Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

On. Just kävin muutama viikko sitten 24k€ hakemassa 125t rullatun vuoden uudemman 75D:n ja kyllähän noista saa jo valita. Kangaspenkkien lisäksi MCU1 :sick:
Mulla on tuossa 8/2016, S 90D:ssä MCU1. Toimii, kun ei tiedä paremmasta :D ostettaessa 224tkm, nyt 242tkm.

Vaikka Model 3 on myös ollut, mutta en nyt enää muista, että pystyisi vertailemaan. 90D maksoi joulukuussa saman 24k€. Sentään aitoa nahkaa olevat mustat penkit löytyy tuosta. Ehkä siis hieman kestävämmät, kuin "muovipenkit"?

Hyvä hinta kyllä 24k€, kun 2018 ja 125tkm. Hieman enemmän olisi pitänyt maksaa 100D:stä, joka olisi ollut samanlainen.

Kulutus on ollut mun ajoilla 198Wh/km.

IMG20250826151457.jpg

Tänään siis sain auton taas läjään ja ajokuntoon.

Miinuksena koukkua ei saa. Mutta oon tykännyt autosta. Autopilotti toimii hyvin ja ei ihan heti tule mieleen, että mihin autoon voisi vaihtaa? Tai sitten pitäisi käyttää reilusti rahaa ja sekään ei olisi kovin järkevää. Täytyy vaan toivoa että 90 akku ei leviäisi :D Pitäisi olla kumminkin alkuperäinen akku ja moottorit.
 
Mikä on oikea vaihteenvalitsin?
Viitataan varmaan fyysiseen vipuun tai painikkeeseen. Lyhyen testipätkän kun ajoin Highlandilla niin ihme on jos tuosta saa ongelman aikaiseksi. Omassa autossa vaihde valitaan napeista, ja ei kyllä ole juurikaan sujuvampaa veivata edestakaisin D-R välillä mitä oli näytöltä.
 
Ooh, mitä edistysaskelia!

Tällä tahdilla autoon saadaan takaisin oikea vaihteenvalitsin, tutkat ja kaikki muut "innovaation" nimissä poistetut ominaisuudet heti jo ensi vuosikymmenellä!
Nyt kun saivat etupuskurikameran niin ei noita parkkitutkia oikeen tarvi kun livekuvasta näkee kuinka lähellä ollaan.
 
Kyllähän se järjestelmä jo nyt osaa ilman puskurikameraa piirtää missä etäisyydellä auto on ja mitä edessä on. Puskurikameraa ei toistaiseksi hyödynnetä missään muussa kuin siinä, että kuski itse näkee mitä edessä on. Ehkä siis joskus ottavat sen käyttöön softassa tai sitten eivät vaan pysyy ns. apuna kuskille.
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljon on Model 3:ssa mittarissa?
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Takuu ei taida olla enää voimassa (ajettu yli 80tkm)?

En varmaksi osaa sanoa, mutta tuo on Model 3 tyyppivika.

Tesla taitaa nykyisin vaihtaa pelkän puslan (nivelen), eli koko alumiinista tukivartta ei tarvitse vaihtaa?

Eli Teslakin saattaa tehdä rempan melko edukkaasti? Sinnekin voi laittaa tiketin sovelluksella, niin tulee joku hinta-arvio rempalle?

Itse en tarkemmin silti tiedä. Kun ei ole tuota Model 3 enää itsellä ja siinä oli vielä takuu voimassa. Facebookista löytyy kanssa paljon kirjoituksia ja apujakin voi saada.

Eli siihen puslan vaihtoon voisi olla joku työkalu olemassa? Tai sitten tekee kalliimmalla ja vaihtaa samalla koko tukivarren.

Edit:

Netin varaosakauppoja ainakin Aeromotors , joka osottautui ihan hyväksi kaupaksi ja hinnat ei ole kovin pahat.
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Tekisin ihan eka tiketin teslalle ja kattoisin millanen estimate sieltä tulee.
 
Helpottais asiaa kun kerrottaisiin samalla missäpäin sijaitaan, huono laukoo hyvää ehdotusta Satakunnasta kun kysyjä onkin Kainuussa.
 
Jos kerran omasta pussista menee niin korjaamo joka suostuu vaihtamaan asiakkaan tuomia osia ja hommaa Meylen vahvistetut nivelet. Kova jätkät vaihtaa nämä parkkiksella.

Joo ei tuo kovin kummonen projekti näyttäis olevan, etenkään jos vaihtaa koko tukivarren.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Edit:

Netin varaosakauppoja ainakin Aeromotors , joka osottautui ihan hyväksi kaupaksi ja hinnat ei ole kovin pahat.
Tähän aeromotorssiin suhtautuisin varauksella, takuuta ei osalle välttis ole ollenkaan, joudut itse maksamaan palautus rahdit yms, case menossa heidän kanssaan kun heitä kiinnostaa vaan kassaan tuleva raha..

Hardrace puslia meinasin itselle tilata valmiiksi, vaihtaa sit kaikki kerralla ja noi hardracen palikat laadukkaampia kuin alkuperäiset.
 
Ja hylkää halvimmat kebabbihuoltamot ettei päädy iltasanomiin nosturilta tippuneen autonsa kera. :smoke:

Kyllä kaikki ketjuuliikkeet pitäis hallita jo tietokantojensa puolesta Teslaa; Mekonomen, Karla, AD, Bosch...
 
Joo ei tuo kovin kummonen projekti näyttäis olevan, etenkään jos vaihtaa koko tukivarren.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Katsoin videon ja nyt selvensi, että millainen "häkkyrä" tuo takapään ripustus on (Model 3 ja Model Y).

Ilmeisesti takapyörän laakerin täytyisi irrottaa. Ja laittaa vanha laakeri takaisin, tai ostaa samalla uudet pyöränlaakerit.

Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.

126€/kpl
Vasen

Oikea
 
Katsoin videon ja nyt selvensi, että millainen "häkkyrä" tuo takapään ripustus on (Model 3 ja Model Y).

Ilmeisesti takapyörän laakerin täytyisi irrottaa. Ja laittaa vanha laakeri takaisin, tai ostaa samalla uudet pyöränlaakerit.

Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.

126€/kpl
Vasen

Oikea
Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.

Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?

Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.

Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.

Mitäs edestä menee rikki?
 
Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.

Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?

Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.

Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.

Mitäs edestä menee rikki?
Itse olen lueskellut vain noiden yhden tai kahden puslan pettämisestä. Videolla mainittiin, että oikeasti kyse on pallonivelestä samassa osassa. Eli ehkä se on vähän herkempi menemään rikki? Tukivaren toinen pää siis pitäisi kestää aika pitkään?

3 ja Y takapää on aika herkkä hajoamaan, mutta ei taida olla etupäässä mitään samankaltaista tyyppivikaa.


Siinä prässäämisessäkin on omat haasteensa, kun osa on tosiaan niin "häkkyrän" muotoinen.

Luultavasti tuo 180tkm alkaa olla kaikille "häkkyrän" 5 puslalle ihan hyvä vaihtoaika ja samoin pyöränlaakereille ehkä myös. Ei ainakaan mitään haittaa vaihtaa nekin.

Motonetin hinta, 379€.
 
Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.

126€/kpl
Vasen

Oikea

Halvin paska mitä löytyy. Varoitin tuosta puljusta, kerjäät ongelmia jos tuolta halvinta hankkii, mut oma on asiasi.

Kumma juttu että on varaa ostaa (tai osarilla) kymmenien tuhansien auto ja sitten halvin osa tyyppivian paikalle "korjaukseksi". Ei pahalla, et ole ainut etkä varmaan tule olemaan :)
 
Halvin paska mitä löytyy. Varoitin tuosta puljusta, kerjäät ongelmia jos tuolta halvinta hankkii, mut oma on asiasi.

Kumma juttu että on varaa ostaa (tai osarilla) kymmenien tuhansien auto ja sitten halvin osa tyyppivian paikalle "korjaukseksi". Ei pahalla, et ole ainut etkä varmaan tule olemaan :)
Mulla ei ole Model 3 / Y autoa, mutta mielenkiinnosta googlasin hinnan.

PK-seudulta tai vaikka Tampereelta mietinnässä tuo korjaamo, Teslan tarjous varsin suolainen.

IMG_1022.jpeg
Tuo noin 1350€ ei nyt aivan järkyttävä ole edes Teslan hinnaksi. Mulla olisi Model S autoon pelkästään vemman puolen taka alatukivarsi ollut 1050€ (eikä auto ollut edes enää ajokunnossa, kun rengas "linkussa").

Model S sai sentään perus työkaluilla räpellettyä kuntoon, mutta tuo Model 3 on vaikeampi.
 
Mulla ei ole Model 3 / Y autoa, mutta mielenkiinnosta googlasin hinnan.


Tuo noin 1350€ ei nyt aivan järkyttävä ole edes Teslan hinnaksi. Mulla olisi Model S autoon pelkästään vemman puolen taka alatukivarsi ollut 1050€ (eikä auto ollut edes enää ajokunnossa, kun rengas "linkussa").

Model S sai sentään perus työkaluilla räpellettyä kuntoon, mutta tuo Model 3 on vaikeampi.
Ei tuo järkyttävä ole, sama osa vaihdettiin vain tuossa 80 000 kilometrin kohdalla, kun viimeksi kaksi vuotta sitten katsastutin ennen perustakuun päättymistä.

Ei tuo nyt älytön hinta ole toisinaan uusintaa, mutta lähinnä mietin sitä, löytyykö markkinoilta kestävimpää ratkaisua.
 
Ei tuo järkyttävä ole, sama osa vaihdettiin vain tuossa 80 000 kilometrin kohdalla, kun viimeksi kaksi vuotta sitten katsastutin ennen perustakuun päättymistä.

Ei tuo nyt älytön hinta ole toisinaan uusintaa, mutta lähinnä mietin sitä, löytyykö markkinoilta kestävimpää ratkaisua.
Joo. Eli 80tkm kohdalla varmaan on takuuseen vaihdettu se iso "hässäkkä" takaa. Nyt sitten uudelleen sama vika 182tkm.

Facebookin Tesla ongelmat ja ratkaisut ryhmän ihan ensimmäisiä hakuja:

Screenshot_2025-08-27-18-35-57-43_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~3.jpg

Itse en sen tarkemmin tiedä, että mistä noita saisi tilattua?

Edit:

Onkohan joku tuon tyylinen?

 
Ei tuo nyt älytön hinta ole toisinaan uusintaa, mutta lähinnä mietin sitä, löytyykö markkinoilta kestävimpää ratkaisua.
Ostaa ihan perus SKF VKDS 339008 helat, nappaa kumit auki ja heittää rasvaa reilusti lisää ennen asennusta. Vahva mutu, että vaikuttaa kestoikään positiivisesti. Facessa näin jonkun raottaneen kumeja ja oli lähestulkoon kuiva sisältä.

Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.

Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?

Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.

Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.

Mitäs edestä menee rikki?
On tuossa koko olka-akselin vaihdossa se huono puoli, että suuremman työmäärän lisäksi pitäisi säätää pyöränkulmat uudestaan. Pelkästään 1 tai 2 helaa vaihtamalla ei tarvitse, koska kulmat eivät niitä vaihtaessa muutu. Heloihin löytyy myös vaihtotyökalu, jolla homma onnistuu olka-akselia irrottamatta (googleta Tesla navan puslien vaihtotyökalu)

Edessä yleisimpiä ovat olleet nariseva ylätukivarren pallo (uusissa ja ehkä viimeisissä vanhan näköisissä pitäis olla jo parempi osa) ja alatukivarret menee myös sisäpäistä rikki jossain kohtaa.
 
Atoy minäkin ehdotan, he ovat kehittyneet vaihtamaan pelkät puslat orggis osaan.
Hämärämuistikuva että facen puolella jossain teslaryhmässä joku oli bongannut että Teslalta olisi tullut uusi korjaus-ohje noille puslille ja siinä uudessa tosiaan vaihdettaisiin vain ne puslat eikä koko hässäkkää. Hintakin oli joitan satasia?
 
Voip olla, mutta tuossa ylempänä näkee Ebenpuutiskin tarjouksen urakasta.
 
Oma Y menossa "tarkastus" mikä lie huoltoon, kun juurikin kohta 80tkm mittarissa. Takarenkaat kun kävin uusimassa (mursketie, toinen takanen kerrasta pilalle -- minuutti ja täysin tyhjä -- ilman superlow-tunkkia ei tosiaan onnistu nostamaan -- paikkapullon apu kesti 30 sek niin sai nilkutettua auton pois risteyksestä ilman että vanne meni) . Niin rengasliikekin osasi jo sanoa että takana pallopuslat väljät. Jos Teslalla vielä vaihtavat koko tukivarren niin suuntaus tullee mukaan.
Jarrujen herättelyn varmaan ostan .. auttoi toki paljon service moden jarrukiillotus. Talvellahan ne vasta taas ruostuu pienellä käytöllä.
hauska että auto uusien takarenkaiden jälkeen seuraavana päivänä sanoi, että takaset kuluneet -- ei varmaan ajatelleet, että pyörimisero on toisinpäin. mutta oli vaihtoehto valittavissa että vaihdettu 1-3 rengasta. /tai sitten vaan sattuma tuo kierrätä renkaat -ilmo.
 
Viimeksi muokattu:
Jarrujen herättelyn varmaan ostan .. auttoi toki paljon service moden jarrukiillotus. Talvellahan ne vasta taas ruostuu pienellä käytöllä.
Hieman ihmetyttää se, että Tesla keksii kaiken maailman juttuja autoonsa, mutta ei saa softan kautta toteutettua jarrujen säännöllistä käyttöä regenin sijaan, jotta pysyisivät kunnossa. Yksinkertaista mutta toimivaa. Ihmettelen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Teslalla vielä vaihtavat koko tukivarren niin suuntaus tullee mukaan.
Jarrujen herättelyn varmaan ostan .. auttoi toki paljon service moden jarrukiillotus. Talvellahan ne vasta taas ruostuu pienellä käytöllä.
hauska että auto uusien takarenkaiden jälkeen seuraavana päivänä sanoi, että takaset kuluneet -- ei varmaan ajatelleet, että pyörimisero on toisinpäin. mutta oli vaihtoehto valittavissa että vaihdettu 1-3 rengasta. /tai sitten vaan sattuma tuo kierrätä renkaat -ilmo.
Voi olla että Tesla vaihtaa takuuseen vain sen rikkoontuneen puslan/pallonivelen. Mutta siitä huolimatta tekevät sen nelipyöräsuuntauksen, kun kerran auto on purettu ja osia vaihdettu.
 
Voi olla että Tesla vaihtaa takuuseen vain sen rikkoontuneen puslan/pallonivelen. Mutta siitä huolimatta tekevät sen nelipyöräsuuntauksen, kun kerran auto on purettu ja osia vaihdettu.
jees, mutta tuossa yllä ketjussa taisi olla tuore quote (model 3), niin siinä vielä uusiksi koko tukivarsi (?). Teslalla on se uusi prosedyyri että vaihtaa "puslan" ja laittaa liimaa perään. En tiedä onko se nyt parempi vaihtoehto jatkon kannalta.
noh, enivei, näitä autoja on niin paljon, että 2v päästä saa satasella koko tukivarren tarvikkeena paremman.
halpaa tämä sähköautoilu muutenkin. Vähän huono tsäkä, niin renkaat on 80tkm matkalla maksaneet paljon enemmän kuin sähkö.. varmaan 10x.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman ihmetyttää se, että Tesla keksii kaiken maailman juttuja autoonsa, mutta ei saa softan kautta toteutettua jarrujen säännöllistä käyttöä regenin sijaan, jotta pysyisivät kunnossa. Yksinkertaista mutta toimivaa. Ihmettelen.

Tai sitten voi kuski ihan itse painaa sitä jarrupoljinta välillä :hmm:
 
Tai sitten voi kuski ihan itse painaa sitä jarrupoljinta välillä :hmm:
no kun ei koskaan tarvitse, jos ei ole kärryä perässä tai jotain muuta erikoista hätää päällä. Ja silti se ei ota takajarruille yhtään vaikka hivelisit turhaan pedaalia. Etujarrut on kyllä aina siistit - ei ne ruostu. Takana siis se käytön puute näkyy.
edit. ja se silloin-tällöin jarrutus ei riitä takajarruille antamaan mitään painetta ilman pää on tuulilasissa -jarrutuksia. Ja renkaatkin kuluu jo siinä kohtaa..
 
Viimeksi muokattu:
no kun ei koskaan tarvitse, jos ei ole kärryä perässä tai jotain muuta erikoista hätää päällä. Ja silti se ei ota takajarruille yhtään vaikka hivelisit turhaan pedaalia. Etujarrut on kyllä aina siistit - ei ne ruostu. Takana siis se käytön puute näkyy.
Lataa akun välillä täyteen niin pääsee painelemaan jarrua hetkeksi? Ja sama kovalla pakkasella ennenkuin akku lämpeää.
 
Ketjussa taisi olla tuore quote (model 3), niin siinä vielä uusiksi koko tukivarsi (?). Teslalla on se uusi prosedyyri että vaihtaa "puslan" ja laittaa liimaa perään. En tiedä onko se nyt parempi vaihtoehto jatkon kannalta.
noh, enivei, näitä autoja on niin paljon, että 2v päästä saa satasella koko tukivarren tarvikkeena paremman.
halpaa tämä sähköautoilu muutenkin. Vähän huono tsäkä, niin renkaat on 80tkm matkalla maksaneet paljon enemmän kuin sähkö.. varmaan 10x.
Muuten, eikös siinä juuri vaihdettu vain yhteensä 2kpl puslia?

Jos Teslalla vaihdetaan 2kpl olka-akseleita, niin hinta on noin 3000€? Kumminkin ne uudet olka-akselit on melko kalliit.

no kun ei koskaan tarvitse, jos ei ole kärryä perässä tai jotain muuta erikoista hätää päällä. Ja silti se ei ota takajarruille yhtään vaikka hivelisit turhaan pedaalia. Etujarrut on kyllä aina siistit - ei ne ruostu. Takana siis se käytön puute näkyy.
edit. ja se silloin-tällöin jarrutus ei riitä takajarruille antamaan mitään painetta ilman pää on tuulilasissa -jarrutuksia. Ja renkaatkin kuluu jo siinä kohtaa..
Mulla Model S autossa ei ole ollut yhtään takajarrujen ruostumis ongelmaa. Se kevyt jarrutus kun ei tosiaan vielä oikein liikuta takajarruja. Eli täytyy joskus vaikka paikallaan painaa jarrua tosi voimakkaasti?

Ehkä vielä alkuperäiset 242tkm ajetut taka jarrulevyt, että vähän ne on toki kuluneet jo. Ehkä jossain vaiheessa täytyy vaihtaa.
 
Pahoittelut jos tämä on ollut jo täällä aiemmin:

1000024507.jpg


⚡🔥 Tehdään historiaa yhdessä! 🔥⚡

Ensimmäinen Tesla Light Show yhdessä Sanin kanssa – yli 15 minuutin spektaakkeli, mukana jo lähes 300 autoa!

📍 Electric Festival & Kympin Lasten hyväntekeväisyystapahtuma
📅 La 20.9. klo 15–21:00 Vermo
✨ Huipennuksena Tesla Light Show klo 20:30

Ohjelmassa mm.
🚘 Sähköautojen koeajot
🎶 DJ soittaa koko tapahtuman ajan

🎤 Esiintyvät liveartistit: SANI & Katri Oikarinen

👨‍👩‍👧‍👦 Lapsille mm. kepparirata, pomppulinna, kasvomaalausta, pikkuautojen vaihtopiste

⚡️ Näytteilleasettajia: Tesla, Vianor, Autodude, Enhauto (SEXY buttons), Snuuzu, Valostore, Puskasoturit, Akkuauto, White Star, T Taxi, Synergi ja monia muita.
🍔 Herkut The Pekaris Burgerilta + Vermon ravintolasta

❤️ Tapahtuma tukee Kympin Lapset Ry:tä – tavoitteena on kerätä 6378 € lasten vertaistukileiriin.

👉 Ilmoittaudu mukaan ja tuo ystäväsi:
🔗 Electric Festival, Vermo Areena Espoo

🔥 Kolmas kerta toden sanoo – yritetään tuoda Tesla Light Show -maailmanennätys takaisin Suomeen!

Nykyinen ennätys on 1150 autoa Belgiassa, joten tarvitsemme vähintään 1151 Teslaa tämän rikkomiseen. 🔥"
 
Mulla Model S autossa ei ole ollut yhtään takajarrujen ruostumis ongelmaa. Se kevyt jarrutus kun ei tosiaan vielä oikein liikuta takajarruja. Eli täytyy joskus vaikka paikallaan painaa jarrua tosi voimakkaasti?
kyllä tämä Y on saanut runtua tarvittaessa ihan hyvin. Talvella siis takajarrut jumivat käytön puutteessa niin, että 2-3 cm ulkokehältä sisäänpäin on ruosteessa. Palat eivät ota levyyn tasaisesti.
Kiillotus-moodi auttoi paljon, kuten sanottua. Ei noita takajarruja saa talvella mitenkään käyttöön kunnolla.
(kas, uusi autoholisti juuri tullut -- en itse koske enää mihinkään auton mutteriin pl. pyörät)
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 270
Viestejä
4 897 546
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom