Sanoisin, että täytät kaikki terveen ihmisen merkit. En itse tuollaisessa tilanteessa söisi edes lääkärin "suosittelemia" statiineja. Tuo on mielestäni sama, kuin ottaisi ennakoivasti sädehoitoa syöpää vastaan, vaikka syöpää ei olisi todettu. Käytännössä et saa lääkkeestä mitää hyötyä, mutta mahdolliset haittavaikutukset saat.
thennt.com
Täältä voit katsoa, mikä on terveen ihmisen hyöty noista lääkkeistä. Siis sellaisen, jolla ei ole todettua sydän- ja verisuonisairautta. NNT luku on 217 eli 217 henkilölle pitää syöttää statiineja 5 vuotta, että ehkäistään yksi tautitapaus. Jokainen voi miettyä omalla kohdallaan, että kannattaako. Itse olen sitä mieltä, että ei.
Meillä on myös muka "sukurasite" ja muutama ~50 iässä on kuollut sydänkohtaukseen. No kun itse vähän kyselin, että millaiset näiden elintavat ovat olleet, niin molemmat aloittaneet tupakan polton noin 12 vuotiana ja jatkoivat sitä kuolemaan saakka.
Kolesteroli on siksi se matalalla roikkuva hedelmä, kun meillä on siihen lääke, mikä sitä tehokkaasti laskee. Ei terveyskeskuslääkäri osaa tehdä muuta kuin määrätä lääkkeitä. Ei ne ymmärrä ravinnon merkitystä ja sitä, että jokainen ihminen on erilainen. Nappeja on helppo tarjota, ja ne kuuluu käypähoito-suosituksiin.
Mikäli ruokavaliolla haluaa kolesterolia saada alemmas, niin se on helppoa. Kasviksia ja muuta kuitupitoista ruokavalioon. Eläinperäiset rasvat minimiin ja tilalle kasvisrasvoja. Tosin, miksi tehdä näin, kun se kolesteroli itsessään ei ole se sydän- ja verisuonitautien aiheuttaja. Ne muut elintavat sen aiheuttavat. Jokainen ihminen on feno- ja genotyyppisesti erilainen.