Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Potilaana Tesla Model S 90D FL 8/2016, 242tkm ajettu.

IMG20250820080553.jpgIMG20250820083129.jpg
IMG20250820084959.jpg
IMG20250820090524.jpg
IMG20250820090557.jpg


Täytyy jostain ostaa alin takatukivarsi vasemmalle puolelle. Toki myös oikean puolen täytyy myös vaihtaa.

Tukivarsi oli jo halki? Likainen halkeama?

Omassa tiedossa oikeastaan olikin tuo tyyppivika, että tukivarsi napsahtaa poikki peruutettaessa. En vaan ole "muistanut" asiaa. Nyt siis olin peruuttamassa autoa pihaan erittäin hiljaa ja samantien kuului pieni "naksahdus" takaa.


Ensimmäinen matkan pysäyttänyt suuri ongelma. 18tkm olen autolla ehtinyt itse ajaa. Vara-auto onneksi löytyy pihasta, Opel Insignia farkku 2010.

Täytyy Facebookin puoleltakin lueskella jotain tuosta tyyppiviasta.

Mistähän löytyy noita varaosia? Vaihto ei nyt miltään erityisen vaikealta ehkä näyttänyt, kun kurkkasin vähän auton alle.
Huolestuttavan alimittaisen ohut seinämä puslan ympärillä. Varsinkin auton massoihin ja voimavaroihin suhteutettuna..
Jos tuolla on tilaa vahvemmalle seinämälle niin siinä olisi vaikka meylelle parannellun osan paikka.
 
Huolestuttavan alimittaisen ohut seinämä puslan ympärillä. Varsinkin auton massoihin ja voimavaroihin suhteutettuna..
Jos tuolla on tilaa vahvemmalle seinämälle niin siinä olisi vaikka meylelle parannellun osan paikka.
Juu kyllä tuo näyttää siltä että halkeamat on ollu jo hetken aikaa, eikä murtunut ko. peruutuksessa eli tuore. Nuo murtuman pinnat on likaiset/korrosoituneet

EDIT: Voin vain kuvitella mitä jälkeä tekee, kun tuo tippuu tuennasta motarivauhdissa
 
Juu kyllä tuo näyttää siltä että halkeamat on ollu jo hetken aikaa, eikä murtunut ko. peruutuksessa eli tuore. Nuo murtuman pinnat on likaiset/korrosoituneet

EDIT: Voin vain kuvitella mitä jälkeä tekee, kun tuo tippuu tuennasta motarivauhdissa
Tuossa siis rengas hinkkaa ilmajousituksen tolppaan. Luin niin melko monella oli mennyt se tolppakin samalla rikki. Toki rengas varmasti myös aivan pilalla. Tuossa omassa on rautajouset kyllä.

Yleisimmin jostain syystä hajoaa lopullisesti peruutettaessa. Mutta voihan se hajota toki ihan milloin vaan.

Motonetissä osa maksaa 300€

Screenshot_2025-08-20-12-56-29-61_e31d19e99ee0b334f92cd519696ee652.jpg
 
Tuossa lähinnä Y-malleja ennen Highlandia tullut seurailtua viime aikoina ja lähinnä vielä nelivetoisia Nettiauton kautta. Takavetoisia on ilmeisesti ollut siis kaksi mallia: SR ja LR. Ja nelivetoisia periaateessa AWD LR ja performance mallit. Akkuja on kaiketi ollut neljää erilaista kapasiteetiltaan: 75, 78, 79,5 ja 82 kWh nelivedoille.

No sitten tarkemmin näihin nelivetoisiin: kiihtyvyyksiä tarjotaan kahdenlaisia eli joko 5,1 s tai 3,7 s. Mutta se missä alkaa tulla eroja on tehot, niitä kun on neljää erilaista "tarjolla": 258, 336, 378 ja 393 kW.

Pääosin tavalliselle AWDlle tarjotaan tuota 258 kW tehoa ja performancelle 336 kW tai 393 kW, mutta missä ihmeen versiossa olisi sitten 378 kW tehot, varsinkin kun nämä eivät selvästikään ole performance-malleja, mutta tehoja olisi enemmän kuin pienemmässä performancessa? Näitä on useampia ja kiihtyvyys näille "tehokkaimmille" versioille on kuitenkin tuo 5,1 s.

Helpointa ottaa näitä tukku vertailuun, niin näkee tehot useammasta autosta kerrallaan. Tai sitten rajata näitä haulla.

Kyse lienee puhtaasta virheestä, mutta jonkun perusteella autokaupat tämän datan jostain ottavat, ja virhe systemaattisesti toistunee nyt jonkun yhtäläisyyden takia kaikille. Vai voiko Kiinan ja Berliinin autot tehdä keskenään tällaisen eron?
 
Tuossa lähinnä Y-malleja ennen Highlandia tullut seurailtua viime aikoina ja lähinnä vielä nelivetoisia Nettiauton kautta. Takavetoisia on ilmeisesti ollut siis kaksi mallia: SR ja LR. Ja nelivetoisia periaateessa AWD LR ja performance mallit. Akkuja on kaiketi ollut neljää erilaista kapasiteetiltaan: 75, 78, 79,5 ja 82 kWh nelivedoille.

No sitten tarkemmin näihin nelivetoisiin: kiihtyvyyksiä tarjotaan kahdenlaisia eli joko 5,1 s tai 3,7 s. Mutta se missä alkaa tulla eroja on tehot, niitä kun on neljää erilaista "tarjolla": 258, 336, 378 ja 393 kW.

Pääosin tavalliselle AWDlle tarjotaan tuota 258 kW tehoa ja performancelle 336 kW tai 393 kW, mutta missä ihmeen versiossa olisi sitten 378 kW tehot, varsinkin kun nämä eivät selvästikään ole performance-malleja, mutta tehoja olisi enemmän kuin pienemmässä performancessa? Näitä on useampia ja kiihtyvyys näille "tehokkaimmille" versioille on kuitenkin tuo 5,1 s.

Helpointa ottaa näitä tukku vertailuun, niin näkee tehot useammasta autosta kerrallaan. Tai sitten rajata näitä haulla.

Kyse lienee puhtaasta virheestä, mutta jonkun perusteella autokaupat tämän datan jostain ottavat, ja virhe systemaattisesti toistunee nyt jonkun yhtäläisyyden takia kaikille. Vai voiko Kiinan ja Berliinin autot tehdä keskenään tällaisen eron?
Long range AWDlle saa ostettua acceleration boostin.
 
Tuossa siis rengas hinkkaa ilmajousituksen tolppaan. Luin niin melko monella oli mennyt se tolppakin samalla rikki. Toki rengas varmasti myös aivan pilalla. Tuossa omassa on rautajouset kyllä.

Yleisimmin jostain syystä hajoaa lopullisesti peruutettaessa. Mutta voihan se hajota toki ihan milloin vaan.

Motonetissä osa maksaa 300€

Screenshot_2025-08-20-12-56-29-61_e31d19e99ee0b334f92cd519696ee652.jpg
Onkohan sama mutta Aeromotorsilla halvin tukivarsi hieman yli 100€
Kallein 470€
 
Kyllä. On tosiaan ihan alimmainen tukivarsi vasemmalla takana.

Äsken kävin tuossa pihassa auton luona ja tuo alumiininen "palikka" on aika isokokoinen.
Varmaan kannattais se tiketti Teslalle tehdä ja katsoa saisko tuon lippusen pohjalta Teslan korjaamaan auton. Tuo on rajattu Ruotsiin ja Norjaan, mutta ei ole kerrassaan mitään syytä etteikö tuohon menisi myös muista maista vian piirissä olevat autot. Kuvista näkee että sulla on juuri tuo oire, eli korroosio luultavasti aiheuttanut vian.
 
Long range AWDlle saa ostettua acceleration boostin.
Kyllä... tiedän tämän. Mutta lisääkö acceleration boost auton tehoa vai käyttää olemassa olevaa tehoa eri tavalla kiihdytyksessä? Ja ei se nyt niinkään oikein voi mennä, että acceleration boostilla tehoja tulee enemmän kuin performance-malleissa on...
 
Kyse lienee puhtaasta virheestä, mutta jonkun perusteella autokaupat tämän datan jostain ottavat, ja virhe systemaattisesti toistunee nyt jonkun yhtäläisyyden takia kaikille. Vai voiko Kiinan ja Berliinin autot tehdä keskenään tällaisen eron?
Sanoisin, että noihin lukuihin saa jo lähtökohtaisesti suhtautua varauksella, kun Tesla ei virallisia lukuja julkaise. Olennaisinta on tietää onko SR/AWD/PERF ja onko acceleration boostia.
 
Kavin aikani kuluksi kauppakeskuksessa Teslan nayttelytilassa Pekingissa ja M3 ei ollut viiksea ja kahdessa Y oli viikset paikoillaan. Tassa tarinassa ei sitten ole mitaan pointtia.
Eivät varmaan ole vielä tuoneet uusia esittelyautoja. Tesla yleensä myy nämä vasta kvartaalin lopulla ja viiksellinen 3:n tuli vasta päivä kaksi sitten. Jos tilaat uuden nyt, siinä on vilkkuviiksi.
 
Tuo on kyllä sen näköinen osa, että katsastajan se alkuvuodesta olisi pitänyt jo bongata, jos ei nyt ihan valkoisen kepin kanssa kulje. Yleensä vielä osaavat katsoa tunnetut riskipaikat erityisen vittumaisella (hyvässä mielessä) tarkkuudella.
 
Varmaan kannattais se tiketti Teslalle tehdä ja katsoa saisko tuon lippusen pohjalta Teslan korjaamaan auton. Tuo on rajattu Ruotsiin ja Norjaan, mutta ei ole kerrassaan mitään syytä etteikö tuohon menisi myös muista maista vian piirissä olevat autot. Kuvista näkee että sulla on juuri tuo oire, eli korroosio luultavasti aiheuttanut vian.
Täytyy väsätä tiketti, kun ehtii.


150tkm ajetusta oli tuo sama taka-alatukivarsi hajonnut. Tuossa omassa 242tkm.

Screenshot_2025-08-20-17-09-50-22_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~3.jpg

Edit:
Tiketti tehty. Seuraava vapaa aika olisi 33 päivän päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Elon kertoo että Model Y L ei tulisi ainakaan tänä vuonna USAn markkinoille tai ei ollenkaan koska FSD.
 
Kavin aikani kuluksi kauppakeskuksessa Teslan nayttelytilassa Pekingissa ja M3 ei ollut viiksea ja kahdessa Y oli viikset paikoillaan. Tassa tarinassa ei sitten ole mitaan pointtia.
Tässä on kuvankaappaus ihan tesla china sivuilta juuri äsken otettuna, firefoxin selaimen kääntämänä:

Screenshot_20250820_172557_Firefox.jpg

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Luultavasti tuolta tilailen.

Nyt illalla aloin vähän purkamaan. Mulla on nyt vaan kaksi jakoavainta, mutta 3 helppoa pulttia sain irrotettua. Kallistuksenvakaajalle on luultavasti 15mm avain, mutta mulla ei ole sitäkään. Saan melko varmasti lainattua työkaluja.

Etummainen pultti on muita paljon ahtaampi. Mutta tuskin sekään on mikään mahdoton irrottaa?

IMG20250820195250~2.jpg
 
Eikös Teslan huoltomanuaalissa ole vaihe vaiheelta ja mitä tyäkaluja tarvii?
Mitä nyt selasin, niin ei siellä ole normi työkaluja eritelty.

Tuossa muuten video, jossa taka-alatukivarteen oli vaihdettu rikki olevien puslien tilalle uudet. Ei siis noin, kun alumiinikaan ei kestä?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Yllättävän hyvin ne pultit aukesi omasta autosta, eli tuskin on 242tkm ajettu alatukivarsi. Vahva epäilys siis.

Niin ja toisen tunkin täytyy lainata, että saisi jousituksen paremmin oikeaan korkeuteen ja sitten vasta kunnon kiristys.
 
Luultavasti tuolta tilailen.

Nyt illalla aloin vähän purkamaan. Mulla on nyt vaan kaksi jakoavainta, mutta 3 helppoa pulttia sain irrotettua. Kallistuksenvakaajalle on luultavasti 15mm avain, mutta mulla ei ole sitäkään. Saan melko varmasti lainattua työkaluja.

Etummainen pultti on muita paljon ahtaampi. Mutta tuskin sekään on mikään mahdoton irrottaa?

IMG20250820195250~2.jpg

Uutta tukivartta odotellessa suihkuttelet pari kertaa päivässä rost offia tms tonne mutterin kohtaan...
 
Sähköauto olisi kiikarissa ja Tesla Model Y vm 21-23 alkaisi vaikuttaa vahvimmalta ehdokkaalta tuossa 35ke hintaluokassa, joka alkaa olla kipurajalla. Onko jotain mitä huomioida esim eri vuosimallien välillä? Onko jotain mitä kannattaa ostettavasta autosta tarkastaa?

Vetokoukulle on tarve peräkärryn vetoon, mutta en löytänyt mistään yksiselitteistä vastausta voiko model Y:hyn asentaa jälkikäteen vetokoukkua? Ja jos voi, niin onko trailer mode pakollinen/suositeltava? Löysin teslan sivuilta ilmeisestä jälkiasennettavan model Y vetokoukku paketin 1400e hintaan. Kiitos jo etukäteen.
 
Tuolla linkitetyssä uutisessa oli väitetty että 2016 asti tämä olisi ongelma. Tarjoaako eri varaosanumeroa 2017 alkaen?
Sama varaosanumero, eli sama alusta. Mutta ilmeisesti "jo" 2017 olisi tullut uudemman version alatukivarsi, joka olisi kestävämpi. Eri versioita tuosta samasta Teslan osasta taitaa olla useita (tosi monta).


Mun 8/2016 autossakin on voinut mennä joku neljästä puslasta rikki ja alatukivarsi olisi jonain vuonna jo vaihdettu. Helpompi vaihtaa koko tukivarsi, kuin yksittäinen pusla (toki kalliimpi).


Ongelma on siis takana alatukivarsi (alumiinivalu). Mutta Facebookista eilen katsoin, niin edestä menee myös jonkun tukivarren alumiinivalu poikki? Ei ehkä niin yleistä kuin takana? Eli siellä etupäässäkin on myös heikkoja osia.

Tesla - Ongelmat ja ratkaisut - ryhmä (tukivarsi hakusana) Pitää lukaista tuo läpi, kun ehtii.

Screenshot_2025-08-21-10-06-31-89_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg

Uutta tukivartta odotellessa suihkuttelet pari kertaa päivässä rost offia tms tonne mutterin kohtaan...
Hyvä vinkki, kiitos! Mutteri näyttää vähän ruosteiselta. Mutta ne kolme isoa pulttia lähti erittäin helposti ihan jakoavaimilla, eli ei mitään pienintäkään ongelmaa :) Tuo ahdas väli taas on haastavampi, että saa hyvin voimaa vääntämiseen.

Edit:
Jonkinlaisen (halvan) työntömitan kävin ostamassa, niin saa mitattua pultin ja mutterin koon. Ja varmaan käyn vaan kaupasta ostamassa työkalut, niin saa jo vanhan tukivarren (mahdollisesti) kokonaan pois. Toki toisenkin tunkin varmaan tarvitsee ainakin kokoamisvaiheessa.
 
Sähköauto olisi kiikarissa ja Tesla Model Y vm 21-23 alkaisi vaikuttaa vahvimmalta ehdokkaalta tuossa 35ke hintaluokassa, joka alkaa olla kipurajalla. Onko jotain mitä huomioida esim eri vuosimallien välillä? Onko jotain mitä kannattaa ostettavasta autosta tarkastaa?

Vetokoukulle on tarve peräkärryn vetoon, mutta en löytänyt mistään yksiselitteistä vastausta voiko model Y:hyn asentaa jälkikäteen vetokoukkua? Ja jos voi, niin onko trailer mode pakollinen/suositeltava? Löysin teslan sivuilta ilmeisestä jälkiasennettavan model Y vetokoukku paketin 1400e hintaan. Kiitos jo etukäteen.
Kannattaa Traficomista katsoa/varmistaa auton rekisterinumerolla, että peräkärrylle on vetopainot. Jos on vain 0kg, niin vetokoukulla ei saa vetää peräkärryä.

Esim vanhassa Model S autossa on kaikissa 0kg. Ja model Y kohdalla täytyy tarkistaa se.

Voi olla että esim Koukkupaja asentaa halvemmalla koukun?

Edit:
Ainakin mustaa väriä itse välttäisin 3 ja Y kohdalla, kun se musta on niin herkkä väri?
 
Varmaan kannattais se tiketti Teslalle tehdä ja katsoa saisko tuon lippusen pohjalta Teslan korjaamaan auton. Tuo on rajattu Ruotsiin ja Norjaan, mutta ei ole kerrassaan mitään syytä etteikö tuohon menisi myös muista maista vian piirissä olevat autot. Kuvista näkee että sulla on juuri tuo oire, eli korroosio luultavasti aiheuttanut vian.
Tiketin arviolasku 1046€. Ongelmana toki hinnan lisäksi se, että autoa ei voi siirtää metriäkään eteen eikä taakse. Takarengas kun vastaa iskunvaimentimeen.

Koska 242tkm ajettu auto, niin luultavasti tuo hinta ei pidä, vaan tulisi lisää korjattavaa :D


Itsellä kyllä hämärä muistikuva, että 2024 mun autoon olisi vaihdettu eteen jarrulevyt ja palat. Ja taakse jotain tukivarsia (puslat kai oli olleet huonot). Kuitit on jossain, mutta tuskin helposti löytyvät. Mutta ilmeisesti sillä kerralla ei ole noita alatukivarsia taakse vaihdettu, vaan jotain muita osia molemmin puolin.

Screenshot_2025-08-21-10-27-30-64_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg


Edit:
Viime katsastus taisi olla 17.2.2025. Hylky tuli: Vasemman etu raidetangonpää "rikki" eli löysä. Ei kumminkaan mitään muuta vikaa löytynyt.

Itse vaihdoin tuon raidetangonpään ja etupään suuntaus myös itse, kun ensin söi eturenkaita urakalla sisäreunoista. Eli nyt on suuntaus "riittävän tarkka" minusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tiketin arviolasku 1046€. Ongelmana toki hinnan lisäksi se, että autoa ei voi siirtää metriäkään eteen eikä taakse. Takarengas kun vastaa iskunvaimentimeen.

Koska 242tkm ajettu auto, niin luultavasti tuo hinta ei pidä, vaan tulisi lisää korjattavaa :D


Itsellä kyllä hämärä muistikuva, että 2024 mun autoon olisi vaihdettu eteen jarrulevyt ja palat. Ja taakse jotain tukivarsia (puslat kai oli olleet huonot). Kuitit on jossain, mutta tuskin helposti löytyvät. Mutta ilmeisesti sillä kerralla ei ole noita alatukivarsia taakse vaihdettu, vaan jotain muita osia molemmin puolin.
Avauduitko chatissa tuosta takaisinkutsusta ja siitä, että eikös tuo pitäisi ihan selvästi olla sama ongelma ja Teslan korjata kuten muutkin samasta viasta kärsineet? Varmaan toki katsovat että ei koske Suomea, mutta tätä ajatusta koitin vihjata kokeilemisen arvoisena.
Muutenhan (itse maksamalla) tuota työtä ei paljon kannata Teslalla harkita teettävänsä, kun hinnasta saa puolet(?) pois viemällä muualle.
 
Edit:
Jonkinlaisen (halvan) työntömitan kävin ostamassa, niin saa mitattua pultin ja mutterin koon. Ja varmaan käyn vaan kaupasta ostamassa työkalut, niin saa jo vanhan tukivarren (mahdollisesti) kokonaan pois. Toki toisenkin tunkin varmaan tarvitsee ainakin kokoamisvaiheessa.

Melkein käyt ostamassa sarjan kiintoavaimia ja niillä kokeilet mikä sopii. Muistat sitten kun kiristät sisäpään helat, niin akselin tulisi olla kuormitetussa asennossa. Tuo uloin hela taitaa olla pyörivää sorttia, jonka kanssa ei niin nuukaa ole.
 
Sähköauto olisi kiikarissa ja Tesla Model Y vm 21-23 alkaisi vaikuttaa vahvimmalta ehdokkaalta tuossa 35ke hintaluokassa, joka alkaa olla kipurajalla. Onko jotain mitä huomioida esim eri vuosimallien välillä? Onko jotain mitä kannattaa ostettavasta autosta tarkastaa?

Vetokoukulle on tarve peräkärryn vetoon, mutta en löytänyt mistään yksiselitteistä vastausta voiko model Y:hyn asentaa jälkikäteen vetokoukkua? Ja jos voi, niin onko trailer mode pakollinen/suositeltava? Löysin teslan sivuilta ilmeisestä jälkiasennettavan model Y vetokoukku paketin 1400e hintaan. Kiitos jo etukäteen.
Ehdottomasti laittaisin Teslan oman koukun jotta saa sen trailer-moden päälle.
 
Avauduitko chatissa tuosta takaisinkutsusta ja siitä, että eikös tuo pitäisi ihan selvästi olla sama ongelma ja Teslan korjata kuten muutkin samasta viasta kärsineet? Varmaan toki katsovat että ei koske Suomea, mutta tätä ajatusta koitin vihjata kokeilemisen arvoisena.
Muutenhan (itse maksamalla) tuota työtä ei paljon kannata Teslalla harkita teettävänsä, kun hinnasta saa puolet(?) pois viemällä muualle.
Vielä en ole sinne kirjoitellut, kun tiketti aukesi vasta juuri nyt.

Auton kuljetus "toiselle puolelle Suomea" vaan aika kallista? Varmaan ainakin 500€ täytyisi varata siihen?

Eli en tiedä sitten onko ideaa "kysellä turhia"? :)


Ilmeisesti Norjassa ja Ruotsissa Tesla vaihtaa taakse alatukivarsia ilmaiseksi. Eikä ole mitään kilometrirajaa, eikä ikärajaa autolle. Kiinassa sama juttu ja luultavasti USA:ssa myös.

Edit:
Nyt siis auto on Seinäjoella omassa pihassa.
 
Sama varaosanumero, eli sama alusta. Mutta ilmeisesti "jo" 2017 olisi tullut uudemman version alatukivarsi, joka olisi kestävämpi. Eri versioita tuosta samasta Teslan osasta taitaa olla useita (tosi monta).


Mun 8/2016 autossakin on voinut mennä joku neljästä puslasta rikki ja alatukivarsi olisi jonain vuonna jo vaihdettu. Helpompi vaihtaa koko tukivarsi, kuin yksittäinen pusla (toki kalliimpi).


Ongelma on siis takana alatukivarsi (alumiinivalu). Mutta Facebookista eilen katsoin, niin edestä menee myös jonkun tukivarren alumiinivalu poikki? Ei ehkä niin yleistä kuin takana? Eli siellä etupäässäkin on myös heikkoja osia.

Tesla - Ongelmat ja ratkaisut - ryhmä (tukivarsi hakusana) Pitää lukaista tuo läpi, kun ehtii.

Screenshot_2025-08-21-10-06-31-89_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg


Hyvä vinkki, kiitos! Mutteri näyttää vähän ruosteiselta. Mutta ne kolme isoa pulttia lähti erittäin helposti ihan jakoavaimilla, eli ei mitään pienintäkään ongelmaa :) Tuo ahdas väli taas on haastavampi, että saa hyvin voimaa vääntämiseen.

Edit:
Jonkinlaisen (halvan) työntömitan kävin ostamassa, niin saa mitattua pultin ja mutterin koon. Ja varmaan käyn vaan kaupasta ostamassa työkalut, niin saa jo vanhan tukivarren (mahdollisesti) kokonaan pois. Toki toisenkin tunkin varmaan tarvitsee ainakin kokoamisvaiheessa.
Selvästi alimitoitettu osa. Mielestäni voisi olla jo takaisinkutsun paikka, koska ei ole meinaan mitenkään tavanomaista, että tukivarret noin hajoilevat. Ja kysehän on potentiaalisesti vaarallisesta hajoamisesta.

Alumiinivalu on sinänsä ihan yleisesti käytössä, eli materiaalivalinta ei ole mielestäni syyllinen. Toisaalta jos alustassa ei ole tilaa vahvistaa osaa esim. kasvattamalla materiaalipaksuutta, niin teräksellä saisi kyllä enemmän vahvuutta "samaan tilaan".
 
Turhaan jatkatte sivutolkulla yhden käyttäjän rikkoutuneesta nivelestä täällä.

Oikea ketju rikkoituneille romuille:
 
Turhaan jatkatte sivutolkulla yhden käyttäjän rikkoutuneesta nivelestä täällä.

Oikea ketju rikkoituneille romuille:
Juu!

Kiitoksia kaikille kovasti hyvistä vinkeistä!

Tuo on yksi Model S ja Model X tyyppivioista, niin ehkä ei kumminkaan kannata deletoida viestejä.

Kyseessä siis poikki mennyt tukivarsi. Ei nivel (vaarallisempi vika!).

En siis jatka tänne enää enempää.


Puuilosta ostin 2 x 18mm avainta ja 15mm avaimen kallistuksenvakaajaa varten. Irti lähti! :)

IMG20250821135859.jpg

IMG20250821135838.jpg

Selkeästi taitaa olla teslan tekemä osa. Canadassa on ainakin tehty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 657
Viestejä
4 888 164
Jäsenet
78 857
Uusin jäsen
apezuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom