- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 988
Voisitko referoida edes pääpointit?Tekniikan Maailma kehui Juniperia (pahoittelut maksumuurista): Tekniikan Maailma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voisitko referoida edes pääpointit?Tekniikan Maailma kehui Juniperia (pahoittelut maksumuurista): Tekniikan Maailma
Kehutaan alustaa, voimalinjaa ja vilkkuviikseä. Kritisoidaan penkkejä.Voisitko referoida edes pääpointit?
Kehutaan alustaa, voimalinjaa ja vilkkuviikseä. Kritisoidaan penkkejä.
Ensi kuussa saat auton toimitettuna suoraan kotiin.
Ei varmaan austinissa mahdottomuus kun giga berliinissäkin ajelee tehdasalueella itsekseen y mallit ruutuihin. Toki en odota 100% onnistumista Amerikan toimituksissa kelillä kuin kelillä, mutta jostainhan se on aloitettava jos joskus meinaa oikean fsd asiakkaalle toimittaa.
Kuten täälläkin monesti sanottu, niin taka-akseliston ylemmän tukivarren ulommat puslat on ne mihin tuo kosahtaa. Itse osa parikymppiä ja pystyy tulevaisuudessa tekemään varmaan alle tunnin työllä per puoli. Nykyisin taitaa pajat vielä laskuttaa enemmän, luokkaa 500 yhteensä molemmat puolet.4v ikään tulleista ja ensimmäiseen katsastukseen menneistä Model 3 hylätty vajaa puolet.
Tummennettu tuulilasi ja tummennetut etusivulasit. Se se siis on. Tai siis jompi kumpi tai kummatkin noista.Mitähän tuo "muut ikkunat" mahtaa pitää sisällään?
Ei. Koska kyse ikkunoista.Voiko olla umpiot? Ne on ainakin kosteutta kerännyt pahasti.
Oman 2021 mallin takatuuppari kolmosen käytin juuri katsurilla, 130tkm mittarissa. Läpi meni ilman mitään merkintöjä, mutta mainitsi että juuri takapäässä pelkääjänpuolen pusla sen näköinen että kannattaa vaihtaa ennen kun tuo parin vuoden päästä uudelleen konttorille.4v ikään tulleista ja ensimmäiseen katsastukseen menneistä Model 3 hylätty vajaa puolet.
![]()
Autot | Kerro automerkkisi, niin hakukone kertoo tyypillisimmät viat katsastuksessa
Tuore katsastustilasto on surullista luettavaa Teslan halvimman auton osalta. HS hakukone kertoo autosi tyypillisimmät hylkäyssyyt.www.hs.fi
![]()
Katsoitko tuon raportin vai tulkitsenko sitä nyt itse väärin? Eli tuolla viimeisellä sivulla näkyy, että rattia käännetty 7Nm voimalla vasemmalla, kun FSD kytkeytynyt pois. Eli eikö tuossa nyt kuski saanut kohtauksen/nukahtanut ja kääntänyt rattia, jolloin FSD kytkeytyy pois? "Fault" tilassa tuon mukaan Autopilotti ja Cruise Control ovat vasta törmäyksen jälkeen.Asiasta toiseen. Tämä FSD Supervised törmäys on raportin mukaan tapahtunut FSD Supervised toimesta.
Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Järjestelmä tehnyt virheen ja sammuttanut automaation järjestelmävirheeseen 2s ennen törmäystä. Kuski ei ole kerennyt reagoida ja järjestelmä ajoi puuhun. Sisävideon kameraa Tesla ei ole toimittanut.
Samanlaisia outoja viivanylityksiä on raportoitu tällä, että nyt uusimmalla FSD Supervised versiolla.
Tuosta on montaa tulkintaa tällä hetkellä.Katsoitko tuon raportin vai tulkitsenko sitä nyt itse väärin? Eli tuolla viimeisellä sivulla näkyy, että rattia käännetty 7Nm voimalla vasemmalla, kun FSD kytkeytynyt pois. Eli eikö tuossa nyt kuski saanut kohtauksen/nukahtanut ja kääntänyt rattia, jolloin FSD kytkeytyy pois? "Fault" tilassa tuon mukaan Autopilotti ja Cruise Control ovat vasta törmäyksen jälkeen.
Kyllähän tuossa aikaleimat näkyy? Ja aika selkeä korrelaatio "Steering input" voimalla ja autopilotin pois kytkeytymisellä tuossa on.Tuosta on montaa tulkintaa tällä hetkellä.
Yksi on tuo että kuski kääntänyt, toinen on että FSD kääntänyt koska sen voima näkyy myös tuossa ja kolmas on ulkoinen osa kuten ripustus pettänyt.
Harmillisesti Teslan oma raportti ei anna aikaleimaa tai muuta tarkempaa tietoa.
Jos kuski unessa, niin näyttäisi enemmän siltä, että käsi painaa rattia liikaa jolloin FSD menee pois päältä ja käsi kääntää ratin sivuun.
Tesla ei valitettavasti yksityisyyssyistä voi ohjaamokuvaa julkaista, eikä sitä taideta tallentaakaan.Tuosta on montaa tulkintaa tällä hetkellä.
Yksi on tuo että kuski kääntänyt, toinen on että FSD kääntänyt koska sen voima näkyy myös tuossa ja kolmas on ulkoinen osa kuten ripustus pettänyt.
Harmillisesti Teslan oma raportti ei anna aikaleimaa tai muuta tarkempaa tietoa.
RuosteOnko Model Y:ssä jotakin tyyppivikoja kuten nuo puslat? Lämpöpumppuja ymmärtääkseni mennyt, mutta muita kuten puslia tai tukivarsia tms.
Kyllähän tuossa aikaleimat näkyy? Ja aika selkeä korrelaatio "Steering input" voimalla ja autopilotin pois kytkeytymisellä tuossa on.
Alla vielä pari viikko vanha viesti, jossa oma kommentti miltä video näytti. Ja nyt nämä lisädatat vahvistaisivat enemmän tätä, kuin sitä että autopilotti ajaa puuhun.
Tesla ei valitettavasti yksityisyyssyistä voi ohjaamokuvaa julkaista, eikä sitä taideta tallentaakaan.
Seuraavassa videossa käytiin läpi tuota onnettomuutta, mutta ei siitä lopullista totuutta selvinnyt. Itse ehkä kuitenkin kallistuisin siihen, että kuski itse ohjasi syystä tai toisesta ulos. Pitäisi jotenkin pystyä erottelemaan onko syöte käyttäjältä vai autopilotilta lähtöisin, mutta tätä ei ainakaan nykymuotoisesta datasta voi varmaksi sanoa.
Jos asia olisi Teslan kannalta edullinen, eli omistaja käänsi auton ojaan, niin tiedot olisivat olleet saatavilla jo ajat sitten.Vaikea sanoa mikä se voima on ollut koska se on voinut olla kuski, FSD tai ulkoinen voima. Sitä ei tuosta näe mistä se voima tulee rattiin ennen poiskytkentää.
Sisäkameran osalta saa valita jaetaanko vai ei.
Aikaleimat on mutta ne eivät mene 1:1n videon kanssa vaan tubettajat koittanut ne kohdistaa.
Luulisi, että Tesla antaisi suoraan sen tiedon mitä käynyt mutta nyt tulee paljon tekstiä ja pelkkää arvailua.
Tuskinpa heillä on oikeutta moista tietoa julkistaa? Oikeudessa sitten selviää, jos tästä sinne mentäisiin.Jos asia olisi Teslan kannalta edullinen, eli omistaja käänsi auton ojaan, niin tiedot olisivat olleet saatavilla jo ajat sitten.
Mutta tuo autopilotti kytkeytyy pois, kun KUSKI kääntää rattia X voimalla. Jos FSD kääntää rattia, niin ei se triggeröi tuota FSD:tä pois, kun voima X saavutetaanVaikea sanoa mikä se voima on ollut koska se on voinut olla kuski, FSD tai ulkoinen voima. Sitä ei tuosta näe mistä se voima tulee rattiin ennen poiskytkentää.
Semmoinen epamaarainen vinkki etta ilmastoihuoltopumppuja tahtoo loytya vahan joka kylasta vahan kaikenlaisilta suhareilta. Etta jos haluat akkia aineet sisaan niin paikallisesta FB puskaradiosta kyselya.
FB puskaradio on tosiaan kysymättä.Teslaan ei taida, ainakaan uudempiin, ihan niin yksinkertaista se kylmäaineen täyttö, järjestelmän laajuudesta johtuen.
Jep. Ehkä on siis vain voiteluaine/öljy loppu. Niin siksi vasta torstaille sai ajan.Juu siis täytyyhän kylmäaineeseen laittaa voiteluaine.
Nopealla katsonnalla sekään ei ole mitenkään Tesla spesifi
![]()
Tesla's new 7-seater Model Y rumoured to go into production in coming weeks
New reports have surfaced, revealing a new bigger Model Y with more seats and space to go into production in coming weeks.thedriven.io
Ihan mielenkiintoinen, jos tulisi tosiaankin hiukka isompi Model Y -tarjolle - eli että olisi pieniä rakenteellisiakin muutoksia. Ei noita vaihtoehtoa oikein tahdo olla kuitenkaan (Peogeot e-5008? Kia EV9, Hyndai Ioniq 9 jne..?).. Mutta Model Y kuitenkin "halpa".
No nyt olis varastot pullollaan facelifattua yytä mutta ei silti kauppa vedä. Fiksummat tajuaa että turhia yhden kuukauden uutisia nämäkin kun ihan hetken päästä nämä revitään käsistä!Jahas taas näitä yhden kuukauden uutisia. Muista tulla linkkaamaan sitten toukokuunkin uutinen, jos sellaisia silloin tehdään. Pelkästään jo nyt on muutaman verrokkimaan perusteella tuplamyynti euroopassa huhtikuuhun verrattuna. Nämä kuukausiheittelyt liittyy toimitusketjuun, mutta vähän hitaammille ne ovat suuria uutisia.
No tuijotellaanhan taas kuukausia! Nyt kesäkuussa alkaa porukka saamaan niitä takavetoja hiljalleen. Tässä kohtaa kesäkuuta Tesla on jo mennyt Volkkarista ohi. Saa nähä kummin päin tässä kuussa menee. Hyvä se kakkospaikkakin on kokonaismyynneissä.No nyt olis varastot pullollaan facelifattua yytä mutta ei silti kauppa vedä. Fiksummat tajuaa että turhia yhden kuukauden uutisia nämäkin kun ihan hetken päästä nämä revitään käsistä!
"Tesla’s sales continue to crash in Europe despite the availability of the new Model Y and record discounts."
"With most of the data from the month of May coming in, Tesla’s Q2 deliveries in Europe are currently tracking below the already disastrous Q1 performance, which Tesla blamed on the Model Y changeover."
"2,500 Norwegians buying Tesla vehicles in May isn’t compensating for the declines in other markets and I doubt that the surge in May in Norway is going to be sustainable in the second half, especially if Tesla ends the zero-interest financing when it claims it will at the end of the quarter."
![]()
Tesla (TSLA) sales continue to crash in Europe as it clings to a fluke in Norway
Tesla’s sales continue to crash in Europe despite the availability of the new Model Y and record discounts. However, the...electrek.co
Vai tuijotellaanko nyt päivämyyntejä vs kuukausia.No tuijotellaanhan taas kuukausia! Nyt kesäkuussa alkaa porukka saamaan niitä takavetoja hiljalleen. Tässä kohtaa kesäkuuta Tesla on jo mennyt Volkkarista ohi. Saa nähä kummin päin tässä kuussa menee. Hyvä se kakkospaikkakin on kokonaismyynneissä.Toukokuussa jäätiin vielä vähän Volkkarista. Voit kuitenkin varmaan arvata mikä on euroopan myydyin sähköauto 2025. Kuvassa kaikki maat mistä saa päiväkohtasen tiedon.
Nyt alkoi Vöyrillä klo 10.00 ilmastoinnin huolto. FixForce Oy niminen firma tekee.Semmoinen epamaarainen vinkki etta ilmastoihuoltopumppuja tahtoo loytya vahan joka kylasta vahan kaikenlaisilta suhareilta. Etta jos haluat akkia aineet sisaan niin paikallisesta FB puskaradiosta kyselya.
Jostain tämän tyylisestä kannattaa aloittaa:Kylmää tulee! 179€ oli tosiaan vm2018 autosta otettu 103tkm ajettu kompressori postikulujen kanssa. Tällä autolla on ajettu 235 700km, eli 2 vuotta uudempi kompura ja huomattavasti vähemmän käytetty.
Ilmastoinnin huolto oli 59€ ja kylmäaine plus öljy (730g kylmäainetta) 72.30€. Erittäin hyvää palvelua ja oikein sopiva 131€ hinta!
Eli ilmastoinnin korjaus maksoi 311€.
Toki vanhat kylmäaineet täytyi ottaa pois (59€). Ja aluksi tein toisessa paikassa turhan ilmastointihuollon, kun ei siellä ollut vajausta kuin 110g (ei auttanut mitään). Se turha huolto siis 59€ ja pieni määrä (kalliimman hintaista) samaa kylmäainetta.
Kone laittoi ne kylmäaineet muuten tosi nopeasti. Aluksi toki tyhjiöinnissä ja testauksessa meni vajaa 30min.
Itse siis pähkäilin, että kompressori täytyy olla rikki? Vaikka kompressorin sähkömoottori kyllä pyöri normaalisti, mutta mikään putki ei ollut kylmä. Esim teslan vianetsintä olisi ollut 200€/h. Eli täytyy joskus purkaa vanha kompura ja etsiä se vika siitä (ihan mielenkiinnosta).
Ei ole tosiaan noita. Tuolta Ovoko.fi tilasin sen käytetyn kompressorin. Ja noista halvin 150€ maksava näyttää olevan viallinen, niin sen jätin toki pois laskuistasähkökompurassa tuskin on kytkintä kun ei ole hihnapyörääkään
Mun täytyisi perehtyä, että miten tuo scroll kompressori oikein toimii? Purin siis tuon rikkinäisen paloiksi. Eikä missään näy mitään vikaa. Voisiko olla vaan tuo scroll osa liian kulunut, eikä tuottaisi enää tarvittavaa painetta (235tkm ajettu)? Kun vanha oli kiinni, niin moottori kyllä ihan selkeästi pyöri. Tuolla "uudella" kompuralla tuli kyllä heti kylmää.
Tuossa siis ilmeisesti se kaikkein tärkein kompressorin osa purettuna. Hiukan outo juttu?
![]()
Vielä mittaamatta, kun uudemman yleismittarin oon hukannut autotalliin. Vanha yleismittari löytyy, mutta siinä on toinen kaapelin pää tosi huono.eihän se tarvii olla kuin kela poikki niin skrolli ei pyöri. mittasitko vastuksen?
Milläs tuo normaalisti vapautetaan ?Latauskaapelin vapautus takaoven kahvasta: