Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei.Onko vanhan Model 3 takaluukku alumiinia?
Mulla on tuossa 8/2016, S 90D:ssä MCU1. Toimii, kun ei tiedä paremmastaOn. Just kävin muutama viikko sitten 24k€ hakemassa 125t rullatun vuoden uudemman 75D:n ja kyllähän noista saa jo valita. Kangaspenkkien lisäksi MCU1![]()
Mikä on oikea vaihteenvalitsin?Ooh, mitä edistysaskelia!
Tällä tahdilla autoon saadaan takaisin oikea vaihteenvalitsin, tutkat ja kaikki muut "innovaation" nimissä poistetut ominaisuudet heti jo ensi vuosikymmenellä!
Viitataan varmaan fyysiseen vipuun tai painikkeeseen. Lyhyen testipätkän kun ajoin Highlandilla niin ihme on jos tuosta saa ongelman aikaiseksi. Omassa autossa vaihde valitaan napeista, ja ei kyllä ole juurikaan sujuvampaa veivata edestakaisin D-R välillä mitä oli näytöltä.Mikä on oikea vaihteenvalitsin?
sexykäs keppi Teslaan retrofittinäMikä on oikea vaihteenvalitsin?
Nyt kun saivat etupuskurikameran niin ei noita parkkitutkia oikeen tarvi kun livekuvasta näkee kuinka lähellä ollaan.Ooh, mitä edistysaskelia!
Tällä tahdilla autoon saadaan takaisin oikea vaihteenvalitsin, tutkat ja kaikki muut "innovaation" nimissä poistetut ominaisuudet heti jo ensi vuosikymmenellä!
Missä autossa ei ole kameraa edessäNyt kun saivat etupuskurikameran niin ei noita parkkitutkia oikeen tarvi kun livekuvasta näkee kuinka lähellä ollaan.
Varmaan aika monessa. Pointtini oli vaan se että ussiton ja etupuskurikameraton toteutus on vähän rampa kun pysäköidään keula edellä, vaikka se pysäköintiavustimen visualisointi onkin yllättävän tarkka mutta itellä vaan aina loppu kantti sen kanssa.Missä autossa ei ole kameraa edessä
Suurimmassa osassa autoja.Missä autossa ei ole kameraa edessä
Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljon on Model 3:ssa mittarissa?Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.
Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Jos kerran omasta pussista menee niin korjaamo joka suostuu vaihtamaan asiakkaan tuomia osia ja hommaa Meylen vahvistetut nivelet. Kova jätkät vaihtaa nämä parkkiksella.Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Reilut 182 000 km tässä kohtaa.Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljon on Model 3:ssa mittarissa?
Takuu ei taida olla enää voimassa (ajettu yli 80tkm)?Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.
Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Tekisin ihan eka tiketin teslalle ja kattoisin millanen estimate sieltä tulee.Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.
Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Jos kerran omasta pussista menee niin korjaamo joka suostuu vaihtamaan asiakkaan tuomia osia ja hommaa Meylen vahvistetut nivelet. Kova jätkät vaihtaa nämä parkkiksella.
Tähän aeromotorssiin suhtautuisin varauksella, takuuta ei osalle välttis ole ollenkaan, joudut itse maksamaan palautus rahdit yms, case menossa heidän kanssaan kun heitä kiinnostaa vaan kassaan tuleva raha..Edit:
Netin varaosakauppoja ainakin Aeromotors , joka osottautui ihan hyväksi kaupaksi ja hinnat ei ole kovin pahat.
**** Pyydä tarjoukset: AutoJerry.fiModel 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.
Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Joo ei tuo kovin kummonen projekti näyttäis olevan, etenkään jos vaihtaa koko tukivarren.
Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.Katsoin videon ja nyt selvensi, että millainen "häkkyrä" tuo takapään ripustus on (Model 3 ja Model Y).
Ilmeisesti takapyörän laakerin täytyisi irrottaa. Ja laittaa vanha laakeri takaisin, tai ostaa samalla uudet pyöränlaakerit.
Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.
126€/kpl
Vasen
Oikea
NTY Olka-akseli, pyöräntuenta ZZT-CH-013 | Aero Motors OÜ
Osta tuote NTY Olka-akseli, pyöräntuenta ZZT-CH-013 Aero Motorsiltaaeromotors.fi
Itse olen lueskellut vain noiden yhden tai kahden puslan pettämisestä. Videolla mainittiin, että oikeasti kyse on pallonivelestä samassa osassa. Eli ehkä se on vähän herkempi menemään rikki? Tukivaren toinen pää siis pitäisi kestää aika pitkään?Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.
Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?
Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.
Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.
Mitäs edestä menee rikki?
Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.
126€/kpl
Vasen
Oikea
NTY Olka-akseli, pyöräntuenta ZZT-CH-013 | Aero Motors OÜ
Osta tuote NTY Olka-akseli, pyöräntuenta ZZT-CH-013 Aero Motorsiltaaeromotors.fi
Mulla ei ole Model 3 / Y autoa, mutta mielenkiinnosta googlasin hinnan.Halvin paska mitä löytyy. Varoitin tuosta puljusta, kerjäät ongelmia jos tuolta halvinta hankkii, mut oma on asiasi.
Kumma juttu että on varaa ostaa (tai osarilla) kymmenien tuhansien auto ja sitten halvin osa tyyppivian paikalle "korjaukseksi". Ei pahalla, et ole ainut etkä varmaan tule olemaan![]()
Tuo noin 1350€ ei nyt aivan järkyttävä ole edes Teslan hinnaksi. Mulla olisi Model S autoon pelkästään vemman puolen taka alatukivarsi ollut 1050€ (eikä auto ollut edes enää ajokunnossa, kun rengas "linkussa").PK-seudulta tai vaikka Tampereelta mietinnässä tuo korjaamo, Teslan tarjous varsin suolainen.
![]()
Ei tuo järkyttävä ole, sama osa vaihdettiin vain tuossa 80 000 kilometrin kohdalla, kun viimeksi kaksi vuotta sitten katsastutin ennen perustakuun päättymistä.Mulla ei ole Model 3 / Y autoa, mutta mielenkiinnosta googlasin hinnan.
Tuo noin 1350€ ei nyt aivan järkyttävä ole edes Teslan hinnaksi. Mulla olisi Model S autoon pelkästään vemman puolen taka alatukivarsi ollut 1050€ (eikä auto ollut edes enää ajokunnossa, kun rengas "linkussa").
Model S sai sentään perus työkaluilla räpellettyä kuntoon, mutta tuo Model 3 on vaikeampi.
Atoy ainakin tekee näitä. Kysy tarjous.PK-seudulta tai vaikka Tampereelta mietinnässä tuo korjaamo, Teslan tarjous varsin suolainen.
![]()
Joo. Eli 80tkm kohdalla varmaan on takuuseen vaihdettu se iso "hässäkkä" takaa. Nyt sitten uudelleen sama vika 182tkm.Ei tuo järkyttävä ole, sama osa vaihdettiin vain tuossa 80 000 kilometrin kohdalla, kun viimeksi kaksi vuotta sitten katsastutin ennen perustakuun päättymistä.
Ei tuo nyt älytön hinta ole toisinaan uusintaa, mutta lähinnä mietin sitä, löytyykö markkinoilta kestävimpää ratkaisua.
Ostaa ihan perus SKF VKDS 339008 helat, nappaa kumit auki ja heittää rasvaa reilusti lisää ennen asennusta. Vahva mutu, että vaikuttaa kestoikään positiivisesti. Facessa näin jonkun raottaneen kumeja ja oli lähestulkoon kuiva sisältä.Ei tuo nyt älytön hinta ole toisinaan uusintaa, mutta lähinnä mietin sitä, löytyykö markkinoilta kestävimpää ratkaisua.
On tuossa koko olka-akselin vaihdossa se huono puoli, että suuremman työmäärän lisäksi pitäisi säätää pyöränkulmat uudestaan. Pelkästään 1 tai 2 helaa vaihtamalla ei tarvitse, koska kulmat eivät niitä vaihtaessa muutu. Heloihin löytyy myös vaihtotyökalu, jolla homma onnistuu olka-akselia irrottamatta (googleta Tesla navan puslien vaihtotyökalu)Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.
Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?
Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.
Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.
Mitäs edestä menee rikki?
PK-seudulta tai vaikka Tampereelta mietinnässä tuo korjaamo, Teslan tarjous varsin suolainen.
Atoy minäkin ehdotan, he ovat kehittyneet vaihtamaan pelkät puslat orggis osaan.Atoy ainakin tekee näitä. Kysy tarjous.
Hämärämuistikuva että facen puolella jossain teslaryhmässä joku oli bongannut että Teslalta olisi tullut uusi korjaus-ohje noille puslille ja siinä uudessa tosiaan vaihdettaisiin vain ne puslat eikä koko hässäkkää. Hintakin oli joitan satasia?Atoy minäkin ehdotan, he ovat kehittyneet vaihtamaan pelkät puslat orggis osaan.
Hieman ihmetyttää se, että Tesla keksii kaiken maailman juttuja autoonsa, mutta ei saa softan kautta toteutettua jarrujen säännöllistä käyttöä regenin sijaan, jotta pysyisivät kunnossa. Yksinkertaista mutta toimivaa. Ihmettelen.Jarrujen herättelyn varmaan ostan .. auttoi toki paljon service moden jarrukiillotus. Talvellahan ne vasta taas ruostuu pienellä käytöllä.
Voi olla että Tesla vaihtaa takuuseen vain sen rikkoontuneen puslan/pallonivelen. Mutta siitä huolimatta tekevät sen nelipyöräsuuntauksen, kun kerran auto on purettu ja osia vaihdettu.Jos Teslalla vielä vaihtavat koko tukivarren niin suuntaus tullee mukaan.
Jarrujen herättelyn varmaan ostan .. auttoi toki paljon service moden jarrukiillotus. Talvellahan ne vasta taas ruostuu pienellä käytöllä.
hauska että auto uusien takarenkaiden jälkeen seuraavana päivänä sanoi, että takaset kuluneet -- ei varmaan ajatelleet, että pyörimisero on toisinpäin. mutta oli vaihtoehto valittavissa että vaihdettu 1-3 rengasta. /tai sitten vaan sattuma tuo kierrätä renkaat -ilmo.
jees, mutta tuossa yllä ketjussa taisi olla tuore quote (model 3), niin siinä vielä uusiksi koko tukivarsi (?). Teslalla on se uusi prosedyyri että vaihtaa "puslan" ja laittaa liimaa perään. En tiedä onko se nyt parempi vaihtoehto jatkon kannalta.Voi olla että Tesla vaihtaa takuuseen vain sen rikkoontuneen puslan/pallonivelen. Mutta siitä huolimatta tekevät sen nelipyöräsuuntauksen, kun kerran auto on purettu ja osia vaihdettu.
Hieman ihmetyttää se, että Tesla keksii kaiken maailman juttuja autoonsa, mutta ei saa softan kautta toteutettua jarrujen säännöllistä käyttöä regenin sijaan, jotta pysyisivät kunnossa. Yksinkertaista mutta toimivaa. Ihmettelen.
no kun ei koskaan tarvitse, jos ei ole kärryä perässä tai jotain muuta erikoista hätää päällä. Ja silti se ei ota takajarruille yhtään vaikka hivelisit turhaan pedaalia. Etujarrut on kyllä aina siistit - ei ne ruostu. Takana siis se käytön puute näkyy.Tai sitten voi kuski ihan itse painaa sitä jarrupoljinta välillä![]()
Lataa akun välillä täyteen niin pääsee painelemaan jarrua hetkeksi? Ja sama kovalla pakkasella ennenkuin akku lämpeää.no kun ei koskaan tarvitse, jos ei ole kärryä perässä tai jotain muuta erikoista hätää päällä. Ja silti se ei ota takajarruille yhtään vaikka hivelisit turhaan pedaalia. Etujarrut on kyllä aina siistit - ei ne ruostu. Takana siis se käytön puute näkyy.
nuo toki tapahtuu ihan normisti, mutta ei talvella riitä. Kyllähän se kylmällä akulla käyttää (etu)jarruja.Lataa akun välillä täyteen niin pääsee painelemaan jarrua hetkeksi? Ja sama kovalla pakkasella ennenkuin akku lämpeää.
Muuten, eikös siinä juuri vaihdettu vain yhteensä 2kpl puslia?Ketjussa taisi olla tuore quote (model 3), niin siinä vielä uusiksi koko tukivarsi (?). Teslalla on se uusi prosedyyri että vaihtaa "puslan" ja laittaa liimaa perään. En tiedä onko se nyt parempi vaihtoehto jatkon kannalta.
noh, enivei, näitä autoja on niin paljon, että 2v päästä saa satasella koko tukivarren tarvikkeena paremman.
halpaa tämä sähköautoilu muutenkin. Vähän huono tsäkä, niin renkaat on 80tkm matkalla maksaneet paljon enemmän kuin sähkö.. varmaan 10x.
Mulla Model S autossa ei ole ollut yhtään takajarrujen ruostumis ongelmaa. Se kevyt jarrutus kun ei tosiaan vielä oikein liikuta takajarruja. Eli täytyy joskus vaikka paikallaan painaa jarrua tosi voimakkaasti?no kun ei koskaan tarvitse, jos ei ole kärryä perässä tai jotain muuta erikoista hätää päällä. Ja silti se ei ota takajarruille yhtään vaikka hivelisit turhaan pedaalia. Etujarrut on kyllä aina siistit - ei ne ruostu. Takana siis se käytön puute näkyy.
edit. ja se silloin-tällöin jarrutus ei riitä takajarruille antamaan mitään painetta ilman pää on tuulilasissa -jarrutuksia. Ja renkaatkin kuluu jo siinä kohtaa..
kyllä tämä Y on saanut runtua tarvittaessa ihan hyvin. Talvella siis takajarrut jumivat käytön puutteessa niin, että 2-3 cm ulkokehältä sisäänpäin on ruosteessa. Palat eivät ota levyyn tasaisesti.Mulla Model S autossa ei ole ollut yhtään takajarrujen ruostumis ongelmaa. Se kevyt jarrutus kun ei tosiaan vielä oikein liikuta takajarruja. Eli täytyy joskus vaikka paikallaan painaa jarrua tosi voimakkaasti?
Service menusta voi tehdä tuollaisen.Hieman ihmetyttää se, että Tesla keksii kaiken maailman juttuja autoonsa, mutta ei saa softan kautta toteutettua jarrujen säännöllistä käyttöä regenin sijaan, jotta pysyisivät kunnossa. Yksinkertaista mutta toimivaa. Ihmettelen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.