- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 2 004
Ihminen ei pysähdy siihen kylttiin aina, joko vahingossa koska ei huomannut tai tahallaan koska "ei tuossa nyt näy ketään".Eli ihminen ei pysähdy stop merkkiin koska sitä ei nyt vertailtu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihminen ei pysähdy siihen kylttiin aina, joko vahingossa koska ei huomannut tai tahallaan koska "ei tuossa nyt näy ketään".Eli ihminen ei pysähdy stop merkkiin koska sitä ei nyt vertailtu?
Eli testi oli tehty väärin? Auto jonka pitäisi olla itsestään ajava saa myös tehdä virheitä koska ei huomannut tai ajoi tahallaan koska ei näy ketään?Ihminen ei pysähdy siihen kylttiin aina, joko vahingossa koska ei huomannut tai tahallaan koska "ei tuossa nyt näy ketään".
Ei nyt ollenkaan. Ovat kuuluisalla hinta/laatu suhteeltaan erinomaisia. Sanoisin että ovat vain ylifanitettuja ja hinta/laatusuhdekkin on vähän karisemassa tässä vuosine saatossa.Teslat ovat täysin yliarvostettuja autoja
Sähköautoina oikein hyviä, autoina välttäviä ja maineeltaan menossa kohti pohjaa. Käytetyissä hintalaatusuhde näyttäisi aika erinomaiselta ja uusissa koko ajan huononee muiden kiriessä tai mennessä ohi.Ei nyt ollenkaan. Ovat kuuluisalla hinta/laatu suhteeltaan erinomaisia. Sanoisin että ovat vain ylifanitettuja ja hinta/laatusuhdekkin on vähän karisemassa tässä vuosine saatossa.
Lokakuu 2022, kun Musk osti Twitterin? Vai kesä 2023, kun sekoilu sananvapauden kanssa alkoi?Mikä on uusin tesla (kk/vuosi) millä voi ajaa hyväksytysti kun kiinnittää "ostin tämän ennen kuin musk sekosi"-tarran?
Eli ihminen ei pysähdy stop merkkiin koska sitä ei nyt vertailtu?
Ei nyt ollenkaan. Ovat kuuluisalla hinta/laatu suhteeltaan erinomaisia. Sanoisin että ovat vain ylifanitettuja ja hinta/laatusuhdekkin on vähän karisemassa tässä vuosine saatossa.
Minusta ei, jos koodissa on systemaattinen tai systemaattisia virheitä. Silloin mälli olisi joka kerta todennäköinen tilanteessa X, jossa keskiverto autoilija esim. 40-60% todennäköisyydellä välttää onnettomuuden.Eikös se riitä että kunhan FSD on keskimääräistä kuljettajaa parempi/turvallisempi, sen voi päästää liikenteeseen?
Eikös se riitä että kunhan FSD on keskimääräistä kuljettajaa parempi/turvallisempi, sen voi päästää liikenteeseen?
Täyttä paskaa, Muskin ketamiinipäissään rakentamaa tarinaa. Järjestelmää ei ole suunniteltu toimimaan ilman kuljettajaa, se ei toimi ilman kuljettajaa ja se ei saa liikkua ilman kuljettajaa. Tekninen mahdottomuus, että se olisi parempi kuin keskimääräinen kuljettaja.Eikös se riitä että kunhan FSD on keskimääräistä kuljettajaa parempi/turvallisempi, sen voi päästää liikenteeseen?
Ei siellä enää taida varsinaista koodia olla paljoakaan. End2end neuroverkkoratkaisu kontrolloi, hahmottaa ympäristöä ja simuloi tulevaisuutta. Vaikea voi olla toistaa virheitäkin kun saattoi johtua jostain varjosta tms. joka aiheutti ympäristön väärintunnistamisen josta sitten seuraa virhetilanne. Auto ei siis aja millään c-koodilla(enää) missä olis jotain if then that lauseita.Minusta ei, jos koodissa on systemaattinen tai systemaattisia virheitä. Silloin mälli olisi joka kerta todennäköinen tilanteessa X, jossa keskiverto autoilija esim. 40-60% todennäköisyydellä välttää onnettomuuden.
Tuollaisella on hyvä aloittaa. Ei robotaxia saa labrassa tehtyä 100% valmiiksi, jollain tapaa saatava oikeaa kokemustaGeofencaus on ihan jees, mutta se että palvelu on vain kavereille ja apukuskin mukanaolo vaaditaan (eli käytännössä yksi matkustaja kun paikat siinä on vakiona kahdelle) on taksina sitten ihan jotain muuta. Ainiin ja toimii vain hyvällä kelillä.
Sitä en toki tiedä onko tuo apukuski siinä sen takia että kyseessä on testiajoneuvo. Tuon kaltaista kun käytetään Euroopassa kun auto on vielä kehitysversio eikä sillä ole laillista ajaa tiellä ilman tuota. Voivat todennäköisesti tuoda robotaksit tuolla verukkeella Eurooppaankin. Eihän sillä robon kanssa tietysti hirveästi tekemistä ole.
Sen takia Waymokin ajoi kuskin kanssa ja keräsi dataa. Teslahan saa dataa 24/7 joten datan puute ei ole ongelma heillä ainakaan. Lisäksi ilmaiset kuskit toimivat suojana.Tuollaisella on hyvä aloittaa. Ei robotaxia saa labrassa tehtyä 100% valmiiksi, jollain tapaa saatava oikeaa kokemusta
Sähköautoina oikein hyviä, autoina välttäviä ja maineeltaan menossa kohti pohjaa. Käytetyissä hintalaatusuhde näyttäisi aika erinomaiselta ja uusissa koko ajan huononee muiden kiriessä tai mennessä ohi.
Teslaan pitää vielä lisää EAP eli vajaa 4k, että täsmää tuon esimerkin kanssa kun ID3:ssa on mukana myös ”Pysäköintiavustin Park Assist Plus”.
Taidat kyllä olla tässä ainut, joka hinta-laatusuhdetta on huonoksi väittänyt"huononee"kun ei ole sama kuin "huono".
Yleisellä tasolla vertailu on hankala tehdä, kun kukin ostaja arvottaa eri parametreja. Nyt kun aloit katsomaan id.3:n perään, niin vinkkaan sinulle Cubra Bornin. Siinä on volkkaria parempi takuu ja hinta-laatusuhde.
Uusi Model 3 Highland irtoaa näköjään tällä hetkellä standard rangena 40590€, jolla saa WTLP:tä 513 km ja kuten sanoit, oikein hyvät sähköauton ominaisuudet.
...
Kun siis edelleen omaan silmään vaikuttaa hinta/laatusuhde olevan aikalailla kärkipäätä, niin missä mielestäsi tökkii?
Taidat kyllä olla tässä ainut, joka hinta-laatusuhdetta on huonoksi väittänyt"huononee"kun ei ole sama kuin "huono".
Selvyyden vuoksi lienee syytä todeta, että minulla on ollut Model Y yli kaksi vuotta. Hankittaessa Tesla oli hintalaatusuhteeltaan selvästi paras (1/23 hinnanpudotus) ja Teslaa sentään sai nopeasti muiden levitellessä käsiään.No ehkäpä joo tuo sanamuoto tuli tulkittua hieman väärin. Tosin kun kappaleessa käytetään adjektiiveja, kuten "välttävä", eli kouluarvosana 5-6, niin kaippa se tuota tulkintaa voimisti.
Ei kai kukaan ole jakanut mitään heittausta vaan pyytänyt kommenttia siihen asiaan.Jahas se on selvästi robotaxin julkasu. Tesla-heitteriosasto on käynyt jakamassa ystävällisesti kaikki perustotuudet yhtä aikaa ja samalle sivulle, kuten paska auto, "ei voi olla turvallinen jos ei voi käydä itse tarkastamassa", "testi on tehty väärin?", Muskin ketamiinit, "onkohan FSD ikinä ihmistä turvallisempi", yliarvostettu fanipoikien merkki, ID3 on parempi, höhö Musk sekosi -tarra autoon.
Meneekö tuo robotaxijulkkari siis oikeasti hyvin, ku on tämmönen kuhina päällä?Tämä on selvä merkki. Kesäkuun myynnitki menee Teslalla nyt varmaan hyvin tästä päätellen.
Ekaan kysymykseesi vastaus on tämän sivun ensimmäisessä viestissä. Muskin Ketamiinit käytiin läpi taas viestissä 30461. En tiedä miten se voi mennä hyvin, mutta kyllähän tämän seuraaminen on hauskaa.Ei kai kukaan ole jakanut mitään heittausta vaan pyytänyt kommenttia siihen asiaan.
Miksei ihminen pysähdy selkeään stop-merkkiin?
Miten FSD on turvallisempi jos siitä Tesla ei anna kolmanne osapuolelle mitään dataa ja hakee tähän oikeiden kautta estämistäkin?
Muskia ei tietääkseni tänne ole sotkettu koska ketju liittyy automerkkiin ja sen tuotteisiin.
Miten Robotaksi julkaisu voi mennä hyvin jos konsepti ei ole edes itsestään ajava auto?
Jahas se on selvästi robotaxin julkasu. Tesla-heitteriosasto on käynyt jakamassa ystävällisesti kaikki perustotuudet yhtä aikaa ja samalle sivulle, kuten paska auto, "ei voi olla turvallinen jos ei voi käydä itse tarkastamassa", "testi on tehty väärin?", Muskin ketamiinit, "onkohan FSD ikinä ihmistä turvallisempi", yliarvostettu fanipoikien merkki, ID3 on parempi, höhö Musk sekosi -tarra autoon.
Meneekö tuo robotaxijulkkari siis oikeasti hyvin, ku on tämmönen kuhina päällä?Tämä on selvä merkki. Kesäkuun myynnitki menee Teslalla nyt varmaan hyvin tästä päätellen.
Paljonko meinasit rahallisesti hyötyä ilmaisista supereista? 100 000km ennenkuin auto on paalissa? Eikö tuo ole suunnilleen helpoin mahdollinen feature arvioda, että onko se "hintansa väärti" vaiko ei kun sille voi laskea suhteellisen helposti jonkinlaisen rahallisen arvon?miten varma juttu on tuo vanhojen autojen elinikäinen ilmainen lataus? Kun tuo firman johtohahmo ei ainakaan luo sellasta luotettavaa kuvaa, etteikö joku päätä, että nyt loppuu tms.?
Mutta kuinka moni ei pysty lataamaan yhtä ainoata kilsaa kotona ja haluaa ehdoin tahdoin viettää aikansa hitaasti lataavalla 10v vanhalla Model S:llä talvisella superilla sähkö tankkiin lirutellen kun voisi myös istua kotona?100k kilsaa, kulutus 20kwh/100km = 20k kwh. Jos ABC demarilaturissa maksaa sähkö sen 0.33e/kwh ja Superissa 0e niin 20.000 x 0.33 = 6600e. Tämä siis säästö jos lataa pelkästään pikalatureilla.
Tai jos sen laskee per kilsa niin 6.6c tulee säästöksi.
Tietyissä käyttötapauksissa varmasti hyödyllinen lisä.
Täysin itseajava auto, niin ei riitä että on keskimääräistä turvallisempi/parempi. Keskimääräinen kuski on niin huono että ei mitään järkeää sen tasoista itseajavaa autoa päästä liikenteeseen.Eikös se riitä että kunhan FSD on keskimääräistä kuljettajaa parempi/turvallisempi, sen voi päästää liikenteeseen?
Vastuunhan kantaa liikennevakuutusyhtiö. Heille maksetaan siitä ja se on lakisääteisesti pakollinen vakuutus.Ajatus että liikenteessä olisi autoja jotka tekisivät virheitä kuin ihminen, vähän vähemmän kuin keskiverto kuski. Niin kuka maahantuojalla ottaisi siitä vastuun., kuka ajoneuvon omistaja ottaisi siitä vastuun. Kuka virkamies antaisin luvan tuollaisten päästä liikenteeseen ilman vastuuta.
Mutta kuinka moni ei pysty lataamaan yhtä ainoata kilsaa kotona ja haluaa ehdoin tahdoin viettää aikansa hitaasti lataavalla 10v vanhalla Model S:llä talvisella superilla sähkö tankkiin lirutellen kun voisi myös istua kotona?
Meillä Suomessa kuski ei aina selviä pelkällä rahalla jos mokailee. Ja viranomainen, poliitikot ei ehkä ota virka/poliittista vastuuta siitä että itse ajavalle autolle annetaan lupa missä se tiedetään surkeaksi, ja kukaan ei siitä vastuussa, sen aiheuttamat vahingot katetaan liikennevakuutuksesta. Vakuutus yhtiön kädet sidottaisiin, ei saisi hakea valmistajaa/maahantuojaa/omistajaa/haltijaa vastuuseen.Vastuunhan kantaa liikennevakuutusyhtiö. Heille maksetaan siitä ja se on lakisääteisesti pakollinen vakuutus.
Kuinka moni vakuutusyhtiö ottaa vastuun jos tienaa sillä rahaa? Todennäköisesti kaikki...
Mutta onko sen vanhan Model S:n latausnopeus niin suuri, että sitä voi verrata ABC:n kalliimpiin hintoihin. Ainakin meillä päin ne hitaammat 100kWh ABC laturit on muutaman sentin halvempia kuin viereiset uudet 300kWh laturit. Tulevaisuudessa toki ne 100kWh laturit varmaan poistuu, mutta ainakin nyt on mahdollisuus ladata hitaammin, mutta halvemmalla.100k kilsaa, kulutus 20kwh/100km = 20k kwh. Jos ABC demarilaturissa maksaa sähkö sen 0.33e/kwh ja Superissa 0e niin 20.000 x 0.33 = 6600e. Tämä siis säästö jos lataa pelkästään pikalatureilla.
Tai jos sen laskee per kilsa niin 6.6c tulee säästöksi.
Tietyissä käyttötapauksissa varmasti hyödyllinen lisä.
Mutta onko sen vanhan Model S:n latausnopeus niin suuri, että sitä voi verrata ABC:n kalliimpiin hintoihin. Ainakin meillä päin ne hitaammat 100kWh ABC laturit on muutaman sentin halvempia kuin viereiset uudet 300kWh laturit. Tulevaisuudessa toki ne 100kWh laturit varmaan poistuu, mutta ainakin nyt on mahdollisuus ladata hitaammin, mutta halvemmalla.
Niin no, tämä ilmeisesti lähti vanhan Model S hinnoittelusta, jos ja kun se on leivottu pyynteihin, niin luulisi vaikuttavan. Jos uskotaan siihen että noissa kiinnostaa se energia.Voihan tuonkin huomioida mutta se että onko hinta 30c vai 35c ei yhtälöä hirveästi hetkauta.
Niin no, tämä ilmeisesti lähti vanhan Model S hinnoittelusta, jos ja kun se on leivottu pyynteihin, niin luulisi vaikuttavan. Jos uskotaan siihen että noissa kiinnostaa se energia.
Tasaa se toki latauksen hintariskiä, mutta myös se riski kuinka pitkään/paljon sitä oikeasti saa omissa ajoympyröissä omaan yksilöön.
Todennäköisesti käytännössä et selviä talvisin yhdellä latauksella Hki - Kuopio välimatkasta. Ellet hypoteettisesti aina lähtisi 100% akulla liikenteeseen ja lataisi välipysähdyksellä täyteen.mulla tulee paljon sellasta matka-ajoa, että käyn vaikka Helsingistä Kuopiossa ja palaan seuraavana päivänä. Siksi pohdin, että tollanen auto missä ilmaiset lataukset, sopisi aika hyvin käyttöön. Lisäksi kerrostalossa ei ole latausmahdollisuutta toistaiseksi ja vaikka olisi, niin se ei varmaan menisi omalla pörssi sopparilla vaan taloyhtiön millä lie sopparilla. Lisäksi tuo hidas lataus ei niin haittaa koska siinä voi samalla tehdä tietokonehommia ja istua paskalla. Tuollaisella S:llä pitäisi tuo Kuopion matka taittua talvellakin yhdellä välilatauksella jos sattuun sitten molemmissa päissä saamaan akun täyteen.
Ajoa tulee vuoteen varmaan se 50 000 km, josta osa pakettiautolla mutta mitä vähemmän sillä ajelee, sitä enempi jäisi km-korvauksista käteen ( ei toki 100% ole työajoa..)
Kyllä noista ilmaisista latauksista olisi hyötyä. Itselläni 100 000 tkm takana ja vaikka suurimman osan saan ladattua töissä ilmaiseksi niin paljon on matka-ajoa jolloin joutuu käymään esim. siellä ABC:lla tai Superilla ja maksamaan siitä kun autona on Model Y, maksullisilla supereilla.mulla tulee paljon sellasta matka-ajoa, että käyn vaikka Helsingistä Kuopiossa ja palaan seuraavana päivänä. Siksi pohdin, että tollanen auto missä ilmaiset lataukset, sopisi aika hyvin käyttöön. Lisäksi kerrostalossa ei ole latausmahdollisuutta toistaiseksi ja vaikka olisi, niin se ei varmaan menisi omalla pörssi sopparilla vaan taloyhtiön millä lie sopparilla. Lisäksi tuo hidas lataus ei niin haittaa koska siinä voi samalla tehdä tietokonehommia ja istua paskalla. Tuollaisella S:llä pitäisi tuo Kuopion matka taittua talvellakin yhdellä välilatauksella jos sattuun sitten molemmissa päissä saamaan akun täyteen.
Ajoa tulee vuoteen varmaan se 50 000 km, josta osa pakettiautolla mutta mitä vähemmän sillä ajelee, sitä enempi jäisi km-korvauksista käteen ( ei toki 100% ole työajoa..)