Mitä tämä tarkoittaa?Sille annettiin purtavaksi koko postauksesi, ja yksi osa vastauksiesi väittämistä sisältyy sanasta sanaan osana keinoälyn tuottamaan vastineeseen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä tämä tarkoittaa?Sille annettiin purtavaksi koko postauksesi, ja yksi osa vastauksiesi väittämistä sisältyy sanasta sanaan osana keinoälyn tuottamaan vastineeseen.
Itsellä myös korkea verenpaine perimänä. Yhdistettynä kohonneeseen kolestroliin riski vakavaan sydän- ja verisuonitautiin. En ota sitä riskiä.Minulla oli viime mittauksessa LDL 11. En ole syönyt, enkä tule koskaan syömään statiineja. Liikun aktiivisesti, en polta, en juurikaan käytä alkoholia, verenpaineet optimi tasolla, ylipainoa ei ole. Yksi veriarvo on vain yli "normaalin". Tämän johdosta lääkäri kirjoitti: "Aiemmin terve mies". Tämä siis edes näkemättä minua, lyhyen puhelinkeskustelun ja verikokeiden perusteella. Ehdotti statiineja ja kieltäydin.
Korkea verenpaine ei ole mikään perintötekijä. Veikkaan, että syöt hyvin hiilihydraattipainoitteisesti. Tuohon on aivan tieteellinen mekanismi jo olemassa:Itsellä myös korkea verenpaine perimänä. Yhdistettynä kohonneeseen kolestroliin riski vakavaan sydän- ja verisuonitautiin. En ota sitä riskiä.
Urheilen, olen normipainoinen, en polta ja alkoa menee vähän.
No en syö huonoja hiilareita, ainakaan "liikaa". Makeisia, leivonnaisia yms en lainkaan. Sen sijaan syön melko paljon "hitaita hiilareita" enemmän kuten kasviksia, täysviljaa ja hedelmiä.Korkea verenpaine ei ole mikään perintötekijä. Veikkaan, että syöt hyvin hiilihydraattipainoitteisesti. Tuohon on aivan tieteellinen mekanismi jo olemassa:
Syöty hiilihydraatti saa haiman tuottamaan insuliinia -> insuliini heikentää munuaisten kykyä poistaa suoloja verenkierrosta -> suola verenkierrossa sitoo nestettä -> veren tilavuus kasvaa -> verenpaine nousee.
Tähän toki vaikuttaa moni muukin asia, kuten hormonit ja verisuonten joustavuus. Minä kokeilisin vähentää hiilihydraatteja, enkä ihmettelisi yhtään mikäli paineet tippuisivat reilusti.
Suurin osa sulavista hiilihydraateista pilkkuotuu ruoansulatuksessa glukoosiksi, fruktoosiksi ja galaktoosiksi. Glukoosi siirtyy suoraan verenkiretoon, kun taas fruktoosi ja galaktoosi kulkeutuvat maksaan. Maksassa osa niistä voi muuttua glukoosiksi ja päätyä verenkiertoon, mutta osa käytetään muihin aineenvaihduntaprosesseihin, kuten rasvahappojen tai glykogeenin synteesiin. Eli hyvin suuri osa siitä syödystä hiilihydraatista, tuli se sitten "hitaista" hiilihydraateista tai nopeista, on loppupeleissä glukoosia, joka saa haiman tuottamaan insuliinia.No en syö huonoja hiilareita, ainakaan "liikaa". Makeisia, leivonnaisia en lainkaan. Sen sijaan syön melko paljon "hitaita hiilareita" enemmänkin kuten kasviksia, täysviljaa ja hedelmiä.
Oon näitä omegoita itsekkin syönyt jo useita kuukausia, olis kiva nähdä onko ollut vaikutusta kolesteroliin. Mitään varsinaisia vaikutuksia en olekkaan huomannut paitsi että mustelmat paranee huomattavasti hitaammin kuin ennen.Itsellä ruokalautanen on ideaalinen, välttelen kaikkea mikä nostaa kolestrolia. Olen syönyt statiineja vuosia ja kolestroliarvot oli vuosia vähän päälle 6.
Jostain syystä tammikuussa putosi 4,5 kun samaan aikaan söin omega 3-6-7-9 kapselin päivässä. Testimielessä lopetin statiinien syönnin ja kolmessa kuukaudessa kolestroli pompsahti 7,2:een Kesäkuussa aloitin uudelleen statiinit, jätin omegan ja lokakuussa seuraava mittaus.
Perimälle ei voi mitään siksi kolestroli itsellä koholla ilman statiineja.
Jep, itse jätin nämä toistaiseksi pois. Ohentavat samalla myös verta, tuli huomattua kun poskesta poistettiin luomi viime kesänä ja ei se verenvuoto tyrehtynyt niin kuin normaalisti.Oon näitä omegoita itsekkin syönyt jo useita kuukausia, olis kiva nähdä onko ollut vaikutusta kolesteroliin. Mitään varsinaisia vaikutuksia en olekkaan huomannut paitsi että mustelmat paranee huomattavasti hitaammin kuin ennen.
Mulla on ollut harrasteena nenäverenvuoto, mutta onnekkaasti ei ole käytön aikana vuotanut. Haavoissa ja verenottoneulanjälissä ja parranajohaavoissa en ole huomannut sen ihmeempää hyytymisongelmaa.Jep, itse jätin nämä toistaiseksi pois. Ohentavat samalla myös verta, tuli huomattua kun poskesta poistettiin luomi viime kesänä ja ei se verenvuoto tyrehtynyt niin kuin normaalisti.
Toki omegasta on myös hyötyjä. Aloitan omegan syönnin 2x vko nyt syksyllä. Aiemmin otin kapselin päivässä.
Ja myös yleensä paljon rasvaa ja suolaa.Runsas juustojen syöminen voi olla kohonneiden kolesteroliarvojen syynä. Sitä ei tule välttämättä ajatelleeksi.
Runsas juustojen syöminen voi olla kohonneiden kolesteroliarvojen syynä. Sitä ei tule välttämättä ajatelleeksi.
Totta nämäkin.Ja myös yleensä paljon rasvaa ja suolaa.