auki. Mistä antaa apuvirtaa? Kokeiltu sumarin ja lamppujen johdosta, ohjaustehostimen paksusta kaapelista, mutta kaikki ovat jonkin releen tai ohjainlaitteen takana, joten sähkö ei kulje akulle päin.
 
Honda Civic 2007. Akku loppu, avain pyörii lukkopesässä tyhjää. Konepeltiä ei saa auki. Mistä antaa apuvirtaa? Kokeiltu sumarin ja lamppujen johdosta, ohjaustehostimen paksusta kaapelista, mutta kaikki ovat jonkin releen tai ohjainlaitteen takana, joten sähkö ei kulje akulle päin.

Auton ohjekirja käteen ja selvittämään mistä lisävirran saa annettua ja/tai konepellin auki.

Auton ohjekirjasta löytyy joskus todella hyödyllisiä vinkkejä.
 
Honda Civic 2007. Akku loppu, avain pyörii lukkopesässä tyhjää. Konepeltiä ei saa auki. Mistä antaa apuvirtaa? Kokeiltu sumarin ja lamppujen johdosta, ohjaustehostimen paksusta kaapelista, mutta kaikki ovat jonkin releen tai ohjainlaitteen takana, joten sähkö ei kulje akulle päin.
Startin luota todennäköisesti voisi löytyä hyvä paikka apuvirralle jos tunkkaa auton ylös.
 
Startin luota todennäköisesti voisi löytyä hyvä paikka apuvirralle jos tunkkaa auton ylös.

Jäi kyllä startin sijainti epäselväksi auton alta kurkkiessa. Toki oli pohjapanssari paikoillaan. Ehkäpä teen Jopet-show tyyliin ihan väliaikaisen ratkaisun ja poraan reiän konepeltiin oletetun plus navan kohdalle ja peitetään se jollain kivalla tarralla. Saa sitten seuraavalla kertaa helpommin auton tulille.
 
Honda Civic 2007. Akku loppu, avain pyörii lukkopesässä tyhjää. Konepeltiä ei saa auki. Mistä antaa apuvirtaa? Kokeiltu sumarin ja lamppujen johdosta, ohjaustehostimen paksusta kaapelista, mutta kaikki ovat jonkin releen tai ohjainlaitteen takana, joten sähkö ei kulje akulle päin.
Redditissä oli nippu ohjeita, jotka eivät tietenkään toimineet alkuperäisellä kysyjällä:
-Paina avainta sisään kun yrität vääntää lukkoa auki, tai kokeile vääntää sitä samalla jokaiseen mahdolliseen suntaan kun yrität kääntää
-Voitele lukkoa jolloin haitat pääsevät liikkumaan
-Pitkällä ruuvarilla konepellin lukitus auki konepellin raosta
-Takaluukun saa auki avauskahvasta rautalangan avulla, jonka voi pujottaa kuskin oven välistä
+paljon kaikkea muuta. Ilmeisesti et ole ainoa jolla kyseinen tapaus osunut kohdalle.
 
Redditissä oli nippu ohjeita, jotka eivät tietenkään toimineet alkuperäisellä kysyjällä:
-Paina avainta sisään kun yrität vääntää lukkoa auki, tai kokeile vääntää sitä samalla jokaiseen mahdolliseen suntaan kun yrität kääntää
-Voitele lukkoa jolloin haitat pääsevät liikkumaan
-Pitkällä ruuvarilla konepellin lukitus auki konepellin raosta
-Takaluukun saa auki avauskahvasta rautalangan avulla, jonka voi pujottaa kuskin oven välistä
+paljon kaikkea muuta. Ilmeisesti et ole ainoa jolla kyseinen tapaus osunut kohdalle.

Tuohonkin oli jostain syystä vaihdettu kuskin oven kahva, eikä se avain tuntunut menevän sisälle lukkopesään. Öljyn kanssa sain sen sinne, ja kerran jopa niin että kääntyi ongelmitta 90° kumpaankin suuntaan. Mutta ei tuo mekaanisesti mitään auttanut. Takaluukku ei taida juuri auttaa, sieltä ei pääse kömpimään ohjaamoon, kun tuossa sedan hybridi mallissa siinä kohtaa on akku.

Startti näkyi olevan laatikon etupuolella, ehkä sinne voisi saada jonkun paksun yksisäikeisen johdon tökättyä sen verran että saisi kakella ovet auki (ellei toi sitten unohda kaukosäätimen paritusta kun akku loppuu).

Konepellin lukitusta voisi kokeilla, normiruuvareissa pituus loppui kesken, mutta pitäisi silti melkein nähdä ehkä lukkolaite jostain, niin tietäisi mistä painaa.

Mahtaako näissä mennä ovet takalukkoon? Rautalangan voisi saada ujutettua niin että saisi sisäkahvasta ovet auki.
 
Tuohonkin oli jostain syystä vaihdettu kuskin oven kahva, eikä se avain tuntunut menevän sisälle lukkopesään. Öljyn kanssa sain sen sinne, ja kerran jopa niin että kääntyi ongelmitta 90° kumpaankin suuntaan. Mutta ei tuo mekaanisesti mitään auttanut. Takaluukku ei taida juuri auttaa, sieltä ei pääse kömpimään ohjaamoon, kun tuossa sedan hybridi mallissa siinä kohtaa on akku.

Startti näkyi olevan laatikon etupuolella, ehkä sinne voisi saada jonkun paksun yksisäikeisen johdon tökättyä sen verran että saisi kakella ovet auki (ellei toi sitten unohda kaukosäätimen paritusta kun akku loppuu).

Konepellin lukitusta voisi kokeilla, normiruuvareissa pituus loppui kesken, mutta pitäisi silti melkein nähdä ehkä lukkolaite jostain, niin tietäisi mistä painaa.

Mahtaako näissä mennä ovet takalukkoon? Rautalangan voisi saada ujutettua niin että saisi sisäkahvasta ovet auki.
Kokeilitko painaa avainta samaan aikaan kun käänsit. Siellä on kuulemma jokin osa johon avain ei välttämättä ylety jolloin ei avaa lukkoa.
 
Kokeilitko painaa avainta samaan aikaan kun käänsit. Siellä on kuulemma jokin osa johon avain ei välttämättä ylety jolloin ei avaa lukkoa.
Joo mielestäni kyllä yritin kaikella tavalla houkutella. Voihan se olla että etten yrittänyt vain tarpeeksi..

Youtubesta löytyi sattumalta samanikäisestä accordista video, missä hondamerkin apukuskin puolelta sai meisselin kanssa vapautettua salvan. Näytti ainakin suht samanlaiselta kuin ovokon kuvissa tämä lukkolaite, niin kokeillaan sitä seuraavaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 927
Viestejä
5 008 191
Jäsenet
80 383
Uusin jäsen
JooaKoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom